Porownanie sprezyn Eibach - H&R - Competition pakiet

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Porownanie sprezyn Eibach - H&R - Competition pakiet

Post autor: Pawel_M3GT » pn gru 11, 2017 03:35

stoje przez zakupem sprezyn do M Trojki, zastanawiam sie ktore wybrac, najlepiej jakby bylo calkiem twardo , ale nie za nisko.
Eibachy ( -20 ) sa ciut wyzsze niz HR ( -25 ), wiec by mi bardziej pasowaly.
Jezdzi ktos na Eibachach ? Jak wrazenia ? jest wyczuwalnie bardziej twardo niz na seryjnych sprezynach ? czy sa raczej do nich zblizone ?
HR jest chyba wyraznie twardszy?
Ostatnio zmieniony śr gru 13, 2017 22:06 przez Pawel_M3GT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Eibach VS H&R

Post autor: seevin » pn gru 11, 2017 14:44

Ja mam u siebie sprężyny obniżające 25mm, akurat innej firmy (Swift), ale to pewnie ma mniejsze znaczenie. Auto jest mega twarde i nieskie, na trybie comfort przód dobija przy przejeżdżaniu przez wysepki. Pamiętaj że twardo i nisko to nie znaczy, że auto będzie się lepiej prowadziło, przy wymianie samych sprężyn przyczepność w 90% sytuacji będzie gorsza. W mieście jak droga nie jest idealnie równa nie ma opcji żebym miał przyczepność, koła na każdej nierówności podskakują i tracą kontakt z asfaltem. Podobno wymiana odbojów na krótsze i parę innych zabiegów pozwalających na pracę amortyzatora w prawidłowym zakresie poprawia sprawę i jeździ się lepiej, więc może przy okazji warto to zrobić.
Ja osobiście jestem niezadowolony i w przyszłym tygodniu zakładam oryginalne sprężyny z pakietu competition (auto już kupiłem z obniżającymi). Wg mnie mod jedynie wizualny, gleba -25mm (u mnie -15) dobrze wygląda.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Eibach VS H&R

Post autor: Pawel_M3GT » śr gru 13, 2017 15:23

seevin pisze:Ja mam u siebie sprężyny obniżające 25mm, akurat innej firmy (Swift), ale to pewnie ma mniejsze znaczenie. Auto jest mega twarde i nieskie, na trybie comfort przód dobija przy przejeżdżaniu przez wysepki. Pamiętaj że twardo i nisko to nie znaczy, że auto będzie się lepiej prowadziło, przy wymianie samych sprężyn przyczepność w 90% sytuacji będzie gorsza. W mieście jak droga nie jest idealnie równa nie ma opcji żebym miał przyczepność, koła na każdej nierówności podskakują i tracą kontakt z asfaltem. Podobno wymiana odbojów na krótsze i parę innych zabiegów pozwalających na pracę amortyzatora w prawidłowym zakresie poprawia sprawę i jeździ się lepiej, więc może przy okazji warto to zrobić.
Ja osobiście jestem niezadowolony i w przyszłym tygodniu zakładam oryginalne sprężyny z pakietu competition (auto już kupiłem z obniżającymi). Wg mnie mod jedynie wizualny, gleba -25mm (u mnie -15) dobrze wygląda.
Chyba masz racje, najlepsze by byly z pakietu Competition , bo nie obnizaja mocno.
Kupiles nowe czy uzywane ? jesli nowe podasz mi numery sprezyn ? jaka cena ?
Obnizenie -10mm przodu i tylu ?
Maja biale oznaczenie na tylnej sprezynie X4 ?? bo chyba seryjne maja oznaczenie X1. Dobrze mowie?
Mozna je zastosowac do auta bez EDC ? Wydaje mi sie ze tak, skoro HR produkuje jednen rodzaj sprezyn do aut EDC jak i bez EDC
Ja EDC akurat nie mam.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Eibach VS H&R

Post autor: seevin » śr gru 13, 2017 17:10

Do mnie po VIN wyszły sprężyny tył 33532283569 oznaczenie X5 (znalazłem używane) i przód 31332283563 oznaczenie X6 - kupiłem nowe. Cena kpl nowych sprężyn to ok. 1900zł.
Generalnie do aut szły sprężyny o różnej twardości w zależności od wyposażenia. Z tego co wyczytałem X5 i X6 są odpowiednikami dla X2 (tył) i X1 (przód) w wersji bez comp.
Tu masz dokładniejszą rozpiskę
Dct zcp front springs (generalised)
31332283858 hardest (high spec dct with steel roof and sunroof)
31332283564 mid (DCT with carbon roof or high spec manual)
31332283563 softest ( low spec manual with carbon roof)
Rear (generalised)
33532283859 hardest (high spec dct with steel roof and sunroof)
33532283569 mid (DCT with carbon roof or high spec manual)
33532283568 softest ( low spec manual with carbon roof)

Fabrycznie obniżenie było 10mm na obu osiach, w praktyce zależy to też od stanu podkładek w twoim aucie - stare mogą być wybite, więc po wymianie na nowe auto może pójść kilka mm do góry i wtedy różnica będzie mniejsza. Tak czy inaczej przeglądając zdjęcia M3 na oryginalnym zawieszeniu ZCP nie mam wrażenia, że stoi za wysoko, w przeciwieństwie do podstawowej wersji.
Idealnie by było wymienić amory na wersję competiton, ale standardowe bez EDC nie powinny mocno ucierpieć na obniżeniu o 10mm.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eibach VS H&R

Post autor: --==maly==---- » śr gru 13, 2017 18:33

Dla mnie też compettion jest idealny pomiędzy serią a eibachem dodatkowo competition rewelacyjnie pracuje więc jak już ktoś ma szkoda zmieniać coś nad czym inżynierowie sporo się napracowali. ZCP ma też inne amortyzatory.

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Eibach VS H&R

Post autor: seevin » śr gru 13, 2017 19:33

Dokładnie, nie rozumiem po co ktoś w moim aucie założył te sprężyny. Ciekaw jestem czy tacy ludzie jak kiedyś sobie kupią auto na poziomie porsche gt3 czy ferrari też będą zmieniać sprężyny, bo gleba musi być :D
Competiton oprócz sprężyn i amortyzatorów ma inny sterownik edc ze specjalnie zaprojektowanym trybem sport. Na zagranicznych forach jest sporo info o retroficie, ale wiadomo koszt sporo większy od samej wymiany sprężyn.

ARTX
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 11:42
Auto: M3 e92 & EVO X
Lokalizacja: Kielce

Re: Eibach VS H&R

Post autor: ARTX » śr gru 13, 2017 19:59

H&R jest twardy i kiepski na nasze drogi w połączeniu z seryjnymi amortyzatorami.
Eibach działa bardzo dobrze i nie jest twardy, jak najbardziej dobre połączenie.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Eibach VS H&R

Post autor: Pawel_M3GT » śr gru 13, 2017 20:26

Ok, jestem juz zdecydowany na sprezyzny Competition.
Mam dosc lekka wersje auta , czyli powinna byc wersja "soft" co sadzicie zeby zalozyc wersje "hard" ? zeby bylo troche sztywniej ? Mysle, ze roznice beda i tak niewielkie.
Ma ktos kompletna rozpiske jakie oznaczenia X maja wersje
Przod :
soft - X6
medium
hard

Tyl :
soft
medium - X5
hard

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eibach VS H&R

Post autor: --==maly==---- » śr gru 13, 2017 20:54

Paweł ja bym postawił na eibacha na twoim miejscu bo nie wiadomo jak zachowaja się te sprężyny z amortyzatorem do werzji bez zcp i takim oprogramowaniem. Pewnie będzie ok ale competition to nie będzie i eibach może tu więcej poprawić.

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Eibach VS H&R

Post autor: raptownym3 » śr gru 13, 2017 21:40

Ja mam u siebie Eibach ,edc i jestem zadowolony ,do tego jeżdżę na kołach 20 cali.
Raptowny M-Performance

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Eibach VS H&R

Post autor: seevin » śr gru 13, 2017 21:45

Pawel_M3GT pisze:Ok, jestem juz zdecydowany na sprezyzny Competition.
Mam dosc lekka wersje auta , czyli powinna byc wersja "soft" co sadzicie zeby zalozyc wersje "hard" ? zeby bylo troche sztywniej ? Mysle, ze roznice beda i tak niewielkie.
Ma ktos kompletna rozpiske jakie oznaczenia X maja wersje
Przod :
soft - X6
medium
hard

Tyl :
soft
medium - X5
hard
Wg mnie jak dasz za twarde to auto będzie w efekcie wyżej stało. Jak masz manuala z dachem carbonowym i średnim wyposażeniem to x6 na przód i x4 na tył powinny być ok. Zawsze możesz sprawdzić jakie masz oryginalne i porównać z tym co pisałem wyżej.
Eibach o tyle gorzej że mimo wszystko obniża bardziej i do tego nierówno - tył 15 przód 20mm. Jak zdecydujesz się jednak na te to pomyśl o założeniu krótszych odbojów od e36 m3 na przód żeby amor miał trochę więcej zakresu ruchu (popularny zabieg przy sprężynach w naszym aucie).

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Porownanie sprezyn Eibach - H&R - Competition pakiet

Post autor: Pawel_M3GT » czw gru 14, 2017 01:36

Mam do kupienia zestaw ladnych sprezyn , gosc twierdzi ze to z pakietu Competition, na tylnych jest oznaczenie X4 , na przednich nie widac.
Moze ktos wie , czy to sa na 100% sprezyny Competition :?: ? Nie chce zeby ktos mi zwykle wcisnal :?
raptownym3 pisze:Ja mam u siebie Eibach ,edc i jestem zadowolony ,do tego jeżdżę na kołach 20 cali.
Zmieniales odboje na te z E36 jak pisal ktos wyzej ? Jesli tak, to wystarczy same odboje zmienic czy cos jeszcze trzeba robic?
Zmienia sie tylko przednie odboje czy tylne takze ?

Czytalem ze przy Eibachach trzeba niby przyciac gorna poduszke amortyzatora, procz zmiany odbojow. To konieczne ?
Powiem szczerze ze nie mam checi nic przycinac itp. troche rzezba.. nie lubie takich przerobek..

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
seevin
Posty: 137
Rejestracja: pt wrz 01, 2017 13:22
Auto: E92 M3 Competiton

Re: Porownanie sprezyn Eibach - H&R - Competition pakiet

Post autor: seevin » czw gru 14, 2017 12:18

Możesz sprawdzić długość sprężyn, competiton mają ok 27,5cm przód i 31 tył. X4 to najmieksze od zcp.
Odnośnie modyfikacji mających na celu odzyskanie zakresu pracy amortyzatorów po założeniu mocno obniżających sprężyn tu masz wyczerpujące info http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=423572" onclick="window.open(this.href);return false;

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Porownanie sprezyn Eibach - H&R - Competition pakiet

Post autor: bosspower » czw gru 14, 2017 16:06

Pawel_M3GT pisze:Mam do kupienia zestaw ladnych sprezyn , gosc twierdzi ze to z pakietu Competition, na tylnych jest oznaczenie X4 , na przednich nie widac.
Moze ktos wie , czy to sa na 100% sprezyny Competition :?: ? Nie chce zeby ktos mi zwykle wcisnal :?
raptownym3 pisze:Ja mam u siebie Eibach ,edc i jestem zadowolony ,do tego jeżdżę na kołach 20 cali.
Zmieniales odboje na te z E36 jak pisal ktos wyzej ? Jesli tak, to wystarczy same odboje zmienic czy cos jeszcze trzeba robic?
Zmienia sie tylko przednie odboje czy tylne takze ?

Czytalem ze przy Eibachach trzeba niby przyciac gorna poduszke amortyzatora, procz zmiany odbojow. To konieczne ?
Powiem szczerze ze nie mam checi nic przycinac itp. troche rzezba.. nie lubie takich przerobek..

Obrazek Obrazek
Zadna rzezba tak sie to robi zeby nie nurkowal ci samochod na glebie:

-odboje od e36
- szlifujesz to mocowanie o 8.5mm
- wyjmujesz podkladke od sprezyn z tylu ( zakladaja gumowe weze na dol sprezyny wtedy)
- opcjonalnie zmieniasz ustawienie mocowania amorow z przodu zeby zwiekszyc negatyw

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Porownanie sprezyn Eibach - H&R - Competition pakiet

Post autor: Pawel_M3GT » pt gru 15, 2017 08:43

seevin pisze:Możesz sprawdzić długość sprężyn, competiton mają ok 27,5cm przód i 31 tył. X4 to najmieksze od zcp.
Z numerow i rozpiski, ktora podales wczesniej ( X5 medium , X6 soft ) wynika raczej , ze X4 to wersja Hard.

ODPOWIEDZ