regulacja zaworów w S38B38

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Awatar użytkownika
wiśnia
Posty: 14
Rejestracja: śr gru 27, 2006 00:18
Lokalizacja: W-wa

regulacja zaworów w S38B38

Post autor: wiśnia » czw mar 15, 2007 01:33

czy ktoś się orientuje gdzie/kto może dokonać tak 'skomplikowanej' operacji :?: nikt nie chce się tego podjąć :cry: tylko w fusie zgodzili się ewentualnie dokonać tej 'magicznej' czynności ale cena jest mega zaporowa - 300 zł roboczo godzina ... a regulacja może trwać ok. 4-5 godzin oczywiście + płytki :shock: ... czyli regulacja zaworów jakieś 1500 - 2000 zł :evil: ... ja rozumiem że jest to czasochłonna operacja ale bez przesady. Dlatego gdyby ktoś wiedział o człowieku który kuma w tych motorach - nie chodzi tylko o regulacje zaworów - to proszę o namiary
pozdrawiam,
wiśnia

Awatar użytkownika
adams
Posty: 131
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 19:39
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: adams » pt mar 16, 2007 19:29

w KSR pytałeś :?:

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: Tomas_M5 » pt mar 16, 2007 22:00

Pan Myszkier z Gdańśka bawi sie Mkami, scigają sie nimi, rozbierają i składają
na różne sposoby, serwisuje M3 mojego kolegi, jak Ci nie za daleko to zadzown popytaj.


Tadeusz Myszkier tel. 058 682 60 88 Kolbudy K/ Gdańska ul.Woj.Polskiego 50. Naprawa skrzyn automatycznych i turbosprężarek. Profesjonalne przygotowanie auta do sportu.

AUTOMATYCZNE SKRZYNIE BIEGÓW
TURBOSPRĘŻARKI
Serwis, naprawa
Regionalny dystrybutor olejów MOTUL
TADEUSZ MYSZKIER
Kolbudy, ul. Wojska Polskiego 50
tel. 0 58 682 60 88
0 690 50 17 74
e-mail: alamys@wp.pl

Awatar użytkownika
wiśnia
Posty: 14
Rejestracja: śr gru 27, 2006 00:18
Lokalizacja: W-wa

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: wiśnia » pn mar 19, 2007 10:28

adams pisze:w KSR pytałeś :?:
pytałem, niestety z przyczyn różnych ... jest to niemożliwe :sad:

Tomas_M5 pisze:Pan Myszkier z Gdańśka bawi sie Mkami, scigają sie nimi, rozbierają i składają
na różne sposoby, serwisuje M3 mojego kolegi, jak Ci nie za daleko to zadzown popytaj.


Tadeusz Myszkier tel. 058 682 60 88 Kolbudy K/ Gdańska ul.Woj.Polskiego 50. Naprawa skrzyn automatycznych i turbosprężarek. Profesjonalne przygotowanie auta do sportu.

AUTOMATYCZNE SKRZYNIE BIEGÓW
TURBOSPRĘŻARKI
Serwis, naprawa
Regionalny dystrybutor olejów MOTUL
TADEUSZ MYSZKIER
Kolbudy, ul. Wojska Polskiego 50
tel. 0 58 682 60 88
0 690 50 17 74
e-mail: alamys@wp.pl
dzięki Tomas, trochę daleko ale jak tak dalej pójdzie będę musiał wybrać się do 3miasta.

pozdrawiam,
wiśnia

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: Tomas_M5 » pn mar 19, 2007 11:34

a tam sie wogóle coś reguluje??? W M3 wiem ale w M5?

Awatar użytkownika
wiśnia
Posty: 14
Rejestracja: śr gru 27, 2006 00:18
Lokalizacja: W-wa

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: wiśnia » pn mar 19, 2007 12:27

Tomas_M5 pisze:a tam sie wogóle coś reguluje??? W M3 wiem ale w M5?
tak w S38 jest regulacja za pomocą płytek, ale faktycznie w E39 S62 jest już chyba regulacja hydrauliczna

#####
podobno regulacja zaworów za pomocą płytek nie jest jakoś szczególnie skomplikowana, ale niestety jest czasochłonna a dodatkowo najlepiej mieć cały zestaw płytek do regulacji więc nikt za bardzo nie chce się za to brać :roll:

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: krismax » śr mar 21, 2007 22:15

Witam ! W piątek zaczynam tę "magiczną operację" pierwszy raz ale w silniku S50. Jeżeli coś po tym nie wybuchnie to może zamieszczę jako pierwszy zdjęcia na forum. Mam pełne zaplecze jeśli chodzi o płytki (sam je robię) reszty muszę się naumieć na własnych błędach. Jeżeli ktokolwiek ma trochę teorii na ten temat to prosze o przesłanie jak nie to i tak zaczynam bo przeczytałem co było dostępne.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: Marcin_Os » czw mar 22, 2007 00:34

No to czekamy na "instrukcje obsługi".

Czy wy też tak macie w S50 jak przyspieszacie z niskich obrotów na 2, 3 biegu, że silnik klepie straszliwie?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: ///M3 » czw mar 22, 2007 00:56

Mi jak jadę z 1500 na trójce i za mocno wcisnę gaz - klepie. Przyspiesza, ale klepie.
Ale mam wciąż nieustawione...

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: Marcin_Os » czw mar 22, 2007 00:58

Obawiam się, że to jest oznaka nieustawionych zaworów, ehh...
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
wiśnia
Posty: 14
Rejestracja: śr gru 27, 2006 00:18
Lokalizacja: W-wa

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: wiśnia » czw mar 22, 2007 11:14

krismax pisze:Witam ! W piątek zaczynam tę "magiczną operację" pierwszy raz ale w silniku S50. Jeżeli coś po tym nie wybuchnie to może zamieszczę jako pierwszy zdjęcia na forum. Mam pełne zaplecze jeśli chodzi o płytki (sam je robię) reszty muszę się naumieć na własnych błędach. Jeżeli ktokolwiek ma trochę teorii na ten temat to prosze o przesłanie jak nie to i tak zaczynam bo przeczytałem co było dostępne.
tutaj KLIK jest instrukcja regulacji w S38 ale S50 jest pewnie identycznie. koniecznie napisz jak ci poszło.

PS. Jak to sam robisz płytki???

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: krismax » czw mar 22, 2007 13:52

Mi nie klepie przy przyspieszaniu - NIGDY !! Słyszę tylko od pewnego czasu niepokojące rzężenie na wolnych gdy auto stoi. Dźwięk jest jeszcze bardziej niepokojący gdy odkręcę pokrywkę oleju.
Co do płytek to zrobiłem 2szt na próbę z 45-tki bo inna stal się nie nadaje(wszelkie narzędziówki są zbyt kruche). Po zahartowaniu wyszło mi między 59 a 61 HRC co jest idealnym wynikiem. Później przeszlifowałem na szlifierce płaszczyznowej i sprawdziłem raz jeszcze twardość; wynik się nie zmienił :)))
Przeraża mnie tylko samo wyjmowanie płytki ale opanuje i ten temat.
Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Mar 22, 2007 12:58 ]
///M3 pisze:Mi jak jadę z 1500 na trójce i za mocno wcisnę gaz - klepie. Przyspiesza, ale klepie.
Ale mam wciąż nieustawione...
Nie wolno gwałtownie przyspieszać od obrotów ponizej 2 tys. bo zajedziecie silniki bardzo szybko. Pamiętajcie, że M lubią wysokie obroty a skrzydła rozwijają przy ok.3,7tys.
Co do klepania to pewnie spalanie stukowe spowodowane złą jakoscią paliwa. Zastanówcie się co tankujecie bo moje auto się odrodziło po zatankowaniu V-power100okt. oczywiście na codzień leję zwykłą Pb98.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: Marcin_Os » czw mar 22, 2007 20:51

krismax pisze:
///M3 pisze:Mi jak jadę z 1500 na trójce i za mocno wcisnę gaz - klepie. Przyspiesza, ale klepie.
Ale mam wciąż nieustawione...
Nie wolno gwałtownie przyspieszać od obrotów ponizej 2 tys. bo zajedziecie silniki bardzo szybko. Pamiętajcie, że M lubią wysokie obroty a skrzydła rozwijają przy ok.3,7tys.
Co do klepania to pewnie spalanie stukowe spowodowane złą jakoscią paliwa. Zastanówcie się co tankujecie bo moje auto się odrodziło po zatankowaniu V-power100okt. oczywiście na codzień leję zwykłą Pb98.
Ja leje praktycznie zawsze V-powera, mam ten sam objaw i dzieje się to przy normalnym nawet czasem delikatnym przyspieszaniu.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

krismax
Posty: 69
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:09
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: krismax » sob mar 24, 2007 21:20

Witam ! Dzisiaj Bawiłem się w sprawdzanie luzów zaworowych. Wyniki przedstawiłem w "E36 M3" i TUTAJ

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: regulacja zaworów w S38B38

Post autor: Mfunf » śr lut 06, 2008 10:25

Jesli chodzi o S38 to 0,28mm szczelinka kreci silnikiem idealnie! ;)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

ODPOWIEDZ