Problem z...

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » sob kwie 18, 2009 22:01

Ok, sprawa wygląda następująco... owe śrubki o które pytałem to była inwencja twórcza poprzedniego właściciela :roll:

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » pt kwie 24, 2009 00:18

No i już mam dość tego auta... w weekend zszargało mi nerwy do granic wytrzymalości i mam ochotę je sprzedać w cholere.

... mając dzień wolny postanowiłem po zimie zrobić kilka czynności czysto eksploatacyjnych i tak oto począwszy od wymiany oleju na Valvoline VR1, przez płukanie układu chłodzenia, wymianę termostatu oraz płynu chłodniczego mimo, że nie trzeba było tego robić. Wszystko pięknie aż do czasu... w trakcie sobotniej przejażdzki zrzuciło wąż ze zbiorniczka... pomyślałem, ok mogłem niedokręcić cybantu.... poskładałem wszystko, zalałem układ bla bla bla... i ruszyłem dalej w trasę.... po ok 20min. zrzuciło wąż z chłodnicy dochodzący do obudowy termostatu... no i delikatnie mówiąc szlag mnie trafił... klucze z bagażnika i do dzieła, dobrze że akurat byłem w okolicach ujęcia wody pseudo oligoceńskiej ... bla bla bla i w drogę... apogeum nerwów pękło za trzecił zrzuceniem węża... wtedy to szlag mnie trafił zupełnie. Wrzasnołem w niebogłosy trzaskając drzwiami i spoczywając na krawężniku... po 20 minutach złość przeszła i poskładałem całość do kupy... temat wykłada następująco... dopuki korek jest odkęcony wszystko jest cacy, zakręce korek, 20min. i wywala płyn z układu, odkręce korek i jest ok.... nie mam bladego pojęcia w czym tkwi problem... wróciłem do domu na lince. Wszystko od momentu gdy przepłukałem układ i wymieniłem termostat. Czy ktoś może podpowiedzieć w czym tkwi problem? ... wina korka, termostatu ... może niewłaściwegi odpowietrzenia ukladu chł.??


HELP!! :-|

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Dino444 » pt kwie 24, 2009 00:52

Moze za duzo plynu w ukladzie lub wlasnie niewlasciwe odpowietrzenie.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Venom » pt kwie 24, 2009 17:08

Kudłaty pisze:No i już mam dość tego auta... w weekend zszargało mi nerwy do granic wytrzymalości i mam ochotę je sprzedać w cholere.
Kupuje :P
Kudłaty pisze:... mając dzień wolny postanowiłem po zimie zrobić kilka czynności czysto eksploatacyjnych i tak oto począwszy od wymiany oleju na Valvoline VR1, przez płukanie układu chłodzenia, wymianę termostatu oraz płynu chłodniczego mimo, że nie trzeba było tego robić. Wszystko pięknie aż do czasu... w trakcie sobotniej przejażdzki zrzuciło wąż ze zbiorniczka... pomyślałem, ok mogłem niedokręcić cybantu.... poskładałem wszystko, zalałem układ bla bla bla... i ruszyłem dalej w trasę.... po ok 20min. zrzuciło wąż z chłodnicy dochodzący do obudowy termostatu... no i delikatnie mówiąc szlag mnie trafił... klucze z bagażnika i do dzieła, dobrze że akurat byłem w okolicach ujęcia wody pseudo oligoceńskiej ... bla bla bla i w drogę... apogeum nerwów pękło za trzecił zrzuceniem węża... wtedy to szlag mnie trafił zupełnie. Wrzasnołem w niebogłosy trzaskając drzwiami i spoczywając na krawężniku... po 20 minutach złość przeszła i poskładałem całość do kupy... temat wykłada następująco... dopuki korek jest odkęcony wszystko jest cacy, zakręce korek, 20min. i wywala płyn z układu, odkręce korek i jest ok.... nie mam bladego pojęcia w czym tkwi problem... wróciłem do domu na lince. Wszystko od momentu gdy przepłukałem układ i wymieniłem termostat. Czy ktoś może podpowiedzieć w czym tkwi problem? ... wina korka, termostatu ... może niewłaściwegi odpowietrzenia ukladu chł.??


HELP!! :-|
A tak na powazne to sprawdz korek i moze plyn jakiego uzyles. Czy auto mocniej sie grzeje ? Jezeli sie nie grzeje to stawialbym na korek (przytkany) lub termostat (tworzy jakies opory a co za tym idzie zwieksza cisnienie w ukladzie). Jezeli sie grzeje to raczej na plyn (jak wiemy ciesnienie kazdego z plynow jest scisle uzalezniona od temp). Trzeba posprawdzac. Swoja droga sam jestem ciekaw

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Problem z...

Post autor: SyTy » pt kwie 24, 2009 17:24

Stawiam bardziej na korek jak na termostat, od tego zacznij.
No Fear - No Fun!

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: zietas » pt kwie 24, 2009 19:51

A ja stawiam na to ze po plukance poszedl syf (np.z chlodnicy) i zatkal gdzies magistrale wodna stad zaduze cisnienie i zwala weze.Osobiscie odradzam plukanie ukladow chlodzacych w samochodach z wiekszym przebiegiem(moze narobic sporo zamieszania )

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » sob kwie 25, 2009 01:26

Hmmm... być może za słabo odpowietrzyłem układ, być może termostat... ale nagrzewnice pięknie grzały... a płyn się nie gotuje... oliwa 90'C i cholernie wolno się nagrzewa, temp. płynu w normie - jak dawniej, wskazówka równo w pionie bez jakichkolwiek odchyleń/wahań. Planowałem jutro poskładać autko od nowa ale nie wiem czy starczy mi czasu... dam znać jak sytuacja.

Koledzy, czy możecie podrzucić schemat, może być zdjęcie waszych silników ze strzałką gdzie odpowietrzyć układ - być może ja coś źle robie odpowietrzając :570: W ilu miejscahc trzeba odpowietrzyć: 3?

Venom, jeśli jesteś chętny, autko jest na sprzedaż - tel. na prv

Zietas, w mercu też płukałem układ i bez cyrków, a tu "cuda" na kiju...

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » czw cze 18, 2009 12:44

Żeby nie zakładać nowego tematu... szperając po sieci znalazłem takie zdjęcie...

Obrazek

... gdzie znaczek ///M jest podświetlony... w każdym M5 tak jest czy jeszcze coś mi nie świeci? :P

quant
Posty: 21
Rejestracja: pt lut 15, 2008 01:46
Lokalizacja: Legnica

Re: Problem z...

Post autor: quant » czw cze 18, 2009 16:21

Z tego co sie orientuje jest jakas specjalna procedura odpowietrzania tego uklada prawie jestem pewien ze gdzies o tym czytalem ale glowy za to nie dam pozdrawiam

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Problem z...

Post autor: SyTy » pt cze 19, 2009 11:24

Kudłaty pisze:w każdym M5 tak jest czy jeszcze coś mi nie świeci?
w żadnym tak nie ma, to jest wymysł właściciela.
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Problem z...

Post autor: Venom » pt cze 19, 2009 16:33

SyTy pisze:
Kudłaty pisze:w każdym M5 tak jest czy jeszcze coś mi nie świeci?
w żadnym tak nie ma, to jest wymysł właściciela.
Mi tez to nie swieci wiec raczej SyTy ma racje :)

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » ndz cze 21, 2009 22:33

Dzięki za odp. Szczerze powiedziawszy myslałem, że to ma świecić bo tak wygląda :P

Aaaa, Panowie jeszcze jedno pytanie... przymierzam się wielkimi krokami do wygramolennia z kartonu wiatraków, lecz jak to w życiu bywa czegoś brakuje i tak o to mam pytanie, jakimi śrubkami sa przykręcane wiatraki do felg (imbus, torx, rozmiar?) oraz po piaskowaniu i malowaniu prochem brakuje emblematów logo, na REALOEM brakuje ceny, może ktoś się oriętuje ile to ustrojstwo kosztuje i czy jest dostępne gdzieś poza ASO? :-)

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 23:05 przez Kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Marcin_Os » ndz cze 21, 2009 23:03

Chodzi Ci o te malutkie ///M ? Nie są jakieś strasznie drogie, komplet chyba coś około 40 pln.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Kudłaty » ndz cze 21, 2009 23:07

Marcin, myślałem o nr 6

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z...

Post autor: Marcin_Os » ndz cze 21, 2009 23:12

Kudłaty pisze:Marcin, myślałem o nr 6
To też będzie podobna cena.
Kupowałem raz podobne do BBS RS-ów, przynajmniej te co ja brałem były wytłoczone, nie jakaś tam zwykła naklejka.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

ODPOWIEDZ