E39 M5 - wykresy z hamowni

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: boogie » pn sty 18, 2010 00:37

Widze że wątek się ciekawie rozwinał.

Konrad, problematyka sprowadza sie do sposobu zmierzenia momentu na kołach w dziedzienie czasu.
Sprowadza się to do rozbujania rolek w jakimś okresie czasu, które z kolei są hamowane przez specjalny hamulec by nie nastąpiło to w 1 sekunde i by skompensować kilka zjawisk (jak mniemam).
I właśnie ten hamulec to mega sprawa, hamulec co ma zapewnić stały moment hamujący, niezależnie od obrotów czy stromości zjawisk. Taki dobry hamulec to masakra w sensie cenowym, i jestem pewien że żadna hamownia w firmach tunerskich nic takiego nie posiada.

Rypik, te straty u Ciebie są masakryczne.
Przyjeło się, że auta AWD, czyli o najwiekszych stratach, mają je w okolicy 90-80 KM przy ~400KM mocy.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: rypik » pn sty 18, 2010 08:14

boogie pisze: Rypik, te straty u Ciebie są masakryczne.
Przyjeło się, że auta AWD, czyli o najwiekszych stratach, mają je w okolicy 90-80 KM przy ~400KM mocy.
Co to znaczy przyjeło się? Przyjeło się że lato jest ciepłe, a zima zimna. Nie chce sprowadzać tej dyskusji na mierny poziom, ale w metrologii nic się nie przyjmuje a poprostu mierzy. Nie wiem czy mam straty masakryczne, czy też nie masakryczne bo nie ma z czym porównać. Pojedź, zmierz się, wklej. Ja nie jestem kompetentny by się wypowiadać o oporach i przepraszam, ale u Ciebie kompetencji też nie znajduje bo podważasz tu bez merytorycznego uzasadnienia jakieś tam fakty.

Jeżeli straty u Ciebie czy kogokolwiek innego będą mniejsze, zaczne szukać dziury u siebie, w piastach, dyfrze czy gdziekolwiek, ale narazie nie mam podstaw tego robić, bo nie jestem typem który sam znajduje sobie problemy, szczególnie takie które ciężko zweryfikować :)

Straty mocy.... Nissan GT-R widzisz sam, że to co piszesz nie ma żadnego merytorycznego poparcia.

konikfun
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 21, 2007 20:35
Lokalizacja: Master's

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: konikfun » pn sty 18, 2010 09:52

PANOWIE wyluzujcie pośladki temat jest tak obszerny że widze że go nie ogarniacie i nie umiecie czytać wykresów moja propozycja jest taka zapraszam wszystkich zainteresowanych do mnie do firmy na dyskusje na temat hamowni norm strat i wszystkiego co z tym związane ( ale wszystkich w tym samym termine i godzinie żeby każdy mógł się zapytać przy innych i żeby wszyscy mieli jasność i nie siali niewiedzy w nacie). Z tego miejsca prosze moderatora aby zebrał grupe chętnych na takie spotkanie i się ze mną umówił :)) SPODKANIE BĘDZIE BEZPŁATNE :))

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Artur_M5 » pn sty 18, 2010 10:31

konikfun pisze:PANOWIE wyluzujcie pośladki temat jest tak obszerny że widze że go nie ogarniacie i nie umiecie czytać wykresów moja propozycja jest taka zapraszam wszystkich zainteresowanych do mnie do firmy na dyskusje na temat hamowni norm strat i wszystkiego co z tym związane ( ale wszystkich w tym samym termine i godzinie żeby każdy mógł się zapytać przy innych i żeby wszyscy mieli jasność i nie siali niewiedzy w nacie). Z tego miejsca prosze moderatora aby zebrał grupe chętnych na takie spotkanie i się ze mną umówił :)) SPODKANIE BĘDZIE BEZPŁATNE :))
Z tego co wiem to nikt nie napisał że ogarnia ten temat. ;) A tak po prawdzie to napisz coś tutaj na forum ogólnym o co w tym wszystkim biega. Myślę że wszyscy chętnie się dowiedzą o co w tym wszystkim biega, nawet Ci co nie maja możliwości do Ciebie jechać :)
Pozdro

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Maros » pn sty 18, 2010 12:16

konikfun pisze:PANOWIE wyluzujcie pośladki temat jest tak obszerny że widze że go nie ogarniacie i nie umiecie czytać wykresów moja propozycja jest taka zapraszam wszystkich zainteresowanych do mnie do firmy na dyskusje na temat hamowni norm strat i wszystkiego co z tym związane ( ale wszystkich w tym samym termine i godzinie żeby każdy mógł się zapytać przy innych i żeby wszyscy mieli jasność i nie siali niewiedzy w nacie). Z tego miejsca prosze moderatora aby zebrał grupe chętnych na takie spotkanie i się ze mną umówił :)) SPODKANIE BĘDZIE BEZPŁATNE :))
Krzysiu, wytłumacz chłopakom mniej więcej na czym to polega na forum, tak żeby to zostało dla potomności. Jak będą chętni to jakieś spotkanie zorganizujemy, ale najlepiej w postaci dynoday'a. Ale to jak się cieplej trochę zrobi.

konikfun
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 21, 2007 20:35
Lokalizacja: Master's

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: konikfun » pn sty 18, 2010 15:11

Nie będe się rozpisywał ponieważ poprzedni post który pisałem przez ponad 2 godziny z różnymi wykresami i bardzo szczegółowym objaśnieniem przepadł a nie chce mi się tego znowu pisać panowie jak chcecie porównywać opor toczenia róbcie to względem prędkości a nie obrotów. Jednym słowem pan VENOM przy prędkości 213 ma około 82 km strat a pan RYPIK dokładnie 82km strat CZYLI DOKŁADNIE TYLE SAMO więc o czym mowa?? WIĘC jakie się nasuwają wnioski albo ci dwaj panowie mają inne skrzynie albo pomiar był robiony na innych biegach.

konikfun
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 21, 2007 20:35
Lokalizacja: Master's

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: konikfun » pn sty 18, 2010 15:31

boogie pisze:Widze że wątek się ciekawie rozwinał.

Konrad, problematyka sprowadza sie do sposobu zmierzenia momentu na kołach w dziedzienie czasu.
Sprowadza się to do rozbujania rolek w jakimś okresie czasu, które z kolei są hamowane przez specjalny hamulec by nie nastąpiło to w 1 sekunde i by skompensować kilka zjawisk (jak mniemam).
I właśnie ten hamulec to mega sprawa, hamulec co ma zapewnić stały moment hamujący, niezależnie od obrotów czy stromości zjawisk. Taki dobry hamulec to masakra w sensie cenowym, i jestem pewien że żadna hamownia w firmach tunerskich nic takiego nie posiada.

Rypik, te straty u Ciebie są masakryczne.
Przyjeło się, że auta AWD, czyli o najwiekszych stratach, mają je w okolicy 90-80 KM przy ~400KM mocy.
WIEKSZEJ BZDURY NIE SŁYSZAŁEM straty nigdy nie były i nie będą zalezne od mocy Pozd

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: kostek_ja » pn sty 18, 2010 16:26

konikfun, w takim razie mógłbyś wyjaśnić jedną rzecz? Straty w napędzie są procentowe, czy mają daną wartość? Tzn. że jak mamy dany samochód który ma powiedzmy 200KM i straty w napędzie 20KM czyli 10% to czy po zwiększeniu mocy do 300KM bez żadnej ingerencji w napęd straty będą wynosić wciąż 10% (30KM) czy wciąż 20KM?
konikfun pisze:post który pisałem przez ponad 2 godziny z różnymi wykresami i bardzo szczegółowym objaśnieniem przepadł a nie chce mi się tego znowu pisać
Dlatego po napisaniu długiego posta, przed kliknięciem wyślij lepiej go skopiować :-)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Maros » pn sty 18, 2010 17:02

Pogadałem dzisiaj z Krzyskiem troche i conieco mi wyjaśnił :)

Kostek, straty nie są zależne od mocy auta a jego podzespołów (skrzynia, dyfer, opony) i PRĘDKOŚCI. Nie ważne czy silnik ma 100KM czy 1000KM, jeżeli będzie siedzieć w tej samej budzie (te same podzespoły przeniesienia napędu) a pomiar będzie przeprowadzany na tym samym biegu, to straty będą takie same przy danej prędkości. Oczywiście auto 1000KM pojedzie szybciej jeśli mu na to skrzynia pozwoli więc i straty będzie miało większe ale przy prędkościach do których auto 100KM by nie doszło.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Dino444 » pn sty 18, 2010 20:32

MaRoS pisze:Kostek, straty nie są zależne od mocy auta a jego podzespołów (skrzynia, dyfer, opony) i PRĘDKOŚCI. Nie ważne czy silnik ma 100KM czy 1000KM, jeżeli będzie siedzieć w tej samej budzie (te same podzespoły przeniesienia napędu) a pomiar będzie przeprowadzany na tym samym biegu, to straty będą takie same przy danej prędkości. Oczywiście auto 1000KM pojedzie szybciej jeśli mu na to skrzynia pozwoli więc i straty będzie miało większe ale przy prędkościach do których auto 100KM by nie doszło.
Czyli, ze Porzadnie przygotowane auto 100 konne (skrzynia, dyfer, opony) bedzie mialo mniejsze straty przy predkosci 150km/h niz auto 1000 konne z nieprzygotowanym ukladem przeniesienia napedu przy tej samej predkosci mimo wiekszego przyspieszenia?
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Konrad95x » pn sty 18, 2010 22:22

kostek_ja pisze:Konrad95x, problem jest właśnie ze zmierzeniem tego momentu. Wyliczenie mocy z momentu jest banalnie proste.
Widzę ,że już temat zamknięty...ale ... kostek źle się wyraziłem... chodziło mi o problematyke faktu jak przewidzieć jakie straty wytwarza napęd? Czy nie jest to mocno uśrednione? Czy urządzonko hamujące po wysprzęgleniu napędu ,jest w stanie "przewidzieć" jakie straty wytwarza napęd w lepszym lub gorszym stanie. Wiem ,że wprowadzamy przed pomiarem rozmiar kapci ale czy uwględniamy rodzaj opon np. slick?, czy jest opcja wprowadzenia ręcznego do maszyny tylu zmiennych jak chodźby kwestia mostu ,ze szperą bądź nie (nie mam na myśli M5). itd. Jeśli nie ma to znaczenia to dlaczego? Nie mam zupełnie pojęcia co i jak, ale chętnie zadam pare pytań jeśli mielibyśmy się spotkać na pomiarach :cool:
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Maros » pn sty 18, 2010 22:43

Dino444 pisze:Czyli, ze Porzadnie przygotowane auto 100 konne (skrzynia, dyfer, opony) bedzie mialo mniejsze straty przy predkosci 150km/h niz auto 1000 konne z nieprzygotowanym ukladem przeniesienia napedu przy tej samej predkosci mimo wiekszego przyspieszenia?
Nie bardzo rozumiem "mimo większego przyspieszenia... ale tak, auto "dobrze przygotowane" będzie miało mniejsze straty.

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Artur_M5 » pn sty 18, 2010 22:53

MaRoS pisze:
Dino444 pisze:Czyli, ze Porzadnie przygotowane auto 100 konne (skrzynia, dyfer, opony) bedzie mialo mniejsze straty przy predkosci 150km/h niz auto 1000 konne z nieprzygotowanym ukladem przeniesienia napedu przy tej samej predkosci mimo wiekszego przyspieszenia?
Nie bardzo rozumiem "mimo większego przyspieszenia... ale tak, auto "dobrze przygotowane" będzie miało mniejsze straty.
Chodziło zapewne o to, że mocniejsze auto szybciej osiągnie prędkość 150km/h

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Maros » pn sty 18, 2010 22:55

Aha. Przyspieszenie nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Venom » pn sty 18, 2010 23:02

konikfun pisze:Nie będe się rozpisywał ponieważ poprzedni post który pisałem przez ponad 2 godziny z różnymi wykresami i bardzo szczegółowym objaśnieniem przepadł a nie chce mi się tego znowu pisać panowie jak chcecie porównywać opor toczenia róbcie to względem prędkości a nie obrotów. Jednym słowem pan VENOM przy prędkości 213 ma około 82 km strat a pan RYPIK dokładnie 82km strat CZYLI DOKŁADNIE TYLE SAMO więc o czym mowa?? WIĘC jakie się nasuwają wnioski albo ci dwaj panowie mają inne skrzynie albo pomiar był robiony na innych biegach.
Ja niestety na pogadanke nie przyjade, za daleko mam. Dodajac cos do watku napisze:
1. Ja hamowalem inne auto niz kolega Rypik, inna skrzynia, inny dyfer.
2. Doskonale wiem ze moc oporow toczenia jest funkcja predkosci pojazdu, a nie silnika. Faktycznie popelnilem wczesniej jeden maly blad w rozumowaniu... Teraz rozumiem wiecej ale nadal mam watpliwosci i nie wiem jakim prawem te opory sa na tak roznym poziomie porownujac moje dwa pomiary (bezwladnosciowy i obciazeniowy) wykonane na tym samym aucie.

Panie Krzysku prosimy o odpowiedz fachowca.

ODPOWIEDZ