E39 M5 - wykresy z hamowni
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Widze że wątek się ciekawie rozwinał.
Konrad, problematyka sprowadza sie do sposobu zmierzenia momentu na kołach w dziedzienie czasu.
Sprowadza się to do rozbujania rolek w jakimś okresie czasu, które z kolei są hamowane przez specjalny hamulec by nie nastąpiło to w 1 sekunde i by skompensować kilka zjawisk (jak mniemam).
I właśnie ten hamulec to mega sprawa, hamulec co ma zapewnić stały moment hamujący, niezależnie od obrotów czy stromości zjawisk. Taki dobry hamulec to masakra w sensie cenowym, i jestem pewien że żadna hamownia w firmach tunerskich nic takiego nie posiada.
Rypik, te straty u Ciebie są masakryczne.
Przyjeło się, że auta AWD, czyli o najwiekszych stratach, mają je w okolicy 90-80 KM przy ~400KM mocy.
Konrad, problematyka sprowadza sie do sposobu zmierzenia momentu na kołach w dziedzienie czasu.
Sprowadza się to do rozbujania rolek w jakimś okresie czasu, które z kolei są hamowane przez specjalny hamulec by nie nastąpiło to w 1 sekunde i by skompensować kilka zjawisk (jak mniemam).
I właśnie ten hamulec to mega sprawa, hamulec co ma zapewnić stały moment hamujący, niezależnie od obrotów czy stromości zjawisk. Taki dobry hamulec to masakra w sensie cenowym, i jestem pewien że żadna hamownia w firmach tunerskich nic takiego nie posiada.
Rypik, te straty u Ciebie są masakryczne.
Przyjeło się, że auta AWD, czyli o najwiekszych stratach, mają je w okolicy 90-80 KM przy ~400KM mocy.
Pozdrówka!
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Co to znaczy przyjeło się? Przyjeło się że lato jest ciepłe, a zima zimna. Nie chce sprowadzać tej dyskusji na mierny poziom, ale w metrologii nic się nie przyjmuje a poprostu mierzy. Nie wiem czy mam straty masakryczne, czy też nie masakryczne bo nie ma z czym porównać. Pojedź, zmierz się, wklej. Ja nie jestem kompetentny by się wypowiadać o oporach i przepraszam, ale u Ciebie kompetencji też nie znajduje bo podważasz tu bez merytorycznego uzasadnienia jakieś tam fakty.boogie pisze: Rypik, te straty u Ciebie są masakryczne.
Przyjeło się, że auta AWD, czyli o najwiekszych stratach, mają je w okolicy 90-80 KM przy ~400KM mocy.
Jeżeli straty u Ciebie czy kogokolwiek innego będą mniejsze, zaczne szukać dziury u siebie, w piastach, dyfrze czy gdziekolwiek, ale narazie nie mam podstaw tego robić, bo nie jestem typem który sam znajduje sobie problemy, szczególnie takie które ciężko zweryfikować

Straty mocy.... Nissan GT-R widzisz sam, że to co piszesz nie ma żadnego merytorycznego poparcia.
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
PANOWIE wyluzujcie pośladki temat jest tak obszerny że widze że go nie ogarniacie i nie umiecie czytać wykresów moja propozycja jest taka zapraszam wszystkich zainteresowanych do mnie do firmy na dyskusje na temat hamowni norm strat i wszystkiego co z tym związane ( ale wszystkich w tym samym termine i godzinie żeby każdy mógł się zapytać przy innych i żeby wszyscy mieli jasność i nie siali niewiedzy w nacie). Z tego miejsca prosze moderatora aby zebrał grupe chętnych na takie spotkanie i się ze mną umówił
SPODKANIE BĘDZIE BEZPŁATNE 


Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Z tego co wiem to nikt nie napisał że ogarnia ten temat.konikfun pisze:PANOWIE wyluzujcie pośladki temat jest tak obszerny że widze że go nie ogarniacie i nie umiecie czytać wykresów moja propozycja jest taka zapraszam wszystkich zainteresowanych do mnie do firmy na dyskusje na temat hamowni norm strat i wszystkiego co z tym związane ( ale wszystkich w tym samym termine i godzinie żeby każdy mógł się zapytać przy innych i żeby wszyscy mieli jasność i nie siali niewiedzy w nacie). Z tego miejsca prosze moderatora aby zebrał grupe chętnych na takie spotkanie i się ze mną umówiłSPODKANIE BĘDZIE BEZPŁATNE


Pozdro
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Krzysiu, wytłumacz chłopakom mniej więcej na czym to polega na forum, tak żeby to zostało dla potomności. Jak będą chętni to jakieś spotkanie zorganizujemy, ale najlepiej w postaci dynoday'a. Ale to jak się cieplej trochę zrobi.konikfun pisze:PANOWIE wyluzujcie pośladki temat jest tak obszerny że widze że go nie ogarniacie i nie umiecie czytać wykresów moja propozycja jest taka zapraszam wszystkich zainteresowanych do mnie do firmy na dyskusje na temat hamowni norm strat i wszystkiego co z tym związane ( ale wszystkich w tym samym termine i godzinie żeby każdy mógł się zapytać przy innych i żeby wszyscy mieli jasność i nie siali niewiedzy w nacie). Z tego miejsca prosze moderatora aby zebrał grupe chętnych na takie spotkanie i się ze mną umówiłSPODKANIE BĘDZIE BEZPŁATNE
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Nie będe się rozpisywał ponieważ poprzedni post który pisałem przez ponad 2 godziny z różnymi wykresami i bardzo szczegółowym objaśnieniem przepadł a nie chce mi się tego znowu pisać panowie jak chcecie porównywać opor toczenia róbcie to względem prędkości a nie obrotów. Jednym słowem pan VENOM przy prędkości 213 ma około 82 km strat a pan RYPIK dokładnie 82km strat CZYLI DOKŁADNIE TYLE SAMO więc o czym mowa?? WIĘC jakie się nasuwają wnioski albo ci dwaj panowie mają inne skrzynie albo pomiar był robiony na innych biegach.
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
WIEKSZEJ BZDURY NIE SŁYSZAŁEM straty nigdy nie były i nie będą zalezne od mocy Pozdboogie pisze:Widze że wątek się ciekawie rozwinał.
Konrad, problematyka sprowadza sie do sposobu zmierzenia momentu na kołach w dziedzienie czasu.
Sprowadza się to do rozbujania rolek w jakimś okresie czasu, które z kolei są hamowane przez specjalny hamulec by nie nastąpiło to w 1 sekunde i by skompensować kilka zjawisk (jak mniemam).
I właśnie ten hamulec to mega sprawa, hamulec co ma zapewnić stały moment hamujący, niezależnie od obrotów czy stromości zjawisk. Taki dobry hamulec to masakra w sensie cenowym, i jestem pewien że żadna hamownia w firmach tunerskich nic takiego nie posiada.
Rypik, te straty u Ciebie są masakryczne.
Przyjeło się, że auta AWD, czyli o najwiekszych stratach, mają je w okolicy 90-80 KM przy ~400KM mocy.
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
konikfun, w takim razie mógłbyś wyjaśnić jedną rzecz? Straty w napędzie są procentowe, czy mają daną wartość? Tzn. że jak mamy dany samochód który ma powiedzmy 200KM i straty w napędzie 20KM czyli 10% to czy po zwiększeniu mocy do 300KM bez żadnej ingerencji w napęd straty będą wynosić wciąż 10% (30KM) czy wciąż 20KM?

Dlatego po napisaniu długiego posta, przed kliknięciem wyślij lepiej go skopiowaćkonikfun pisze:post który pisałem przez ponad 2 godziny z różnymi wykresami i bardzo szczegółowym objaśnieniem przepadł a nie chce mi się tego znowu pisać

- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Pogadałem dzisiaj z Krzyskiem troche i conieco mi wyjaśnił 
Kostek, straty nie są zależne od mocy auta a jego podzespołów (skrzynia, dyfer, opony) i PRĘDKOŚCI. Nie ważne czy silnik ma 100KM czy 1000KM, jeżeli będzie siedzieć w tej samej budzie (te same podzespoły przeniesienia napędu) a pomiar będzie przeprowadzany na tym samym biegu, to straty będą takie same przy danej prędkości. Oczywiście auto 1000KM pojedzie szybciej jeśli mu na to skrzynia pozwoli więc i straty będzie miało większe ale przy prędkościach do których auto 100KM by nie doszło.

Kostek, straty nie są zależne od mocy auta a jego podzespołów (skrzynia, dyfer, opony) i PRĘDKOŚCI. Nie ważne czy silnik ma 100KM czy 1000KM, jeżeli będzie siedzieć w tej samej budzie (te same podzespoły przeniesienia napędu) a pomiar będzie przeprowadzany na tym samym biegu, to straty będą takie same przy danej prędkości. Oczywiście auto 1000KM pojedzie szybciej jeśli mu na to skrzynia pozwoli więc i straty będzie miało większe ale przy prędkościach do których auto 100KM by nie doszło.
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Czyli, ze Porzadnie przygotowane auto 100 konne (skrzynia, dyfer, opony) bedzie mialo mniejsze straty przy predkosci 150km/h niz auto 1000 konne z nieprzygotowanym ukladem przeniesienia napedu przy tej samej predkosci mimo wiekszego przyspieszenia?MaRoS pisze:Kostek, straty nie są zależne od mocy auta a jego podzespołów (skrzynia, dyfer, opony) i PRĘDKOŚCI. Nie ważne czy silnik ma 100KM czy 1000KM, jeżeli będzie siedzieć w tej samej budzie (te same podzespoły przeniesienia napędu) a pomiar będzie przeprowadzany na tym samym biegu, to straty będą takie same przy danej prędkości. Oczywiście auto 1000KM pojedzie szybciej jeśli mu na to skrzynia pozwoli więc i straty będzie miało większe ale przy prędkościach do których auto 100KM by nie doszło.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Widzę ,że już temat zamknięty...ale ... kostek źle się wyraziłem... chodziło mi o problematyke faktu jak przewidzieć jakie straty wytwarza napęd? Czy nie jest to mocno uśrednione? Czy urządzonko hamujące po wysprzęgleniu napędu ,jest w stanie "przewidzieć" jakie straty wytwarza napęd w lepszym lub gorszym stanie. Wiem ,że wprowadzamy przed pomiarem rozmiar kapci ale czy uwględniamy rodzaj opon np. slick?, czy jest opcja wprowadzenia ręcznego do maszyny tylu zmiennych jak chodźby kwestia mostu ,ze szperą bądź nie (nie mam na myśli M5). itd. Jeśli nie ma to znaczenia to dlaczego? Nie mam zupełnie pojęcia co i jak, ale chętnie zadam pare pytań jeśli mielibyśmy się spotkać na pomiarachkostek_ja pisze:Konrad95x, problem jest właśnie ze zmierzeniem tego momentu. Wyliczenie mocy z momentu jest banalnie proste.

Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Nie bardzo rozumiem "mimo większego przyspieszenia... ale tak, auto "dobrze przygotowane" będzie miało mniejsze straty.Dino444 pisze:Czyli, ze Porzadnie przygotowane auto 100 konne (skrzynia, dyfer, opony) bedzie mialo mniejsze straty przy predkosci 150km/h niz auto 1000 konne z nieprzygotowanym ukladem przeniesienia napedu przy tej samej predkosci mimo wiekszego przyspieszenia?
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Chodziło zapewne o to, że mocniejsze auto szybciej osiągnie prędkość 150km/hMaRoS pisze:Nie bardzo rozumiem "mimo większego przyspieszenia... ale tak, auto "dobrze przygotowane" będzie miało mniejsze straty.Dino444 pisze:Czyli, ze Porzadnie przygotowane auto 100 konne (skrzynia, dyfer, opony) bedzie mialo mniejsze straty przy predkosci 150km/h niz auto 1000 konne z nieprzygotowanym ukladem przeniesienia napedu przy tej samej predkosci mimo wiekszego przyspieszenia?
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Aha. Przyspieszenie nie ma znaczenia.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E39 M5 - wykresy z hamowni
Ja niestety na pogadanke nie przyjade, za daleko mam. Dodajac cos do watku napisze:konikfun pisze:Nie będe się rozpisywał ponieważ poprzedni post który pisałem przez ponad 2 godziny z różnymi wykresami i bardzo szczegółowym objaśnieniem przepadł a nie chce mi się tego znowu pisać panowie jak chcecie porównywać opor toczenia róbcie to względem prędkości a nie obrotów. Jednym słowem pan VENOM przy prędkości 213 ma około 82 km strat a pan RYPIK dokładnie 82km strat CZYLI DOKŁADNIE TYLE SAMO więc o czym mowa?? WIĘC jakie się nasuwają wnioski albo ci dwaj panowie mają inne skrzynie albo pomiar był robiony na innych biegach.
1. Ja hamowalem inne auto niz kolega Rypik, inna skrzynia, inny dyfer.
2. Doskonale wiem ze moc oporow toczenia jest funkcja predkosci pojazdu, a nie silnika. Faktycznie popelnilem wczesniej jeden maly blad w rozumowaniu... Teraz rozumiem wiecej ale nadal mam watpliwosci i nie wiem jakim prawem te opory sa na tak roznym poziomie porownujac moje dwa pomiary (bezwladnosciowy i obciazeniowy) wykonane na tym samym aucie.
Panie Krzysku prosimy o odpowiedz fachowca.