Czy to norma
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy to norma
Kostek jak ktoś używał auta to chyba wie czy coś takiego w nim występuje.
Zresztą nie ważne już temat się rozwiną i fajnie.
Dobrze,że jest tu coraz więcej aktywnych osób i można wymienić swoje spostrzeżenia.
Smutne,że są to zazwyczaj nowi posiadacze E46 mało jest aktywnych doświadczonych użytkowników a szkoda.
Zresztą nie ważne już temat się rozwiną i fajnie.
Dobrze,że jest tu coraz więcej aktywnych osób i można wymienić swoje spostrzeżenia.
Smutne,że są to zazwyczaj nowi posiadacze E46 mało jest aktywnych doświadczonych użytkowników a szkoda.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czy to norma
Jako świeżo upieczony użytkownik emki, witam wszystkich forumowiczy oraz potwierdzam minimalne drgania silnika i całej budy między 3, a 4 k rpm. Więc na 99% M3 e46 tak po prostu mają i nie jest to kwestia wytłuczonych poduch pod czymkolwiek.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy to norma
Witamy nie wiem czy jest specjalny temat do powitania ale fajnie,że przybywa ludzi na forum.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Czy to norma
Myślę że wkręcanie na 3-4 tys na luzie jest bez sensu, więc zwykły użytkownik raczej tego nie zauważy.--==maly==---- pisze:Kostek jak ktoś używał auta to chyba wie czy coś takiego w nim występuje.
Re: Czy to norma
Ja dzisiaj przjechałem 400km i kilka razy sprawdziłem, moje auto tak nie ma. Uważam tez że nie jest to objaw normalny.
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 13:17 przez kosiniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Czy to norma
Ja osobiście nie zauwazyłem takiego problemu w znanych mi eMkach, ale miałem do tego prawo, bo nie "gazuję" nie swoich aut.
Myślę że Idzik pisząc że M3 jest normalnym autem, jako jedyny miał rację, oczywiście E46M3 to normalne auto i takie ma być, ma wszystko grać, bo to nie Nexia za 3tzł kilkuletnie M3 kosztuję 100tzł i więcej, za coś chyba się płaci...
Ten renonans nie musi być spowodowany przez jakikolwiek element układu zawieszenia silnika czy skrzyni. to co tak na szybko przyszło mi do głowy, to jak ktoś ma możliwośc to proponuję rozgrzać silnik do temperatury pracy, przejechać się z 15-20km po czym natychmiast poluzować śruby od wydechu, ta aby zrobił się "luźny" cały za kolektorem wydechowym (kolektora nie ruszać) później po powiedzmy pół obrotu skręcać śruby tak aby został skręcony jako element odprężony.
W eMkach wydech pomimo zawieszenia go na elementach gumowych jest bardzo bardzo sztywny, często taka operacja pomaga w kwestii wibracji i rezonansu.
EDIT: jak śruba jest prawidłowo przykręcona o prędzej w totka 6-tkę trafisz, niż się sama odkręci, jak jest nie dokręcona prawidłowo to i owszem, odkręci się, jak jej ktoś nie przykręcił to też się nie odkręci
bo nie ma co 
Myślę że Idzik pisząc że M3 jest normalnym autem, jako jedyny miał rację, oczywiście E46M3 to normalne auto i takie ma być, ma wszystko grać, bo to nie Nexia za 3tzł kilkuletnie M3 kosztuję 100tzł i więcej, za coś chyba się płaci...
Ten renonans nie musi być spowodowany przez jakikolwiek element układu zawieszenia silnika czy skrzyni. to co tak na szybko przyszło mi do głowy, to jak ktoś ma możliwośc to proponuję rozgrzać silnik do temperatury pracy, przejechać się z 15-20km po czym natychmiast poluzować śruby od wydechu, ta aby zrobił się "luźny" cały za kolektorem wydechowym (kolektora nie ruszać) później po powiedzmy pół obrotu skręcać śruby tak aby został skręcony jako element odprężony.
W eMkach wydech pomimo zawieszenia go na elementach gumowych jest bardzo bardzo sztywny, często taka operacja pomaga w kwestii wibracji i rezonansu.
EDIT: jak śruba jest prawidłowo przykręcona o prędzej w totka 6-tkę trafisz, niż się sama odkręci, jak jest nie dokręcona prawidłowo to i owszem, odkręci się, jak jej ktoś nie przykręcił to też się nie odkręci


Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 13:20 przez allcar, łącznie zmieniany 1 raz.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Czy to norma
Ciekawe... W wolnej chwili wykonam taki zabieg i zobaczę czy coś się zmieniło.allcar pisze:Ten renonans nie musi być spowodowany przez jakikolwiek element układu zawieszenia silnika czy skrzyni. to co tak na szybko przyszło mi do głowy, to jak ktoś ma możliwośc to proponuję rozgrzać silnik do temperatury pracy, przejechać się z 15-20km po czym natychmiast poluzować śruby od wydechu, ta aby zrobił się "luźny" cały za kolektorem wydechowym (kolektora nie ruszać) później po powiedzmy pół obrotu skręcać śruby tak aby został skręcony jako element odprężony.
W eMkach wydech pomimo zawieszenia go na elementach gumowych jest bardzo bardzo sztywny, często taka operacja pomaga w kwestii wibracji i rezonansu.
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 13:21 przez djset, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Czy to norma
Jak luzowanie wydechu nic nie pomoże to można jeszcze spróbować poluzować a następnie dokręcić, też na rozgrzanym silniku, cztery śruby na klucz 13 od aluminiowego wspornika do którego zamocowane są poduszki skrzyni biegów, wspornik jest na samym końcu skrzyni biegów. Rezonanse są najczęściej spowodowane przez krzywe ustawienie (naprężenie) jakiegoś elementu, lub jego niedokręcenie, więc powoli i sukcesywnie będziemy próbowali je eliminować 

Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 13:23 przez allcar, łącznie zmieniany 1 raz.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Czy to norma
Z ciekawości sprawdziłem dziś u siebie.
Przy przegazówkach między 3-4tys rpm, a także niższych/wyższych niezauważalne żadne drgania, rezonanse nic. Gładziutko i normalnie chodzi silnik.
Przy przegazówkach między 3-4tys rpm, a także niższych/wyższych niezauważalne żadne drgania, rezonanse nic. Gładziutko i normalnie chodzi silnik.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy to norma
Idzik silnik tak ale to chodzi o czucie lekkich drgań nadwozia i całego auta jak siedzisz na fotelu to czuć lekkie wibracje z fotela ale może Alcar ma rację,że ktoś skręcał jakieś elementy wydechu na zimno i to dlatego sam nie wiem fajnie jak by ktoś to rozwiązał i podał przyczynę bo mnie to wkurza.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czy to norma
Tak często robisz przegazówki na luzie??--==maly==---- pisze:Idzik silnik tak ale to chodzi o czucie lekkich drgań nadwozia i całego auta jak siedzisz na fotelu to czuć lekkie wibracje z fotela ale może Alcar ma rację,że ktoś skręcał jakieś elementy wydechu na zimno i to dlatego sam nie wiem fajnie jak by ktoś to rozwiązał i podał przyczynę bo mnie to wkurza.

Re: Czy to norma
A ja tak z ciekawości zapytam. Czy osobom którym nic nie drga wskazówka temp. cieczy w tą zimę stała prosto czy się jednak odchylała w lewo? To samo pytanie do tych którzy posiadają owe drgania. Zastanawia mnie czy może to się jakoś łączy.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy to norma
Nie o to chodzi ale skoro ten objaw nie jest normalny należy go wyeliminować.
Tym bardziej,że podczas jazdy na 100% też występuje tylko jest nie wyczuwalny.
Tym bardziej,że podczas jazdy na 100% też występuje tylko jest nie wyczuwalny.