Olej do M3 3.2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: mrbeem » czw lip 14, 2011 16:55

Temperature? Nigdy mi jeszcze nie przekroczyla 93-94 stopni a zdarzalo sie ze pilowalem ostro. Ostatnio ok 30 stopni na zewnatrz i pilowanie zdrowe i max bylo 93-94 stopnie. Wania, a jak tam przeplywka? miales napisac :)

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: wania » czw lip 14, 2011 17:36

wymienilem, jedyna zmiana to lepiej chodzi na wolnych obrotach :)
testowales vmax jakos dluzej i temp przy nim?

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: mrbeem » czw lip 14, 2011 21:11

Nie testowalem V max, wogole jeszcze tym autem nie jechalem max bo tutaj nawet nie ma sie gdzie rozpedzic bo od razu albo kamera, albo inne samochody. ale przy 200km/h temperatura 90 stopni okolo

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: wania » czw lip 14, 2011 21:36

kupilem ten olej, zobaczymy jak sie sprawdzi. nie wiem tylko czy wymienic go na MTrack czy po :roll:

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: mrbeem » czw lip 14, 2011 21:54

Jak chcesz... a wogole kupiles z tego linka co zamiesciles na forum wyzej? Jak tak to mam nadzieje ze nie upiles wszystkich 3 baniek 5 litrowych bo ja chce jedna w sierpniu jak bede wracal do PL heh. Dobrze ze w Polsce jest ktos kto ma ten olej :). Jak zmienisz to napisz jak ci silnik chodzi i jak z temperatura. A wogole do tej pory jezdziles na 5w-40 czy 10w-60?

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: wania » czw lip 14, 2011 22:12

tak, kupilem z tego linka (znalazlem tego kolesia tez na roznych forach). kupilem 2x5l wiec jeden jeszcze jest :)

do tej pory jezdzilem 2 sezony na Mobile 1 5w50 oraz ten sezon zaczalem na Vr1 5w50. na tym drugim temp rosnie troche wolniej ale tez na Vmaxie jest wg tego co pisza inni uzytkownicy S50B32 za duza :-| nie chce zalewac TWSa i jezeli ten olej sie nie sprawdzi nastepnym krokiem bedzie wymiana chlodnicy oleju na bardziej wydajna (swoja juz cala wyczyscilem).

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: mrbeem » czw lip 14, 2011 22:22

Jak bedziesz wymienial chlodnice to bierz z 324TDS. Jest wydajniejsza a wymiana to Plug'n'Play. Skoro Tobie rosnie temp. do 125 z tego co pamietam to prawdopodobnie albo pomoze tylko chlodnica wydajniesza albo masz przeklamania na czujniku tak jak Lato z forum. Jemu tez chyba pokazuje ok 120 na zegarze, a na komputerze jak sprawdzal to bylo ok 100 czy jakos tak. Ja jak mialem wlanego TWS'a to mialem temperatury identyczne jak teraz z FUCHS'em. Jedyne co mnie przekonalo do FUCHS'a to to, ze silnik na nim chodzi tak cichutko, ze gdyby nie szeleszczaca rolka napinacza to bym wogole nie slyszal silnika stojac tak np. 2 metry od auta. Najlepiej mi sie podoba przy zimnym rozruchu jak mi zapali tak jak powiniem (tzn. nie wywali obrotow na 1400 po uprzednim ksztuszeniu przez sekunde). Slysze wtedy tylko wydech heh.

Jeszcze co do Mobil 1 5w-50 to z tym olejem jest podobno pewna nieprzyjemna historia. Mianowicie dlatego ze ten olej ma tak duza rozpietosc miedzy dolnym a gornym czynnikiem (5w-50 czyli 45 rozpietosc) przy dolnej wartosci na tak niskim poziomie (5w), po ok 2tys. przebiegu, traci on swoje poczatkowe wlasciwosci i staje sie po prostu zwyklym 5w-40. Spowodowane jest to tym ze zeby olej ten uzyskal wyjsciowe parametry 5w-50, dodaja do tego w cholere uszlachetniaczy, zbyt duzo by przez cala swoja zywotnosc olej byl w stanie zachowac swoje poczatkowe parametry.
Ostatnio zmieniony czw lip 14, 2011 22:28 przez mrbeem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: wania » czw lip 14, 2011 22:26

wiem o tej chlodnicy od TDSa ale ciezko ja wyrwac (z 7 rzedami) w normalnej cenie. kupilem nowy czujnik cisnienia i temp oleju ale jeszcze nie wymienilem :razz:

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: mrbeem » czw lip 14, 2011 22:29

No to powodzenia i pisz jak rozkminisz wszystko u siebie

patryczken16
Posty: 202
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: patryczken16 » czw lip 14, 2011 23:17

Dzis wlalem do s50b32 olej MOTUL 300v Le Mans , temperatura na zewnatrz 30 stopni i podczas mocnej,a nawet bardzo mocnej jezdy po miescie olej 95 stopni. chwila spokojnej jazdy i wraca na 90.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Kudłaty » pt lip 15, 2011 09:12

patryczken16 pisze:Dzis wlalem do s50b32 olej MOTUL 300v Le Mans , temperatura na zewnatrz 30 stopni i podczas mocnej,a nawet bardzo mocnej jezdy po miescie olej 95 stopni. chwila spokojnej jazdy i wraca na 90.
Jak to się przekłada na temp. w przypadku innych oleum które stosowałeś?

patryczken16
Posty: 202
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: patryczken16 » pt lip 15, 2011 11:57

Na TWS bylo tak samo.

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Lato » sob lip 16, 2011 06:19

Panowie, nie podawajcie wartości z czujnika na zegarach tylko wepnijcie się pod kompa i tam sprawdzajcie takie parametry. Sytuacja, którą opisze prawdopodbnie istnieje w wielu przypadkach. U mnie wskazania są o 15 stopni zawyżane w stosunku do odczytu z kompa. Na torze temp. oleju sięgnęła 125C co przekłada się na ok 110C rzeczywistej. Robiłem auto, które bez kanału chłodzącego przy jeździe po mieście i prawie ciągle włączonym visco trzymało temp. oleju poniżej 100C. Z ciekawości sprawdziłem na kompie ten parametr i okazało się, że pokazuje o ok. 10C wartość zaniżoną. Przypuszczam więc, co postaram się jeszcze potwierdzić że standardowa i prawidłowa temp. oleju przy czystej chłodnicy to ok 85-95C. Przy jeździe torowej temp. nawet w okolicy 120C nie powinna dziwić (jeśli nie rozwija się odpowiednich prędkości, które pozwolą wychłodzić olej). Tak więc proszę, nie przejmujcie się aż tak wskazaniami na zegarach tylko jedźcie na kompa i zobaczcie ile w rzeczywistości jest :)
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

Doman
Posty: 46
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 13:41
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: Doman » ndz lip 17, 2011 10:33

po to sie leje oleje klasy tws, zeby nie martwic sie temperatura oleju na poziomie nawet 120 stopni, bo ten olej do tego zostal stworzony.
90-95 stopni przy normalnej jezdzie, a przy palowaniu 120, to przeciez normalna rzecz.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej do M3 3.2

Post autor: wania » śr lip 20, 2011 17:50

udalo mi sie dostac w koncu chlodnice oleju od TDSa, mam nadzieje ze ona plus ten olej FUCHS raz na zawsze zamkna temat wysokich temperatur przy Vmaxie :evil:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

plan jest wymienic przed MTrackiem w Koszalnie, mam nadzieje ze sie uda to zdam od razu relacje

ODPOWIEDZ