E39 drgania kierownicy
E39 drgania kierownicy
Witam, wczoraj zrobiłem sobie małe Turner po Polsce w M5- zrobiłem około 900km po autostradach jeżdżąc bardzo spokojnie i delikatnie że względu na komfort pasażerów. Jednak przy delikatnym hamowaniu całe auto wpadło w bardzo nieprzyjemne wibracje- z tego co wyczułem to pochodzące z przednich kół.
Schemat jest zawsze taki sam :
Hamowanie z 10% siły - brak wibracji
Hamowanie z 20-30% siły wibracje jak jasny grom
Mocniejsze hamowanie lub gwałtowne hamowanie - bez objawów + auto wyraźnie lepiej się prowadzi. Tarcze i klocki są bardzo świeże ate plywajace. Wachacze?
Może ktoś miał podobny problem w swojej m i doradzi za co się zabrać na początku?
Schemat jest zawsze taki sam :
Hamowanie z 10% siły - brak wibracji
Hamowanie z 20-30% siły wibracje jak jasny grom
Mocniejsze hamowanie lub gwałtowne hamowanie - bez objawów + auto wyraźnie lepiej się prowadzi. Tarcze i klocki są bardzo świeże ate plywajace. Wachacze?
Może ktoś miał podobny problem w swojej m i doradzi za co się zabrać na początku?
Re: E39 drgania kierownicy
Nowe tarcze tez moga byc krzywe.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz sty 18, 2015 12:05
- Auto: BMW E39 M5 `01
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: E39 drgania kierownicy
Tak jak koledzy piszą wyżej, najprawdopodobniej tarcze. Sprawdź bicie miernikiem. Pytanie czy sprężynki i prowadnice też wymieniałeś ? (może powodować taki sam efekt jak zacisk wpadnie w drgania, miałem tak raz w e60) oraz czy pod tarczą jest dobrze wyczyszczone. Można się jeszcze pokusić o sprawdzenie samej piasty jeśli na tarczy bedzie za duże bicie. Ale też możesz mieć pecha ze nowe były krzywe zdarza się czasami.
http://www.petrocar.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E39 drgania kierownicy
Nie tyle nowe są krzywe co krzywią się zaraz po zamontowaniu.
Obecnie to duży problem i dotyczy nawet najlepszych producentów reklamacje sà non stop.
Zdecydowanie najlepiej wypadają tu tarcze z aso najrzadziej są na nie reklamacje i obecnie warto dopłacić do oryginałów.
Obecnie to duży problem i dotyczy nawet najlepszych producentów reklamacje sà non stop.
Zdecydowanie najlepiej wypadają tu tarcze z aso najrzadziej są na nie reklamacje i obecnie warto dopłacić do oryginałów.
Re: E39 drgania kierownicy
Panowie wielki dzięki za szybkie konkretne odpowiedzi. Nie wiedziałem że sprawa jest tak oczywista. Tarcz nie robiłem ( to bym był dopiero wkurzony) po prostu wizualnie tarcze są jak nowe.
Dzisiaj jeszcze raz obserwowałem i na zimnych tarczach problem raczej nie występuje co by tylko potwierdzało diagnozę.
Może to i lepiej - nie będę musiał szukać co się wychuśtało w zawieszeniu
Mam jeszcze pytanie czy tarcze lewa/ prawa się różnią? W iparts jest właśnie promocja na produkty ATE i textar 10% ale mają tylko tarcze na jedną stronę- w innych autach bralbym w ciemno ale to jest M5 tu się można spodziewać wszystkiego:)
Dzisiaj jeszcze raz obserwowałem i na zimnych tarczach problem raczej nie występuje co by tylko potwierdzało diagnozę.
Może to i lepiej - nie będę musiał szukać co się wychuśtało w zawieszeniu
Mam jeszcze pytanie czy tarcze lewa/ prawa się różnią? W iparts jest właśnie promocja na produkty ATE i textar 10% ale mają tylko tarcze na jedną stronę- w innych autach bralbym w ciemno ale to jest M5 tu się można spodziewać wszystkiego:)
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E39 drgania kierownicy
Tak, tarcze w M5 są kierunkowe, prawa jest inna niż lewa. Tu chyba dostaniesz najlepszą cenę na oryginały:
https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/ ... 50/L/0/0/0" onclick="window.open(this.href);return false;
Katalogowa cena 1500 PLN/szt
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... /r1999/m09" onclick="window.open(this.href);return false;
https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/ ... 50/L/0/0/0" onclick="window.open(this.href);return false;
Katalogowa cena 1500 PLN/szt
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... /r1999/m09" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E39 drgania kierownicy
ATE nie jest producentem tarcz hamulcowych. Jest to stworzony brand i rzeczywiście nie sa to najwyższej jakości produkty,a przynajmniej nie wszystkie. Jeśli chodzi o jakościową tarcze, producenci samochodów również nie produkują części na I montaż,mam nadzieje że nikogo to nie ździwi... Każdy nr OE dla referencji to potencjalnie inny produkt/producent lub/i jakość. Jeśli potrzebujesz rady,to doradzam produkt pochodzący z jednej fabryki, kup i załóż zgodnie z instukcją ZIMMERMANNa... Jeśli zakładasz u kogoś, to sprawdź czy mechanik ma przynajmniej zegar do pomiaru piast i tarcz, jeśli nie -to nie zostawiaj tam pojazdu.
W polsce niestety statystyki jeśli chodzi o reklamacyjnośc tarcz hamulcowych to temat na oddzielną historię... W przypadku prawie 25% reklamacji przyczyną zniszczenia tarczy jest jej nieprawidłowy montaż.
Miałem okazje zniszczyć w E39 prawie każdy model hamulców w Poznaniu... za wyjątkiem tych tarcz...
To była dygresja - drgania kierownicy w E39 to jeszcze drążek środkowy,oraz tuleje wahaczy, ale skoro mówisz, że drgania się nasilają wraz z mocą hamowania, również bym obstawiał tarcze...
A najlepsze ceny wcale nie są w internecie
W polsce niestety statystyki jeśli chodzi o reklamacyjnośc tarcz hamulcowych to temat na oddzielną historię... W przypadku prawie 25% reklamacji przyczyną zniszczenia tarczy jest jej nieprawidłowy montaż.
Miałem okazje zniszczyć w E39 prawie każdy model hamulców w Poznaniu... za wyjątkiem tych tarcz...
To była dygresja - drgania kierownicy w E39 to jeszcze drążek środkowy,oraz tuleje wahaczy, ale skoro mówisz, że drgania się nasilają wraz z mocą hamowania, również bym obstawiał tarcze...
A najlepsze ceny wcale nie są w internecie

Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E39 drgania kierownicy
Czyli tarcze Zimmerman są lepsze od OE /Ate. Rozumiem że najlepiej zimmerman formuła Z?
Re: E39 drgania kierownicy
Zapisz się do programu BMWKoneser to dostaniesz najlepsze ceny na ori części
Re: E39 drgania kierownicy
Tak - Formula Z to tarcze komponentowe... Tarcze OE są również dobre,ale akurat u mnie nie wytrzymały ciśnienia...(tzn.niewróciły do swojej tolerancji po odkształceniu).MutoN pisze:Czyli tarcze Zimmerman są lepsze od OE /Ate. Rozumiem że najlepiej zimmerman formuła Z?
Na OE głównie dla BMW produkuje SHW, jednakże dostałem info ,że w aftermarkecie się nie udzielają.
Na Twoje pytanie co jest lepsze, należy rozważyć wiele nudnych czynników. Z tego co wiem zarówno SWH oraz ZIMMER korzystają z tych samych odlewni jeśli chodzi o baze. ATE natomiast tutaj nie nadążysz... tak jak mówiłem to tylko brand...możesz znaleść tam wszystko...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E39 drgania kierownicy
Ate kiedyś było bdb i powtarzalne aktualnie nawet dwa komplety identycznych tarcz zamawiane jedne po drugim potrafią być całkowicie inaczej wykonane co by potwierdzało to co Konrad piszesz.
SHW nie da się kupić poza ASO pytanie czy kupując na wymianę w aso kupujemy SHW jak zazwyczaj pierwszy montaż czy już co innego.
Tarcze ATE i Oryginały z e46 m3 są identyczne wizualnie kolor sposób odlewu itd.
Z kolei ostatnio do X1 zamówiłem oryginały i dla porównania kilka innych zamienników i tam textar pro był identyczny z oryginałem.
Co do zimmermana ja generalnie mam złe doświadczenia pokrzywiłem komplet kiedyś w m3 e36 i jakieś dwa lata temu e63 650i.
Do e63 zimmerman był w ogóle słaby bo jednoczęściowy a oryginał był 2 częściowy.
Znajomy pokrzywił zimmermany bardzo szybko w e92 335i brat w e60 to samo więc to chyba kwestia szczęścia.
Obecnie wiele osób je poleca ale rozpytując ludzi co mieli /mają zimmerman wychodzi różnie ma dobrą cenę ale z jakością to bym polemizował bo opinie są pół na pół.
SHW nie da się kupić poza ASO pytanie czy kupując na wymianę w aso kupujemy SHW jak zazwyczaj pierwszy montaż czy już co innego.
Tarcze ATE i Oryginały z e46 m3 są identyczne wizualnie kolor sposób odlewu itd.
Z kolei ostatnio do X1 zamówiłem oryginały i dla porównania kilka innych zamienników i tam textar pro był identyczny z oryginałem.
Co do zimmermana ja generalnie mam złe doświadczenia pokrzywiłem komplet kiedyś w m3 e36 i jakieś dwa lata temu e63 650i.
Do e63 zimmerman był w ogóle słaby bo jednoczęściowy a oryginał był 2 częściowy.
Znajomy pokrzywił zimmermany bardzo szybko w e92 335i brat w e60 to samo więc to chyba kwestia szczęścia.
Obecnie wiele osób je poleca ale rozpytując ludzi co mieli /mają zimmerman wychodzi różnie ma dobrą cenę ale z jakością to bym polemizował bo opinie są pół na pół.
Re: E39 drgania kierownicy
Bicie może być spowodowane przez krzywą tarcze, brudną piastę i/ lub nierówną piastę lub wytłuczone tuleje wahaczy.
Przy okazji zmiany tarcz, kombinował ktos z Was wrzucić jakiś większy zestaw na przód? Seria jest dość słaba.
Przy okazji zmiany tarcz, kombinował ktos z Was wrzucić jakiś większy zestaw na przód? Seria jest dość słaba.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: E39 drgania kierownicy
Jesli chodzi o wiekszy zestaw do M5 to pojawia sie problem.Kinko pisze: Przy okazji zmiany tarcz, kombinował ktos z Was wrzucić jakiś większy zestaw na przód? Seria jest dość słaba.
Sa nim felgi. Wiekszosc uzytkownikow M5 nie zrezygnuje z fabrycznych kol.
Fabryczne felgi maja taka budowe, ze praktycznie zaden zacisk Brembo z wieksza tarcza nie wejdzie

Gdyby ktos chcial jednak zastosowac inne kola, pojawia sie problem zjebanych piast w E39, ktore jako jedyne BMW ma inny otwor centrujacy 74mm i mamy bardzo maly wybor ciekawych felg.
Jest jedna felga ktora jest ladna i klasyczna , a co najwazniejsze ma idealna budowe pod duze hamulce ( konstrukcja ramion oraz tez samego bębna ) - BBS CH , ktora w odpowiednich szerokosciach i ET do M5 niestety wystepuje tylko w rozmiarze 19 cali , a wedlug mnie to za duzo.
19 calowe felgi w E39 M5 wedlug mnie wygladaja smiesznie i sa przesadzone, poza tym, gorzej sie jezdzi na dziurach i koleinach.
Bardzo ladnie pasujaca felga pod duze hamulce jest tez styling 37, ale podejrzewam, ze nikt nie bedzie chcial miec felg z M pakietu w swojej M5.. ja bym nie chcial.
Do swojej M5 myslalem o takim zestawie:
Tarcza 360mm z M3 E92 (sa calkiem niedrogie) oraz jakis waski smukly zacisk Brembo.
Do tego kolo BBS RC 300/301 ( chyba jedyne 18 poza seryjnymi , ktore pasuja i dobrze wygladaja w E39 M5 ) , ale czy to bedzie pasowalo to juz kwestia tylko przymiarki.
Jest szansa, ze tak, ale bez przymierzenia nigdy nie bedzie wiadomo..
W dystanse napewno bawil sie nie bede..
Narazie jednak nie kombinuje , bo moja ma nowe oryginalne tarcze BMW, wiec najpierw je zjezdze , a potem bede pewnie przymierzal wyzej wymieniony zestaw.
Dam znac jak cos wiecej bede wiedzial.
- Sieniek
- Posty: 184
- Rejestracja: sob mar 22, 2014 02:41
- Auto: BMW M3 E46/Yamaha R1
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: E39 drgania kierownicy
Tarcza 360 z e92 + zaciski 8 tlokow z r8 czy innego tego typu na felge ori 18 z m3 e46 wchodzi na zyletki, poprostu felga praktycznie dotyka zacisku ramionami, wiec potrzeba mi bedzie dystansow malych ale zawsze, na 19 bbs ch-r siedzi idealnie, mam to oczywiscie na m3 e46, wiadomo inny samochod inne felgi ale moze cos wam to pomoze
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” ― Jeremy Clarkson