Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Witam, dręczy mnie pewny temat... Znajomy w okolicy ma identyczną emkę jak moja, ten sam silnik, rocznik, przebieg. Lubi jej dać po garach, no i po jakimś czasie obróciła mu się panewka na którymś cylindrze... Teraz przestrzega mnie żebym zmienił profilaktycznie panewki.. Mój motor ma 197 tyś przelotu. Chodzi ładnie, nic nie grzechocze, nie stuka, vanos z plombami dużo ori części zmienianych w zawieszeniu ale autko nie ma historii serwisowej w ASO czyli ktoś dbał na własną rękę.. Jak myślicie ? Zaglądać ? Olej aktualnie jest Castrol Edge ale za jakiś 1000 km będzie wymiana prawdopodobnie na Valvoline lub na Motula ze względu na lepsze opinie. Pozdrawiam.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
W motorach S zawsze warto sprawdzić panewki. Przykłady z ostatniego miesiące dwie M3 e46 po akcjach serwisowych na panewki obecnie przebiegi jedna 170tyś km druga 195tyś km podczas rewizji panewek w obydwu przypadkach było widać bardzo duże zużycie panewek w jednej był to wręcz ostatni gwizdek w każdej chwili panewka mogła się obrócić.
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Kiedy ludzie w końcu zrozumieją, że w mkowych motorach, panewki to poprostu element eksploatacyjny, wymieniasz go tak samo jak tarcze czy inne podzespoły, które się zużywają tylko dużo rzadziej. Większość tych silników ma ponad 100ps z litra i kręci się 8 tys i więcej. Raz na 100tys km wymień panewki i nie będziesz miał problemu, to i tak tańsze niż utrzymanie 2ltr diesla w skali kilku lat użytkowania 
Wiele osób kupuje M///, ciśnie ile fabryka dała i zmienia ten gówniany olej co 25tys. km, a potem mówią jakie to wadliwe silniki
S50B30 ma jeszcze to do siebie, że posiada pojedynczy smok. Jak latasz autem w długich przeciążeniach to potrafi się nie dosmarować, a panewki odczuja to na bank

Wiele osób kupuje M///, ciśnie ile fabryka dała i zmienia ten gówniany olej co 25tys. km, a potem mówią jakie to wadliwe silniki

S50B30 ma jeszcze to do siebie, że posiada pojedynczy smok. Jak latasz autem w długich przeciążeniach to potrafi się nie dosmarować, a panewki odczuja to na bank

Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
No dobra no to zalozmy ze zajrze, nie daj boze beda do wymiany. Jakiej firmy najlepiej brac oprocz ASO ? I jakie koszty bez robocizny ?
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Swieta racja. W pelni zgadzam sie z Kolega.osti! pisze:Kiedy ludzie w końcu zrozumieją, że w mkowych motorach, panewki to poprostu element eksploatacyjny, wymieniasz go tak samo jak tarcze czy inne podzespoły, które się zużywają tylko dużo rzadziej. Większość tych silników ma ponad 100ps z litra i kręci się 8 tys i więcej. Raz na 100tys km wymień panewki i nie będziesz miał problemu, to i tak tańsze niż utrzymanie 2ltr diesla w skali kilku lat użytkowania
Wiele osób kupuje M///, ciśnie ile fabryka dała i zmienia ten gówniany olej co 25tys. km, a potem mówią jakie to wadliwe silniki
S50B30 ma jeszcze to do siebie, że posiada pojedynczy smok. Jak latasz autem w długich przeciążeniach to potrafi się nie dosmarować, a panewki odczuja to na bank
Wymieniaj bezwzglednie ! Zwlaszcza ze koszt jest niewielki. Ja bym nawet nie sprawdzal, tylko od razu wymienil i masz spokoj na wiele lat.Skrzeku pisze:No dobra no to zalozmy ze zajrze, nie daj boze beda do wymiany. Jakiej firmy najlepiej brac oprocz ASO ? I jakie koszty bez robocizny ?
Pamietaj, ze musi to robic dobry mechanik, najlepiej osoba, ktora naprawia silniki M , nie zaden Janusz.
Kup w ASO! , chyba nie chcesz oszczedzac na takich rzeczach jak paewki ?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Główne możesz kupić kolben schmidt lub mahle ale korbowe (te się szybciej zużywają) są tylko w ASO nie ma zamienników.Skrzeku pisze:No dobra no to zalozmy ze zajrze, nie daj boze beda do wymiany. Jakiej firmy najlepiej brac oprocz ASO ? I jakie koszty bez robocizny ?
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Panewki glowne i korbowe firmy ACL to koszt okolo 1600 zl.. Jakies niby wzmacniane, sportowe itp... W ASO to okolo 1200 zl za wszystkie.. Sam juz nie wiem, musze do nich zerknac, moze akurat mi sie poszczesci i beda siedzialy nowe ? Dlaczego nie moze wymieniac mi tego zwykly mechanik ? Przeciez to po prostu zwykle panewki jak w golfie 

Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Panewki kupowałbym tylko oryginalne w ASO. Do tego oczywiście komplet nowych śrub korbowodowych. Nowa uszczelka miski i uszczelniacze wału też by nie zaszkodziły.
Odnośnie doboru panewek, to nie jest zupełnie oczywista sprawa, gdyż poza tym, ze dzielą się na nominalne i nadwymiarowe, to jest jeszcze dodatkowe oznaczenie w postaci koloru (sprawdź w realoem). Ktoś na forum napisał, że kolor panewki dobiera się odpowiednio do wału korbowego ale na czym to dokładnie polega i jak to sprawdzic nie wiem. Może ktoś, kto już to przerabiał mógłby się wypowiedziec. Dlatego też najlepiej gdyby to robił doświadczony mechanik, który miał do czynienia z takimi silnikami. Przydałoby się wszystko dokładnie posprawdzac, pomierzyc a nie byle jak poskładac, poskrecac, bo rozsypie Ci się to szybciej niż gdybyś tego w ogóle nie ruszał.
Odnośnie doboru panewek, to nie jest zupełnie oczywista sprawa, gdyż poza tym, ze dzielą się na nominalne i nadwymiarowe, to jest jeszcze dodatkowe oznaczenie w postaci koloru (sprawdź w realoem). Ktoś na forum napisał, że kolor panewki dobiera się odpowiednio do wału korbowego ale na czym to dokładnie polega i jak to sprawdzic nie wiem. Może ktoś, kto już to przerabiał mógłby się wypowiedziec. Dlatego też najlepiej gdyby to robił doświadczony mechanik, który miał do czynienia z takimi silnikami. Przydałoby się wszystko dokładnie posprawdzac, pomierzyc a nie byle jak poskładac, poskrecac, bo rozsypie Ci się to szybciej niż gdybyś tego w ogóle nie ruszał.
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Jeżeli tylko będę miał czas to odkręcę miskę i zobaczę co tam sie dzieje 

Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Dzis rozebralem i juz wszystko wiadomo
glowne ktos juz wymienial bo sa jak nowe
za to korbowych nie wymienil bo sa od nowosci... W ostatniej chwili silnik rozebrany bo juz zaczynalo lapac.. Wal igla, nominal, nic nie trzeba ruszac, panewki i uszczelka juz zamowione w ASO
koszt ? 800 zl za wszystko
kolejny silnik emkowski uratowany 





- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
no i elegancja 

Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
800zł? Wiesz że w ASO jak zamawiasz panewki cena podana jest za jedną -nie komplet na korbowód a za jedną połówkę. Złapałem się na to jakieś 2 lata temu, zamowiłem 6 szt w serwisie, bardzo mocno sie zdziwiłem jak pry odbiorze sie okazało ze dostałem tylko połowe. A mowie Ci to bo jakoś tanio wyszło 800zł -ja za komplet wydałem ok 2 tyś jak dobrze pamiętam.
m3 e30
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Kolega zamawial korbowe do 3.0 w serwisie cos ok tysiaca placil
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Selekcja czerwona na nominal kosztuje 106 zl za pare na korbowod czyli okolo 636 zl za komplet i uszczelka 140 zl i wysylka 20 wiec 800 zl wychodzi okolo. Ja bede mial panewki za 400 i uszczelke za 100 czyli troszke taniej ale wszystko ori oczywiscie..
Re: Profilaktyczna wymiana panewek w S50B30
Czyli generalnie dobre wieści i widze, że szybko działasz
Miałeś na wale korbowym jakieś czerwone znaczniki, że wybrałeś czerwone panewki? Po złożeniu przydałoby się dobrze dotrzec i zmienic olej. Pisałeś, że do tej pory jeździłeś na Castrolu Edge, a jaka lepkośc? 10W-60 czy coś innego?
Trzymam kciuki za remont, daj znac jak ma się silnik jak już trochę pojeździsz.

Miałeś na wale korbowym jakieś czerwone znaczniki, że wybrałeś czerwone panewki? Po złożeniu przydałoby się dobrze dotrzec i zmienic olej. Pisałeś, że do tej pory jeździłeś na Castrolu Edge, a jaka lepkośc? 10W-60 czy coś innego?
Trzymam kciuki za remont, daj znac jak ma się silnik jak już trochę pojeździsz.