Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
W ostatnim czasie zmieniłem olej po dotarciu się panewek, zalałem ponownie Liqui Molly i zauważyłem, że po nagrzaniu z silnika dochodzą takie jakby metaliczne odgłosy. Oczywiście bez paniki, szybciutko udało mi się zlokalizować temat na m3post i okazało się, że nie tylko ja tak mam.
Dźwięk identyczny jak tutaj https://www.youtube.com/watch?v=0VpVtRQDqu0" onclick="window.open(this.href);return false;
Po kilku stronach czytania okazuje się, że wszyscy którzy zaobserwowali podobne zachowanie silnika łączy jedna sprawa - zmiana oleju na Liqui Molly. Olej ten jest gęstszy stąd przez pierwsze 1000 km słychać te dziwne dźwięki a potem z większym przebiegiem przepala się i wszystko wraca do normy.
Niektórzy wrócili do oleju BMW i dźwięki ustały.
A jakie są Wasze doświadczenia z tym olejem? Ja teraz na pewno przejeżdżę na LM ale zastanawiam się czy nie lać oleju BMW M ewentualnie musze się rozeznać jak emka chodzi na Millersie. Oczywiście nie uważam, że LM to zły olej wręcz przeciwnie zauważyłem, że temp. podczas "stresu" jest dużo niższa niż castrola.
Dźwięk identyczny jak tutaj https://www.youtube.com/watch?v=0VpVtRQDqu0" onclick="window.open(this.href);return false;
Po kilku stronach czytania okazuje się, że wszyscy którzy zaobserwowali podobne zachowanie silnika łączy jedna sprawa - zmiana oleju na Liqui Molly. Olej ten jest gęstszy stąd przez pierwsze 1000 km słychać te dziwne dźwięki a potem z większym przebiegiem przepala się i wszystko wraca do normy.
Niektórzy wrócili do oleju BMW i dźwięki ustały.
A jakie są Wasze doświadczenia z tym olejem? Ja teraz na pewno przejeżdżę na LM ale zastanawiam się czy nie lać oleju BMW M ewentualnie musze się rozeznać jak emka chodzi na Millersie. Oczywiście nie uważam, że LM to zły olej wręcz przeciwnie zauważyłem, że temp. podczas "stresu" jest dużo niższa niż castrola.
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Ja miałem w aucie zalany LM, po wymianie panewek jest Castrol i silnik startuje i chodzi o niebo lepiej i ciszej. Takich stuków jak na filmiku nie miałem, ale na zimnym silnik mocno wibrował i ogólnie chodził dość twardo. Do Liqui Moly kilka miesięcy przed wymianą dodałem ich dodatek MoS2, o którym na m3post było sporo dobrych opinii i niewiele zmienił, podobno tylko miska była od tego cała upieprzona
W Mautoczęści usłyszałem, że ten olej jest ogólnie bdb, ale nie do tego silnika. Pewnie nie szkodzi mu jakoś bardzo, ale zdecydowanie wolę kulturę pracy na Castrolu. Millers też jest na pewno super wyborem, na następną wymianę pewnie go przetestuję
W Mautoczęści usłyszałem, że ten olej jest ogólnie bdb, ale nie do tego silnika. Pewnie nie szkodzi mu jakoś bardzo, ale zdecydowanie wolę kulturę pracy na Castrolu. Millers też jest na pewno super wyborem, na następną wymianę pewnie go przetestuję
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Ja w swoich obydwu m3 E92 miałem LM w E46 M3 też taki mam zero problemów. Generalnie bardzo dużo ludzi to zalewa nigdy nie słyszałem o jakiś problemach wręcz przeciwnie. Obecne do M3 mamy do wyboru praktycznie tylko Liqui Moly lub Millers. Starego tws a już nie ma a to co jest obecnie ma bardzo słabe parametry.
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Które parametry są słabsze w nowym FST? Ja kojarzę, że zmienili tylko branding, bo kontrakt z BMW się skończył (i dlatego na butelce jest approved for BMW M a nie recommended). Porównywałem chyba nawet karty produktu i serio wszystko było tak samo.--==maly==---- pisze:Starego tws a już nie ma a to co jest obecnie ma bardzo słabe parametry.
EDIT:
Kod: Zaznacz cały
https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/9F13845F4B5AFBF880257FE100379AF2/$File/BPXE-ABX7ZG.pdf
Kod: Zaznacz cały
https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/6FDB8BF64A70767380257B520054A718/$File/BPXE-96ZTLQ.pdf
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Zapomniałem dodać linka:
https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1167323" onclick="window.open(this.href);return false;
Winny na bank jest olej i mowa tutaj o pierwszych kilometrach po zmianie, szczególnie w gorące dni. Jeżeli dotyczy to setek albo i nawet tysiący egzemplarzy to raczej nie jest to przypadek.
https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1167323" onclick="window.open(this.href);return false;
Winny na bank jest olej i mowa tutaj o pierwszych kilometrach po zmianie, szczególnie w gorące dni. Jeżeli dotyczy to setek albo i nawet tysiący egzemplarzy to raczej nie jest to przypadek.
Miałeś LM od początku w aucie czy przechodziłeś zmianę z Castrola ?--==maly==---- pisze:Ja w swoich obydwu m3 E92 miałem LM w E46 M3 też taki mam zero problemów. Generalnie bardzo dużo ludzi to zalewa nigdy nie słyszałem o jakiś problemach wręcz przeciwnie. Obecne do M3 mamy do wyboru praktycznie tylko Liqui Moly lub Millers. Starego tws a już nie ma a to co jest obecnie ma bardzo słabe parametry.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Te o których piszesz to już druga i trzecia wersja twsa i obydwie słabe odpowiadające castrol edge sport 10w60 a nie staremu tws.
Tu masz trochę informacji wyszukanych na szybko ale były o tym bardziej szczegółowe tematy.
Ja ze swojej strony pamiętam że zmieniając starego twsa nantego nowszego miałem 10-15stopni wyższą temperaturę oleju w tych samych warunkach a sam.olej szybko robił się ciemny i został przeze mnie zmieniony dość szybko.
http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=798586" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do LM pierwsze e92 jeździło na pewno na castrolu ja po wymianie panewek wlałem LM. Druga miała zawsze serwis aso więc obecnie najprawdopodobniej coś z shella bo to jest w opakowaniach ASO tak samo jak w pierwszej od razu zmieniłem panewki i olej na LM.
Tu masz trochę informacji wyszukanych na szybko ale były o tym bardziej szczegółowe tematy.
Ja ze swojej strony pamiętam że zmieniając starego twsa nantego nowszego miałem 10-15stopni wyższą temperaturę oleju w tych samych warunkach a sam.olej szybko robił się ciemny i został przeze mnie zmieniony dość szybko.
http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=798586" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do LM pierwsze e92 jeździło na pewno na castrolu ja po wymianie panewek wlałem LM. Druga miała zawsze serwis aso więc obecnie najprawdopodobniej coś z shella bo to jest w opakowaniach ASO tak samo jak w pierwszej od razu zmieniłem panewki i olej na LM.
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Witam was ja do moich e92 zalałem LM i motor chodzi bardzo dobrze w jednej z nich od razu po wymianie panewek był też zalany LM i była cisza od samego początku w e46 m3 mam Millers CFS NT wg mnie też bardzo dobry olej. Pozdrawiam
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Odgrzeje temat u mnie dzis po wymianie tak samo zaczelo pukac po wymianie panewek byl zalany Castrol Super Car 10w60 zrobilem 1,2 tys km i zmienilem olej na LM i po odpaleniu jak dostal temperature tez tak zaczelo pukac . Teraz pytanie co moze byc przyczyna cos wiecej wiadomo i co zrobic dalej zostawic olej czy zmienic spowrotem na castrola ? Znajomy tez tak mial ale u niego chwile i przestalo a ja zrobilem 40 km i dalej tak puka
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Jak widzisz ludzie jeżdżą na tym oleju i nic się nie dzieje, więc myślę, że nic groźnego się nie dzieje. Ja miałem zrobione ok. 9 tys km na LM, silnik chodził trochę nieprzyjemnie ale bez stuków, nic złego się nie stało. Wymieniłem na Castrola i kompletna cisza. Jak Ci to przeszkadza to wymień olej i będzie po sprawie
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
A ustalo to pukanie tobie czy przez cale 9tys pukalo ? Dziwne to jest jakies popychacze stukaja bo gesty ciezko stwiedzic to jest ciekawe czy jak ktos zmieni z lm i dalej zaleje lm tez tak jest ? Zalalem lm bo kazdy chwalil ze dobry itp a castrola sa rozne opinie wlasnie
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Ja przeleciałem wszystkie tematy i na LM stukają nawet emki z przebiegiem 50 tyś km. Ja bym teraz nie zmieniał na Twoim miejscu. Dotrzyj panewki i wtedy po 3 tyś km zalej coś innego jeżeli przeszkadza Ci to stukanie.
Alternatywa to Millers lub BMW M.
U siebie zrobiłem 1000 km po wymianie i jeszcze czasami stuknie ale kultura pracy lepsza niż bezpośrednio po zalaniu.
Alternatywa to Millers lub BMW M.
U siebie zrobiłem 1000 km po wymianie i jeszcze czasami stuknie ale kultura pracy lepsza niż bezpośrednio po zalaniu.
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
No nic pojedze zobacze co bedzie przebieg 110 tys panewki wymienialem przy 108,8 tys wiec postanowilem wymienic olej wlasnie 1,2 tys z castrola na LM sporo myslalem jaki zalac i skusilem sie na LM jednak zla decyzja polatam troche i zmienie znowu na castrola super car
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Kupiłem auto jak było jakieś 4k po zalaniu tego oleju, tak jak pisałem u mnie nie stukało ale silnik chodził twardo, bardziej wibrował i hałasował, szczególnie przy odpaleniu. W zimie było wyraźnie gorzej. Jak odebrałem auto po serwisie to byłem w szoku jak cicho i miękko pracuje.dawidm107 pisze:A ustalo to pukanie tobie czy przez cale 9tys pukalo ? Dziwne to jest jakies popychacze stukaja bo gesty ciezko stwiedzic to jest ciekawe czy jak ktos zmieni z lm i dalej zaleje lm tez tak jest ? Zalalem lm bo kazdy chwalil ze dobry itp a castrola sa rozne opinie wlasnie
O Castrolu różne rzeczy tu piszą, ale jakoś niczym konkretnym nie poparte. Ja nic złego w tym oleju nie widzę, rozgrzewa się szybciej niż LM, temperatura przy normalnej jeździe minimalnie (z 5 stopni) wyższa, natomiast co bym nie robił nie przekracza 120 stopni. Póki co go nie ubywa, silnik chodzi lepiej.
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
A kolego JeD ty zaglebiales temat takie obiawy na tym lm to pukanie pojawilo sie tylko gdy ktos wymienil panewki i zmienil olej na LM czy poprostu ktos zmieni olej z takiego jaki mial na LM ? Ciekawe naprawde czym to moze byc spowodowane i co tak moze stukac gdzies olej niedochodzi czy co ogolnie teraz mialem zalanego castrola rozgrzewal sie napewno szybciej i mial mniejsza temperature ale przy wczorajszej zmianie to az bylem w szoku ze olej po 1,2 tys km moze byc taki czarny jazda bardzo delikatna do 3 -5 tys obrotow zeby panewki sie ulozyly wiadom nietrzeba tego robic ale ja mam auto dla siebie wiec wolalem delikatnie jezdzic i wymienic olej po 1,2 tys chodz duzo osob mowilo mi ze nietrzeba
Re: Głośniejsza praca po zmianie na Liqui Molly
Kod: Zaznacz cały
http://www.m3post.com/forums/showpost.php?p=23250596&postcount=17
dawidm107, mi się wydaje, że każdy olej, który trochę pojeździ w aucie będzie czarny