E46 M3 SMG i Xenon problemy ciąg dalszy

2000-2006 | silnik: S54
JayKay
Posty: 38
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3

E46 M3 SMG i Xenon problemy ciąg dalszy

Post autor: JayKay » pn sty 13, 2020 11:40

Witajcie,
Widzę że niechlubnie moje 3 tematy już na pierwszej stronie.
Wydaje mi się że zachęcony pogodą popełniłem błąd jeżdżąc M3 przed serwisem.
Do rzeczy: auto mam od 2016 roku - import z Kanady. Miało wtedy 63tyś km. W niecałe 2 lata zrobiłem 40 tyś. Następnie przez prawie 2 stała w garażu i to jest chyba klucz do problemu.
Ostatnio trochę pojeździłem. Bez pałowania, jako że na wiosnę chce ogarnąć panewki.
SMG działa normalnie, zmienia fajnie biegi natomiast dwa razy zapaliła się kontrolka SMG a dojeżdżając w trybie manualnym do skrzyżowania sama z 1 zbiła na 0. Słychać było taki szelest przez chwile i musiałem dać lewarek na 0 i po chwili na 1 dopiero weszło. Po tym odstawiłem do garażu i stwierdziłem że nie jeżdżę do póki nie zrobię przeglądu. Dziś w garażu zauważyłem plamę śr ok 15cm płynu jak od wspomy ale zakładam że to z SMG.

Drugi problem - mając porównanie do innych BMW zwłaszcza współczesnych Xenon świeci tragicznie.
Czy jest zauważalna różnica na lampach z wersji EU porównując płasko świecącej jak USA Kanady? Jest sens wymieniać?
Facet u którego ostatnio oglądałem Styling 67 zaproponował mi xenon z anglika i twierdzi że „przestawiony na LHD” i będzie lepiej świecił niż te moje. Może ktoś potwierdzić czy to prawda? I czy w ogóle asymetryczne dają jakąś przewagę?

saron22
Posty: 384
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E46 M3 SMG i Xenon problemy ciąg dalszy

Post autor: saron22 » pn sty 13, 2020 14:20

Jeśli pod samochodem jest plama to masz już przyczynę niedziałającego SMG. Trzeba zlokalizować i usunąć wyciek i będzie po sprawie.

Co do lamp US to zmiana lamp na EU to twój obowiązek a nie widzimisię czy lepiej będzie świecić czy nie. Obojętnie jak będzie świecić masz mieć lampy asymetryczne i koniec.
A jak ci słabo świecą to udaj do ASO i kup nowe lampy razem z nowymi żarnikami i będą świecić tak jak powinny.

Santino
Posty: 158
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: E46 M3 SMG i Xenon problemy ciąg dalszy

Post autor: Santino » pn sty 13, 2020 15:28

O ile sie nie myle auta z rynku kanadyjskiego maja swiatla takie same jak EU
z USA trzeba przerobic, na ta chwile mozna kupic fajne soczewki np evox ktore swieca duzo lepiej niz ori i nie kosztuja majatku

JayKay
Posty: 38
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3

Re: E46 M3 SMG i Xenon problemy ciąg dalszy

Post autor: JayKay » pn sty 13, 2020 19:28

Santino pisze:
pn sty 13, 2020 15:28
O ile sie nie myle auta z rynku kanadyjskiego maja swiatla takie same jak EU
z USA trzeba przerobic, na ta chwile mozna kupic fajne soczewki np evox ktore swieca duzo lepiej niz ori i nie kosztuja majatku
Właśnie niestety z tego co widzę stając pod ścianą to jednak płasko.

A wie ktoś czy to prawda z tym anglikiem. Że lampy są takie same jak w LHD i tylko jakąś dźwigienką się przestawia przesłonę?

Santino
Posty: 158
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: E46 M3 SMG i Xenon problemy ciąg dalszy

Post autor: Santino » wt sty 14, 2020 13:39

JayKay pisze:
pn sty 13, 2020 19:28
Santino pisze:
pn sty 13, 2020 15:28
O ile sie nie myle auta z rynku kanadyjskiego maja swiatla takie same jak EU
z USA trzeba przerobic, na ta chwile mozna kupic fajne soczewki np evox ktore swieca duzo lepiej niz ori i nie kosztuja majatku
Właśnie niestety z tego co widzę stając pod ścianą to jednak płasko.

A wie ktoś czy to prawda z tym anglikiem. Że lampy są takie same jak w LHD i tylko jakąś dźwigienką się przestawia przesłonę?
Da sie przeslone ustawic na plasko czyli ladujesz w punkcie wyjscia. wg mnie najlepiej bedzie przerobic lampy, czyli wymiana soczewek, mozna spokojnie zrobic samemu lub oddac np do hidretrofit.pl musi byc 3" soczewka bixenon

JayKay
Posty: 38
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M3

Re: E46 M3 SMG i Xenon problemy ciąg dalszy

Post autor: JayKay » wt sty 14, 2020 19:18

Santino pisze:
wt sty 14, 2020 13:39
JayKay pisze:
pn sty 13, 2020 19:28
Santino pisze:
pn sty 13, 2020 15:28
O ile sie nie myle auta z rynku kanadyjskiego maja swiatla takie same jak EU
z USA trzeba przerobic, na ta chwile mozna kupic fajne soczewki np evox ktore swieca duzo lepiej niz ori i nie kosztuja majatku
Właśnie niestety z tego co widzę stając pod ścianą to jednak płasko.

A wie ktoś czy to prawda z tym anglikiem. Że lampy są takie same jak w LHD i tylko jakąś dźwigienką się przestawia przesłonę?
Da sie przeslone ustawic na plasko czyli ladujesz w punkcie wyjscia. wg mnie najlepiej bedzie przerobic lampy, czyli wymiana soczewek, mozna spokojnie zrobic samemu lub oddac np do hidretrofit.pl musi byc 3" soczewka bixenon
Masz absolutną racje. Zanim przeczytałem post pojechałem na ten „szrot” i świecąc do środka soczewki latarką widać te przesłony. I o tyle uczciwie że handlarz też powiedział że płasko rhd po przestawieniu świeci. Do tego moje lampy mają idealne klosze a te niby po 100k mil a wyglądały strasznie.
Jak patrzę na ceny nawet najdroższych zestawów soczewek to nie ma bólu głowy. Oddam lampy niech mi przerobią i z nowymi żarnikami też dodatkowo się pewnie polepszy wizja. Ja mam te bi-xenony z takim napisem dużym xenon na boku.

Santino
Posty: 158
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: E46 M3 SMG i Xenon problemy ciąg dalszy

Post autor: Santino » śr sty 15, 2020 14:37

w zasadzie oslona soczewki zostaje ori, czyli bedzie z zewnatrz nie do poznania, a widocznosc na takich soczewkach poprawi sie baaaardzo

ODPOWIEDZ