Czy to norma

2000-2006 | silnik: S54
marcin70
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 28, 2009 00:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Czy to norma

Post autor: marcin70 » wt lut 16, 2010 22:10

Jacson - nie przyczyną tylko pochodną - jak są takie drżenia to śruby mogą się same luzować :!: :?:
cinek

kosiniak

Re: Czy to norma

Post autor: kosiniak » wt lut 16, 2010 22:16

oczywiscie ze moga, moze to wina poduszek pod silnikiem, trudno pwoiedziec, musisz jechac do kogos naprawde ogarnietego bo jak widac panowie u ktorych byles wiedza tylko to co przeczytali na szkoleniu a chyba tez nie wszystko jednak :/

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Czy to norma

Post autor: djset » wt lut 16, 2010 22:31

Kolejny raz się tu wtrącę, ale może i tak niektórzy tego nie przeczytają i będą sapać że nikt nie pomaga :roll:
Podjedź do serwisu ASO SIKORA do Mikołowa na ulicę Pszczyńską, tam się znają dobrze na ///M! Szczególnie szeryf serwisu, on w sumie też jeździ chyba ///M. Ale osobiscie uważam, że takie drgania rezonansowe są normą, uzasadniłem to w pierwszej wypowiedzi w tym wątku, której niektórzy nie zauważyli! Silnik jest dziki, wyżyłowany, ma mniejsze od standardu koło zamachowe, dwumasowe... Przecież w ///M nawet zawory musimy co jakiś czas regulować, jak w rasowej wyścigówce! ;) Tak więc silnik mamy mocny, ale kulturki troszkę mniej niż w 1,6 ;)
To tyle! Moim zdaniem nie ma się co podniecać tymi delikatnymi drganiami, czy jakimiś mikro stukami w skrzyni biegów (ja mam takie). Zwyczajnie tak ma być i tyle! :D

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to norma

Post autor: --==maly==---- » wt lut 16, 2010 22:39

Co do tych drgań dziwi mnie tylko to,że w E36 tak nie było więc albo nie ma tak być albo to celowy chwyt producenta zrobiony nie wiem przez zastosowanie sztywniejszych poduszek silnika żeby podkreślić,że to jednak M3.

Te mikrostuki w skrzyni to też niby norma ale denerwująca ciekawe jak jest przy SMG.
Kolejną normalną rzeczą która może zastanawiać są dziwne dźwięki z tylnego mostu przy pełnym skręcie podobno tu pomaga olej Castrola + fm booster to chyba takie główne rzeczy które mogą zastanawiać nowego użytkownika M3 E46 dodam tylko,że oba objawy występują też w E36 M3.
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 22:46 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Czy to norma

Post autor: djset » wt lut 16, 2010 22:44

--==maly==---- pisze:Kolejną normalną rzeczą która może zastanawiać są dziwne dźwięki z tylnego mostu przy pełnym skręcie podobno tu pomaga olej Castrola + fm booster to chyba takie główne rzeczy które mogą zastanawiać nowego użytkownika M3 E46.
Olej w dyfrze się wymienia co jakiś czas! Pisał o tym mateush nie raz! Tak więc tarcie w moście może być spowodowane zużytym olejem; wymień na taki jak napisałeś i problem zginie, zobaczysz. Wiem to z autopsii ;)
A zauważ, że w E36 masz 321KM (silnik 3.2l oczywiście), a w E46 343KM! Niby niewiele, ale kulturka pracy ucierpiała przez taki wzrost.
Tak czy siak tak ma być i już.
A gdyby poduszki były wybite to by telepało silnikiem przy przegazówce i przy gaszeniu!

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to norma

Post autor: Idzik » wt lut 16, 2010 22:47

djset pisze:
--==maly==---- pisze:Kolejną normalną rzeczą która może zastanawiać są dziwne dźwięki z tylnego mostu przy pełnym skręcie podobno tu pomaga olej Castrola + fm booster to chyba takie główne rzeczy które mogą zastanawiać nowego użytkownika M3 E46.
Olej w dyfrze się wymienia co jakiś czas! Pisał o tym mateush nie raz! Tak więc tarcie w moście może być spowodowane zużytym olejem; wymień na taki jak napisałeś i problem zginie, zobaczysz. Wiem to z autopsii ;)
A zauważ, że w E36 masz 321KM (silnik 3.2l oczywiście), a w E46 343KM! Niby niewiele, ale kulturka pracy ucierpiała przez taki wzrost.
Tak czy siak tak ma być i już.
A gdyby poduszki były wybite to by telepało silnikiem przy przegazówce i przy gaszeniu!
Co wy piszecie ?!?! e46 jest w pełni cywilizowanym autem, nie żadnym dzikim... silnik pracuje naprawdę kulturalnie, dużo bardziej od M3 e36 !!

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to norma

Post autor: --==maly==---- » wt lut 16, 2010 22:54

E46 jest dużo bardziej cywilizowanym autem od E36 w wielu rzeczach jest sporo lepiej można nim spokojnie jeździć na codzień ale te drgania z motoru w E36 nie występowały.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to norma

Post autor: --==maly==---- » śr lut 17, 2010 01:05

Jak już się czepiamy zastanawia mnie jeszcze jeden fakt.
Każda M3 jaką spotkałem ma spore przerwy między maską a lampami wygląda to trochę tak jak by były źle spasowane. W 330Ci i ogólnie zwykłych coupe lampy leżą idealnie do maski nie ma tej szpary czym to jest spowodowane w M3? Aluminiową maską czy może jakimś minimalnie lepszym chłodzeniem?
Dla przykładu kilka forumowych M3 na których będzie widać o co mi chodzi.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Czy to norma

Post autor: djset » śr lut 17, 2010 08:47

Idzik, Wiadomo że E46 M3 jest cywilizowanym autem z wyglądu wewnątrz i z zewnątrz, ale chodziło mi o silnik i częściowo zawieszenie ;) Coś za coś ;)
--==maly==----, jest wiele rzeczy, które nie występowały w modelach nie eM, a występują jakies tam powiedzmy niby niedociągniecia w ///M. Tak jak wspomniałeś szczeliny między maską i reflektorami oraz np odstający na boki zderzak przedni patrząc z przodu auta ;) Chodzi mi o rogi przy kołach/nadkolach.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to norma

Post autor: kostek_ja » śr lut 17, 2010 09:33

--==maly==---- pisze:Każda M3 jaką spotkałem ma spore przerwy między maską a lampami wygląda to trochę tak jak by były źle spasowane. W 330Ci i ogólnie zwykłych coupe lampy leżą idealnie do maski nie ma tej szpary czym to jest spowodowane w M3? Aluminiową maską czy może jakimś minimalnie lepszym chłodzeniem?
Może to po prostu efekt stylistyczny :-)

schumi
Posty: 149
Rejestracja: sob gru 15, 2007 16:41
Lokalizacja: slask

Re: Czy to norma

Post autor: schumi » śr lut 17, 2010 11:36

Ten typ tak ma :-)

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Czy to norma

Post autor: djset » śr lut 17, 2010 12:03

Wiecie co? Mam na podwórku u siebie jeszcze 3 E46 i każda ma taką szczelinę na masce z przodu! Dwie 318i (jedna z 98 roku, druga z 2001) i jedna 330D z 2002 roku (maska jeszcze przed liftem)! Tak więc ten typ tak ma jak to powiedział schumi ;)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to norma

Post autor: --==maly==---- » śr lut 17, 2010 12:54

Ja w coupe miałem lampy spasowane idealnie do krawędzi maski.
Auto 100% nie malowane ale to nie znaczy,że ktoś go kiedyś nie rozbierał.
Niestety nie mam dobrych zdjęć na których to widać ale poniżej inne przykłady coupe:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Czy to norma

Post autor: djset » śr lut 17, 2010 23:50

W coupe i w ///M jest zupełnie inna maska, dziś porównywałem! Na pierwszy rzut oka różni się przetłoczeniem na środku oraz innymi wlotami powietrza na podszybiu, ale jest też bardziej podkrzywiona , taka bardziej pod kątem prostym z przodu, a w coupe ten przód jest łagodniejszy, stąd to lepsze spasowanie. Nie wiem czemu tak to jest, ale tak jest.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to norma

Post autor: kostek_ja » czw lut 18, 2010 16:50

--==maly==---- pisze:Nie jest bez powodu tylko ogólnie panuje tu tendencja olewania.
Ktoś pyta o jakieś auto nikomu nie chce się odpisać. Kupi to zjadą,że złom,że spawany i nagle 3/4 forum go oglądało i widziało szpachle a wcześniej nikt nic nie wiedział.
To samo jest jak ktoś opisze jakąś usterkę lub problem z autem nikt nie pomoże a czasem są to banalne sprawy. Tak jak w tym temacie wystarczy napisać jak to jest w waszych autach swoje spostrzeżenia bo właściciela to niepokoi ale nikomu się nie chce.
W show roomie jest 49 sztuk E46 licząc,że tylko 1/3 użytkowników jest aktywna to ile osób daje? A nikt nie odpisze nawet w takiej banalnej sprawie jak to jest u niego z tymi wibracjami silnika bo po co a w innych tematach piszą.
Na oko jest ok.10 aktywnych użytkowników posiadających M3 e46. Część mogła nie mieć czasu, część jak wsiadła do auta to zapomniała, a część nie jeździ z powodu pogody. Więc jeżeli z tych 10 odpisały ci 2 to i tak dużo, a ty jeszcze narzekasz. Ja osobiście odkąd zadałeś pytanie nie odpalałem eMki. Z powodu pogody wolałem jeździć X5. Dzisiaj wsiadłem do eMki i sprawdziłem. Też mam coś takiego między między 3 a 4 tys. obrotów.

ODPOWIEDZ