Przepływomierz, przepływka

1998-2003 | silnik: S62B50
Alenix_M5
Posty: 15
Rejestracja: sob sty 30, 2010 15:55
Lokalizacja: Mazury

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Alenix_M5 » ndz sty 31, 2010 16:01

Odblokowałem.
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 09:42 przez Alenix_M5, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Marcin_Os » pn lut 01, 2010 12:15

I co Ci Bombel wyszło?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2371
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Bombel » pn lut 01, 2010 12:18

Nic. Nie zrobiłem testu, bo zapomniałem ;)

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » czw mar 25, 2010 22:34

ELO! Dziś , wziąłem się w garść i zrobiłem test przepływomierzy. Efekt: 118-124L/h. Zaznaczę ,że w aucie nie mam żadnych skutków ubocznych z tym związanych.

Czy ktoś ,dokonywał testu przed wymianą przepływomierzy ,które zaczynały sprawiać problemy z pracą silnika?Jaki zakres wartości?


Zastanawia mnie jaki wpływ na moc max.silnika może mieć takie ok. 10% zaniżenie wartości masy. Pytanie nasuwa mi się dlatego ,że porównując moją M z inną M ,która miała nowe przepływomierze chodziły podobnie o ile moja nie ciutkę lepiej... oczywiście pozostaje wiele innych zmiennych wpływających na "TO" :), ale chyba najwyższy czas poeksperymentować na rolkach z dwoma kompletami przepływomierzy. Po wymianie dokonam wtórnych pomiarów aby określić różnice wg OBC, przed shamowaniem auta.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Tomas_M5 » pt mar 26, 2010 11:31

podmiana na hamowni jest bez sensu, po wymianie przepływek bedzie gorzej a wręcz nie wolno auta obciążać, komputer mus sie zaadoptować do nowych danych, minimum 300-500 km musisz zrobic.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: piotr e38 » pt mar 26, 2010 11:59

Koledzy, że się tak wtrącę, na pewno nie zaszkodzi, a wręcz pomoże i przedłuży życie przepływomierza, przynajmniej jedno umycie w sezonie

Robię tak w każdym moim aucie i jak na razie przepływki żyją i mają się dobrze, a i jazda na umytym przepływomierzu jest zupełnie inna. Nie należy się spodziewać że przybędzie 100KM :mrgreen: , ale motorownia jakoś tak "lżej" pracuje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: rypik » pt mar 26, 2010 12:21

Tomas_M5 pisze:podmiana na hamowni jest bez sensu, po wymianie przepływek bedzie gorzej a wręcz nie wolno auta obciążać, komputer mus sie zaadoptować do nowych danych, minimum 300-500 km musisz zrobic.
No nie przesadzajmy.
Po podmianie afm, kasujemy adaptacje, zostawiamy na biegu jałowym na 5 minut, dokrecamy powoli w gore obroty i koniec - można się hamować.
Przebiegi o jakich napisałeś nie są konieczne.
[/quote]
konrad_95x pisze: ELO! Dziś , wziąłem się w garść i zrobiłem test przepływomierzy. Efekt: 118-124L/h. Zaznaczę ,że w aucie nie mam żadnych skutków ubocznych z tym związanych.

Czy ktoś ,dokonywał testu przed wymianą przepływomierzy ,które zaczynały sprawiać problemy z pracą silnika?Jaki zakres wartości?
Ja jak kupiłem swoją miałem wyniki w okolicy 110L/h wg testu 4/2 i samochód jeździł całkiem żwawo ale nie tak żwawo jak na nowych. Na nowych mam 120-133L/h.

Stare po umyciu i sprawdzeniu jeżdzą w innej 'em z wynikiem w okolicy 120L/h i samochód jakoś nie odstaje.

Może różnice jakieś są, no ale to trzebaby z rolki na równo, identycznie zmieniając bieg sprawdzić. Sztuka dla sztuki.

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Tomas_M5 » pt mar 26, 2010 12:57

rypik, ja mam inne doswiadczenia, po skasowaniu i postoju na wolnych pojechałem na obwodnice i auto wskoczyło w tryb awaryjny "bład ochorny karalizatorów" w innej M5 po wymianie pojechałem bez kasowania adaptacji z driftboxem, auto jechało gorzej, do tego test spalania pokazywał ponad 170 litrów w maxie. Auta zaczynały jechac normalnie po wyjeżdzeniu baku paliwa mniej wiecej.

tak czy inaczej po wymanie, czy sie kasuje adaptacje czy nie warto troche pojeździć zanim sie zacznie auto upalac lub sprawdzać na hamowni.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2509
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: --==maly==---- » pt mar 26, 2010 14:30

Panowie a macie jakiś podobny patent na sprawdzenie przepływomierza w m3?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » pt mar 26, 2010 22:56

Ja swoje podmyłem dwa razy w zeszlym sezonie, bezpośrednio po takim zabieu nie odczuwałem różnicy.
--==maly==---- pisze:Panowie a macie jakiś podobny patent na sprawdzenie przepływomierza w m3?
Patent, jak patent. Każdy przepływomierz można sprawdzić multimetrem. Trzeba wiedzieć pomiędzy ,którymi pinami mierzymy napięcie.W przypadku wkładów F00C 2G2 029 za wartość wyjściową przyjmuje się bodajże 1,000V ,granica marginesu to +/- 4% , powyżej tego drut przepływomierza uznaje się za "wymęczony" :) . Dawno temu gdzieś wyczytałem ,że w tych przeływomierzach boscha napięcie podaje się między 1 a 4 pinem (ale nie jestem już pewien). Niech ktoś obcykany dorzuci swoje 5 groszy :) , jak mierzy się sprawność przepływomerza, gdyż ja tego zrobić nie potrafiłem. :570:
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » ndz mar 28, 2010 20:09

Po sprawie... po wymianie przepływomierzy, test 04 ,pokazuje mi dokładnie te same wskazania czyli spalanie w granicach 122L/h. Nie zauważyłem ,żadnej różnicy w osiągach auta. Może M lepiej wkręca się z biegu jałowego, a może to tylko autosugestia...

Z jakich konkretnie czujników poza mierzoną masą zasysanego powietrza,temp powietrza i dawką wtrysku krozysta silnik do wyliczenia spalania w BMW? Gdyż korzystając z auta na codzień spalanie wg OBC pokrywa mi się dokładnie z rzeczywistością.

PS: Adaptacja przebiegła na odcinku 2,5km...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Tomas_M5 » ndz mar 28, 2010 20:43

Konrad95x pisze:
PS: Adaptacja przebiegła na odcinku 2,5km...
skad wiesz?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » ndz mar 28, 2010 21:15

Po odpaleniu auta (na zewnątrz temp.otoczenia 16,5st.) obroty jałowego 1800 na pierwsze jakieś 20 sek. , dojechałem do pierwszych świateł, auta przy zatrzymywaniu o mało nie zgasło,poderwał obroty ,a ja zaczełem grzać motor utrzymując ok 2,500obr. Temp. silnika ok .50st, do domu odjechałem już bez zatrzymywania, pod domem silnik pracował normalnie, temp. 75st... Wrzuciłem coś na ząb i godzinę później wyskoczyłem sprawdzić spalanie. Motor w tym czasie lekko przestygł, po odpaleniu pracował równo - po staremu :).
Tylko nie pytaj skąd wiem ,że pracował równo. ;)

... a no i oczywiście nie obeszło się bez porządnej neodiagnozy mocy max. pojazdu też bezproblemów.
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 21:19 przez Konrad95x, łącznie zmieniany 1 raz.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Tomas_M5 » ndz mar 28, 2010 21:19

ale to co piszesz nie ma nic wspólnego z adaptacją komputera, on sie adaptuje od samego początku i pewnie wprowadza rożne korekty dlatego zauważyłeś róznice, generalnie ciągle sie adaptuje do warunków i nogi kierowcy nawet jak nic w aucie nie zmieniamy.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Przepływomierz, przepływka

Post autor: Konrad95x » ndz mar 28, 2010 21:25

Gdyż komputera się nie adaptuje... proszę tylko nie pisz, że należy podpiąć pod inpę i wgrać nowy soft... absolutie wystarczy na 20min odpiąć akumulator aby ECU po odpaleniu dokonało autoadaptacji wszystkich czujników na nowo.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ