2 pytania dotyczase M5 E60

2005 - 2010 | silnik: S85B50
///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: ///M3 » pt maja 14, 2010 09:36

kostek_ja pisze: ///M Dynamic Mode - tryb kontroli trakcji, który pozwala na lekkie uślizgi zarówno wzdłużne jak i boczne. W teorii na tym trybie samochód powinien byc najszybszy zarówno na prostej jak i w zakrętach.
Co Ty za bzdury opowiadasz. Najszybszy dla kogoś kto nie potrafi zupełnie jeździc a nie najszybszy w ogóle. MDM to takie poł-wyłączenie DSC.
Jest to o tyle słabe, że nie da się wtedy włączyc najszybszego trybu zmiany biegów.
Taki tryb do jazdy po torze dla pół-amatorów.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: boogie » pt maja 14, 2010 11:14

kostek_ja pisze:W teorii na tym trybie samochód powinien byc najszybszy.
Kostek napisał przecież że w teorii.
A czasem instrukcja nie pisze, ze w tym trybie samochód porusza się w najbardziej optymalny sposób przy danej przyczepności ?
Pozdrówka!

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: ///M3 » pt maja 14, 2010 11:32

Wg czyjej teorii?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: Maros » pt maja 14, 2010 11:38

Nie no nie ma opcji żeby mdm było szybsze niż dsc off. Wystarczy do tego w miare ogarniający kierowca.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: kostek_ja » pt maja 14, 2010 11:41

boogie pisze:A czasem instrukcja nie pisze, ze w tym trybie samochód porusza się w najbardziej optymalny sposób przy danej przyczepności ?
Dokładnie tak jest napisane w instrukcji.
///M3 pisze:Wg czyjej teorii?
Wg teorii BMW, a przynajmniej tak piszą w instrukcji.

Oczywiście ja się z tym nie zgadzam :-)

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: ///M3 » pt maja 14, 2010 11:44

Najbardziej optymalny, to wcale nie znaczy najszybszy.
Optymalny chodzi pewnie o to, że na mokrym na przykład, jadąc z MDM, masz minejszą szansę pójśc po bandzie. Dosłownie i w przenośni.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: kostek_ja » pt maja 14, 2010 12:02

///M3, naprawdę umiem czytać. Według BMW DSC jest do bezpiecznej jazdy, a MDM do szybkiej i pewnie większość kierowców pojedzie szybciej na MDM niż DSC OFF.

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: ///M3 » pt maja 14, 2010 12:15

Gdybyś precyzyjnie napisał, to bym się nie czepiał.
A Twoje domysły, że "...pewnie większośc kierowców pojedzie szybciej..." nie przemawiają wciąż do mnie. Większośc jakich kierowców? Kierowców autobusów ZTM czy większośc kierowców F1?
MDM to kompromis pomiędzy DSC ON a DSC OFF. A jak wiadomo kompromisy nigdy nie są najlepszym (w tym przypadku najszybszym) rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: kostek_ja » pt maja 14, 2010 12:51

///M3, ja wiem że ty i tak wiesz lepiej. Kończąc temat powiem tylko tyle że kontrola trakcji jest używana w sporcie, gdzie przede wszystkim liczą się osiągi. Do niedawna była używana w F1, a powodem jej wycofania nie było spowalnianie kierowców, a chęć zwiększenia zainteresowania owym sportem poprzez zrobienie go bardziej widowiskowym.

Niech już każdy sam wyciągnie sobie wnioski.

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: ///M3 » pt maja 14, 2010 14:15

Kontrola jazdy jest po prostu ułatwieniem a nie czymś co przyspiesza samochód. Jazda z kontrolą trakcji jest bezpieczniejsza a nie szybsza. Zwłaszcza w M5, w którym włączając DSC lub MDM tracisz maksymalną szybkosc zmiany biegów, a jak wiemy akurat w M5 jest spora, odczuwalna różnica pomiędzy S5 a S6.

Z F1 została wyłączona dlatego, żeby było bardziej widowiskowo, żeby było trudniej i żeby odróżnic dobrych kierowców od złych a nie po to, żeby zwolnili.

Wiem, że Top Gear jest dosyc kontrowersyjnym programem, ale ciekawe czy STIG testując M5 jechał na DSC ON czy na MDM. Jak myślisz?
W końcu jechał szybko, to pewnie OFF nie mógł miec.

I nie unoś się Koleżko pisząc, ze ja wiem lepiej czy nie, tylko przytaczaj konkretne argumenty za DSC. Po to jest forum, żeby dyskutowac.

Ja jestem otwarty, chętnie przyjmę Twoje poglądy, jeżeli mnie przekonasz.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: kostek_ja » pt maja 14, 2010 17:52

///M3, chyba się nie zrozumieliśmy, bo najwyraźniej uważasz mnie za jakiegoś fana kontroli trakcji :)

Nigdzie nie napisałem że na MDM samochód zawsze pojedzie szybciej niż bez DSC. Napisałem że taka była jego koncepcja, do tego powstał, a że nie działa to tak rewelacyjnie jak w teori to inna sprawa. Chociaż ogólnie w niektórych czynnościach komputer będzie lepszy niż kierowca, co pokazuje przykład F1. Tylko tam kontrola trakcji miała ileś ustawień w zależności od warunków, a tutaj jest to samo ustawienie i na deszcz i na suchy, więc nie może to działać za rewelacyjnie. Chociaż gdzieś czytałem że GT2 najlepszy czas na Nurburgringu wykręciło właśnie na tej znieczulonej kontroli trakcji, więc może to i faktycznie działa :)

Awatar użytkownika
ssseba
Posty: 257
Rejestracja: sob maja 31, 2008 14:21
Auto: F16
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: ssseba » pt maja 14, 2010 22:24

wg mnie muliło mdm, chwycilo lekki poślizg i pedal gazu z gumy... :evil:
Używałem to może kilka razy i przeważnie podczas jazdy powyżej 200km/h...
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...

Adam F
Posty: 112
Rejestracja: wt cze 26, 2007 21:49
Lokalizacja: Wawa

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: Adam F » pn maja 24, 2010 22:23

ssseba; od niedawna testuje M5 w różnych warunkach i na różnych ustawieniach. Naturalnie na tor wybrałbym DSC OFF. Ale po ostatniej przygodzie na mokrym, kiedy totalnie zapomniałem, że jeade z wyłączoną kontrolą, jak mi autko na łuku w prawo strzeliło boczka, to mało się nie zesra.. Z przeciwka auto za autem. Wyszedłem z tego ale mokro pod kolanami. M5 ma to do siebie (co może potwierdzisz), że ma bardzo dobrą trakcję nawet na mokrym, jednak kiedy się już ją straci, różnica jest jakby wjechać na śliską trawę. Przynajmniej jak się przesiadłem z E46 mam takie wrażenie.
MDM polecam na ulicach zawsze kiedy pada. Jak jest sucho - jak kto woli, ale przy M5 i tak do 150 na tych nierównych drogach tył się slizga. Uważać trzeba zawsze.
Nurburgring: 9.02.16 - E60 M5

Awatar użytkownika
ssseba
Posty: 257
Rejestracja: sob maja 31, 2008 14:21
Auto: F16
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: ssseba » wt maja 25, 2010 10:54

Adam F pisze: M5 ma to do siebie (co może potwierdzisz), że ma bardzo dobrą trakcję nawet na mokrym, jednak kiedy się już ją straci, różnica jest jakby wjechać na śliską trawę. Przynajmniej jak się przesiadłem z E46 mam takie wrażenie..
Dokładnie tak jak napisaleś...

M3E46 w porównaniu z M5E60 jest zabawką, o wiele lepiej bawiłem się M3 w mieście/na torze, gdyż pięknie latała bokiem... W M5 to już inna bajka, dużo gorzej chwycić poślizg, leciec bokiem, itp, ale jak chwyci to już nie ma żartów :twisted:

Z drugiej strony M3 na trasie to dla mnie nie zbyt wygodne auto było...(Choć i tak dużooo wygodniejsze niż np.carrera)
M5 wygrywało komfortem, pewno też temu że dużo nowocześniejsze... :cool:
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...

Shejker
Posty: 26
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 17:50
Lokalizacja: Świdnica

Re: 2 pytania dotyczase M5 E60

Post autor: Shejker » pt maja 28, 2010 14:55

mam jeszcze jedno pytanie.
Czy do M5 E60 sa dostepne jakies rozpórki na przód ?
Czy raczej nie przewidziano produkcji rozpórek do tego samochodu ?

Pozdraiwam

ODPOWIEDZ