Niższe sprężyny.

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Niższe sprężyny.

Post autor: Marcin_Os » ndz wrz 25, 2011 00:27

Mam pytanie to bardziej wtajemniczonych obniżaczy samochodów.

Okazało się, że mam pękniętą jedną sprężynę z tyłu. Więc wpadlem na pomysł, że wymienie sobie wszystkie.
I teraz tak.
Samochód jest na felgach z tyłu 8,5 na 18 ET50, opona to 255/35/28, czy jeżeli założę na tył sprężyny niższe o 15mm to będzie trzeć?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: Bombel » ndz wrz 25, 2011 01:23

Nie powinno.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 25, 2011 02:41

Marcin_Os pisze:255/35/28
Rozumiem że chodziło ci o 255/35/18?

Sory że czepiam się szczegółu a nic nie pomogłem.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: rypik » ndz wrz 25, 2011 10:04

Nie będzie obcierać, mój stoi też na 255/35/18, z tyłu chyba 40mm niżej od serii, a wygląda na to, że jeszcze jest ciut miejsca.

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: Idzik » ndz wrz 25, 2011 13:15

kostek_ja pisze:
Marcin_Os pisze:255/35/28
Rozumiem że chodziło ci o 255/35/18?
Nie, Osik wjebał koła 28" na tył.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: Bombel » ndz wrz 25, 2011 13:28

:lol: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: kostek_ja » ndz wrz 25, 2011 13:58

Idzik pisze:Nie, Osik wjebał koła 28" na tył.
To wówczas może trochę obcierać :-)

Skoro os niechcący kliknął 2 zamiast 1 to równie dobrze mógł kliknąć 8 zamiast 7. A ma znaczenie czy to 18 czy 17.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: Marcin_Os » ndz wrz 25, 2011 19:19

Felga 18 cali, o 17 to bym się nie pytał :)
No to sobie założe. Dzięki za podpowiedzi.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: mrbeem » pt wrz 30, 2011 10:16

nie bedzie tarlo na 100%

Bennekx
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 10, 2012 10:15
Lokalizacja: Krakow

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: Bennekx » pn cze 11, 2012 18:53

Będzie jeszcze sporo luzu. Swoja droga jak już obniżając to może tak żeby różnica była zauwazalna :)

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: ww296 » pn cze 11, 2012 23:46

no jasne jak obniżać to max w dół - po co takie auto jak M3 ma się dobrze prowadzić?
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
Maniekkk
Posty: 290
Rejestracja: pn lut 13, 2012 23:29
Auto: M4
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: Maniekkk » wt cze 12, 2012 17:55

Czemu po obniżeniu ma się gorzej prowadzić ?

Może jest bardziej problematyczne jeżeli chodzi o jazdę po naszych "równych" drogach ale prowadzi się lepiej .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!

Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: rypik » wt cze 12, 2012 18:12

Skracanie zakresu pracy tłoczyska zmniejsza jednocześnie skuteczne działanie amortyzatora.

WW296 dobrze pisze. Dla niedowiarków - dlaczego (trzymając się tematyki forum) GTS, CSL, nie lezy na ziemi ?

Widać też to fajnie w DTMowych autach które niby leżą na glebie (aerodynamika) ale mają nadal sensowny zakres pracy zawieszenia.

Awatar użytkownika
Maniekkk
Posty: 290
Rejestracja: pn lut 13, 2012 23:29
Auto: M4
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: Maniekkk » wt cze 12, 2012 19:39

No tak w przypadku normalnego amortyzatora masz rację .

Ja sugerowałem się swoim zawieszeniem , mam gwintowane ale regulacja wysokości jest przez kręcenie dołem lagi, przez co praca amortyzatora nawet przy maksymalnym obniżeniu pozostaje bez zmian .

Co do aut DTM , one zdecydowanie leżą na ziemi , w linku BMW na ten sezon :

http://www.motoklasyki.pl/1-bmw-m3-dtm

Moim zdaniem, obniżenie auta powoduje obniżenie środka ciężkości przez co lepiej prowadzi się w zakrętach .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!

Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Niższe sprężyny.

Post autor: ww296 » sob cze 30, 2012 12:22

seryjnie geometria zawieszenia w autach jest dopasowana do jakiejś wysokości - podstawowym parametrem jest tu płaszczyzna dolnego wahacza jesli chodzi o wysokość. Jak obnizysz tak że część wahacza przy kole(zewnętrzna) będezie niżej lub równo w stosunku do mocowania od strony wewmętrznej to najmniejsza siła odśrodkowa na zakręcia jaka się pojawi będzie powodowała wciskanie tego koła w nadwozie czyli przechył samochodu. Jak zewnetrzna część wahacza bedzie niżej niż wewnetrzna wystąpi efekt - zaklinowania i przenoszenia siły bocznej wzdłuż płaszczyznay wahacza - ograniczając przechył samochodu. Taka siłą działająca na kolumnę ogranicza skuteczność działania amortyzatora - co wpływa na prowadzenie i w rezultacie szybkość w zakręcie.
To oczywiście łopatologiczne i niepłne wytłumaczenie - nie wim czy ztrozumiałe - na spocie postaram się wytłumaczyć lepiej :).

Kolejną sprawą jest to że w tanich gwintach regulacja wysokości powoduje inne napięcia wstępne sprężyny zawieszenia - oczywiście też niekorzystne. Kolejna sprawa - naswet jeśli mamy gwint z tregulacją wysokości bez zmiany napięcia wstępnego sprężyny - to jesli obnizymy i tak ograniczymy skok zawiesdzenie - pogorszenie prowadzenia.

Oczywiście obniżenie wpływa na obniżenie środka cięzkości co jest plusem. Zresztą ten czynnik został najczęsciej wykorzystany przez fabrykę w werrsjach usportowionych - przecież M3 i tak jest niższe niż seria e36.
obiżanie i utwardzanie zawieszenie, skracanie jego skoku ma sens w prostych zaleznych zawieszeniach w autach lekkich, z kiepskim rozkłądem mas - głównie małych przód napędów z zaleznym, najtańszym rozwiązaniem zawieszenia z tyłu - na belce.
Na szczęście BMW od modelu E36 ma z tyłu normalne, najlepsze rozwiązanie - wielowahacz.

Auta DTM i inne serie wyścigowe po pierwsze mają możliwość modyfikacji zawieszen np zmianę wahaczy czy jego punktów mocowania, pozatym przy idealnym asfalcie na torze nie potrzeba aby skok był taki duży, pozatym nawet na załączonym zdjeciu widać że obniżenie jest pozorne - spowodowane rozbudowanymi, spojlerami, i innymi dodatkami areodynamicznymi - popatrzcie koło nie jest nienaturalnie schowane jak w większości tuningowych BMW na drodze...
ciągle szybciej...

ODPOWIEDZ