M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Co do kiery, taką bym widzial u siebie:
tylko kolejna kwestia, one sa z poduszka, a u mnie poduchy nie ma… sa tez podobne bez poduszki ale chyba sa ciensze, nie maja tych dwoch zgrubien nad ramionami i troszke inaczej wygladaja… foto:
Gałka
Pozdro
tylko kolejna kwestia, one sa z poduszka, a u mnie poduchy nie ma… sa tez podobne bez poduszki ale chyba sa ciensze, nie maja tych dwoch zgrubien nad ramionami i troszke inaczej wygladaja… foto:
Gałka
Pozdro
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Do 1992 szły kierownice 3 ramienne [numer wyposażenia 708 M-technik II].
W 1992 na zamówienie można było dostać taka i ona też była standardem w 1993 [numer wyposażenia 240].
W 1994 i 1995 szła taka [numer wyposażenia 710].
Dodatkowo w 1995 można było zamówić 2 inne kierownice [numer wyposażenia 255]:
oraz
W 1992 na zamówienie można było dostać taka i ona też była standardem w 1993 [numer wyposażenia 240].
W 1994 i 1995 szła taka [numer wyposażenia 710].
Dodatkowo w 1995 można było zamówić 2 inne kierownice [numer wyposażenia 255]:
oraz
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Tak jak mówiłem, gałka z oryginalnymi paskami jest już niedostępna. A szkoda, bo wg mnie wygląda dużo lepiej!
Edit:
Na tylnych felgach masz odwrotnie założone wiatraki "throwing stars":)
Edit:
Na tylnych felgach masz odwrotnie założone wiatraki "throwing stars":)
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Jak byś chciał mam sterownik do e34 z jedna poduszką. Większym problemem może być brak instalacji pod maską, chodzi mi o pomarańczowe wtyczki do podłączenia czujników. Popatrz czy masz jakieś wolne pomarańczowe wtyczki w okolicach kielichów.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Z kierą jeszcze przemyślę sprawę:)
Dzisiaj udało się wymienić olej, filtr oleju oraz świece Olej zapodałem 10w60 Millersa NanoDrive, przed nim 15 minut płukanki Nie wiem czy to coś dało ale chyba nie zaszkodzi Świece Y6DC, a stare były w sumie jeszcze spoko Na jutro zostało mi jeszcze wymienić filtry paliwa i powietrza Dotarła też gałka zmiany biegów, jest jednak inna jak ta który była Ori, tamtych z trzema paskami już nie produkują:( Dlatego chyba ją sobie zostawię żeby w razie czego mieć
Fotki:
Pozdro
Dzisiaj udało się wymienić olej, filtr oleju oraz świece Olej zapodałem 10w60 Millersa NanoDrive, przed nim 15 minut płukanki Nie wiem czy to coś dało ale chyba nie zaszkodzi Świece Y6DC, a stare były w sumie jeszcze spoko Na jutro zostało mi jeszcze wymienić filtry paliwa i powietrza Dotarła też gałka zmiany biegów, jest jednak inna jak ta który była Ori, tamtych z trzema paskami już nie produkują:( Dlatego chyba ją sobie zostawię żeby w razie czego mieć
Fotki:
Pozdro
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Ta gałka z literką M tez była stosowana w tamtych czasach więc spokojnie może być. W moim Macao jest taka i widać, że była tam od początku, widzę jednak małą różnicę. Nowa gałka ma literkę M w kolorze srebrnym a to co mam w Macao jest białe ale jedna i druga ładnie się świeci
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Śliczna m-ka, pozazdrościć zakupu. Myślałem, że po sprzedaży czarnej 525 to już będzie koniec z E34, a tu trochę zaskoczenie i taki zakup Ja bym już w niej nic nie zmieniał, tylko detailing i dbać
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Dzięki E34 bardzo lubię, i nie zrezygnował bym z niej, po prostu chciałem się przesiąść do M5, choć nie sądziłem że to tak szybko się uda zrealizować
W aucie jest już wszystko powymieniane co miało być narazie, wleciał wkład filtra powietrza Manaa, oraz nowy filtr paliwa z ASO, oczywiście przy odkręcaniu obejmy starego filtra urwała się śruba:) Więc narazie nowy filt wisi na dwóch trytytkach bo nie miałem czasu się bawić z urwaną śrubą ale będę musiał to szybko ogarnąć:) Doszedł też nowy mieszek, fajnie teraz się to wszystko komponuje z nową gałą:)
Wyleciały naklejki ala alpiny, narazie zdążyłem tylko z lewej strony, zeszło mi z tym gdzieś 3 godziny i robiłem to z kumplem przy piwku Opalarka do podgrzania i jazda, potem delikatnie zmywałem resztki kleju denaturatem. Niestety po odklejeniu i zmuciu wszystkiego z bliska widać ślady po naklejkach ( różnica w kolorze tam gdzie była naklejka ) Będę chciał po usunięciu tego wszystkiego jakoś to próbować polerować, ale sam trochę nie chcę się za to brać żeby nie zepsuć lakieru bo nie mam w tym wogóle doświadczenia:( Może oddam gdzieś e34 całą do polerowania i jakiegoś detailingu Ale też wcześniej przydało by się zająć listwami pod drzwiami bo nie leżą ładnie. Nie ściągałem ich nigdy osobiście, jak sie do tego zabrać żeby ew nie uszkodzić ?
Zastanawiam się także nad delikatnym obniżeniu auta, może springi H&R, chyba można je wrzucić bezproblemowo do wersji z EDC co nie ? Są jeszcze jakieś inne wyjścia ?
Myślę także o Eisenmanie od Venoma, ale jeśli bym go kupił to chciałbym mieć drugi końcowy wydech żeby wspawać końcówkę do innego wydechu a tamten oryginalny mieć też w garażu
Uporałem się już z akcyzą, w tym tygodniu mam nadzieje że już zarejestruje Nie obyło się też bez kołopotów na drodze, w piątek w Krakowie zatrzymałą mnie nieoznakowana Insignia i władowali mi mandat za jazdę na tych żółtych blachach po dacie która jest wytłoczona na tablicy… Nie pomogło moje tłumaczenie że mam ubezpieczone już to auto na ten numer rejestracyjny oraz zrobiony przegląd Chcieli za wszelką cenę mi mandat władować bo nie zdążyli nagrać troche szybkiej jazdy, bo na szczęście szybko się zorientowałem że za mną jadą No i 200 zł nie moje
Kilka fotek
Pozdro!
W aucie jest już wszystko powymieniane co miało być narazie, wleciał wkład filtra powietrza Manaa, oraz nowy filtr paliwa z ASO, oczywiście przy odkręcaniu obejmy starego filtra urwała się śruba:) Więc narazie nowy filt wisi na dwóch trytytkach bo nie miałem czasu się bawić z urwaną śrubą ale będę musiał to szybko ogarnąć:) Doszedł też nowy mieszek, fajnie teraz się to wszystko komponuje z nową gałą:)
Wyleciały naklejki ala alpiny, narazie zdążyłem tylko z lewej strony, zeszło mi z tym gdzieś 3 godziny i robiłem to z kumplem przy piwku Opalarka do podgrzania i jazda, potem delikatnie zmywałem resztki kleju denaturatem. Niestety po odklejeniu i zmuciu wszystkiego z bliska widać ślady po naklejkach ( różnica w kolorze tam gdzie była naklejka ) Będę chciał po usunięciu tego wszystkiego jakoś to próbować polerować, ale sam trochę nie chcę się za to brać żeby nie zepsuć lakieru bo nie mam w tym wogóle doświadczenia:( Może oddam gdzieś e34 całą do polerowania i jakiegoś detailingu Ale też wcześniej przydało by się zająć listwami pod drzwiami bo nie leżą ładnie. Nie ściągałem ich nigdy osobiście, jak sie do tego zabrać żeby ew nie uszkodzić ?
Zastanawiam się także nad delikatnym obniżeniu auta, może springi H&R, chyba można je wrzucić bezproblemowo do wersji z EDC co nie ? Są jeszcze jakieś inne wyjścia ?
Myślę także o Eisenmanie od Venoma, ale jeśli bym go kupił to chciałbym mieć drugi końcowy wydech żeby wspawać końcówkę do innego wydechu a tamten oryginalny mieć też w garażu
Uporałem się już z akcyzą, w tym tygodniu mam nadzieje że już zarejestruje Nie obyło się też bez kołopotów na drodze, w piątek w Krakowie zatrzymałą mnie nieoznakowana Insignia i władowali mi mandat za jazdę na tych żółtych blachach po dacie która jest wytłoczona na tablicy… Nie pomogło moje tłumaczenie że mam ubezpieczone już to auto na ten numer rejestracyjny oraz zrobiony przegląd Chcieli za wszelką cenę mi mandat władować bo nie zdążyli nagrać troche szybkiej jazdy, bo na szczęście szybko się zorientowałem że za mną jadą No i 200 zł nie moje
Kilka fotek
Pozdro!
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Dobrze myślisz nad obniżeniem springi r&h 35/10 wystarcza z tyłu jeszcze galikatnie trzeba będzie wygrać pręt stabilizacji nivo. Ja bym się nie zastanawiał nad wydechem tylko bym go brał. Ja z Krisem jesteśmy posiadaniu 2 kompletnych wydechowy gorszym lub lepszym stanie jak byś był zainteresowany to pisz na pw.Ładnie się prezentuje dobre zdjęcia porobiło.
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Fajnie działasz. Ze springami nie powinno być problemu. Tłumik też można jakoś zmodzić i przygotować pod obie wersje bez konieczności ściągania całości do wymiany i wspawywania/wycinania np. Zamień te rotory na tylniej osi bo rażą po oczach
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Listwy przy ściąganiu podgrzej opalarką od wewnętrznej strony i guma stanie się bardziej elastyczna i listwy powinny łatwiej zejść, ale nie ściągaj ich od razu, tylko spróbuj trochę zsunąć na rancie w dół( listki przytrzymujące puszczą) i dopiero później postaraj się je zsunąć wzdłuż rantu drzwi. Powinny wtedy zejść bez odkształceń. Podstawa to je podgrzać od wewnątrz, każda listwa ma w górnej części gumowe listki przytrzymujące ją na rancie i na końcach każdej listwy są jakby ograniczniki przed zsunięciem. Przed założeniem też podgrzej i posmaruj jakimś smarem do konserwacji uszczelek, wtedy listwa będzie miała poślizg i konserwację w jednym
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Auta sam bym nie polerował, a dobry detailing powinien załatwić sprawę. Tym bardziej, że na zdjęciach lakier wygląda bardzo dobrze.
Fajnie się ogląda wątek
Fajnie się ogląda wątek
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Są jeszcze jakieś inne alternatywy oprócz sprężyn H&R ? O co chodzi z tym dogięciem pręta od stabilizacji nivo ?
Eisenmann wpada w moje posiadanie Felgi z tyłu będą poprawione, albo szybko wlecą 9j na tył, zobaczę jeszcze jak mi się to uda ogarnąć.
Z wyprawy po auto kumpel skleił jeszcze krótki filmik Także zamieszczam:
http://vimeo.com/84532650
Pozdro:)
Eisenmann wpada w moje posiadanie Felgi z tyłu będą poprawione, albo szybko wlecą 9j na tył, zobaczę jeszcze jak mi się to uda ogarnąć.
Z wyprawy po auto kumpel skleił jeszcze krótki filmik Także zamieszczam:
http://vimeo.com/84532650
Pozdro:)
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Są też inne sprężyny obniżające, ale nikt nie ma z nimi doświadczenia. Później to zostaje już tylko gwint i rezygnacja z EDC, ale tego nie polecam w Twoim przypadku.
Układ SLS reguluje wysokość tylnej osi poprzez otwieranie zaworka, który jest połączony cięgnem z tylnym stabilizatorem. W momencie założenia sprężyn obniżających układ ten będzie dążył do wyrównania wysokości tylnej osi, będzie myślał, że auto "siadło". Dlatego to cięgno trzeba doregulować do nowej wysokości. Nie jestem pewny czy trzeba go zginać czy nie wystarczy trochę inaczej zamocować.
Układ SLS reguluje wysokość tylnej osi poprzez otwieranie zaworka, który jest połączony cięgnem z tylnym stabilizatorem. W momencie założenia sprężyn obniżających układ ten będzie dążył do wyrównania wysokości tylnej osi, będzie myślał, że auto "siadło". Dlatego to cięgno trzeba doregulować do nowej wysokości. Nie jestem pewny czy trzeba go zginać czy nie wystarczy trochę inaczej zamocować.
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
tony_rider pisze:Z wyprawy po auto kumpel skleił jeszcze krótki filmik Także zamieszczam:
http://vimeo.com/84532650
Pozdro:)
Filmik spoko