M5 E34 mocno doinwestowany projekt do ukończenia

Oferty sprzedaży samochodów BMW ///M i podobnych
Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

M5 E34 mocno doinwestowany projekt do ukończenia

Post autor: Lejkers » śr maja 30, 2018 22:39

Witam Wszystkich,
wystawiam na sprzedaż moje BMW M5 E34. Na wstępie zaznaczę, iż lektura (a będzie tego sporo) na pewno dla wytrwałych i znających się na rzeczy pasjonatów. Nie jest to oferta dla tzw. „zwykłego Kowalskiego”, który szuka szybkiego i mocnego samochodu do poszalenia i na krótko oraz w tak zwanej okazyjnej cenie, ale o tym później po przedstawieniu całej specyfikacji. W auto włożone mnóstwo serca i jeszcze więcej pieniędzy. Posiadam je od wielu lat. Kiedyś jeżdżone na co dzień, a obecnie w fazie projektu i odbudowy. Tak tak, by było jasne, auto w tej chwili nie jeździ i nie jest poskładane do końca, ale posiada wszystko by to zrobić. Niektóre rzeczy/fazy projektu są już zrobione i zakończone, inne trzeba zrobić i/lub dokończyć. Wszystko szczegółowo opiszę poniżej. I tu jeśli dalej jesteście zainteresowani czytając ten tekst to jest to oznaka, że może być to coś dla Was, a takie auto powoduje u Was szybsze bicie serca, tak jak i przez te wiele lat u mnie.
Zaczynając od podstaw, czyli budy i ogólnych informacji. Jest to oczywiście oryginalny WBS, nie żaden szczep itp. Produkcja to październik 1991 roku, kolor JetBlack, środek również czarny Nappa z szyber dachem, silnik s38b36. Gdy ją kupiłem była seryjną eMką ze zmienionym zawieszeniem na tuningowane firmy FormelK24 o ile dobrze pamiętam nazwę (już nie miało Nivo) oraz oryginalnymi felgami Alpiny z modelu B10 co dodawało jej niemałego smaczku. W trakcie użytkowania ewoluowała i zmieniała swoją specyfikację, ale faza projektu i odbudowy przyszła dopiero kilka lat później. Miała padniętą skrzynię, którą ze względu na już wtedy znikomą dostępność pewnej i sprawdzonej oryginalnej z M5 została zmieniona wraz z wałem na tą od m30. Nigdy mnie nie zawiodła i spisywała się świetnie, identycznie jak oryginał, ale myślę że nie muszę tu nikogo przekonywać o jej wytrzymałości i pancerności.
Karoseria absolutnie bezwypadkowa i prosta, co nie oznacza że nie malowana. Już przez poprzedników niektóre elementy były lakierowane, jak i za mojej kadencji również, w tym próby poprawy tego co poprzednim nie wyszło najlepiej. Niestety jakość wykonania lakierowanych elementów jak to wiadomo w tym kraju to jakiś koszmarny temat i także te wykonane za moje kadencji nie spełniają moich oczekiwań. Stąd niektóre z nich mają drugą, trzecią, a nawet kolejną warstwę i różne wartości grubości powłoki na całym aucie. Między innymi dlatego był to jeden z powodów by odbudować auto i polakierować je na nowo w całości porządnie, co chciałem zrobić już na sam koniec jako ostatni etap. Nie będę ukrywał, że chyba jest to najsłabszy punkt tutaj. Za to problem rdzy w tym samochodzie jest na poziomie znikomym. Z przyczyny bezwypadkowości podłużnice i podłoga w nienagannym stanie, bez rdzy w fabrycznym zabezpieczeniu. Bez rdzy wszystkie drzwi i ich doły, które są w bardzo dobrym stanie. Miejsca gdzie pojawiła się rdza to standardowo przednia część progów przy przednich błotnikach, same doły przednich błotników oraz mocowanie środkowego pasa bezpieczeństwa tylnej kanapy, które nie mam pojęcia jak się pojawiło, gdyż nigdy nic tam nie „przeciekało” ani nic w tym rodzaju, a skorodowana jest tylko pierwsza blacha, czyli ta zewnętrzna od środka i lekki nalot w miejscu akumulatora, ale to do oczyszczenia tylko. Po prostu trzeba te blacharskie sprawy jak i lakierowanie zrobić dobrze i porządnie, co jest jak najbardziej tu do osiągnięcia, a buda z racji bezwypadkowości jest świetną podstawą. Nie mam nic do ukrycia i każdy może sam ją dokładnie przy oględzinach obejrzeć i przebadać. Pasy przedni i tylny również w bardzo dobrym stanie bez rdzy, a spasowania elementów tak jak to powinno być w bezwypadkowym egzemplarzu.
Jak przez to przetrwaliście to teraz będzie już tylko lepiej. Wszelkie części i odbudowywane podzespoły tylko na oryginałach tam gdzie chciałem pozostawić oryginalne zamierzenia i rozwiązania fabryki, a tam gdzie dotyczyło ulepszeń, części z najwyższej półki high performance. Oczywiście nowe, żadne używki. Bez oszczędności, czy półśrodków. Wszystko tak jak trzeba i zgodnie ze sztuką.
Zacznijmy może od rzeczy karoserii i środka, mechanika na sam koniec, żeby to wszystko jakoś poukładać. Oczywiście wymienię tu tylko rzeczy robione i/lub modyfikowane. Cała niewymieniona reszta tak jak wyjechało auto z fabryki jest. Myślę, aby było to jak najbardziej czytelne i jasne, najlepiej będzie poukładać to w formie wyszczególnienia kolejnych pozycji. I tak oto:
Karoseria:
- nowa oryginalna ramka przedniej szyby
- nowy oryginalny komplet listew w zderzaki z otworami na obrysówki USA
- nowy oryginalny komplet obrysówek USA
- nowa oryginalna listwa środkowa z napisem BMW na przedni zderzak
- nowa oryginalna listwa środkowa na zderzak tylny
-nowe oryginalne uszczelki/gumki na zderzak przedni i tylny wypełniające szparę między zderzakami a karoserią
- nowe oryginalne pomarańczowe kierunkowskazy przednie
- przednie oryginalne lampy Black Hella w idealnym stanie
- komplet oryginalnych tylnych lamp Black Hella w idealnym stanie
- oryginalne tylne lampy Hella z białym kierunkiem w idealnym stanie
- nowe oryginalne ramki reflektorów lewa i prawa strona oraz ramka nerki środkowej wraz z wkrętami, kołkami i śrubami mocującymi
- nowe oryginalne wygłuszenie maski M5
- oryginalne klamki BMW Individual z podgrzewanym zamkiem w idealnym stanie.
Wnętrze:
- przednie fotele Recaro manualne, oczywiście z działającym podgrzewaniem w bardzo dobrym stanie, nie poprzecierane, nie spękane, bez dziur, nie wysiedziane. Sztywne i zwarte. Prezentują się świetnie.
- tylna kanapa dwumiejscowa Recaro z barkiem i działającym schowkiem + tunel środkowy oczywiście skórzany w bardzo dobrym stanie
- pełne skórzane boczki jak to przystało na M5, komplet na wszystkie drzwi w idealnym stanie, skóra nie pomarszczona, nie „pościągana”
- osłony słupków B jednoczęściowe całe w skórze (rzadkość)
- cała reszta tunelu środkowego oraz dolnej części deski oczywiście w skórze w bardzo dobrym stanie (półeczka przy lewarku M5 jest również)
- oryginalna nie obszywana czarna podsufitka z szyberdachem, nie opadnięta wraz ze słupkami A i C. Całość w idealnym stanie
- daszki przeciwsłoneczne czarne
- oryginalne czarne lampki z jupiterami na tylne słupki C w idealnym stanie
- czarna lampka środkowa na podsufitkę w idealnym stanie
- oryginalne radio z epoki BMW Becker CD
- obita na nowo tylna półka w czarny materiał taki jak na słupkach i podsufitce
- deska w świetnym stanie, nie popękana, bez ubytków
- podstopnica M5 w ładnym stanie
- nowe oryginalne nakładki na pedały
- nowy oryginalny skórzany mieszek dźwigni zmiany biegów
- nowa oryginalna skórzana i podświetlana gałka zmiany biegów M5
- oryginalna skórzana trójramienna kierownica Momo wraz z nabą
- czarne uszczelki drzwi w bardzo dobrym stanie.
Zawieszenie/podwozie/hamulce:
- zregenerowana przekładnia kierownicza
- nowy środkowy drążek kierowniczy
- całe zawieszenie nowe, nie przejechało nawet jednego kilometra. Jest to kit, połączenie amortyzatorów Bilstein B8 na grubej sztycy oraz sprężyn Eibach Sportline. Amortyzatory dodatkowo jeszcze przerobione/poprawione. Wszystkie cztery lekko utwardzone i skrócony skok w stosunku do B8, zmiana odbicia + wymiana talerzyków
- nowe oryginalne łożyska amortyzatorów przód dedykowane specjalnie do M5
- nowe łożyska tylnych amortyzatorów
- nowe osłony przednich amortyzatorów
- nowe osłony tylnych amortyzatorów
- nowe nakrętki i podkładki do przednich amortyzatorów do poduszek
- cztery nowe wahacze Lemforder na przód
- nowe łożyska kół przód i tył
- nowa główna górna poduszka dyfra oryginał
- nowe wszystkie tuleje i poduszki tylnej belki wraz z dwoma bocznymi dużymi, cztery tuleje łożyskowe wahaczy tylnych + zwykłe dwie tuleje tych wahaczy-wszystko oryginał
- nowe gumy stabilizatora tylnego oraz przedniego
- nowe oryginalne tuleje przednich górnych wahaczy specjalnych do M5, śruby do belki, podkładki i blaszki
- nowe śruby do mocowania dyfra ASO
- hamulce wzmocnione względem serii, a mianowicie:
- nowe przednie tarcze hamulcowe Zimmermann Sport CoatZ wiercone 324x30
- przednie zaciski czterotłoczkowe z BMW E32, odmalowane proszkowo na nowo. Wymagają jeszcze zastosowania zestawu naprawczego, czyli gumki i tłoczki
- nowe przednie klocki hamulcowe EBC YellowStuf do powyższego zestawu
- nowe tylne tarcze hamulcowe Zimmermann Sport CoatZ wiercone 300x20
- tylne zaciski seria, odmalowane proszkowo na nowo. Dla spokoju należałoby wymienić gumki z racji wieku
- nowe tylne klocki hamulcowe EBC YellowStuf.
- zestaw naprawczy do hamulca ręcznego. Nowe szczęki i linki hamulcowe.
- nowe oryginalne przewody hamulcowe pod samochodem
- nowe końcowe elastyczne przewody hamulcowe w stalowym oplocie BlackDiamond
- nowe przewody paliwowe ASO
- nowe uchwyty do przewodów paliwowych ASO
- nowe zapinki do przewodów paliwowych ASO
Felgi:
Dwa komplety z epoki, bardzo ciężkie do dostania na rynku wtórnym, szczególnie w tych parametrach.
- oryginalne Alpiny Classic z Alpiny B10, przód 8.5x17, tył 10x17
- oryginalne MK Motosport MK1, przód 8.5x18, tył 10x18

Najbardziej interesujące na koniec. Silnik/przeniesienie napędu/wydech:
- nowy dedykowany końcowy tłumik Eisenmann Race 83 mm z nierdzewki
- nowy dedykowany środkowy tłumik Supersprint z nierdzewki
- nowa pierwsza część wydechu z nierdzewki z decat’ami na wzór dedykowanego Supersprinta
- barany oczywiście seria
- nowe sprzęgło spiekowe czterołopatkowe by Radzikowski
- nowe łożysko sprzęgła
- docisk w idealnym stanie przygotowany i obrobiony pod nowe sprzęgło
- oryginalne jednomasowe koło zamachowe w idealnym stanie, przygotowane i dodatkowo jeszcze odelżone w stosunku do serii
- wyważenie zestawu koła zamachowego wraz z dociskiem
- skrzynia biegów Getrag 260/6 w bardzo dobrym stanie, nie zgrzyta, nie haczy, biegi wchodzą płynnie i tak jak trzeba
- nowe cięgna i tulejki lewarka zmiany biegów
- praktycznie nowa oryginalna szpera o przełożeniu 3.91. Przegląd + renowacja wraz ze skasowaniem luzów oraz zacieśnienie na 30%, wszystko nowe, zostało tylko przełożenie oraz koszyk. Złożenie wszystkiego do kupy oraz malowanie proszkowo (srebrny) obudowy dyfra (korpus, dekiel, osłona, wspornik).
- półosie napędowe w bardzo dobrym stanie. Sztywne, bez luzów.
Silnik: pozostaje wolnossący, gdyż uważam że to cały charakter M5-tki. Przygotowywany pod kątem osiągnięcia 400+. Oczywiście czy to się uda to wyjdzie dopiero po złożeniu do końca. Dół obrobiony i złożony. Do zrobienia góra. Podstawa to oczywiście B36. Po zabiegach pojemność będzie 3.7. Specyfikacja poniżej.
Dół:
- kute tłoki Wiseco KE242M95 (średnica 95 mm, stopień sprężania 12,0:1) wraz z pierścieniami, sworzniami i ringami do blokowania sworzni
- kute korby SP Components od VAC Motorsports SP-CRS-S38B36 + śruby ARP
- nowe oryginalne panewki główne BMW Motorsport drugi nominał
- nowe oryginalne panewki korbowodowe BMW Motorsport na drugi szlif
Obrobienie dołu silnika do większych kutych tłoków Wiseco 95mm oraz kutych korb VAC:
- wyważenie kół pasowych
- szlif, odelżenie i wyważenie wału korbowego wraz ze wszystkimi panewkami, kołem zamachowym i dociskiem sprzęgła oraz kołami pasowymi – wszystko razem
- rozwiercenie, honowanie i szlifowanie cylindrów do wymiarów tłoka wraz ze spasowaniem tłoka do cylindra na 0,764 (tak jak Wiseco w instrukcji przykazało) oraz zrobienie stożka w cylindrach w bloku
- obrobienie do większej średnicy mocowania korb do wału korbowego, by dopasować je wielkościowo do oryginalnych panewek BMW Motorsport, bo było za ciasne (dopasowane perfekcyjnie)
- tłoki Wiseco wyważone perfekcyjnie w fabryce (różnice po 1 gram)
- wyważenie korb i tłoków razem
- nowy wirnik pompy oleju ASO
- komplet szpilek głównych wału korbowego ARP
Góra:
Wszystko na nowych częściach Supertech Performance wraz konwersją na płytkę pod szklanką.
- nowa metalowa uszczelka pod głowicę Cometic C4470-070 pod większe tłoki
- 12x BMIVN-1010/Long - zawory ssące nitrided 39mm
- 12x BMEVN-1010/Long - zawory wydechowe nitrided 33mm
- 1x SPRK-H1005D-S38 - zestaw sprężyn zaworowych, talerzyków zaworowych i
gniazd sprężyn
- 48x KPR-VW7-T - zamki zaworowe
- 24x GDE-BMS14-7 - prowadnice zaworowe
- 12x VS-VW7I - uszczelniacze zaworów ssących
- 12x VS-VW7E - uszczelniacze zaworów wydechowych
- 24x CF-37.5-4.5 - szklanki zaworowe (płytka pod spodem)
- 24x LC-70-X.XX - płytki pod szklankę wg wymiaru
- komplet śrub/szpilek do głowicy ARP wykonanych ze stali chromowo-molibdenowej 8740
- nowe wałki rozrządu CatCams 1301008 292°/279° - 251°/243° - 12.45mm/12.00mm - 4.00mm/3.40mm hot street - dirt track. Jest to drugi z czterech dostępnych stage’ów tych wałków. Nie chciałem iść jeszcze w ostrzejsze, aby silnik miał jakiś dół i dało się tym normalnie jeździć, gdyż auto z założenia ma być wozem street’owym a nie typową torówą.. Oczywiście można bez problemu założyć najostrzejszy 4-ty set gdyż wszystko jest na niego przygotowane, no ale to już jak ktoś ewentualnie będzie chciał.
- nowy kompletny oryginalny rozrząd ASO – wszystkie łańcuchy i ślizgi, wraz z pompą wody (pompa wersja na Australię dla lepszego chłodzenia)
- nowe ASO wszystkie uszczelki silnika, między innymi uszczelki przy rozrządzie + wszystkie oringi, uszczelki głowicy + oringi, uszczelki przodu silnika + ringi, uszczelki kolektora ssącego ITB, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelka miski olejowej, uszczelki węży stalowych układu chłodzenia, uszczelki rur stalowych przy termostacie + nowy termostat
- nowy oryginalny bagnet poziomu oleju ASO
Ogólne:
- malowanie proszkowe wszystkich elementów silnika takich jak łapy, wsporniki, osłony rozrządu, osłony termostatu, kanału płynu chłodniczego itp. w srebrny kolor, kolektor ssący oraz pokrywa zaworów w czarną strukturę
- malowanie proszkowe wszystkich elementów podwozia takich jak kolumny przednie, przednie i tylne zaciski, przedni i tylny stabilizator na żółto, wahacze tył, przednia i tylna belka, osłony przednich i tylnych tarcz na srebrno.
Do tego projektu w moim planie zakładałem założenie jeszcze karbonowego AirBox’a, który to dodatkowo wyciągnie jeszcze więcej charakteru z tego auta. Nie zakupiłem go jeszcze, ale z powodu sprzedaży pozostawię to już nowemu nabywcy. Oczywiście można zostać przy seryjnym dolocie. Druga rzecz to jeszcze komputer sterujący typu PiggyBack lub jakiś StandAlone, bez którego raczej odpowiednie wystrojenie się nie uda. Seryjny oczywiście jest.
Podsumowując auto jest pewne i godne tego by je do końca odbudować. Nie jest to żaden zmęczony życiem szrot, który próbuje reanimować najtańszym sposobem i tylko po to aby zajeździć ją do końca. EMka jest prawdziwą, rasową limuzyną z tamtych lat, dającą niesamowitą frajdę z prowadzenia, a gdy poskłada się ją do końca w powyższej specyfikacji odwdzięczy się jeszcze bardziej, a baza do tego jest znakomita. W dobie dzisiejszych, nawet szybszych plastikowych zabawek samochód ten reprezentuje starą prawdziwą szkołę motoryzacji z najlepszych lat, kiedy to samochód był dla kierowcy, a nie na odwrót.
Przy nasuwającym się pytaniu, to dlaczego sprzedaję, zamiast ją dokończyć dla siebie to po prostu bo tak. Nie wynika to z żadnej trudnej sytuacji czy nagłej potrzeby gotówki, nie rodzi mi się dziecko, nie buduję domu, nie wyjeżdżam za granicę. Najzwyczajniej nadszedł ten czas, a zmiany to naturalna kolej rzeczy.
Na koniec cena. Jeśli komuś z Was zraz wyda się wygórowana to szanuję Wasze zdanie, ale proszę nie wszczynajcie na ten temat niepotrzebnej dyskusji, która nic do tematu nie wnosi, tym bardziej że to nie miejsce na to. Taka jest i na pewno za pół darmo nie oddam. Każdy z Was kto dobrze siedzi w temacie, orientuje się co ile kosztuje i jaką ma wartość, a biorąc pod uwagę co dzisiejszy rynek oferuje ciężko znaleźć egzemplarz w zadowalającym stanie, w który nie trzeba ładować worka pieniędzy, a te które spełniają te kryteria osiągają już niebotyczne ceny. Biorąc pod uwagę powyższe, wartość samego auta jaką reprezentuje eMka oraz wymienione powyżej zakupione nowe części centa to 100 000 PLN.
Proszę o kontakt osoby tylko poważnie zainteresowane. Opisałem wszystko starannie i rzeczywiście tak jak jest, ale oczywiście chętnie odpowiem na wszelkie dodatkowe pytania. Chciałbym sprzedać auto w całości tak jak jest, nie na części by kolejna eMka nie umarła, ale jeśli się nie uda będę rozważał sprzedaż poszczególnych części.
W razie jakichkolwiek pytań proszę śmiało dzwonić: 789 351 150. Jeśli nie odbieram proszę o sms’a, oddzwonię.
Pozdrawiam.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E34 mocno doinwestowany projekt do ukończenia

Post autor: Lejkers » ndz lip 08, 2018 13:37

EMka ciągle aktualna i cena w dół - 90 000 PLN. Zdecydowanie sprzedam. Dla konkretnie zainteresowanej osoby jestem skory do wyraźnych negocjacji.
Kontakt w poście powyżej.
Pozdrawiam.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E34 mocno doinwestowany projekt do ukończenia

Post autor: Lejkers » pn wrz 03, 2018 18:34

Ogłoszenie nadal aktualne. Możliwa zamiana na Audi Rs6 C5, Rs4 B5, Rs4 B7 lub Mercedesa W215 Cl55 AMG Kompressor.
Kontakt w pierwszym poście.
Pozdrawiam.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E34 mocno doinwestowany projekt do ukończenia

Post autor: Lejkers » pt sie 02, 2019 09:45

Dawno nie odświeżałem, gdyż jakiś czas nie wystawiałem, ale sprzedaż nadal aktualna. Dochodzi możliwość zamiany na jakieś Cabrio z charakterem.
Kontakt w pierwszym poście.
Pozdrawiam.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

ODPOWIEDZ