E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
Zbiorniczek był utłuszczony przy wymianie silnika. Wyglądało to jak nie powiem co. Nie uwierzysz ale postanowiłem go po prostu odtłuścić starając się nie ingerować w jego strukturę szorowaniem lub silnym derergentem aby nie żółkł i użyłem ściereczek do mycia rąk. Poszło w miarę sprawnie i efekt jak widać bardzo satysfakcjonujący.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: ndz lis 01, 2009 21:29
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
A w ogóle coś ci się dzieje z silnikiem?bo napisałeś że chcesz kupić tłok z korbą? 

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
Z silnikiem wszystko ok.
Mam dwa silniki 3.6L. Jeden to mój poprzedni z pekniętym blokiem gdzie się okazało po rozebraniu że tłoki są na III szlifie, drugi silnik to była jednostka drifterska Wojtas'a na nominale z uszkodzonym 6 garkiem i brakującymi niektórymi duperelami osprzetu.
Mam dwa silniki 3.6L. Jeden to mój poprzedni z pekniętym blokiem gdzie się okazało po rozebraniu że tłoki są na III szlifie, drugi silnik to była jednostka drifterska Wojtas'a na nominale z uszkodzonym 6 garkiem i brakującymi niektórymi duperelami osprzetu.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: ndz lis 01, 2009 21:29
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
Jeśli uda się dokupić tłok z korbą w nominale to będę składał drugi silnik. Przeznaczenie jednostki napędowej bliżej nie określone.
Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
Od zawsze wkurzały mnie aluminiowe rygielki blokowania drzwi, czy jakkolwiek to nazwać.
Wyglądało to tak ...





Teraz wszystko powróciło do stanu fabrycznego i wygląda następująco

PS. zawsze to o krok do przodu
Wyglądało to tak ...





Teraz wszystko powróciło do stanu fabrycznego i wygląda następująco


PS. zawsze to o krok do przodu

Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
UPDATE: 28.02.2010 r.
Oczywiście akumulator Centra nie przetrzymał zimy, w między czasie walczyłem z modułem komfortu który nie zawsze chciał współpracować przez co niezawsze działał alarm i bardzo rzadko wariował centralny. Dodatkowo lekko pobierał prąd przekaźnik docisku wycieraczki kierowcy. Obie duperele zostały wymienione + nowy aku. Tym razem wybór padł na BOSCH o poj. 100Ah. Teraz śmiga aż miło

UPDATE: 11.03.2010 r.
Zdjęcia z telefonu
Rozchorowałem się, a najlepszą formą powrotu do zdrowia jest zrobić coś co poprawia humor. Postanowiłem zabrać się za halogeny które od zawsze mnie irytowały. Były wypiaskowane i miał pęknięte szkła w miejscu gdzie strumień dyszy spryskiwacza działał na szkło. Po włączeniu halogenów zza kierownicy zero efektu na drodze, tak jakby w ogóle nie działały, że nie wspomne o ich wyglądzie.
W środku kurz, brud, piasek, woda ... istny obraz po bitwie - zdjęć brak bo nawet nie było sensu. Rozebrałem wszystko na części pierwsze, wymyłem w proszku do prania - super efekt. Zakupiłem nowe szkiełka z allegro. Operacja bardzo prosta i szybka do wykonania.
Wcieło mi szczegółowe fotki z całej operacji, ostały się tylko te...
Tak wyglądały szkła (fotka tylko jednej strony, szkoda było baterii)...

Wymiana...



Teraz po włączeniu halogenów świecą lepiej niż mijania. W najbliższym czasie przymierzam siędo rozebrania reflektorów, gruntownego szyczenia soczewek, odbłuśników oraz polerki szkieł
UPDATE: 14.03.2010 r.
Wymiana siłowników klapy bagażnika - brak zdjęć
Oczywiście akumulator Centra nie przetrzymał zimy, w między czasie walczyłem z modułem komfortu który nie zawsze chciał współpracować przez co niezawsze działał alarm i bardzo rzadko wariował centralny. Dodatkowo lekko pobierał prąd przekaźnik docisku wycieraczki kierowcy. Obie duperele zostały wymienione + nowy aku. Tym razem wybór padł na BOSCH o poj. 100Ah. Teraz śmiga aż miło



UPDATE: 11.03.2010 r.
Zdjęcia z telefonu
Rozchorowałem się, a najlepszą formą powrotu do zdrowia jest zrobić coś co poprawia humor. Postanowiłem zabrać się za halogeny które od zawsze mnie irytowały. Były wypiaskowane i miał pęknięte szkła w miejscu gdzie strumień dyszy spryskiwacza działał na szkło. Po włączeniu halogenów zza kierownicy zero efektu na drodze, tak jakby w ogóle nie działały, że nie wspomne o ich wyglądzie.
W środku kurz, brud, piasek, woda ... istny obraz po bitwie - zdjęć brak bo nawet nie było sensu. Rozebrałem wszystko na części pierwsze, wymyłem w proszku do prania - super efekt. Zakupiłem nowe szkiełka z allegro. Operacja bardzo prosta i szybka do wykonania.
Wcieło mi szczegółowe fotki z całej operacji, ostały się tylko te...

Tak wyglądały szkła (fotka tylko jednej strony, szkoda było baterii)...



Wymiana...












Teraz po włączeniu halogenów świecą lepiej niż mijania. W najbliższym czasie przymierzam siędo rozebrania reflektorów, gruntownego szyczenia soczewek, odbłuśników oraz polerki szkieł

UPDATE: 14.03.2010 r.
Wymiana siłowników klapy bagażnika - brak zdjęć

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
Praca wre, to mi sie podoba. Powiedz mi za ile kupiles ten aku i czy pasuje bez problemow pod fotel. Ja ostatnio montowalem AKU w E34 TDS i niestety byl za duzy, nie miescil sie na wysokosc i szerokosc. Twoj pasuje idealnie ? Mozesz podac dokladny model ?
Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
Jest większy niż w mercu, także jak go zobaczyłem to aż pobladłem i też byłem pewien obaw. Zmieścił się idealnie.
Oddałem Centre i dopłaciłem chyba 130zł.
Dokładnych danych katalogowych nie znam, w sklepie na miejscu mi dobrali. Jak tak na niego zerkam to wydaje mi się, że jego oznaczeniem jest S5 013? ew. ciąg znaków na dole nalepki jako nr. katalogowy.
Oddałem Centre i dopłaciłem chyba 130zł.
Dokładnych danych katalogowych nie znam, w sklepie na miejscu mi dobrali. Jak tak na niego zerkam to wydaje mi się, że jego oznaczeniem jest S5 013? ew. ciąg znaków na dole nalepki jako nr. katalogowy.
Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
UPDATE: 25.03.2010 r.
Wymiana żaróweczki podświetlenia dźwigny zmiany biegów.
Gdzie kupić: warszawski wolumen
Koszt: 0,50gr
Zdjęcia z telefonu



Wymiana żaróweczki podświetlenia dźwigny zmiany biegów.
Gdzie kupić: warszawski wolumen
Koszt: 0,50gr

Zdjęcia z telefonu



Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
UPDATE: 24.05.2010 r
Wymieniłem olej na sezon - mimo małych przebiegów, trzeba czy nie, warto!
Castrol RS 10W60



Wymieniłem olej na sezon - mimo małych przebiegów, trzeba czy nie, warto!
Castrol RS 10W60



Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
Trochę się pogniotła z tego co widzę, jeśli można zapytać co się stało ?
A olej rzeczywiście warto profilaktycznie wymieniać, zwłaszcza w takich z natury raczej pałowanych autach.
A olej rzeczywiście warto profilaktycznie wymieniać, zwłaszcza w takich z natury raczej pałowanych autach.
Re: E34 M5 B36 '91 - Kudłaty
UPDATE: 19.07.2010 r
Wymieniłem sonde lambda. Nie było łatwo jak i nie obyło się też bez strat. Stara lambda co prawda się wykręciła ale pokiereszowała troszkę gwint w rurze. Gwintownikiem M18 x 1,5 poprawiłem gwint jednocześnie usuwając resztki po starej sondzie i bezproblemowo wkręciłem nową. Autko jest żwawsze oraz troszeczkę mniej pali.
... kilka szczątkowych fotek,





Wymieniłem sonde lambda. Nie było łatwo jak i nie obyło się też bez strat. Stara lambda co prawda się wykręciła ale pokiereszowała troszkę gwint w rurze. Gwintownikiem M18 x 1,5 poprawiłem gwint jednocześnie usuwając resztki po starej sondzie i bezproblemowo wkręciłem nową. Autko jest żwawsze oraz troszeczkę mniej pali.
... kilka szczątkowych fotek,





Ostatnio zmieniony czw lip 22, 2010 17:10 przez Kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.