jakie sprzęgło?
jakie sprzęgło?
Witam wszystkich.
Jako że zbliża się termin wymiany sprzęgła ma pytanko
na co zmienic? Na sprzęgło oem czy może coś innego?
Co możecie polecić? i jak to cenowo wygląda
I druga sprawa czy wymieniac koło zamachowe razem ze sprzęgłem ?
pozdrawiam
Jako że zbliża się termin wymiany sprzęgła ma pytanko
na co zmienic? Na sprzęgło oem czy może coś innego?
Co możecie polecić? i jak to cenowo wygląda
I druga sprawa czy wymieniac koło zamachowe razem ze sprzęgłem ?
pozdrawiam
Re: jakie sprzęgło?
Jeżeli "dwumasa" jest od nowości auta to wymiana nie zaszkodzi bo nic nie jest wieczne
(nowe koło kosztuje ok 2400 zł więc lepiej dołożyć te 2,5 klocka teraz niż później za nowe koło plus z 600 za zmianę jak dobrze pójdzie). Stan dwumasy łatwo stwierdzić nawet bez rozbebeszania nawet na słuch jak grzechocze i czuć gdy wibruje jak ma luz. W mojej ///M5 dwumasa była tak wyjebana że powyżej 3,5tys obr/min trzęsło całą budą i wszystko lekko luźniejsze brzęczało, trzeszczało i drżało. Polecam Ci komplet LUK i SACHS około 2400zł za koło dwumasowe plus 1300zł kompletne sprzęgło. Stanowczo odradzam regenerację dwumasu marny krótkotrwały efekt i wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Re: jakie sprzęgło?
Jezeli poszukujesz czegos mocniejszego, to w jednym z tematow kolega Allcar polecal sprzeglo Sachs Performance do M5 e39, ktore zreszta u siebie zainstalowal.
Mickey, w kilku postach piszesz o M5, ktore posiadales i nie mialo mocy, trzesla sie buda itd. Piszesz o tym aucie, ktore posiadales caly jeden czy tam dwa dni czy tez miales inne M5 e39?
Mickey, w kilku postach piszesz o M5, ktore posiadales i nie mialo mocy, trzesla sie buda itd. Piszesz o tym aucie, ktore posiadales caly jeden czy tam dwa dni czy tez miales inne M5 e39?
Re: jakie sprzęgło?
A co ma do tego tematu ile je miałem ile nim jeździłem i kiedy się pozbyłem. Jeśli chcesz statystyk to do GUS-u. Nie miałem innego egzemplarza. Mam w planach kupno kolejnej, ale to nie jest teraz istotne. Kupując tamtą M5 byłem w pełni świadomy kończącego się dwumasu bo sprzedający nic przede mną nie ukrywał i kazał mi to zrobić w pierwszej kolejności żeby nie narobiło większych problemów. Co do trzęsącej się budy to normalna oznaka przy sypiącym się kole dwumasowym i to nie tylko w M5. A kwestia nie trzymania mocy to chyba już zupełnie inny temat. Więc nie rozumiem twojego ataku w stosunku do mnie.Greg pisze:Mickey, w kilku postach piszesz o M5, ktore posiadales i nie mialo mocy, trzesla sie buda itd. Piszesz o tym aucie, ktore posiadales caly jeden czy tam dwa dni czy tez miales inne M5 e39?
Re: jakie sprzęgło?
Oj Mickey, to tylko zwykle pytanie zrodzone z ciekawości, a nie żaden tam atak na Twoja osobę. Peace i kończmy OT.
Re: jakie sprzęgło?
Tych wibracji związanych ze zużytyn sprzęgłem nie wyczuwam,
ale chyba wymienię wszystko 'od kopa', żeby nie zwalać skrzyni dwa razy.
A tak wogóle ma być wszystko tip-top w ///M
ale chyba wymienię wszystko 'od kopa', żeby nie zwalać skrzyni dwa razy.
A tak wogóle ma być wszystko tip-top w ///M

Re: jakie sprzęgło?
Ja proponuję sprawdzić luzy jak sprzęgło będzie zrzucone i tyle, bo szkoda wymieniać jeżeli jest sprawne, a bardzo łatwo to określić. Powinno mieć ok 1cm osiowego luzu i żadnych innych, szczególnie poprzecznych. Luz osiowy może być taki "gumowaty".
Pamiętajcie przy ściąganiu skrzyni biegów o wykręceniu czujnika obrotów wału korbowego ze skrzyni, gdyż bardzo łatwo go uszkodzić mechanicznie przy tej operacji.
Pamiętajcie przy ściąganiu skrzyni biegów o wykręceniu czujnika obrotów wału korbowego ze skrzyni, gdyż bardzo łatwo go uszkodzić mechanicznie przy tej operacji.
Re: jakie sprzęgło?
No więc zestaw sprzęgła zakupiony - jest to SACHS
Kupione za jedyne 965 pln więc cena chyba dobra.
Zastanawiam się dalej nad 'zamachem'.Auto ma tylko 55 tyś mil
Czy jest możliwe by koło było do zmiany?
Na m5.board niektórzy piszą że na sprzęgle robią 100 tyś mil.
Za dwa tygodnie auto idzie na profesjonalną polerkę i będzie już igiełka
Kupione za jedyne 965 pln więc cena chyba dobra.
Zastanawiam się dalej nad 'zamachem'.Auto ma tylko 55 tyś mil
Czy jest możliwe by koło było do zmiany?
Na m5.board niektórzy piszą że na sprzęgle robią 100 tyś mil.
Za dwa tygodnie auto idzie na profesjonalną polerkę i będzie już igiełka
Re: jakie sprzęgło?
Ja pierwszy dwumas wymieniałem przy pierwszym sprzęgle i okolicy 60kkm.przemo25 pisze:No więc zestaw sprzęgła zakupiony - jest to SACHS
Kupione za jedyne 965 pln więc cena chyba dobra.
Zastanawiam się dalej nad 'zamachem'.Auto ma tylko 55 tyś mil
Czy jest możliwe by koło było do zmiany?
Na m5.board niektórzy piszą że na sprzęgle robią 100 tyś mil.
Za dwa tygodnie auto idzie na profesjonalną polerkę i będzie już igiełka
Re: jakie sprzęgło?
i faktycznie miało więcej luzu niż ten 1 cm o którym wspominałeś?
-
- Posty: 112
- Rejestracja: śr lis 10, 2010 18:30
- Auto: e39 m5 '99
Re: jakie sprzęgło?
przemko25 mozesz zdradzić gdzie kupiłeś kompletne sprzeglo za taka cene?
Re: jakie sprzęgło?
Sprzegło do E39 mogę odsprzedać za 960zł kpl - LUK.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 112
- Rejestracja: śr lis 10, 2010 18:30
- Auto: e39 m5 '99
Re: jakie sprzęgło?
witam. mam problem( podejrzewam że ze sprzęgłem)
Uślizg jest odczuwalny na wyższych biegach w zakresie ok 3200-4000 obrotów.
Może ktos miał podobne objawy. Dodam jeszcze że poprzedni właściciel mówił mi ze założył sprzęgło spiekowe.
Uślizg jest odczuwalny na wyższych biegach w zakresie ok 3200-4000 obrotów.
Może ktos miał podobne objawy. Dodam jeszcze że poprzedni właściciel mówił mi ze założył sprzęgło spiekowe.
Re: jakie sprzęgło?
ja cale sprzeglo zrobilem bo orginal nie wytrzmywal ciosu docisk odpuszczal sprzeglo robil mi radzikowski z warszawy na docisku od omegi 2.5tds z podwojna sprzerzyna na docisku orginalna tarcza i i dwumasem sprzego cholernie szypko zasprzegla


E31 S62 B50
E24 S38 B38
E39 M5 99R
E53 X5 4.6IS
E24 S38 B38
E39 M5 99R
E53 X5 4.6IS
Re: jakie sprzęgło?
najprawdopodobnie docisk dokonal zywota wygiol sie w banan i sie przegrzal to samo jest umnie spiek ciagna tylko do 5 tysiecy obrotow potem sie rozlaczalo sprzeglo po kilku probach ruznych sprzegiel to docisk jest slaba strona tego sprzeglo przy mojej 850 co ma okolo 550ps orginal slizgal sie przy zapieciu 3przemeksaw pisze:witam. mam problem( podejrzewam że ze sprzęgłem)
Uślizg jest odczuwalny na wyższych biegach w zakresie ok 3200-4000 obrotów.
Może ktos miał podobne objawy. Dodam jeszcze że poprzedni właściciel mówił mi ze założył sprzęgło spiekowe.
E31 S62 B50
E24 S38 B38
E39 M5 99R
E53 X5 4.6IS
E24 S38 B38
E39 M5 99R
E53 X5 4.6IS