M3 Competition

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » śr cze 16, 2010 21:51

Już wiem od czego jest ta para dolnych części:
Obrazek

Natknąłem się na wyjaśnienie tutaj:
http://www.rogueengineering.com/Merchan ... gory_Code=

Ciekawe do czego jest ta pojedyncza część na górze.

EDIT:
Znalazłem. Ta część na górze jest do czujnika wysokości (tego który reguluje światła).

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » śr cze 23, 2010 20:02

Kolejna pierdoła:
Ropórka tylna :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 19, 2010 20:20

Z 2 miesiące temu założyłem do swojej eMki gwint. Myślę że pojeździłem już wystarczająco dużo żeby móc o nim coś napisać.

Montaż

Przed:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Na MTD przed montażem wiedziałem że z zawieszeniem jest coś nie tak. Okazało się że łączniki się zapiekły (nieosłonięte uniballe) i co chyba najgorsze miałem jedną sprężynę pękniętą (brakowało co najmniej jednego zwoju):
Obrazek

Po:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Do tego doszła jeszcze rozpórka:
ObrazekObrazek

Jeżeli chodzi o wysokość to aktualnie jeżdżę na maksymalnie obniżonym tyle i maksymalnie podniesionym przodzie. Wówczas prześwit z przodu i z tyłu jest taki sam (ok. 12cm). Na torze opuszczam przód prawie na maksa (prześwit 8cm). Będąc na geometrii sprawdziłem czy zbieżność się nie zmienia przy zmianie wysokości z przodu i okazało się że się nie zmienia, a opuszczenie daje ponad 0,5 stopnia większy negatyw. Aktualnie mam ustawione pochylenie na 2,5 z tyłu i tyle samo z przodu przy ustawieniu drogowym (po obniżeniu przód ma ok. 3 stopnie)

Zdjęcia ledwo po zamontowaniu gwintu (przód obniżony, tył trochę wyżej niż aktualnie):
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Wrażenia z jazdy

Tor:
Zawieszenie kupiłem z myślą o wyeliminowaniu przechyłów nadwozia, przez które czuję się niekomfortowo. Chciałem żeby samochód nawet podczas jazdy pełnym bokiem przy dużej prędkości nie wychylał się na tyle mocno żebym bał się że złapie dach. Zamierzony efekt został osiągnięty, nie potrzebuje niczego sztywniejszego :-)

Droga:
Tutaj liczy się komfort i szczerze mówiąc bałem się że będzie za twardo i za nisko. Jeździłem już po różnych drogach i zawieszenie przy maksymalnie podniesionym przodzie i maksymalnie zmiękczonymi amorkami naprawdę daje rade. Jest sztywniejsze, bardziej zwarte od serii, ale nierówności tłumi nawet lepiej, dzięki czemu jeździ się bardzo przyjemnie. Jak dla mnie jest idealnie :-)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 Competition

Post autor: --==maly==---- » ndz wrz 19, 2010 23:28

A co to za gwint jaka firma?
To drogowe obniżenie wizualnie jest idealne ale dziwią mnie
takie dysproporcje w możliwym obniżeniu między przodem a tyłem mogli to wypośrodkować.

patryczken16
Posty: 202
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
Lokalizacja: Przemyśl

Re: M3 Competition

Post autor: patryczken16 » pn wrz 20, 2010 00:03

--==maly==----, chyba koni :mrgreen:

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » pn wrz 20, 2010 00:07

--==maly==---- pisze:A co to za gwint jaka firma?
Ground Control, czyli w sumie koni + Eibach
To drogowe obniżenie wizualnie jest idealne ale dziwią mnie
takie dysproporcje w możliwym obniżeniu między przodem a tyłem mogli to wypośrodkować.
Tak jak napisałem, zdjęcia są na prawie maksymalnie obniżonym przodzie i tyle. Teraz na drogę mam maksymalnie obniżony tył i maksymalnie podniesiony przód.

Dysproporcje o których piszesz... Obstawiam że chodzi ci o prześwit. Seryjne M3 ma dużo większy prześwit z tyłu niż z przodu i stąd te różnice.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 Competition

Post autor: --==maly==---- » pn wrz 20, 2010 13:26

Źle doczytałem wyczytałem,że zdjęcia są robione na max obniżonym tyle i max podniesionym przodzie skoro jest tak jak piszesz to ok.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » czw lis 25, 2010 00:33

Dzisiaj wziąłem się za tempomat. Pojechałem do Fusa. Oczywiście sprawa nie przebiegała zbyt gładko, gdyż w ASO nie lubią wyzwań i rzeczy nietypowych, ale w końcu tempomat uruchomili.

Do tempomatu potrzebna jest dodatkowa wiązka od kierownicy do sterownika silnika.

Jakoś do spokojnej jazdy bardzo lubię tempomat :-)

Jak działała tylko obsługa radiem to po założeniu kierownicy z CSL'a M Track Mode wciąż działał. Podejrzewam że teraz też będzie, chociaż szczerze nie bardzo mi na tym zależy.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » pn lut 07, 2011 01:46

Z faktu że moje popękane powerflexy mogły być wynikiem błędu w montażu postanowiłem dać im kolejną szansę. Tym bardziej że dostałem je gratis.

Założyłem na razie tylko tuleje na przednie wahacze gdyż wcześniej padły najszybciej i najłatwiej je wymienić.

Zostały założone powoli na spokojnie i dokręcone na opuszczonym samochodzie.
ObrazekObrazek
Pojeździłem trochę bokami, jak mam pustą drogę to jadę wężykiem. Generuje możliwie jak największe przeciążenia, żeby jak już to rozpadły mi się w Wawie, a nie gdzieś w trasie, czy na torze daleko od domu.

Na razie wszystko jest tak jak być powinno. Mam nadzieję że się nie rozpadną bo różnica jest wyczuwalna i mi się podoba :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » pt kwie 08, 2011 18:32

Fotki z ostatniego Ułęża :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Nie miałem czasu go umyć.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Venom » pt kwie 08, 2011 20:43

Masz super rejetracje WOT :D = Wide Open Throttle :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » pt kwie 08, 2011 21:36

:-D

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 Competition

Post autor: --==maly==---- » pt kwie 08, 2011 21:48

Powinieneś dostać bana za nagminnie brudne auto.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » pt kwie 08, 2011 21:59

Brud ukrywa zły stan lakieru :-)

Serio, po zabiegu w Diamentowej ochronie lakieru, lakier szybko wrócił do stanu poprzedniego, a po jakiś 3 miesiącach było już dużo gorzej. Teraz ma dosłownie wszędzie płytkie rysy i po umyciu zamiast się cieszyć to mnie boli ten lakier. Więc po prostu mi się nie chce.

Ale zajmę się tym, po części już zacząłem. Wstrzymuje mnie tylko brak czasu i drugiego samochodu. Jak naprawie 7er pod kątem mechanicznym to zajmę się M3 i zrobię na raz lakier, wzmocnienie nadwozia oraz komplet gum z tyłu. Powerflexy na belkę i tylne wahacze.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 Competition

Post autor: --==maly==---- » pt kwie 08, 2011 22:26

Myjesz auto na automatycznych myjniach? Przy normalnym myciu nie powinien tak szybko stracić połysku.

ODPOWIEDZ