M3 GTS

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
michalnowak1234
Posty: 274
Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: M3 GTS

Post autor: michalnowak1234 » czw lis 05, 2009 22:52

mam rozumiec ze GTS = dawne CSL ?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 GTS

Post autor: Marcin_Os » czw lis 05, 2009 22:58

michalnowak1234 pisze:mam rozumiec ze GTS = dawne CSL ?
Na to właśnie wygląda.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: M3 GTS

Post autor: Marcin86 » pt lis 06, 2009 00:47

skrzynia w nowej M3 jest idealna na tory wyscigowe klasy f1 itp. manual ma przewagę w przejażdzkach po miescie lub w jakis sprawnosciowych kjs. Ten samochód jest fabrycznym samochodem torowym a tam liczy sie czas.

Awatar użytkownika
MP
Posty: 168
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:44
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: M3 GTS

Post autor: MP » pn lis 09, 2009 20:47


Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: M3 GTS

Post autor: Pawel_M3GT » pn lis 09, 2009 22:34

Marcin86 pisze:skrzynia w nowej M3 jest idealna na tory wyscigowe klasy f1 itp. manual ma przewagę w przejażdzkach po miescie lub w jakis sprawnosciowych kjs. Ten samochód jest fabrycznym samochodem torowym a tam liczy sie czas.
Manual na miasto lub kjs?
M3 na kjs ? :-D :570:
Nie kumam troche.
Porsche GT3 tez jest autem na miasto lub KJS ? :lol:

Ps. skrzynia skwencyjna ( uliczna ) jest duzo duzo ciezsza od manuala..

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 GTS

Post autor: mateush » pn lis 09, 2009 23:52

Pawel_M3GT pisze:Ps. skrzynia skwencyjna ( uliczna ) jest duzo duzo ciezsza od manuala..
Widze ze zaczynasz glosic jakies dziwne teorie. Poprosze o jakies zrodlo z danymi ile jest ciezsza...

Bo wg mnie pomijalnie malo:
Obrazek
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M3 GTS

Post autor: Venom » wt lis 10, 2009 00:20

Takie filmiki lubie! Super :)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: M3 GTS

Post autor: Pawel_M3GT » wt lis 10, 2009 00:47

mateush pisze:
Widze ze zaczynasz glosic jakies dziwne teorie. Poprosze o jakies zrodlo z danymi ile jest ciezsza...

Bo wg mnie pomijalnie malo:
Obrazek

Skrzynia sekwencyjna jest ciezsza i to jest fakt, a czy to jest malo czy duzo, to juz zalezy od tego jakie kto ma podejscie do kilogramow. Dla mnie kazdy kilogram to duzo. Zreszta nie powiedzialem ze to jest jej jakas wielka wada.

Co do filmikow, pierwszy fajny, natomiast szkoda ze druga czesc zrobili klatkowana. Ciezko sie oglada.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 GTS

Post autor: Marcin_Os » wt lis 10, 2009 21:59

Pawel_M3GT pisze:
mateush pisze:
Widze ze zaczynasz glosic jakies dziwne teorie. Poprosze o jakies zrodlo z danymi ile jest ciezsza...

Bo wg mnie pomijalnie malo:
Obrazek

Skrzynia sekwencyjna jest ciezsza i to jest fakt, a czy to jest malo czy duzo, to juz zalezy od tego jakie kto ma podejscie do kilogramow. Dla mnie kazdy kilogram to duzo. Zreszta nie powiedzialem ze to jest jej jakas wielka wada.

Co do filmikow, pierwszy fajny, natomiast szkoda ze druga czesc zrobili klatkowana. Ciezko sie oglada.
No dobra, a co wtedy jak samochód cięższy ze skrzynią sekwencyjną jest szybszy od lżejszego ze skrzynią manualną?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 GTS

Post autor: kostek_ja » wt lis 10, 2009 22:22

No dobra, a co wtedy jak samochód cięższy ze skrzynią sekwencyjną jest szybszy od lżejszego ze skrzynią manualną?
Cięższy = gorszy w zakrętach i gorzej hamujący
Szybszy będzie wówczas tylko na prostej. Ale to już jest teoretyzowanie. Czy te 2 kilo które poprawiają przyśpieszenia na prostej są w stanie zrekompensować stratę w zakrętach, albo odwrotnie. Potem rozpocznie się dyskusja gdzie, na którym torze.

To już zależy tylko i wyłącznie od preferencji danej osoby. Np. kiedyś w Top Gear oglądałem o jakimś mistrzu brytyjskich rajdów który wygrywał prowadząc jedną ręką, a drugą zmieniając biegi. Jak mu wprowadzili jakąś sekwencję z łopatkami zaczął przegrywać...

Lepsza skrzynia to taka która bardziej odpowiada kierowcy.

P.S.
Ja wszystkie zautomatyzowane skrzynie podziwiam za pomysłowość i technikę w nich zastosowaną, a nie znoszę nimi jeździć :-)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 GTS

Post autor: Marcin_Os » wt lis 10, 2009 22:26

kostek_ja pisze:Cięższy = gorszy w zakrętach i gorzej hamujący
Szybszy będzie wówczas tylko na prostej. Ale to już jest teoretyzowanie. Czy te 2 kilo które poprawiają przyśpieszenia na prostej są w stanie zrekompensować stratę w zakrętach, albo odwrotnie. Potem rozpocznie się dyskusja gdzie, na którym torze.
Czy to 2 kilo to nie wiem. Szybszy miałem na myśli czas okrążenia.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 GTS

Post autor: kostek_ja » wt lis 10, 2009 22:38

Ciężko to będzie sprawdzić skoro wyjdzie tylko w DKG ;)

W sumie jestem laikiem w tym temacie i pewnie strasznie teoretyzuje, ale tutaj może głównie chodzić o żywotność skrzyni przy sportowym użytkowaniu. Gdyż zawodowcy zmieniają biegi bez sprzęgła żeby móc używać lewej nogi tylko do hamowania co oczywiście skraca żywotność skrzyni, a przy takiej DKG czy SMG jakby nie jeździć biegi są zmieniane zawsze ze sprzęgłem.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 GTS

Post autor: Marcin_Os » wt lis 10, 2009 22:44

kostek_ja pisze:Ciężko to będzie sprawdzić skoro wyjdzie tylko w DKG
Bardziej tu opieram się na zwykłej M3, tu mamy różnicę w masie i mocy.
kostek_ja pisze:W sumie jestem laikiem w tym temacie i pewnie strasznie teoretyzuje, ale tutaj może głównie chodzić o żywotność skrzyni przy sportowym użytkowaniu.
Chodzi tu o czas, nie o żywotność.


O czym ty piszesz?
Gdyż zawodowcy zmieniają biegi bez sprzęgła żeby móc używać lewej nogi tylko do hamowania co oczywiście skraca żywotność skrzyni.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 GTS

Post autor: kostek_ja » wt lis 10, 2009 22:59

Marcin_Os pisze:Chodzi tu o czas, nie o żywotność.
Z tym głównie to przesadziłem :-)
Marcin_Os pisze:O czym ty piszesz?
O bez sprzęgłowej zmianie biegów. Technika praktykowana w rajdach, nie wiem jak w wyścigach.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 GTS

Post autor: Bombel » wt lis 10, 2009 23:03

kostek_ja pisze:O bez sprzęgłowej zmianie biegów. Technika praktykowana w rajdach, nie wiem jak w wyścigach.
Chyba troszkę mylisz pojęcia, bo tam są skrzynie biegów kłowe, które na to pozwalają...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

ODPOWIEDZ