Od jakiegoś czasu chciałem założyć temat auta. Jest to obecnie jedno z dwóch E46 M3 jakie posiadam, ale zdecydowanie takie które mam nadzieje zostanie na długo.
Po VIN:
Model Description BL93
Model M3
Market USA
Development Code E46 (2)
Chassis Coupe
Steering left
Doors 2
Engine S54
Displacement 3.20 l
Power 252 kW
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission manual
Color Interlagos-blau Metallic - A30
Upholstery Leder Walknappa/zimt - N5ZM
Manufacturer M GmbH
Production Plant Regensburg, Germany
Production Date 2005-05-17 (Tuesday)
210 Dynamic Stability Control (dsc)
354 Green Stripe Windscreen
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
473 Armrest, Front
490 Seat Back Width Adjustment
508 Park Distance Control (pdc)
520 Foglights Nebelscheinwerfer
521 Rain Sensor
534 Automatic Air Conditioning
550 On-board Computer
640 Car Telephone Preparation
645 Radio Control Us
650 Cd Player
661 Radio Bmw Business
676 Hifi Loudspeaker System
692 Cd Changer I-bus Preparation
710 M Leather Steering Wheel
775 Individual Roof-lining Anthracite
785 White Direction Indicator Lights
793 Smg Drivelogic
7MA Competition Package
818 Main Battery Switch
845 Acoustic Belt Warning
853 Language Version English
876 Radio Frequency 315 Mhz
8SP Cop Control
925 Shipping Protection Package
946 Consideration Of Price Dependency
992 Number Plate Attachement Management
9AA External Skin Protection
To co najbardziej mnie w tym aucie rozkochało: pakiet Competition (ZCP), slicktop, Interlagos/Cinnamon.
Kupiłem ją na aukcji w USA, dosyć świadomie bo z inspekcją na miejscu.
Auto w USA miało dwóch właścicieli, pierwszy jeździł nią do 2012 roku - kolejny miał ją do początku roku 2020 kiedy to po wypadku trafiła na aukcje. Całe życie spędziła na Florydzie, ma to swoje plusy i minusy. Zdecydowanie widać było po wszystkich elementach z tworzywa sztucznego wpływ słońca. Plusem jest spód auta i lakier.
Uszkodzona i nienaprawialna okazała się maska i pas przedni. Na upartego można było przeboleć lekkie pęknięcie belki z włókna węglowego. Zresztą zachowałem "na zapas". To samo tyczy się zderzaka, lamp przeciwmgłowych, przedniej lewej lampy, i wszystkich kratek etc. Trzymam wszystkie te części.
Po przyjeździe została dokładnie wyczyszczona i rozebrana. Od razu uśmiech pojawił się ze względu na stan lakieru i wnętrza. Fajnie wyglądało też od spodu czy pod maską. Silnik był przykurzony, ale w ogóle nie posiadał znamion pojawiających się przy jeździe zimą.
Zaczęło się zamawianie części w ASO. Z racji iż E46 M3 było od zawsze moim motoryzacyjnym Świętym Graalem - celem jest doprowadzenie do posiadania "nowego" M3, "naście" lat po zakończeniu produkcji.
Pod spodem skompilowane listy części zamówionych i już odebranych/założonych do auta.

W trakcie prac codziennie „męczyłem” zaprzyjaźniony zakład. Każda spinka, klips czu śrubka jakiej brakło do złożenia z TIS była domawiana.


Ostatnio przeszedł już duży detailing. Do tego stopnia, że wycinałem uszczelki (po czym musieli mi szyby z nowymi wklejać) aby z każdego zakamarka usunąć kurz, brud etc. Wyjęte tylne lampy, zdjęte listwy - wszystko co skrywało lata jazdy i kumulacji zanieczyszczeń.


Samochód na dzień dzisiejszy prezentuje się tak:




Aktualnie walczę z wnętrzem. Podsufitka, boczki, wszystkie listwy, tunel etc.
Następny etap to zawieszenie i hamulce. Auto jeździ idealnie, nie ma luzów czy stuków – nie chce jednak aby ze starości jakaś tuleja zepsuła mi wyjazd. Wszystko mam już zamówione, więc update wkleję wkrótce. Bardzo sporadycznie wyprowadzam ją z garażu, ale jak już to następuje i jedziemy np., w góry – chcę pojechać i wrócić czerpiąc 100% z analogowego funu jaki daje E46 M3 ZCP.
Dla mnie to auto jest po prostu idealne. Nie jest już szybkie w odniesieniu do standardu „ery turbo” w BMW, ale sposób w jaki oddaje moc, to jak działa SMG II, jak skręca i jaki feedback daje – dla mnie ideał. Pasuje mi też gabaryt E46 M3. Zawsze śmiałem się, że to takie „GT3 dla ubogich”. Na co dzień jeżdżę F32 i jest po prostu duże, miękkie i cyfrowe. Ostatnio zastanawiałem się nad zmianą daily na G01, pojeździłem chwile autem rodziców i odpuściłem.
Plan na M3 przede wszystkim zakłada utrzymanie samochodu w klimacie OEM+. Przy czym ten „+” ogranicza się do: hamulce, wydech, airbox, soft z CSL dla SMG II.