e36 swap

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

e36 swap

Post autor: pauldv8 » pn gru 08, 2014 08:04

Hej

Mam do kupienia e36 sedan w bardzo ladnym stanie nadwozia, z oryginalnym mpakietem i szpera. Tylko, ze 320i. Czy swap na silniki m3 e36 badz e46 jest bardzo problemowy? Co z zawiasem i skrzynią oraz wałem? Za ile mozna wyrwać taką pewna jednostke?

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: e36 swap

Post autor: Inur » pn gru 08, 2014 17:04

Nie jest problemowy bo swapujesz 6 garów na 6 garów. Pod maską dorabiasz parę kabli do tej dużej okrągłej wtyczki (X20 na schematach).

Skrzynię lepiej wymienić na taką od 328, przegub przy dyfrze na 6 śrub i taka sama flansza na ataku. Dyfer może zostać bo wytrzyma, półosie nie wiem, wózek jest inny tylko w emce 3.2 bo tam jest większy i mocniejszy dyfer.

Zawieszenie w M3 a E36 jest zbliżone, różni się trochę geometrią. Przód można wystawić używając tulejek acentrycznych. Pod kątem wytrzymałości to jest to samo. Jedyna znacząca różnica to zwrotnice przednie i tylne które umożliwiają montaż większych hamulców.

spider103
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 16:04
Auto: BMW E36 s50b32
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: e36 swap

Post autor: spider103 » wt gru 09, 2014 21:12

Z s50 nie bedzie wiekszych problemow bo mam taki swap u siebie a w s54 jest troche gorzej bo trzeba pedal gazu zegary i ogolnie jest ciezki temat z elektronika ale dokladnie nie wiem wiec sie nie bede wypowiadal. Swap na s50 jest praktycznie na zasadzie plug&play.

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » wt gru 09, 2014 22:32

Dzięki za info. Czy M3 mają dsc? Bo to e36 jest 95' i go nie posiada. Potrzebowałbym tez miec dla kobiety ;)

Czy jeśli wg vin jest szpera 25% to jest to dyfer z Mki automatycznie?

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: e36 swap

Post autor: Camil » wt gru 09, 2014 22:58

e36 nie ma dsc, asc. kazde m3 e36 ma szpere 25% w serii. kazda szpera w e36 ma spiecie 25%. Pytanie o tyle dziwne o ile nie wiadomo czy pytasz o dawce m3 e36 czy jakakolwiek e36. Nie kazda e36 majaca szpere ma takie samo przelozenie jak m3. 3,2 ma wieksza glowe(?).

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » śr gru 10, 2014 09:16

Camil pisze:e36 nie ma dsc, asc. kazde m3 e36 ma szpere 25% w serii. kazda szpera w e36 ma spiecie 25%. Pytanie o tyle dziwne o ile nie wiadomo czy pytasz o dawce m3 e36 czy jakakolwiek e36. Nie kazda e36 majaca szpere ma takie samo przelozenie jak m3. 3,2 ma wieksza glowe(?).
pytam w taki sposób ;-) -> nabędę E36 6cyl i do niego chce wsadzić silnik z M3. Szpere to E36 ma więc nie muszę przekładać, zawieszenie mpakiet również, ale chętnie bym przełożył jeszcze ASC.

Teraz rozumiem, że 3.0 ma taki sam dyfer a 3.2 mocniejszy dyfer (pomijam już przełożenia)

Czy ktoś dokładał ASC do wersji E36 bez ?

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: e36 swap

Post autor: saron22 » śr gru 10, 2014 10:52

W S50 jest problem z dodatkową przepustnicą od ASC z uwagi na jej średnicę. Byłaby to zwężka na dolocie.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: e36 swap

Post autor: Pawel_M3GT » śr gru 10, 2014 11:20

Jezeli jest to 320i to nie ma mozliwoci zostawienia tego mostu. W 320i masz najmniejszy most ( taki jak w 316 318 ) , w M3 3.0 byl sredni a 3.2 mialo najwiekszy.
Takze to napewno odpada, bo rozwali sie wg mnie bardzo szybko - jesli da sie go zamontowac bez przerobek typu ciecie walu i takie tam.
Most+wal ( wal odpowiednio do skrzyni 5 czy 6 bieg ) zakladasz albo z M3 3.0 albo 3.2. Ostetecznie jesli chcesz ciac koszty, mozesz zamontowac most ze szpera+wal z 325/328( glowa ta sama co w M3 3.0- srednia ), do tego grube poloski z 328 ( byly dwa rodzaje ) i tez powinno to wytrzymac.
Most z M3 rozni sie na pierwszy rzut oka tym ze przednia flansza jest laczona z walem 6 srob, reszta E36 ma na 4.
Generalnie w M3 wiekszosc rzezy jest inna, lacznie z belka silnika ( wzmacniana ) ale na seryjnej od biedy mozesz pokladac i powinno wytrzymywac.
Chlopie nawet nie mysl o asc w M3 !
Naucz swoja partnerke latania poslizgami i masz po problemie :) miej zawsze dobre opony.
Ja swoja pouczylem , teraz sama sobie specjalnie nadrzuca jak jest slisko po czym sobie chichocze :D
Masz jeszcze jakies pytania wal smialo.

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » śr gru 10, 2014 11:56

ahh to muszę dziś wejśc pod auto i sprawdzić co tam siedzi. Porobię fotki i sie pochwalę ;-)

Jestem już praktycznie zdecydowany na to auto bo budę ma naprawdę zdrową, zadbany środek i jest pełnym sedanem w Mpakiecie. Zawsze chciałem mieć M3 E36 w sedanie, ale jak szukałem M to finalnie wziałem M5 E39 ;-) M5 nie sprzedam bo je kocham ale 3er to auto bardziej nadające się do codziennego jeżdzenia ;-) Kupię to E36 i jakoś przeboleje ten win WBA zamiast WBS ;-) a co do modyfikacji to napewno nie będę załować kasy i robić czegoś na pół gwizdka, także dzięki za info, że sanki się różniły bo oczywiście trzeba będzie je zmienić.

tak na pierwszy rzut to napewno zanim zabiorę się za silnik to zmienie hamulce, stabilizatory bo pewnie też są inne. Czy do zwrotnic mpakiet 320i można zamontować hamulce z m3 czy je również trzeba zmienić?

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: e36 swap

Post autor: pauldv8 » śr gru 10, 2014 13:44

panowie jak to jest z kuerunkami w e36 zwykłym a jak w m3?
jeżeli z tyłu sa pomarańcze to przód też musi być pomarańcz czy nie zawsze?


EDIT: zderzak przedni m3 a mpakiet to to samo? bo widzę, że M3 ma dolny grill bez poziomej poprzeczki przeważnie na zdjęciach....

spider103
Posty: 35
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 16:04
Auto: BMW E36 s50b32
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: e36 swap

Post autor: spider103 » śr gru 10, 2014 17:31

Zderzak przedni m3 czy m-pakiet to jedna chwała poprostu były tu i tu modele z kratka w kształcie plastra miodu albo ze szczebelkami. Odnosnie swapa to nie przekładaj skrzyni ani wału ani mostu z wózkiem od m3 bo to jest niekionieczne. Jak juz to zmień jedynie most na dużą głowe z 2.5 i wszystko bangla jak należy a wiem bo sam robiłem takiego swapa u siebie ponad dwa lata temu i wszystko wytrzymuje. Licz sie z tym że jeżeli wymienisz skrzynie na ta z m3 s50b32 to zaraz wiaze sie to z wymiana wału a co za tym idzie dyfra a jezeli dyfer to i wózek no chyba że bedzie ciecie spawanie itp. ale to chyba mija sie z celem skoro most,skrzynia, wał wytrzymuja z 2.5 i są przedewszystki o wiele wiele tańsze. No chyba że chcesz mieć stuprocentowa m-ke ale i tak WBA zostanie....

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: e36 swap

Post autor: bartus » śr gru 10, 2014 18:49

Hamulce z M3 nie pasują na zwrotnice non-m3.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: e36 swap

Post autor: Pawel_M3GT » śr gru 10, 2014 19:10

pauldv8 pisze:panowie jak to jest z kuerunkami w e36 zwykłym a jak w m3?
jeżeli z tyłu sa pomarańcze to przód też musi być pomarańcz czy nie zawsze?


EDIT: zderzak przedni m3 a mpakiet to to samo? bo widzę, że M3 ma dolny grill bez poziomej poprzeczki przeważnie na zdjęciach....
Bmw nie wypuscilo by auta z przodu bialymi kierunkami a z tylu pomaranczowymi bo byloby to nie powazne :)
Niczym sie nie roznila M3 i E36 jesli chodzi o kierunki :)
To bylo zalezne od rocznika.
Przewaznie kazdy wyniemial przednie kierunki a tylne lampy juz zostawaly.. :573:
albo Ci sie podobaja marchewki albo biale.
Ja na przyklad w swojej trzylitrowce mam marchewki przod tyl, tak wyszka z fabryki i takmi sie podoba :)
Co do mechaniki - jesli chcesz mies stuprocentowa Mke to polecam jednak wymienic wszystko- cala mechanike. Jesli chodzi o bude to polecam wstawic wzmocnienia podlogi pod wozek bo tam czesto wyrywa , szczegolnie jak sie jezdzi na rozwalonych tulejach wozka.
Te zwmocnienia mialy pozniejsze 3.0 oraz kazda 3.2. Jak jestesmy juz przy zwmocniechach budy, warto kupic wzmocnienia przednich kielichow - nie trzeba ich wspawywac, po prostu podklada sie pod kielich od spodu. Kosztuja kilkadziesiat zlotych w ASO , a duzo daja- miala je 3.2
Generalnie w Mce praktycznie wszystko jest inne, oprocz maglownicy, tylnych wahaczy pod sprezyne oraz cienkich od geometrii.
Takze jesli chcesz cieszyc sie emka w 100% wymien wszystko albo kup M3.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: e36 swap

Post autor: Bombel » śr gru 10, 2014 19:19

Spider, nie masz racji, kazde M3 E36 mialo kratke, a nie szczebelki.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: e36 swap

Post autor: bartus » śr gru 10, 2014 19:24

Szczebelki były przy M-Pakiecie. Kratka przy M3
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

ODPOWIEDZ