Czy to norma

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to norma

Post autor: --==maly==---- » czw lut 18, 2010 17:02

Kostek jak ktoś używał auta to chyba wie czy coś takiego w nim występuje.
Zresztą nie ważne już temat się rozwiną i fajnie.
Dobrze,że jest tu coraz więcej aktywnych osób i można wymienić swoje spostrzeżenia.
Smutne,że są to zazwyczaj nowi posiadacze E46 mało jest aktywnych doświadczonych użytkowników a szkoda.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Czy to norma

Post autor: Oleg » czw lut 18, 2010 18:01

Jako świeżo upieczony użytkownik emki, witam wszystkich forumowiczy oraz potwierdzam minimalne drgania silnika i całej budy między 3, a 4 k rpm. Więc na 99% M3 e46 tak po prostu mają i nie jest to kwestia wytłuczonych poduch pod czymkolwiek.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to norma

Post autor: --==maly==---- » czw lut 18, 2010 18:33

Witamy nie wiem czy jest specjalny temat do powitania ale fajnie,że przybywa ludzi na forum.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to norma

Post autor: kostek_ja » czw lut 18, 2010 20:17

--==maly==---- pisze:Kostek jak ktoś używał auta to chyba wie czy coś takiego w nim występuje.
Myślę że wkręcanie na 3-4 tys na luzie jest bez sensu, więc zwykły użytkownik raczej tego nie zauważy.

kosiniak

Re: Czy to norma

Post autor: kosiniak » sob lut 20, 2010 03:20

Ja dzisiaj przjechałem 400km i kilka razy sprawdziłem, moje auto tak nie ma. Uważam tez że nie jest to objaw normalny.
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 13:17 przez kosiniak, łącznie zmieniany 1 raz.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to norma

Post autor: allcar » ndz lut 21, 2010 01:56

Ja osobiście nie zauwazyłem takiego problemu w znanych mi eMkach, ale miałem do tego prawo, bo nie "gazuję" nie swoich aut.
Myślę że Idzik pisząc że M3 jest normalnym autem, jako jedyny miał rację, oczywiście E46M3 to normalne auto i takie ma być, ma wszystko grać, bo to nie Nexia za 3tzł kilkuletnie M3 kosztuję 100tzł i więcej, za coś chyba się płaci...
Ten renonans nie musi być spowodowany przez jakikolwiek element układu zawieszenia silnika czy skrzyni. to co tak na szybko przyszło mi do głowy, to jak ktoś ma możliwośc to proponuję rozgrzać silnik do temperatury pracy, przejechać się z 15-20km po czym natychmiast poluzować śruby od wydechu, ta aby zrobił się "luźny" cały za kolektorem wydechowym (kolektora nie ruszać) później po powiedzmy pół obrotu skręcać śruby tak aby został skręcony jako element odprężony.
W eMkach wydech pomimo zawieszenia go na elementach gumowych jest bardzo bardzo sztywny, często taka operacja pomaga w kwestii wibracji i rezonansu.

EDIT: jak śruba jest prawidłowo przykręcona o prędzej w totka 6-tkę trafisz, niż się sama odkręci, jak jest nie dokręcona prawidłowo to i owszem, odkręci się, jak jej ktoś nie przykręcił to też się nie odkręci ;) bo nie ma co :mrgreen:
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 13:20 przez allcar, łącznie zmieniany 1 raz.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Czy to norma

Post autor: djset » ndz lut 21, 2010 09:37

allcar pisze:Ten renonans nie musi być spowodowany przez jakikolwiek element układu zawieszenia silnika czy skrzyni. to co tak na szybko przyszło mi do głowy, to jak ktoś ma możliwośc to proponuję rozgrzać silnik do temperatury pracy, przejechać się z 15-20km po czym natychmiast poluzować śruby od wydechu, ta aby zrobił się "luźny" cały za kolektorem wydechowym (kolektora nie ruszać) później po powiedzmy pół obrotu skręcać śruby tak aby został skręcony jako element odprężony.
W eMkach wydech pomimo zawieszenia go na elementach gumowych jest bardzo bardzo sztywny, często taka operacja pomaga w kwestii wibracji i rezonansu.
Ciekawe... W wolnej chwili wykonam taki zabieg i zobaczę czy coś się zmieniło.
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 13:21 przez djset, łącznie zmieniany 1 raz.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to norma

Post autor: allcar » ndz lut 21, 2010 11:47

Jak luzowanie wydechu nic nie pomoże to można jeszcze spróbować poluzować a następnie dokręcić, też na rozgrzanym silniku, cztery śruby na klucz 13 od aluminiowego wspornika do którego zamocowane są poduszki skrzyni biegów, wspornik jest na samym końcu skrzyni biegów. Rezonanse są najczęściej spowodowane przez krzywe ustawienie (naprężenie) jakiegoś elementu, lub jego niedokręcenie, więc powoli i sukcesywnie będziemy próbowali je eliminować :smile:
Ostatnio zmieniony ndz lut 21, 2010 13:23 przez allcar, łącznie zmieniany 1 raz.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to norma

Post autor: Idzik » pn lut 22, 2010 20:25

Z ciekawości sprawdziłem dziś u siebie.

Przy przegazówkach między 3-4tys rpm, a także niższych/wyższych niezauważalne żadne drgania, rezonanse nic. Gładziutko i normalnie chodzi silnik.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to norma

Post autor: --==maly==---- » pn lut 22, 2010 21:02

Idzik silnik tak ale to chodzi o czucie lekkich drgań nadwozia i całego auta jak siedzisz na fotelu to czuć lekkie wibracje z fotela ale może Alcar ma rację,że ktoś skręcał jakieś elementy wydechu na zimno i to dlatego sam nie wiem fajnie jak by ktoś to rozwiązał i podał przyczynę bo mnie to wkurza.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Czy to norma

Post autor: Oleg » pn lut 22, 2010 23:56

--==maly==---- pisze:Idzik silnik tak ale to chodzi o czucie lekkich drgań nadwozia i całego auta jak siedzisz na fotelu to czuć lekkie wibracje z fotela ale może Alcar ma rację,że ktoś skręcał jakieś elementy wydechu na zimno i to dlatego sam nie wiem fajnie jak by ktoś to rozwiązał i podał przyczynę bo mnie to wkurza.
Tak często robisz przegazówki na luzie?? :-P

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czy to norma

Post autor: kostek_ja » wt lut 23, 2010 00:25

A ja tak z ciekawości zapytam. Czy osobom którym nic nie drga wskazówka temp. cieczy w tą zimę stała prosto czy się jednak odchylała w lewo? To samo pytanie do tych którzy posiadają owe drgania. Zastanawia mnie czy może to się jakoś łączy.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy to norma

Post autor: --==maly==---- » wt lut 23, 2010 00:29

Nie o to chodzi ale skoro ten objaw nie jest normalny należy go wyeliminować.
Tym bardziej,że podczas jazdy na 100% też występuje tylko jest nie wyczuwalny.

ODPOWIEDZ