Do sprzedania mam kompletny, ale uszkodzony silnik S62B50 z poliftowego M5 E39 (swojego czasu kupiliśmy od kolegi Bombla 3 sztuki M5 E39 do swapów - wybraliśmy z nich silnik w najlepszym stanie technicznym - ciche vanosy, idealnie równe ciśnienie na wszystkich cylindrach, suchy itd.)
Silnik cichy, ma równe ciśnienie na wszystkich 8 cylindrach, ciche vanosy, brak wycieków.
Blok silnika ma porysowane gładzie na dwóch cylindrach - objawia się to wyrzucaniem oleju z prawej V-ki do układu wydechowego. Niestety coś tam wpadło w firmie która wkładała silnik do torowego M3 E36 w zasadzie już po skończeniu ciągnącego się ponad 6 lat projektu... Ja po tym czasie i utopieniu kwoty za jaką mógł bym obecnie bez problemu kupić zdrowe M3 E92 powiedziałem sobie że wystarczy i nie chcę brnąc już w to dalej
Poza tym, że wypluwa olej do układu wydechowego silnik z tym uszkodzeniem pracuje równo, ma moc, normalne ciśnienie na wszystkich cylindrach, brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków w czasie pracy. Ciche vanosy. Silnik ma zainstalowane wiele nowych części które czasami sprawiały problemy w S62B50 (wszystko tylko ASO) - miał służyć w miarę bezawaryjnie przez przynajmniej kilka sezonów: z droższych częsci dostał nowe wszystkie cztery czujniki wałków rozrządu, nowy czujnik położenia wału, nowe oba przepływomierze, prewencyjnie wymienione nowe panewki korbowodowe + oczywiście śruby, przejrzane i uszczelnione vanosy, skontrolowany rozrząd (chyba były profilaktycznie kupowane nowe ślizgi ale nie jestem już pewien po kilku latach...)
Obecnie silnik został rozebrany w celu oceny - uszkodzeń gładzi cylindrów.
Cena 10000zł za komplet z osprzętem gotowy do odpalenia, ze sterownikiem, wiązką, alternatorem, rozrusznikiem, elektroniką pompy DSC - wszystko przygotowane tak, że można to odpalić w zasadzie w dowolnym aucie - obenie w nadwoziu M3 E36 3.2. Sterownik silnika seryjny nie wykastrowany z sond, ews, tablicy błędów itd. co w przyszłości czasami mogło by mocno utrudniać ewentualną diagnostykę...
Wał jak i wszystkie inne podzespoły silnika nominalne, nigdy wcześniej nie naprawiane bez żadnych przygód. Rzeczywisty przebieg silnika niecałe 100tys. km - silnik był wymieniany w ASO na nowy około 2005r a od 2011r. był w zasadzie tylko kilka razy w roku odpalany i przejechał w aucie ponizej 200 kilometrów.
Blok nadaje się bez problemu do zatulejowania i naprawy - był sprawdzony i pomierzony. Ewentualnie być może ktoś kto ma ładne M5 E39 będzie chciał przygarnąć jako zestaw części zapasowych bo o te coraz trudniej do S62B50 - a praktycznie cena samych głowic, vanosów, wału korbowego, czujników wałków i zestawu nowych panewek przewyższa kwotę jaką chcę za ten silnik.
Na silnik poza wymienionym uszkodzeniem mogę dać na piśmie gwarancję co do sprawności pozostałych elementów. Mogę również po obejrzeniu i uzgodnieniu szczegółów gdyby ktoś był zainteresowany oddać gotowy zatulejowany w profesjonalnej firmie gotowy blok lub złożony silnik za odpowiednio wyższą kwotę.
Jeżeli nie będzie chętnych to silnik sprzedam na części - jednak z ewentualnymi pytaniami o części proszę wstrzymać się przynajmniej do stycznia Poniżej przykładowe ceny części:
- vanos kompletny 2 x po 800zl
- glowica z zaworami popychaczami, walkami pokrywa zaworow itd 2 x 1000zl
- wal korbowy nominalny 1000
- przepustnice ITB 2 x 250zl
- aktuator przepustnic 200
- sterownik silnika z ews i kluczykiem 500
- tloki + korby ocalale 8x100zl
- pompa oleju + miska + 2 elektryczne pompy oleju 200+200+200
- kompletne plenum kolektora ssacego 500
- podstawa filtra oleju 250
- wtryskiwacze 8x50zl 400
- cewki zaplonowe 8x50zl 400
- zbiorniczek wyrownawczy 100
- rozrusznik 150
- akumulator cisnienia vanosow 200
- chlodnica oleju/wymiennik ciepla 100
- rozrzad (wszystkie slizgi + lancuch + napinacz + kola zebate) 500
[S] Silnik S62B50 POLIFTOWY uszkodzony
Regulamin forum
ZASADY UMIESZCZANIA OGLOSZEN:
1. Na forum obowiazuje zakaz dzialalnosci komercyjnej. Na przyklad: linki w podpisie, tematy nie bedace ogloszeniami prywatnych osob, bannery reklamowe, etc.
Istnieje mozliwosc zareklamowania sie na Mforum, w tej sprawie prosze o kontakt ze mna: PW (prywatna wiadomosc) lub mail. Wszystko znajdziecie w moim profilu lub na pasku ponizej.
Oferujemy m.in. reklame bannerowa (banner duzy, maly, gora lub dol strony), temat sponsorowany, forum sponsorowane, wspolpraca na M Track Day, i inne
2. To forum to nie portal aukcyjny, wiec prosze o podawanie w tresci ogloszenia ceny oferowanego przedmiotu(ow), badz przedzialu cenowego.
Wyjatkiem od reguly sa ogoszenia w ktorych znajduja sie linki do Allegro, badz innych portali.
Ogloszenia nie spelniajace powyzszego wymogu beda usuwane.
3. Dla ofert sprzedaży aut zostało stworzone dedykowane forum "Sprzedam auto". Proszę o zamieszczanie tam tylko ogłoszeń sprzedaży aut BMW ///M lub podobnych.
4. Proszę o ogłoszenia dotyczące tylko części (oraz aut) związanych BMW ///M (np. części pasujące do takich aut lub auta o podobnych osiągach / historii)
ZASADY UMIESZCZANIA OGLOSZEN:
1. Na forum obowiazuje zakaz dzialalnosci komercyjnej. Na przyklad: linki w podpisie, tematy nie bedace ogloszeniami prywatnych osob, bannery reklamowe, etc.
Istnieje mozliwosc zareklamowania sie na Mforum, w tej sprawie prosze o kontakt ze mna: PW (prywatna wiadomosc) lub mail. Wszystko znajdziecie w moim profilu lub na pasku ponizej.
Oferujemy m.in. reklame bannerowa (banner duzy, maly, gora lub dol strony), temat sponsorowany, forum sponsorowane, wspolpraca na M Track Day, i inne
2. To forum to nie portal aukcyjny, wiec prosze o podawanie w tresci ogloszenia ceny oferowanego przedmiotu(ow), badz przedzialu cenowego.
Wyjatkiem od reguly sa ogoszenia w ktorych znajduja sie linki do Allegro, badz innych portali.
Ogloszenia nie spelniajace powyzszego wymogu beda usuwane.
3. Dla ofert sprzedaży aut zostało stworzone dedykowane forum "Sprzedam auto". Proszę o zamieszczanie tam tylko ogłoszeń sprzedaży aut BMW ///M lub podobnych.
4. Proszę o ogłoszenia dotyczące tylko części (oraz aut) związanych BMW ///M (np. części pasujące do takich aut lub auta o podobnych osiągach / historii)
Re: [S] Silnik S62B50 POLIFTOWY uszkodzony
Jak silnik się nie sprzeda w całości jestem zainteresowany vanosami jeżeli faktycznie są w fajnym stanie, pozdrawiam
Re: [S] Silnik S62B50 POLIFTOWY uszkodzony
Witam.
Poszło PW w sprawie sterownika silnika i kilku innych części.
Poszło PW w sprawie sterownika silnika i kilku innych części.
Re: [S] Silnik S62B50 POLIFTOWY uszkodzony
witam a nr tel. do babla nozna prosic
- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: [S] Silnik S62B50 POLIFTOWY uszkodzony
A kto to babel ?
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3
Było: E92 M3