styl jazdy

2000-2006 | silnik: S54
marcin70
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 28, 2009 00:31
Lokalizacja: Małopolska

styl jazdy

Post autor: marcin70 » ndz wrz 06, 2009 21:15

Na forum jest wielu różnych kierowców o różnym temperamencie i różnym podejściu do M3 co za tym idzie stylu jazdy. Proponuję ocenę własną swojego stylu. Interesujące jest również jak styl jazdy wpływa na M3 i jego awaryjność - Czy jazda bokami na wysokich obrotach i zmiany biegów na maksa mają wpływ na awaryjność ? Znałem gościa z przeszłością wyścigową , ktćry swoją 911 ( 964) przez wiele lat jeździł na maksa, spod każdych świateł do dechy do tego tor , wyścigi i auto nie wymagało istotnych napraw !.
Proponuje kategorie:

1.- autko na niedzielę - spokojnie , autostrada 210 max, pełne obroty wyjątkowo 1x /mc , żadnych popisów, bardzo rzadko bez ESP, nigdy na torze

2. pełne obroty raz na 2 tygodnie i to na 1 -2 -3 nie wyżej, podobnie pisk opon , boki jak cie coś najdzie, na torze byłeś ale szkoda auta

3. jak 2 ale raz w tygodniu musisz poczuć że masz sportowe auto, olej do 100 stopni

4. zawsze jak na sportowca przystało - ciągniesz min do 5 tys, często do odłączenia , smg na max , często sport , boki, starty max, rywalizacja na drodze nie jest obca i rzadka. Tor przynajmniej 1x w roku. Rury czerwone. Olej zdarza się 120 i > C

5. pełny gwizdek , nie oszczędzasz auta bo po to ono jest, rajdowiec

Proponuję : autoocenę i ew awaryjność
Ja - 2 ale pewnie ewoluuje choć nie wiem w którą stronę ;)
cinek

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: styl jazdy

Post autor: mateush » pn wrz 07, 2009 00:00

Te kategorie zupelnie bez sensu, ale istota tematu moze i sluszna.

Ja bylem na wszystkich M Track Day bez jednego, wypadaja srednio raz na 1,5-2 m-ce. Auto stram sie wykorzystywac tam na 100% jego mozliwosci, co wedlug mnie nie jest do porownania z zadna jazda "po miescie". Prze jakies 40.000km takiego uzytkowania do wymiany byly tylko typowo ekspolatacyjne elementy: klocki/tarcze, gumy w zawieszeniu, na wale, etc.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: styl jazdy

Post autor: Marcin_Os » pn wrz 07, 2009 08:15

mateush pisze:Auto stram sie wykorzystywac tam na 100% jego mozliwosci
Mateusz powinno być:
Auto staram się tam wykorzystywać tam na 100% swoich możliwośći :wink:

Możliwości aut są dużo większe niz nasze.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

marcin70
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 28, 2009 00:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: styl jazdy

Post autor: marcin70 » pn wrz 07, 2009 11:11

Wydaje mi się , że na tym forum jest dużo osób jeżdżących dość spokojnie, używających auta do zwykłej jazdy a nie tylko na track day i pewnie tych osób jest więcej.
Kategorie wg mnie są w miarę , jeśli masz propozycję poprawy to proszę.
Stwierdzenie , że są zupełnie bez sensu bez żadnego komentarza i propozycji jest co najmniej dziwne. Wątki mają się rozwijać a nie zwijać , chyba że to prywatne forum.

PS jesteś w kategorii 5 i jest ok
cinek

Paffcio
Posty: 293
Rejestracja: wt maja 19, 2009 09:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: styl jazdy

Post autor: Paffcio » pn wrz 07, 2009 13:58

marcin70 pisze:3. jak 2 ale raz w tygodniu musisz poczuć że masz sportowe auto, olej do 100 stopni
no to wynika ze ja do tej grupy naleze, ale tylko dlatego ze prawie zawsze olej mi osiaga taka temperature w cieple dni :razz:

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: styl jazdy

Post autor: Maros » pn wrz 07, 2009 14:41

Kategorie są bez sensu, bo nie da się wybrać jednej, są zbyt sztywne. Ja np bym się widział we wszystkich pięciu.

Przejechałem swoim autem 55000 km, w tym 20000 z kompresorem. Wymieniałem głównie eksploatacyjne elementy tak jak Mateush. Oprócz tego w związku ze zwiększoną mocą, musiałem wymienić półosie, urwało mi śrube mocującą dyfra, pasek klinowy pękł. Auto nie miało żadnej poważniejszej awarii...

marcin70
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 28, 2009 00:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: styl jazdy

Post autor: marcin70 » pn wrz 07, 2009 23:10

OK MaRoS , szkoda że znów tylko destrukcja,
ale patrząc na twoje auto i to co piszesz to mogę Cię ocenić na 4 - jeździsz ostro 2-3 x tydzień , reszta w miarę spokojnie, jak Cię ktoś nie podpuści :wink:
( chodzi o pewną średnią stylu jazdy)
Wychodzi ,na to że na razie jest tak :
1. -
2. marcin70
3.
4.
5. Matheush MaRos paffcio
PS może dodać do kategorii częstość zmiany opon, klocków , tarcz ?
temperatura oleju jest rzeczywiście względna, co do wartości to macie większe doświadczenie
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 16:09 przez marcin70, łącznie zmieniany 1 raz.
cinek

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: styl jazdy

Post autor: mateush » pn wrz 07, 2009 23:33

Odpusc sobie te kategorie. Wymysliles jakis nierealny podzial.

Co do zuzycia to wg mnie:
klocki przod - 40.000
klocki tyl - 70.000
tarcze przod - 50.000
tarcze tyl - 90.000

Aha, i poprosimy o dodanie zdjec i opisu auta do "showroom'u"
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

marcin70
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 28, 2009 00:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: styl jazdy

Post autor: marcin70 » śr wrz 09, 2009 17:53

Wyczuwam dalej brak zrozumienia. :-| Nie chodzi o zużycie klocków wg ciebie tylko o twoje zużycie. Ktoś kto jeżdzi mniej na torze będzie je zmieniał rzadziej , to samo z oponami, tarczami itd. Chyba, że pisząc wg ciebie miałeś na myśli swoje zużycie.

Maja stara bmka ma 6 lat, przebieg 45000 i klocki i opony od nowości nie mówiąc o tarczach - pewnie dlatego że nią jeździłem b. spokojnie, a sporadycznie na tor miałem inne auto.
Mimo spokojnej jazdy od święta , pękły mi 2 tylne sprężyny i padła cewka - zatem awaryjność nie miała żadnego związku z stylem użytkowania.

PS: Jak tylko zrobie ciekawe zdjęcia M3 to je zamieszcze.
cinek

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: styl jazdy

Post autor: jackson » śr wrz 09, 2009 22:51

Nie podchodzą mi te kategorie.
ZJAR

robert2309
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
Lokalizacja: EU

Re: styl jazdy

Post autor: robert2309 » pt wrz 11, 2009 20:46

Dla mnie też tu kategorii nie ma.
Nigdy jeszcze nie jechałem 160 km/h, do tego tylko w automacie, na najwolniejszej skrzyni, broń Boże wyłączyć ESP. Wow.
Auta bardziej niż szkoda. Tylko do kościoła jeżdżę a w tygodniu na kołkach stoi pod kocem takim mięciutkim.

marcin70
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 28, 2009 00:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: styl jazdy

Post autor: marcin70 » pt wrz 11, 2009 22:36

Masz rację. Dla ciebie te kategorie są za ciasne , stoworzę ci osobną .
Mam nadzieje, że będziesz w niej sam.
Zyska na tym zmizerniały image BMW, bo każdy ramol może sobie kupić trójkę i katować ją po mieście.
cinek

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: styl jazdy

Post autor: kostek_ja » sob wrz 12, 2009 00:45

Stary ty weź się zastanów. Skoro nikomu te kategorie niepodchodza to chya znaczy że są do niczego. Ja siębie widzę we wszystkich pięciu i w żadnej za razem. Na torze staram się być raz na miesiąc, a na torze jeździ się na maxa, oczywiście z głową czyli kontroluję temperatury i jak coś dochodzi do końca optimum to odpuszczam i chłodzę. Nie widzę sensu w wyjazdach na tor z podejściem że auta szkoda. Na drodze jeżdżę różnie. Głównie bardzo spokojnie, prędkość przepisowa +30. Jadąc w nocy (czyli raz na miesiąc) potrafię ja przegonić do 200. 270 jechałm raz. Na trasie jak jest dobra droga i luźno potrafię jechać dosyć długo 200-220. Temp. oleju w ciepłe dni to właściwie zawsze niemal 100, jakby nie jechać niżej nie spadnie.

I weź mi gdzieś tu znajdź kategorię.

robert2309
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
Lokalizacja: EU

Re: styl jazdy

Post autor: robert2309 » sob wrz 12, 2009 10:01

Ramol po mieście to jeździ np. LR Disco II 4.0 V8. :wink:

marcin70
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 28, 2009 00:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: styl jazdy

Post autor: marcin70 » sob wrz 12, 2009 16:35

Kategorie zdają swój egzamin, każdy zaczyna się wypowiadać na temat swojej jazdy !. Zapominałem o kilku sprawach :oops:
1. Rdzeń tego forum stanowią osoby , które udzielają się na TD i jeżdżą rzeczywiście sportowo, a Ci którzy do tej grupy aspirują nie przyznają się do tego i nie umieszczą się niżej niż 4-5 ( i nie czepiajcie się ciągle szczegółów np 100 C ( choć ja kilka raz swoją pogoniłem " w ciepłe dni" i nigdy nie było >100 , może coś z waszym chłodzeniem). Pozostali i tych jest większość w ogóle się nie wypowiadają :-(

2. Jest taka reakcja i to dobra, że jak ktoś wyjeździ się na torze to na drodze spokojnieje, i nie szaleje. Na torze auto dostaje maksymalny wycisk, a jeśli to nie jest tor Poznań to wycisk dostaje też zawieszenie. Zatem jeśli ktoś jeździ na tor kilka razy w roku to suma sumarum nawet jeśli poza nim jeździ spokojnie auto jest " dobrze obciążone ".

Kategorie są progresywne ,tzn w każdej wyższej zawiera się niższa , zatem jak ktoś się widzi w każdej to jest w piątej :!: .
Celem wątku jest ocena zależności pomiędzy obciążeniem auta ( co jest pochodną stylu jazdy ) a jego awaryjnością
cinek

ODPOWIEDZ