
M3 SMG problem z odpaleniem
M3 SMG problem z odpaleniem
Witam dzisiaj wreszcie dojechała moja mka do mnie
niestety miała padnięty akumulator. podłączyłem inny a tu zonk. Kontrolki się świecą przekręcam kluczyk a ona nie daje znaku życia... rozrusznik nie kręci. Nie znam się na tym może przy smg trzeba coś wcisnąc, żeby odpalic?? Albo po wyjęciu akumulatora coś zrobic dodatkowo. dodam jeszcze, że jest ona delikatnie uszkodzona lewą strona ale do jazdy zupełnie i ma podniesione tylnie zagłówki czy to może jakoś wpływac na problem z odpaleniem??

Re: M3 SMG problem z odpaleniem
pirotechniczna klema (?)
Re: M3 SMG problem z odpaleniem
Sytuacja trochę się wyjaśniła ale jeszcze nie na 100%. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki parę było poprzepalanych wymieniłem na nowe. Po lewej stronie samochodu jest taka skrzyneczka wchodzą tam 2 bezpieczniki i przekaźnik jeden 30A drugi 7,5A. ten drugi był przepalony więc wymieniłem go na nowy od razu jak go włożyłem zaczęło coś szumie w tych przewodach od SMG i na wyświetlaczu pojawiło się S2 i mały wykrzyknik w trójkącie bezpiecznik przepalił się znowu... odłączyłem akumulator i próbowałem jeszcze raz włożyc bezpiecznik ale tym razem od razu się palił. Dodam, że po przekręceniu zapłonu nie wyświetla się ani przebieg auta ani poziom paliwa tak jakby ktoś obszedł to w jakiś sposób własną konstrukcją alarmową
Zadzwoniłem do znajomego, który podpowiedział mi jak odpalic omijając trochę obwód i w ten sposób odpaliłem auto ale nie wyświetlały mi się żadne wskaźniki ani obroty poziom paliwa i stan licznika nie mogłem również wrzucic żadnego biegu.

Re: M3 SMG problem z odpaleniem
a gdzie ta klema się mieści?? i co z nią trzeba zrobic żeby było ok??
Re: M3 SMG problem z odpaleniem
Te dwa bezpieczniki w oddzielnej skrzyneczce, odpowiadają za układ sterowania SMG.
Jak po włożeniu szumi, to znaczy, że włączyła się pompa oleju i tak ma być, po kilku sekundach powinna nabić ciśnienie w układ i się rozłączyć. Do momentu, aż w układzie nie będzie minimalnego, wymaganego ciśnienia, rozrusznik auta nie będzie kręcił.
To S2 na wyświetlaczu może oznaczać, że wybierak od biegów ustawiony jest na tryb manualnej zmiany i jest na drugim biegu.
Aby odpalić auto (normalnie, bez żadnych obejść) musisz ustawić lewarek, aby na wyświetlaczu było 0 (zero), no i te dwa bezpieczniki muszą być sprawne.
Pozdrawiam
Jak po włożeniu szumi, to znaczy, że włączyła się pompa oleju i tak ma być, po kilku sekundach powinna nabić ciśnienie w układ i się rozłączyć. Do momentu, aż w układzie nie będzie minimalnego, wymaganego ciśnienia, rozrusznik auta nie będzie kręcił.
To S2 na wyświetlaczu może oznaczać, że wybierak od biegów ustawiony jest na tryb manualnej zmiany i jest na drugim biegu.
Aby odpalić auto (normalnie, bez żadnych obejść) musisz ustawić lewarek, aby na wyświetlaczu było 0 (zero), no i te dwa bezpieczniki muszą być sprawne.
Pozdrawiam
Re: M3 SMG problem z odpaleniem
W E36 nie ma pirotechnicznej klemy.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 SMG problem z odpaleniem
Dokładnie Marcin ma rację nie ma klemy pirotechnicznej byłem w serwisie i sprawdzili mi to po Vinie auta. Dziś był u mnie znajomy, który zna się trochę na BMW i stwierdził że immo się rozkodował. W poniedziałek odstawiam do elektronika i zobaczymy co z tego będzie. Potrzebuje też schemat elektryczny całej m3 jak i EWS ma ktoś??