Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
Po chwilach słabosci wyszedłem na prostą i postanowiłem opłacic i zatrzymac M5 i nacieszyc sie mozliwoscia przemieszczania na codzien tym niesamowitym autem...W ostatnich dniach rozjezdziłem auto po prawie dwu letnim snie zimowym i jak sie spodziewałem wyszło w praniu kilka drobnych usterek ..wracajac do tematu skupie sie na japowiazniejszej która niestety uniemozliwia mi dalsza frajde z jazdy...
opis problemu... od samego początku kiedy auto stało sie moja wlasnoscia ..Sprzeglo stało i ł było twarde od samego poczatku i wysprzeglało bez najmniejszego problemu tak jak powinno...Wczoraj wracajac z przejazdzki po pobliskiej okolicy zauwazylem ze robi sie coraz bardziej miekie ,stopniowo nie gwałtownie...pod koniec wciskalem a opur stawialo zaraz przed koncem i od wcisniecia po musnieciu pedalu zaczynala juz ciagnac....dojechalem do domu gdzie pedał wpad mi całkowicie w podłoge....od odrazu wykluczylem mozliwosc skocznenia sie tarczy i zaczołem szukac przyczyny gdzie indziej ...
Płyn w normie zbiorniczek pełen , brak wycieków
zapewne przyczyna jest skonczenie sie gumki uszczelniajacej na tłoczku teraz tylko czy w pompie sprzegła pod pedałem czy wysprzeglik kolo skrzyni...
Zabrałem sie juz do pracy popuscilem dwie sruby na pompie pod pedałem ale niemoge jej wyciagnac....Prosil bym bardzo o pomoc w opisaniu jak dokladnie jest ona zamocowana i jakie czynnosci mam podjac by ja wyciagnac ...Dochodzi do niej jeden wezyk od góry a sama wchodzi w sciane grodziowa gdzie mam zblokowany dostep i niewiem jak sie tam dostac by zobaczyc na czym sie jeszcze trzyma...
Z góry dziekuje i czekam w miare mozliwosci za szybka odpowiedzia
To auto uwiodło mnie i chce czym predzej ogarnac wszystkie czynnosci servisowe by ze spokojna głowa smiało muc pocisnac i uzytkowac na codzien...pozdrawiam
opis problemu... od samego początku kiedy auto stało sie moja wlasnoscia ..Sprzeglo stało i ł było twarde od samego poczatku i wysprzeglało bez najmniejszego problemu tak jak powinno...Wczoraj wracajac z przejazdzki po pobliskiej okolicy zauwazylem ze robi sie coraz bardziej miekie ,stopniowo nie gwałtownie...pod koniec wciskalem a opur stawialo zaraz przed koncem i od wcisniecia po musnieciu pedalu zaczynala juz ciagnac....dojechalem do domu gdzie pedał wpad mi całkowicie w podłoge....od odrazu wykluczylem mozliwosc skocznenia sie tarczy i zaczołem szukac przyczyny gdzie indziej ...
Płyn w normie zbiorniczek pełen , brak wycieków
zapewne przyczyna jest skonczenie sie gumki uszczelniajacej na tłoczku teraz tylko czy w pompie sprzegła pod pedałem czy wysprzeglik kolo skrzyni...
Zabrałem sie juz do pracy popuscilem dwie sruby na pompie pod pedałem ale niemoge jej wyciagnac....Prosil bym bardzo o pomoc w opisaniu jak dokladnie jest ona zamocowana i jakie czynnosci mam podjac by ja wyciagnac ...Dochodzi do niej jeden wezyk od góry a sama wchodzi w sciane grodziowa gdzie mam zblokowany dostep i niewiem jak sie tam dostac by zobaczyc na czym sie jeszcze trzyma...
Z góry dziekuje i czekam w miare mozliwosci za szybka odpowiedzia
To auto uwiodło mnie i chce czym predzej ogarnac wszystkie czynnosci servisowe by ze spokojna głowa smiało muc pocisnac i uzytkowac na codzien...pozdrawiam
-
- Posty: 10
- Rejestracja: pn lis 29, 2010 20:12
- Auto: e90 325i , e90 320da, e46 316i
- Lokalizacja: Bardzo mała wioska.
Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
Pompe wyciągniesz w ten sposób :
1) Odkręcasz dwie śruby na klucz M10 (trudny dostęp wiem , ale dasz rade odgiętą oczkową dychą)
2) Odpinasz zbiorniczek płynu , mocowany na opaske ślimakową , to ten zbiorniczek do którego idzie ten wężyk przy pompie.
3) Odkręcasz śrube krzywkową , która mocuje pompe do pedału sprzęgła . Śruba na klucz m17 , a z drugiej strony nakrętka na trzynastke.
4) Odkręcasz kluczem płaskim 11 nakrętke mocującą przewód hydrauliczny do pompy w komorze silnika. ( znajdziesz z pomocą lampki)
5) Wyciągasz pompe ręką od strony pedałów (ale tylko tyle żeby odsłonić wężyk), będzie stawiała lekki opór bo jest w gumowej uszczelce w otworze ściany grodziowej.
6) Śiągasz wężyk metodą siłową ( ręcznie bez żadnych śrubowkrętów )
7)Wyciągasz pompe
Operacja trwa góra jedną godzine.
Pamiętaj żeby przed wszystkim spuścić płyn przy wysprzęgliku ; (np. przez odkręcenie wężyka stalowego od wysprzęglika).
A teraz żeby cię rozśmieszyć nowy wysprzęglik - 626 zł , pompa - 549 zł.
Oczywiście ASO .
Zamienników brak.
Pozdrawiam.
1) Odkręcasz dwie śruby na klucz M10 (trudny dostęp wiem , ale dasz rade odgiętą oczkową dychą)
2) Odpinasz zbiorniczek płynu , mocowany na opaske ślimakową , to ten zbiorniczek do którego idzie ten wężyk przy pompie.
3) Odkręcasz śrube krzywkową , która mocuje pompe do pedału sprzęgła . Śruba na klucz m17 , a z drugiej strony nakrętka na trzynastke.
4) Odkręcasz kluczem płaskim 11 nakrętke mocującą przewód hydrauliczny do pompy w komorze silnika. ( znajdziesz z pomocą lampki)
5) Wyciągasz pompe ręką od strony pedałów (ale tylko tyle żeby odsłonić wężyk), będzie stawiała lekki opór bo jest w gumowej uszczelce w otworze ściany grodziowej.
6) Śiągasz wężyk metodą siłową ( ręcznie bez żadnych śrubowkrętów )
7)Wyciągasz pompe

Operacja trwa góra jedną godzine.
Pamiętaj żeby przed wszystkim spuścić płyn przy wysprzęgliku ; (np. przez odkręcenie wężyka stalowego od wysprzęglika).
A teraz żeby cię rozśmieszyć nowy wysprzęglik - 626 zł , pompa - 549 zł.
Oczywiście ASO .
Zamienników brak.
Pozdrawiam.
Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
Ale sa takze zestawy naprawcze(30pln) i uzywki.
Podlacze sie. Poki co nic nie robilem z braku czasu.
Auto stalo, wszystko bylo pieknie i nagle zniklo sprzeglo
Wsiadlem i poprostu wpadl pedal (po wczesniejszym jego wcisnieciu celem wysprzeglenia
).
Przedtem wszystko gralo wypas. Czyby moglo sie poprostu jakims magicznym cudem zpaowietrzyc? Nic sie nigdzie nie poci.
Podlacze sie. Poki co nic nie robilem z braku czasu.
Auto stalo, wszystko bylo pieknie i nagle zniklo sprzeglo


Przedtem wszystko gralo wypas. Czyby moglo sie poprostu jakims magicznym cudem zpaowietrzyc? Nic sie nigdzie nie poci.
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
Wymień komplet, jeśli raz się to stało to problem wróci a sezon na jazdę M-ką idzie. Będzie lipa jeśli gdzieś na wyjeździe sprzęgło zniknie. Zestawy naprawcze odradzam, sam zmieniłem komplet i mam pewność, że te części będą działały bez zarzutu.
Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
Dzieki za cenne rady ...Kozystajac z okazji pozdrawiam cale mforum i zycze udanych swiat...Dzis niewypada ale korzystajac z instruktarzu kolegi jutro opanuje temat i zamowie czesci i zmienie komplet na nowe...pewnie nawet jak bym chcial w uk zestawu naprawczego niedostane..jeszcze raz dziekuje .pozdro
Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E31-E32-E34-C ... 2eb3338d09
Wszystkie e34 mają tą sama pompe sprzegła..??
Moze ktos zerknie na ta aukcje i powie czy ta sie nada...dzieki
Wszystkie e34 mają tą sama pompe sprzegła..??
Moze ktos zerknie na ta aukcje i powie czy ta sie nada...dzieki
-
- Posty: 10
- Rejestracja: pn lis 29, 2010 20:12
- Auto: e90 325i , e90 320da, e46 316i
- Lokalizacja: Bardzo mała wioska.
Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
Kolego co do średnicy tłoczka pompy w e34 to wszystkie wersje silnikowe mają takie same tz. 19.50 mm zarówno s38b38 jak i mniejsze silniki np m50b20, a to już dobry znak . Tylko nie powiem ci czy obudowa się czymś różni np. rostawem śrub do mocowania albo innym drobnym detalem który uniemożliwi montaż. Numery seryjne części pomp są różne a to oznacza że pompy w jakiś sposób różnią się.dom pisze:http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E31-E32-E34-C ... 2eb3338d09
Wszystkie e34 mają tą sama pompe sprzegła..??
Moze ktos zerknie na ta aukcje i powie czy ta sie nada...dzieki
Ta pompa z linku pasuje do m5.
Ja znalazłem coś takiego ; też powinna pasować.
http://moto.allegro.pl/nowa-pompa-sprze ... 95669.html
Wygląda tak samo jak w m5.
Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
DObrze jest pompa i wysprzeglik wymontowany poczesci zgodnie z instrukcja (wysprzeglik klucz 12 nie 11 ) a pompe udalo mi sie wykrecic od strony komory .Dobrze ze mam cienkie dłonie udało mi sie przecinsac i poluzowac srube i poszlo jak po masle.Tak jak kolega pisal wd40 i max godzina czasu ...Takze dzieki za pomoc .Jutro z samego rana jade po nowe klamoty i po pracy zamontuje na swoje miejsce...Mam nadzieje ze nic nie stanie mi na przeszkodzie i sprzegło zadziala jak wczesniej ...pozdro for all
Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
ebay znowu nr 1 . Cala impeza kosztowala 50 f za nowe czesci plus plyn ...Z kanalem lub rampa roboty na max 1 h ...na lewarku niestety nieco dluzej
...

Re: Pompa sprzegła czy wysprzęglik ...??
U mnie padl jednak wysprzeglik, uszkodzilo sie uszczelnienie i wypadl trzpien. Zestaw naprawczy za 15,80 uczynil cuda:)