alpha -N

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

alpha -N

Post autor: Pawel_M3GT » wt sie 15, 2017 02:42

Czy kto z Was ma w swojej M5 program Alpha-N ?
Chcialem o pare rzeczy zapytac.

Awatar użytkownika
krzysiokm
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
Auto: e39 M5
Lokalizacja: DW

Re: alpha -N

Post autor: krzysiokm » pn wrz 11, 2017 23:27

Mam u siebie alpha-n z evolve automotive

evolve oferuje cos takiego
- odłaczone przepływki alpha-n
- odłaczone sap ( wyłączone dopowietrzanie w celu zagrzania catów aby zaczęły szybciej działać :D ) cichy start
- zmiana odcinki na 7100
- paliwo min 98
- przełożony czujnik tem dolotu
- pamiec przycisku sport po wyłaczeniu zaplonu
- lepiej usztywnia sie kiera w sporcie
- zmiana reakcji na pedał gazu, auto nie ma wiekszej mocy moze kilka koni ale zupełnie zmienia sie charakterystyka pracy ,
- brak ogranicznika prędkości maksymalnej

generalnie polecam,

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: alpha -N

Post autor: pauldv8 » śr wrz 27, 2017 15:38

krzysiokm pisze:Mam u siebie alpha-n z evolve automotive

evolve oferuje cos takiego
- odłaczone przepływki alpha-n
- odłaczone sap ( wyłączone dopowietrzanie w celu zagrzania catów aby zaczęły szybciej działać :D ) cichy start
- zmiana odcinki na 7100
- paliwo min 98
- przełożony czujnik tem dolotu
- pamiec przycisku sport po wyłaczeniu zaplonu
- lepiej usztywnia sie kiera w sporcie
- zmiana reakcji na pedał gazu, auto nie ma wiekszej mocy moze kilka koni ale zupełnie zmienia sie charakterystyka pracy ,
- brak ogranicznika prędkości maksymalnej

generalnie polecam,
co znaczy odłączone przepływki? jak mierzy ilość powietrza wtedy?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: alpha -N

Post autor: Konrad95x » ndz paź 01, 2017 16:10

Pomiar przepływki to cenny czas...Alpha N działa na zasadzie stałego algorytmu ,biorąc z tego co pamiętam dane m.in z potencjometrów przepustnic etc. Efekt to właśnie jak kolega wcześniej napisał m.in. szybsza reakcja na pedał gazu...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: alpha -N

Post autor: Pawel_M3GT » czw paź 05, 2017 03:17

krzysiokm pisze:Mam u siebie alpha-n z evolve automotive

evolve oferuje cos takiego
- odłaczone przepływki alpha-n
- odłaczone sap ( wyłączone dopowietrzanie w celu zagrzania catów aby zaczęły szybciej działać :D ) cichy start
- zmiana odcinki na 7100
- paliwo min 98
- przełożony czujnik tem dolotu
- pamiec przycisku sport po wyłaczeniu zaplonu
- lepiej usztywnia sie kiera w sporcie
- zmiana reakcji na pedał gazu, auto nie ma wiekszej mocy moze kilka koni ale zupełnie zmienia sie charakterystyka pracy ,
- brak ogranicznika prędkości maksymalnej

generalnie polecam,

Gdzie i jak masz zamontowany czujnik temperatury ?

Awatar użytkownika
krzysiokm
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
Auto: e39 M5
Lokalizacja: DW

Re: alpha -N

Post autor: krzysiokm » sob paź 21, 2017 00:03

czujnik zamontowany jest w obudowie filtra powietrza od strony kierowcy, trzeba wypiąć oryginalny czujnik temperatury który znajduje się w lewej przepływce ( odciąć kabelek i przylutować kabel z czujnikiem zewnętrznym )

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: alpha -N

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 04, 2018 14:29

krzysiokm pisze: - odłaczone sap ( wyłączone dopowietrzanie w celu zagrzania catów aby zaczęły szybciej działać :D ) cichy start
A to w jakim dokladnie celu ????
Cold start ( wraz ze sportowymi wydechami ) jest calkiem fajny, sasiadka mysli, ze burza idzie :D

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: alpha -N

Post autor: Pawel_M3GT » pn lut 19, 2018 16:33

krzysiokm pisze:czujnik zamontowany jest w obudowie filtra powietrza od strony kierowcy, trzeba wypiąć oryginalny czujnik temperatury który znajduje się w lewej przepływce ( odciąć kabelek i przylutować kabel z czujnikiem zewnętrznym )
Masz jeden czujnik temperatury ?? nie trzeba dwoch montowac - w jednej i drugie puszce ? bo sygnaly ida w obydwu przeplywkach.

Tylne sondy masz odlaczone programowo ? czy je zostawiles ?

Pompy powietrza rozumiem, ze zdemontowales i zalozyles oryginalne zaslepki z M54 ?

Bede robil Alpha-N i zastanawiam sie na jakie dodatkowe opcje sie zdecydowac, a czego nie warto robic.
Jest jakis sensowny powod, zeby wyrzucic pompy ??

Kolejna sprawa to czy Katy nie ulegaja zapchaniu/uszkodzeniu itp. bez napowietrzania ? Jedni mowia, ze tak, drudzy, ze nie.
Mam w innym aucie wywalona pompe i nic sie z katami nie dzieje jak narazie.

ODPOWIEDZ