M3 GTS
- michalnowak1234
- Posty: 274
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
- Lokalizacja: Warszawa/Radom
- Kontakt:
Re: M3 GTS
mam rozumiec ze GTS = dawne CSL ?
Re: M3 GTS
Na to właśnie wygląda.michalnowak1234 pisze:mam rozumiec ze GTS = dawne CSL ?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 GTS
skrzynia w nowej M3 jest idealna na tory wyscigowe klasy f1 itp. manual ma przewagę w przejażdzkach po miescie lub w jakis sprawnosciowych kjs. Ten samochód jest fabrycznym samochodem torowym a tam liczy sie czas.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 GTS
Manual na miasto lub kjs?Marcin86 pisze:skrzynia w nowej M3 jest idealna na tory wyscigowe klasy f1 itp. manual ma przewagę w przejażdzkach po miescie lub w jakis sprawnosciowych kjs. Ten samochód jest fabrycznym samochodem torowym a tam liczy sie czas.
M3 na kjs ?


Nie kumam troche.
Porsche GT3 tez jest autem na miasto lub KJS ?

Ps. skrzynia skwencyjna ( uliczna ) jest duzo duzo ciezsza od manuala..
Re: M3 GTS
Widze ze zaczynasz glosic jakies dziwne teorie. Poprosze o jakies zrodlo z danymi ile jest ciezsza...Pawel_M3GT pisze:Ps. skrzynia skwencyjna ( uliczna ) jest duzo duzo ciezsza od manuala..
Bo wg mnie pomijalnie malo:

Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M3 GTS
Takie filmiki lubie! Super

- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 GTS
mateush pisze:
Widze ze zaczynasz glosic jakies dziwne teorie. Poprosze o jakies zrodlo z danymi ile jest ciezsza...
Bo wg mnie pomijalnie malo:
Obrazek
Skrzynia sekwencyjna jest ciezsza i to jest fakt, a czy to jest malo czy duzo, to juz zalezy od tego jakie kto ma podejscie do kilogramow. Dla mnie kazdy kilogram to duzo. Zreszta nie powiedzialem ze to jest jej jakas wielka wada.
Co do filmikow, pierwszy fajny, natomiast szkoda ze druga czesc zrobili klatkowana. Ciezko sie oglada.
Re: M3 GTS
No dobra, a co wtedy jak samochód cięższy ze skrzynią sekwencyjną jest szybszy od lżejszego ze skrzynią manualną?Pawel_M3GT pisze:mateush pisze:
Widze ze zaczynasz glosic jakies dziwne teorie. Poprosze o jakies zrodlo z danymi ile jest ciezsza...
Bo wg mnie pomijalnie malo:
Obrazek
Skrzynia sekwencyjna jest ciezsza i to jest fakt, a czy to jest malo czy duzo, to juz zalezy od tego jakie kto ma podejscie do kilogramow. Dla mnie kazdy kilogram to duzo. Zreszta nie powiedzialem ze to jest jej jakas wielka wada.
Co do filmikow, pierwszy fajny, natomiast szkoda ze druga czesc zrobili klatkowana. Ciezko sie oglada.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 GTS
Cięższy = gorszy w zakrętach i gorzej hamującyNo dobra, a co wtedy jak samochód cięższy ze skrzynią sekwencyjną jest szybszy od lżejszego ze skrzynią manualną?
Szybszy będzie wówczas tylko na prostej. Ale to już jest teoretyzowanie. Czy te 2 kilo które poprawiają przyśpieszenia na prostej są w stanie zrekompensować stratę w zakrętach, albo odwrotnie. Potem rozpocznie się dyskusja gdzie, na którym torze.
To już zależy tylko i wyłącznie od preferencji danej osoby. Np. kiedyś w Top Gear oglądałem o jakimś mistrzu brytyjskich rajdów który wygrywał prowadząc jedną ręką, a drugą zmieniając biegi. Jak mu wprowadzili jakąś sekwencję z łopatkami zaczął przegrywać...
Lepsza skrzynia to taka która bardziej odpowiada kierowcy.
P.S.
Ja wszystkie zautomatyzowane skrzynie podziwiam za pomysłowość i technikę w nich zastosowaną, a nie znoszę nimi jeździć

Re: M3 GTS
Czy to 2 kilo to nie wiem. Szybszy miałem na myśli czas okrążenia.kostek_ja pisze:Cięższy = gorszy w zakrętach i gorzej hamujący
Szybszy będzie wówczas tylko na prostej. Ale to już jest teoretyzowanie. Czy te 2 kilo które poprawiają przyśpieszenia na prostej są w stanie zrekompensować stratę w zakrętach, albo odwrotnie. Potem rozpocznie się dyskusja gdzie, na którym torze.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 GTS
Ciężko to będzie sprawdzić skoro wyjdzie tylko w DKG
W sumie jestem laikiem w tym temacie i pewnie strasznie teoretyzuje, ale tutaj może głównie chodzić o żywotność skrzyni przy sportowym użytkowaniu. Gdyż zawodowcy zmieniają biegi bez sprzęgła żeby móc używać lewej nogi tylko do hamowania co oczywiście skraca żywotność skrzyni, a przy takiej DKG czy SMG jakby nie jeździć biegi są zmieniane zawsze ze sprzęgłem.

W sumie jestem laikiem w tym temacie i pewnie strasznie teoretyzuje, ale tutaj może głównie chodzić o żywotność skrzyni przy sportowym użytkowaniu. Gdyż zawodowcy zmieniają biegi bez sprzęgła żeby móc używać lewej nogi tylko do hamowania co oczywiście skraca żywotność skrzyni, a przy takiej DKG czy SMG jakby nie jeździć biegi są zmieniane zawsze ze sprzęgłem.
Re: M3 GTS
Bardziej tu opieram się na zwykłej M3, tu mamy różnicę w masie i mocy.kostek_ja pisze:Ciężko to będzie sprawdzić skoro wyjdzie tylko w DKG
Chodzi tu o czas, nie o żywotność.kostek_ja pisze:W sumie jestem laikiem w tym temacie i pewnie strasznie teoretyzuje, ale tutaj może głównie chodzić o żywotność skrzyni przy sportowym użytkowaniu.
O czym ty piszesz?
Gdyż zawodowcy zmieniają biegi bez sprzęgła żeby móc używać lewej nogi tylko do hamowania co oczywiście skraca żywotność skrzyni.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 GTS
Z tym głównie to przesadziłemMarcin_Os pisze:Chodzi tu o czas, nie o żywotność.

O bez sprzęgłowej zmianie biegów. Technika praktykowana w rajdach, nie wiem jak w wyścigach.Marcin_Os pisze:O czym ty piszesz?
Re: M3 GTS
Chyba troszkę mylisz pojęcia, bo tam są skrzynie biegów kłowe, które na to pozwalają...kostek_ja pisze:O bez sprzęgłowej zmianie biegów. Technika praktykowana w rajdach, nie wiem jak w wyścigach.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.