Koło dwumasowe

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Koło dwumasowe

Post autor: PAKO » sob sty 26, 2013 17:53

Jak sprawdzić czy dwumas już się kończy? (jak sprawdzić dwumas po wyjęciu go z auta?)
Jakie obiawy są uszkodzonego dwumasu?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: rypik » sob sty 26, 2013 18:31

Klekokatnie, stukanie, pukanie.
Mała prędkość, 2 bieg, wot i odpuszzasz, wot i odpuszczasz, jak będzie dziwny dźwięk z okolic, metaliczne stukanie, to już wiesz.

Po wyjęciu z auta to stwierdzić można o ewidentnie popsutym, że jest popsuty. Ale o takim jeszcze troche tłumiącym - to nie bardzo. Chyba, że ma luz w osi wzdłużnej, no to też popsuty.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: Konrad95x » sob sty 26, 2013 19:18

Zanim wyciągniesz podjedź do kogoś kto posiada urządzenie do pomiarów koła dwumasowego następne porównujesz z luzami wyjściowymi nowego. Niczego nie trzeba demontować. Bardzo często warsztaty zalecają wymiane koła,kiedy jest ono całkowiecie sprawne i jak najbardziej czasami może hałasować.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: PAKO » sob sty 26, 2013 20:28

Jakie są dobre i sprawdzone koła dwumasowe? Zostaje kupno w aso, czy są równie dobre zamienniki?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: kostek_ja » sob sty 26, 2013 21:19

Na pewno sprzęgło robi LUK i można poza ASO kupić dokładnie te same dużo taniej. Co do dwumasa nie mam pewności czy oryginalnie jest LUKa czy nie, ale jest to bardzo prawdopodobne.

Różnica w cenie 1400PLN + ewentualne rabaty.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: PAKO » sob sty 26, 2013 23:54

https://www.youtube.com/watch?v=ne0O4pS ... ata_player sorki za audio ha ha , wydaje mi się że mam dwumas dobry.
W Tym sezonie kupie ori sprzęgło bo ten clutch masters jest męczące.
Jaki jest koszt nowego ori sprzęgła z dociskiem i łożyskiem?

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Koło dwumasowe

Post autor: Oleg » ndz sty 27, 2013 10:57

PAKO pisze: Jaki jest koszt nowego ori sprzęgła z dociskiem i łożyskiem?
~2200zł/komplet bez rabatu.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: PAKO » ndz sty 27, 2013 11:05

2200 to cena ori w aso, a takie np sprzęgło z LUK kosztuje ok 1000zł, kupić ori czy te z luk-a jest równie dobre?

Awatar użytkownika
maciej1203
Posty: 40
Rejestracja: czw lis 15, 2012 12:10
Auto: BMW
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Koło dwumasowe

Post autor: maciej1203 » ndz sty 27, 2013 11:30

ori czy LUK jedno i to samo , tylko w ASO drożej , LUK czy SACHS to zazwyczaj pierwszy montaż

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koło dwumasowe

Post autor: --==maly==---- » ndz sty 27, 2013 13:22

Sprzęgło czy kupisz luka czy sachsa to będzie to samo co ori.
Obecnie jak był byś zainteresowany cena u mnie 980zł do wyboru sachs i luk przeważnie sachs jest droższy ok 100zł u sprzedających ale w pudełkach jest to samo (tak jest w innych modelach BMW i VW)
Luka zamawiałem do M3 Oskara i jeszcze jednej poza forumowej ale Sachsa jeszcze nie miałem w ręku.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: Konrad95x » ndz sty 27, 2013 16:11

W BMW należy dopytać czy to sprzęgło nowe czy regenerowane. Na rynku Polskim domyślnie wszystkie sprzęgła są produktami regenerowanymi fabrycznie. Np w Fordzie, Fiacie czy VW można zakupić nowe lub regenerowane. W BMW za te załóżmy 2200zł to możę być regem a może być nowe - trzeba zapytać. Jeżeli regen to będzie dokładnie to samo co w aftermerkecie. W LUKu czy SACHSie są zawsze aftemarketowe sprzęgła na rynek Polski i dalej na wschód, można kupić tylko sprzęgła regenerowane, oczywiście czasami można natknąć się na wyjątek. Koła dwumasowe są zwykle nowe.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koło dwumasowe

Post autor: --==maly==---- » ndz sty 27, 2013 21:01

To za 2200zł z ASO właśnie ma dopisek remanufaktured.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: PAKO » ndz sty 27, 2013 21:27

Czyli jak kupuje np sprzęgło z LUK to one jest regenerowane? Ja chce nowe a nie jakiś szit używany

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koło dwumasowe

Post autor: --==maly==---- » ndz sty 27, 2013 21:48

To jest pełnowartościowe sprzęgło z gwarancją niczym nie różni się od nowego zresztą nie jestem pewny czy LUK i Sachs są regenerowane bo nigdzie nie ma o tym informacji ale Konrad ma zdecydowanie większe doświadczenie i może mieć rację.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Koło dwumasowe

Post autor: Konrad95x » ndz sty 27, 2013 21:51

Niestety tak. Piszę o tym nie po to aby Cię zniechęcić. U autoryzowanegoo dilera zwykle jest wybór o ile nowe kpl są w ogóle produkowane. Regenerowane ale mam myśli na taśmie produkcyjnej LUKa, a nie rzemieślnika.Gwarancja jest jak na nowe, i teoretycznie różnica nigdy nie dotyka użytkownika... chociaż widziałem wiele ciekawostek. Sprzęgło większość elementów montażowych ma nowe ale ,niektóre są regenerowane ze starego sprzęgła (głównie docisk) łożysko i tarcza zależnie od budowy zwykle są nowe. O tym generalnie nikt nie wspomina co nie zmienia faktu iż kupując zamiennik innych producentów jest on w 100% nowy. Pytanie czy lepsze od regenerowanego oryginału? Taka sama historia dotyczy większości pierwszo montażowych producentów. Co nie którzy się przyznają ...inni idą w zaparte... SACHS RACING jest na nowych podzespołach robiony, a przynajmniej jedyny komplet jaki w rękach trzymałem był nowy.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ