eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
staram sie ustalic czym dokladnie rozni sie Eisenmann w wersji Race od zwyklej ?
Moze ktos widzial gdzies na jakims zagranicznym forum otwarty tlumik ?
Czy czasem wersja Race nie jest na gladkich rurach w srodku ? a zwykla cicha na perforowanych ?
Moglby ktos zaswiecic latarka przez koncowki do swojego Eisenmanna??
Moze ktos widzial gdzies na jakims zagranicznym forum otwarty tlumik ?
Czy czasem wersja Race nie jest na gladkich rurach w srodku ? a zwykla cicha na perforowanych ?
Moglby ktos zaswiecic latarka przez koncowki do swojego Eisenmanna??
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Średnicą rur perforowanych wewnątrz tłmika, wielkością perforacji , a co do samego materiału tłumiącego w środku nie wiem. Moim zdaniem i tak najlepiej brzmi bez tłumików
Ostatnio zmieniony ndz lut 04, 2018 00:25 przez KarolToJA, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Nie, Straightpipes jest za głośne, choć brzmi świetnie, miałem i po miesiącu wróciła seria, nie mówiąc o stratach w mocy.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Straightpipes mi sie nie podoba.KarolToJA pisze:Średnicą rur perforowanych wewnątrz tłmika, wielkością perforacji , Moim zdaniem i tak najlepiej brzmi bez błumików
Skad masz te informacje ? zagladales do jednego i drugiego tlumika ?
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Tak, ja miałem wersie street a mój dobry kolega ma Race, mieliśmy porównanie.Pawel_M3GT pisze:Straightpipes mi sie nie podoba.KarolToJA pisze:Średnicą rur perforowanych wewnątrz tłmika, wielkością perforacji , Moim zdaniem i tak najlepiej brzmi bez błumików
Skad masz te informacje ? zagladales do jednego i drugiego tlumika ?
Dla mnie brak tłumików był odpowiedni kolego, dla Ciebie nie musi być A braki mocy to mit, jeśli masz jakieś dowody na to pokaż. Bo mój przedlift był wyjątkowo mocny.
I nie mówie tu o totalnym przelocie, tylko o braku tylnych tłumików a to duża różnica. Wiadomo ze na decacie samochód jest o wiele głośniejszy, za głośny, miałem straight pipes na malutlich tłumikach w 335i i sie nie dało jeździć, też wróciłem do serii na decacie ale to bi turbo więc się innymi prawami rządzi.Przemooo pisze:Nie, Straightpipes jest za głośne, choć brzmi świetnie, miałem i po miesiącu wróciła seria, nie mówiąc o stratach w mocy.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Wiesz moze jaka srednice ma zwykla wersja, a jaka wersja Race ?KarolToJA pisze:Tak, ja miałem wersie street a mój dobry kolega ma Race, mieliśmy porównanie.Pawel_M3GT pisze:Straightpipes mi sie nie podoba.KarolToJA pisze:Średnicą rur perforowanych wewnątrz tłmika, wielkością perforacji , Moim zdaniem i tak najlepiej brzmi bez błumików
Skad masz te informacje ? zagladales do jednego i drugiego tlumika ?
W wersji Race rozumiem, ze otworki byly mniejsze i bylo ich mniej ?
a co do spadku mocy na straightpipes tez raczej nie widze zadnego logicznego uzasadnienia.
Ostatnio zmieniony ndz lut 04, 2018 00:26 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Race ma 2.5" a street 2.25 i perforacje inne jak piszesz.
Jeśli auto będzie miało wywalone katalizatory to moze stracic troszke mocy bez przeprogramowania ECU, jest to MUST DO przy grubszych modach wydechu w N/A, ale nie straci mocy po wywaleniu tłumików bo litraż wydechu sie kompletnie nie zmieni i przepływ spalin będzie niezaburzony
I nawet nie chce słyszeć o " back pressure " bo to mit, i moge udostępnić film na YT engine masters obalający to na hamowni, skomplikowane układy wydechoe dławią moc silnika.
Jeśli auto będzie miało wywalone katalizatory to moze stracic troszke mocy bez przeprogramowania ECU, jest to MUST DO przy grubszych modach wydechu w N/A, ale nie straci mocy po wywaleniu tłumików bo litraż wydechu sie kompletnie nie zmieni i przepływ spalin będzie niezaburzony
I nawet nie chce słyszeć o " back pressure " bo to mit, i moge udostępnić film na YT engine masters obalający to na hamowni, skomplikowane układy wydechoe dławią moc silnika.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Tez mi sie tak wydaje.KarolToJA pisze:Race ma 2.5" a street 2.25 i perforacje inne jak piszesz.
Jeśli auto będzie miało wywalone katalizatory to moze stracic troszke mocy bez przeprogramowania ECU, jest to MUST DO przy grubszych modach wydechu w N/A, ale nie straci mocy po wywaleniu tłumików bo litraż wydechu sie kompletnie nie zmieni i przepływ spalin będzie niezaburzony
I nawet nie chce słyszeć o " back pressure " bo to mit, i moge udostępnić film na YT engine masters obalający to na hamowni, skomplikowane układy wydechoe dławią moc silnika.
Race ma dwie rury 2.5 cala ? bardzo duze.
Ja mam supersprinta magnum ( bede go zmienial, bo mi sie akurat nie podoba ) i w srodku perforowane rury maja 50mm czyli duzo mniejsze.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
2.5" to śrenica rur wydechu więc normalna średnica. 63mm.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
No tak, ale dwie rury idace przez auto maja 63.5 , a tutaj robi sie cztery razy 63.5 czyli dwa razy tyle.KarolToJA pisze:2.5" to śrenica rur wydechu więc normalna średnica. 63mm.
wszystkie sportowe wydechy do roznych M Powerow jakie widzialem ( a widzialem ich bardzo duzo ) maja wyraznie mniejsze srednice rur perforowanych idacych przez tlumik, od rur wchodzacych do tlumika, stad moje zdziwienie.
Ale skoro mierzyles , to wierze.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
4 to są końcówki, w środku tłumika jest Y-pipe, nie mnożył bym tego razy 4 bo to nadal ta sama średnica, rozcinałem na przykład tłumiki E60 i one też mają 63mm w środku. Mam tłumiki aFe od 335i i one też mają 63mm tylko że perforacje malusieńkie
Ori tłumiki E39 jak widać są chudsze, http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... 1431991959" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapewne ze względu na tłumienie na oko wygląda nawet na 2"
Ori tłumiki E39 jak widać są chudsze, http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... 1431991959" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapewne ze względu na tłumienie na oko wygląda nawet na 2"
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
W tlumiku jest Y i od niego ida dwie perforowane rury do dekla, czyli w perforowanych pojemnosc sie zwieksza razy dwa.KarolToJA pisze:4 to są końcówki, w środku tłumika jest Y-pipe, nie mnożył bym tego razy 4 bo to nadal ta sama średnica,
Fajnie by bylo jakby ktos zrobil fote przez koncowki
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
no to chyba dobrze dla tłumienia, dwa razy więcej powierzchni wyciszających fale dzwiękową
Btw, polecam.
https://www.youtube.com/watch?v=bXQ-cXeri1Y" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=_PVXvHkr-Vs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=fCio5K0WfHU" onclick="window.open(this.href);return false;
Btw, polecam.
https://www.youtube.com/watch?v=bXQ-cXeri1Y" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=_PVXvHkr-Vs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=fCio5K0WfHU" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Pomierzyłem auto przed i po, róznica to około 10ps i ponad 20Nm strat na samych końcowych puszkach. Zjawiska falowe sie kłaniają,
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: eisenmann wersja Race vs zwykla roznice
Czyli miałeś wydech bez katalizatorów na samych puszkach tylnych czy brak tylnych puszek spowodowało spadek 10ps bo nie czaje. Tak jak napisałem wyżej, jeśli uwolnisz mocno wydech i nie przeprogramujesz ECU będzie kaszana, co w tym dziwnego ?Przemooo pisze:Pomierzyłem auto przed i po, róznica to około 10ps i ponad 20Nm strat na samych końcowych puszkach. Zjawiska falowe sie kłaniają,