M3 competition interlagos
Re: M3 competition interlagos
mysle ze same barany wzmacniaja ten efekt, bo robi sie glosniej bez katow, kusi mnie jeszcze wstawienie wlasnie cos w stylu xpipe supersprinta z rezonatorem i zaraz za nim wspawanie klapy wydechu
Re: M3 competition interlagos
Przy weekendzie stwierdzilem ze zabiore sie w koncu za regulacje zaworow, kupilem zestaw plytek, dokladny szczelinomierz i "narzedzie" bmw do wyjmowania, bogaty w wiedze z Youtube zabralem sie za robote, w zasadzie kilka zaworow ale to raczej zeby byly ciasniejsze. a tylko 2 byly poza skala.


No ale cyrki zaczeły sie pozniej, czasem wyskakiwal mi blad vanosa na walku ssacym ze jest poza skala, no to podobna sytuacja blokada rozrzadu kupiona i do dziela, jako ze ssacy udalo sie usawic natomiast wydechowy nie brakowalo dosc duzo, dlatego padla decyzja o wyjeciu vanosa i dzieki motoryzacyjnym bogom
bo zastalem 4 urwane sruby trzymajace kolo zebate do walka ssacego, i 2 na ostatnim wlosku, czyli jednak znana wada s54 tutaj na ostatnia chwile udalo sie uniknac spotkania zaworow z tlokami.
Co ciekawe BMW wypuscilo poprawione te srubki, mocniejsze tak wiec, przy okazji zamowilem juz wszystko, stwierdzilem ze zrobie od razu slizg lancucha ktory tez lubi peknac, no i jak juz mam to wszystko wykrecone to zamowie nowe uszczelki beisana i przeserwisuje sam vanos
Tak wiec przestroga dla wszystkich posiadaczy s54 nie tylko panewy moga zgranatowac ten motor




No ale cyrki zaczeły sie pozniej, czasem wyskakiwal mi blad vanosa na walku ssacym ze jest poza skala, no to podobna sytuacja blokada rozrzadu kupiona i do dziela, jako ze ssacy udalo sie usawic natomiast wydechowy nie brakowalo dosc duzo, dlatego padla decyzja o wyjeciu vanosa i dzieki motoryzacyjnym bogom
bo zastalem 4 urwane sruby trzymajace kolo zebate do walka ssacego, i 2 na ostatnim wlosku, czyli jednak znana wada s54 tutaj na ostatnia chwile udalo sie uniknac spotkania zaworow z tlokami.
Co ciekawe BMW wypuscilo poprawione te srubki, mocniejsze tak wiec, przy okazji zamowilem juz wszystko, stwierdzilem ze zrobie od razu slizg lancucha ktory tez lubi peknac, no i jak juz mam to wszystko wykrecone to zamowie nowe uszczelki beisana i przeserwisuje sam vanos
Tak wiec przestroga dla wszystkich posiadaczy s54 nie tylko panewy moga zgranatowac ten motor



Re: M3 competition interlagos
Ty niedzielę tylko dobrze na tacę daj bo szczęścia miałeś naprawdę dużo.
Re: M3 competition interlagos
Dokładnie udalo sie na ostatnia chwile
Czekajac na beisana z anglii
Przykrecilem nowe poprawione srubki wałków, czyli tak jak polecaja najpierw gwinty wyczyszczone brake cleanerem, i locktight na gwinty, dokrecanie na 12Nm


No i od razu wymienilem górny slizg łańcucha ktore wycieraja sie i pekaja, jak widac u mnie też to było


Czekajac na beisana z anglii
Przykrecilem nowe poprawione srubki wałków, czyli tak jak polecaja najpierw gwinty wyczyszczone brake cleanerem, i locktight na gwinty, dokrecanie na 12Nm


No i od razu wymienilem górny slizg łańcucha ktore wycieraja sie i pekaja, jak widac u mnie też to było


Re: M3 competition interlagos
Wczoraj w koncu dotarly teile od beisana, i po robocie skonczylem misje
Najpierw rattle kit, moje oski nie mialy luzow wzdluznych, ale stwierdzilem ze zrobie raz ale wszystko

Solenoidy vanosa wyczysczone brake cleanerem, wlacznie z kanalami wewnetrznymi i filterm
oraz nowe uszczelki listwy uszczelniajacej

Wsystkie uszczelkie vanosa wymienione
pompe olejowa oddalem do nawiercenia wzorem beisana na ciasniejsze pasowanie, zeby uniknac w przyszlosci urwania

Dekiel wymylen z grubsza

nowe uszczelki elringa swoja droge prawie 400zl tak wiec nie tanie, glowa w sumie w dobrym stanie byla, ale okulary czuc bylo ze sa juz twarde, tak czy inaczej wymienilem

Reszta oringow miedzianych i innych oczywiscie tez
Fura poskladana i odpalona, chodzi ladnie, troche zabawy bylo z ustawieniem rozrzadu, ale DYI na youtubie i manula beisana bardzo fajnie wszystko wyjasniaja, teraz pewnie jak bym mial robic to bym sie obrobil w 10godzin bo wiem jakie czesci i co trzeba zrobic
tak czy inaczej oceniam poziom trudnosci misji na 6/10
beisan zaleca 300km jazdy zanim sie wszytsko ulozy, po tym czasie oczywiscie skocze na hamownie zobaczyc co wykres powie
Najpierw rattle kit, moje oski nie mialy luzow wzdluznych, ale stwierdzilem ze zrobie raz ale wszystko

Solenoidy vanosa wyczysczone brake cleanerem, wlacznie z kanalami wewnetrznymi i filterm
oraz nowe uszczelki listwy uszczelniajacej

Wsystkie uszczelkie vanosa wymienione
pompe olejowa oddalem do nawiercenia wzorem beisana na ciasniejsze pasowanie, zeby uniknac w przyszlosci urwania

Dekiel wymylen z grubsza

nowe uszczelki elringa swoja droge prawie 400zl tak wiec nie tanie, glowa w sumie w dobrym stanie byla, ale okulary czuc bylo ze sa juz twarde, tak czy inaczej wymienilem

Reszta oringow miedzianych i innych oczywiscie tez
Fura poskladana i odpalona, chodzi ladnie, troche zabawy bylo z ustawieniem rozrzadu, ale DYI na youtubie i manula beisana bardzo fajnie wszystko wyjasniaja, teraz pewnie jak bym mial robic to bym sie obrobil w 10godzin bo wiem jakie czesci i co trzeba zrobic

tak czy inaczej oceniam poziom trudnosci misji na 6/10
beisan zaleca 300km jazdy zanim sie wszytsko ulozy, po tym czasie oczywiscie skocze na hamownie zobaczyc co wykres powie

Re: M3 competition interlagos
Jeśli ośki nie miały luzu wzdłużnego to nie powinno być grzechotania na moje oko.
Dobrze, że udało się na czas załatwić temat z tymi śrubkami!
Dobrze, że udało się na czas załatwić temat z tymi śrubkami!
Re: M3 competition interlagos
Nie miały ale nikt nie mowi ze za pare tysiecy nie zaczelo by sie cos dziac, tak wiec wolalem to zrobic od razu
Z aktualnosci, podjechalem na hamownie celem zmierzenia co daly mody, oraz mialem przygotowany program do wgrania no i delikatny smuteczek, pokazalo mniej niz na serii, przed zrobieniem vanosa, ustawieniem rozrzadu, i wydechu, nie wiem na ile to ma sie do rzeczywistosci bo auto wg mnie jest mocniejsze niz przed, i silnik lepiej pracuje, z rzeczy ktore mi przychodza do glowy to sprawdze jeszcze przeplywke, pompe paliwa-regulator cisnienia
Na pewno bede robic logi, bo gosc co robil program ma to w ofercie i przesle mi korekte mapy, tak wiec walka trwa

Seria

Po modach i druga linia po programie ( wiem ze przydalo by sie zeby sie zaadaptowal, ale jus same barany powinny podniesc moc o te 10KM)

Na apce czasy 100-200 pokazuje mi srednio 13,0 -13,3, a trafialy sie tez i takie 10,7 czy 12, tak wiec nie wiem czy to kwestia chujowosci apki-gps w telefonie czy roznej dyspozycji auta
Jesli ktos ma jakies porady to jestem ciekaw
Re: M3 competition interlagos
Mody i niższa moc?? To może być frustrujące
Co do pomiarów to zaopatrz się lub wypożycz takie urządzenie jak RaceLogic, Vector itp.

Co do pomiarów to zaopatrz się lub wypożycz takie urządzenie jak RaceLogic, Vector itp.
Re: M3 competition interlagos
Zrobilem w koncu test vanosa i wychodzi ze nawet mi wyszla ta robota jak napierwszy raz 

Kupilem nowa przeplywke Boscha, przeplywy po pare dniach sie poprawily z 780-800 do 890 na ta chwile na wolnych z 13,5 do 15
Te dwa pomiary robilem na drugi dzien po wgraniu mapy


Ten robilem po trasie z wawy czyli 600km zdazyla pojezdzic i sie adaptowac

Tutaj juz na nowej przeplywce ( zauwazylem dzisiaj ze poprawil sie przeplyw i o ile wczoraj pokazywalo mi maksymalnie 820 to juz dzisiaj skoczylo do 890)
Ten pomiar robilem zaczynajac pomiar z 3 biegu

Natomiast te dwa zaczynalem na dwojce


Wiem ze to nie jest racelogic i spokojnie mozna dodac sekunde do tych czasow, ale jakies porownanie mam, i cieszy ze jednak jest tendencja wzrostowa formy, a w planach jeszcze pare rzeczy jest do sprawdzenia

czyli u mnie ideoloVanos test readings should be as close to the following as possible.
60* Inlet retard
0* Inlet advance
0* Exhaust advance
50* Exhaust retard
Response times are in the 200ms

Kupilem nowa przeplywke Boscha, przeplywy po pare dniach sie poprawily z 780-800 do 890 na ta chwile na wolnych z 13,5 do 15
Te dwa pomiary robilem na drugi dzien po wgraniu mapy


Ten robilem po trasie z wawy czyli 600km zdazyla pojezdzic i sie adaptowac

Tutaj juz na nowej przeplywce ( zauwazylem dzisiaj ze poprawil sie przeplyw i o ile wczoraj pokazywalo mi maksymalnie 820 to juz dzisiaj skoczylo do 890)
Ten pomiar robilem zaczynajac pomiar z 3 biegu

Natomiast te dwa zaczynalem na dwojce


Wiem ze to nie jest racelogic i spokojnie mozna dodac sekunde do tych czasow, ale jakies porownanie mam, i cieszy ze jednak jest tendencja wzrostowa formy, a w planach jeszcze pare rzeczy jest do sprawdzenia
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 competition interlagos
Jaki masz przebieg, ze juz sa takie historie z vanosem ?? I jak ,ten drugi rezonator wyciszyl wydech zauwazalnie ? czy prawie wcale?
Polecam wstawienie srodkowego tlumika Eisenmann, on ma w srodku normalne wyglusznie. Fabryczny jest w srodku pusty. Jest w nim tylko rura perforowana i nic wiecej, zadnej waty itp.
Glownie przez to E46 M3 ma taki brzeczacy nie za ladny dzwiek ,nie wiem czemu BMW tak zrobilo i raczej jest to niezrozumiale.
Fajna sztuka
Polecam wstawienie srodkowego tlumika Eisenmann, on ma w srodku normalne wyglusznie. Fabryczny jest w srodku pusty. Jest w nim tylko rura perforowana i nic wiecej, zadnej waty itp.
Glownie przez to E46 M3 ma taki brzeczacy nie za ladny dzwiek ,nie wiem czemu BMW tak zrobilo i raczej jest to niezrozumiale.
Fajna sztuka

Re: M3 competition interlagos
aktualnie 160tys km
Mi nie chodzilo o wyciszenie tylko pozbycie sie tych "gwozdzi" w wydechu co moge powiedziec na aktualnym setupie sie udalo
Jedynie co to bardzo denerwujaca rzecz po wstawieniu drugiego rezonatora, pojawilo sie gwizdanie w okoliach 2k rpm, tak jak by gdzies byla jakas nieszczelnosc ale sprawdzalismy na podnosniku i wyglada wszystko ok
jak by sie pojawil gdzies x-pipe w stylu supersprinta to mysle ze bym jeszcze sprobowal jak by sie dzwiek zmienil z nim
Mi nie chodzilo o wyciszenie tylko pozbycie sie tych "gwozdzi" w wydechu co moge powiedziec na aktualnym setupie sie udalo
Jedynie co to bardzo denerwujaca rzecz po wstawieniu drugiego rezonatora, pojawilo sie gwizdanie w okoliach 2k rpm, tak jak by gdzies byla jakas nieszczelnosc ale sprawdzalismy na podnosniku i wyglada wszystko ok
jak by sie pojawil gdzies x-pipe w stylu supersprinta to mysle ze bym jeszcze sprobowal jak by sie dzwiek zmienil z nim
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 competition interlagos
Jak juz pisalem bardzo fajna Mka , podoba mi sie, ze idziesz w strone odchudzania.Santino pisze: ↑pn wrz 30, 2019 10:01aktualnie 160tys km
Mi nie chodzilo o wyciszenie tylko pozbycie sie tych "gwozdzi" w wydechu co moge powiedziec na aktualnym setupie sie udalo
Jedynie co to bardzo denerwujaca rzecz po wstawieniu drugiego rezonatora, pojawilo sie gwizdanie w okoliach 2k rpm, tak jak by gdzies byla jakas nieszczelnosc ale sprawdzalismy na podnosniku i wyglada wszystko ok
jak by sie pojawil gdzies x-pipe w stylu supersprinta to mysle ze bym jeszcze sprobowal jak by sie dzwiek zmienil z nim
Kupuj teraz Recaro CS

Re: M3 competition interlagos
DziekiPawel_M3GT pisze: ↑wt paź 01, 2019 13:37Jak juz pisalem bardzo fajna Mka , podoba mi sie, ze idziesz w strone odchudzania.Santino pisze: ↑pn wrz 30, 2019 10:01aktualnie 160tys km
Mi nie chodzilo o wyciszenie tylko pozbycie sie tych "gwozdzi" w wydechu co moge powiedziec na aktualnym setupie sie udalo
Jedynie co to bardzo denerwujaca rzecz po wstawieniu drugiego rezonatora, pojawilo sie gwizdanie w okoliach 2k rpm, tak jak by gdzies byla jakas nieszczelnosc ale sprawdzalismy na podnosniku i wyglada wszystko ok
jak by sie pojawil gdzies x-pipe w stylu supersprinta to mysle ze bym jeszcze sprobowal jak by sie dzwiek zmienil z nim
Kupuj teraz Recaro CS![]()


Re: M3 competition interlagos
Z nowosci, mialem juz nic nie kupowac w tym roku do M, ale jak sie przeglada i szuka okazje to sie trafi cos fajnego czasem
tarcze dwuczesciowe plywajace o rozmiarze 365/34 (ori csl ma 345/28) z dedykowanymi adapterami do zaciskow 8 tlokow Audi r8/rs5 ktore mam od jakiegos czasu i sobie czekaja, takie tarcze ze wzgledu na grubosc i technologie beda nie do zajechania nawet na torze
tak wiec wjedzie BBK na wiosne, tarcze oczywiscie beda nowe, i tak sobie mysle ze zwymiaruja dzwony i adaptery jak ktos bedzie chcial podobny zestaw do swojej Mki to wtedy bedzie to fajna opcja szczegolnie z seryjnymi heblami 325mm


tarcze dwuczesciowe plywajace o rozmiarze 365/34 (ori csl ma 345/28) z dedykowanymi adapterami do zaciskow 8 tlokow Audi r8/rs5 ktore mam od jakiegos czasu i sobie czekaja, takie tarcze ze wzgledu na grubosc i technologie beda nie do zajechania nawet na torze
tak wiec wjedzie BBK na wiosne, tarcze oczywiscie beda nowe, i tak sobie mysle ze zwymiaruja dzwony i adaptery jak ktos bedzie chcial podobny zestaw do swojej Mki to wtedy bedzie to fajna opcja szczegolnie z seryjnymi heblami 325mm

