Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: dom » sob kwie 23, 2011 19:48

Po chwilach słabosci wyszedłem na prostą i postanowiłem opłacic i zatrzymac M5 i nacieszyc sie mozliwoscia przemieszczania na codzien tym niesamowitym autem...W ostatnich dniach rozjezdziłem auto po prawie dwu letnim snie zimowym i jak sie spodziewałem wyszło w praniu kilka drobnych usterek ..wracajac do tematu skupie sie na japowiazniejszej która niestety uniemozliwia mi dalsza frajde z jazdy...

opis problemu... od samego początku kiedy auto stało sie moja wlasnoscia ..Sprzeglo stało i ł było twarde od samego poczatku i wysprzeglało bez najmniejszego problemu tak jak powinno...Wczoraj wracajac z przejazdzki po pobliskiej okolicy zauwazylem ze robi sie coraz bardziej miekie ,stopniowo nie gwałtownie...pod koniec wciskalem a opur stawialo zaraz przed koncem i od wcisniecia po musnieciu pedalu zaczynala juz ciagnac....dojechalem do domu gdzie pedał wpad mi całkowicie w podłoge....od odrazu wykluczylem mozliwosc skocznenia sie tarczy i zaczołem szukac przyczyny gdzie indziej ...

Płyn w normie zbiorniczek pełen , brak wycieków

zapewne przyczyna jest skonczenie sie gumki uszczelniajacej na tłoczku teraz tylko czy w pompie sprzegła pod pedałem czy wysprzeglik kolo skrzyni...

Zabrałem sie juz do pracy popuscilem dwie sruby na pompie pod pedałem ale niemoge jej wyciagnac....Prosil bym bardzo o pomoc w opisaniu jak dokladnie jest ona zamocowana i jakie czynnosci mam podjac by ja wyciagnac ...Dochodzi do niej jeden wezyk od góry a sama wchodzi w sciane grodziowa gdzie mam zblokowany dostep i niewiem jak sie tam dostac by zobaczyc na czym sie jeszcze trzyma...


Z góry dziekuje i czekam w miare mozliwosci za szybka odpowiedzia

To auto uwiodło mnie i chce czym predzej ogarnac wszystkie czynnosci servisowe by ze spokojna głowa smiało muc pocisnac i uzytkowac na codzien...pozdrawiam

magik
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 29, 2010 20:12
Auto: e90 325i , e90 320da, e46 316i
Lokalizacja: Bardzo mała wioska.

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: magik » ndz kwie 24, 2011 11:30

Pompe wyciągniesz w ten sposób :
1) Odkręcasz dwie śruby na klucz M10 (trudny dostęp wiem , ale dasz rade odgiętą oczkową dychą)
2) Odpinasz zbiorniczek płynu , mocowany na opaske ślimakową , to ten zbiorniczek do którego idzie ten wężyk przy pompie.
3) Odkręcasz śrube krzywkową , która mocuje pompe do pedału sprzęgła . Śruba na klucz m17 , a z drugiej strony nakrętka na trzynastke.
4) Odkręcasz kluczem płaskim 11 nakrętke mocującą przewód hydrauliczny do pompy w komorze silnika. ( znajdziesz z pomocą lampki)
5) Wyciągasz pompe ręką od strony pedałów (ale tylko tyle żeby odsłonić wężyk), będzie stawiała lekki opór bo jest w gumowej uszczelce w otworze ściany grodziowej.
6) Śiągasz wężyk metodą siłową ( ręcznie bez żadnych śrubowkrętów )
7)Wyciągasz pompe :mrgreen:

Operacja trwa góra jedną godzine.
Pamiętaj żeby przed wszystkim spuścić płyn przy wysprzęgliku ; (np. przez odkręcenie wężyka stalowego od wysprzęglika).

A teraz żeby cię rozśmieszyć nowy wysprzęglik - 626 zł , pompa - 549 zł.
Oczywiście ASO .
Zamienników brak.

Pozdrawiam.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: Camil » ndz kwie 24, 2011 12:23

Ale sa takze zestawy naprawcze(30pln) i uzywki.
Podlacze sie. Poki co nic nie robilem z braku czasu.
Auto stalo, wszystko bylo pieknie i nagle zniklo sprzeglo :mrgreen: Wsiadlem i poprostu wpadl pedal (po wczesniejszym jego wcisnieciu celem wysprzeglenia :mrgreen: ).
Przedtem wszystko gralo wypas. Czyby moglo sie poprostu jakims magicznym cudem zpaowietrzyc? Nic sie nigdzie nie poci.

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: Łukasz///M5 » ndz kwie 24, 2011 13:26

Wymień komplet, jeśli raz się to stało to problem wróci a sezon na jazdę M-ką idzie. Będzie lipa jeśli gdzieś na wyjeździe sprzęgło zniknie. Zestawy naprawcze odradzam, sam zmieniłem komplet i mam pewność, że te części będą działały bez zarzutu.

dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: dom » ndz kwie 24, 2011 16:32

Dzieki za cenne rady ...Kozystajac z okazji pozdrawiam cale mforum i zycze udanych swiat...Dzis niewypada ale korzystajac z instruktarzu kolegi jutro opanuje temat i zamowie czesci i zmienie komplet na nowe...pewnie nawet jak bym chcial w uk zestawu naprawczego niedostane..jeszcze raz dziekuje .pozdro

dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: dom » ndz kwie 24, 2011 17:37

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E31-E32-E34-C ... 2eb3338d09

Wszystkie e34 mają tą sama pompe sprzegła..??
Moze ktos zerknie na ta aukcje i powie czy ta sie nada...dzieki

magik
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 29, 2010 20:12
Auto: e90 325i , e90 320da, e46 316i
Lokalizacja: Bardzo mała wioska.

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: magik » ndz kwie 24, 2011 21:30

dom pisze:http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E31-E32-E34-C ... 2eb3338d09

Wszystkie e34 mają tą sama pompe sprzegła..??
Moze ktos zerknie na ta aukcje i powie czy ta sie nada...dzieki
Kolego co do średnicy tłoczka pompy w e34 to wszystkie wersje silnikowe mają takie same tz. 19.50 mm zarówno s38b38 jak i mniejsze silniki np m50b20, a to już dobry znak . Tylko nie powiem ci czy obudowa się czymś różni np. rostawem śrub do mocowania albo innym drobnym detalem który uniemożliwi montaż. Numery seryjne części pomp są różne a to oznacza że pompy w jakiś sposób różnią się.

Ta pompa z linku pasuje do m5.

Ja znalazłem coś takiego ; też powinna pasować.

http://moto.allegro.pl/nowa-pompa-sprze ... 95669.html

Wygląda tak samo jak w m5.

dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: dom » pn kwie 25, 2011 18:42

DObrze jest pompa i wysprzeglik wymontowany poczesci zgodnie z instrukcja (wysprzeglik klucz 12 nie 11 ) a pompe udalo mi sie wykrecic od strony komory .Dobrze ze mam cienkie dłonie udało mi sie przecinsac i poluzowac srube i poszlo jak po masle.Tak jak kolega pisal wd40 i max godzina czasu ...Takze dzieki za pomoc .Jutro z samego rana jade po nowe klamoty i po pracy zamontuje na swoje miejsce...Mam nadzieje ze nic nie stanie mi na przeszkodzie i sprzegło zadziala jak wczesniej ...pozdro for all

dom
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:01
Lokalizacja: uk Luton
Kontakt:

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: dom » ndz maja 01, 2011 21:56

ebay znowu nr 1 . Cala impeza kosztowala 50 f za nowe czesci plus plyn ...Z kanalem lub rampa roboty na max 1 h ...na lewarku niestety nieco dluzej ;)...

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??

Post autor: Camil » pt maja 06, 2011 20:15

U mnie padl jednak wysprzeglik, uszkodzilo sie uszczelnienie i wypadl trzpien. Zestaw naprawczy za 15,80 uczynil cuda:)

ODPOWIEDZ