Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

2008-2013 | silnik: S65B40
rs4life
Posty: 104
Rejestracja: pn sie 12, 2013 18:30
Auto: BMW M3 E36/E46/E92

Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: rs4life » pn paź 23, 2017 11:06

Witam wszystkich!

Jako, ze sporo jezdze, mam juz nalatane 215k km. Samochod kupilem z przebiegiem 150k, ponoc autostradowym. Panewki zrobilem przy 175K ( byly bardzo ladne, jedna tylko miala lekko ruszona pierwsza warstwe ), niemniej, kolejna wymiana za 35k km. Wał pomierzony, wszystko w nominale. Olej wymieniam co 8kkm - Millers 10W60NT.

Zastanawiam sie, czy powinienem myslec o jakiejs grubszej akcji serwisowej? Ile wytrzymuje rozrzad w tych motorach? Glowica pracuje chyba na hydraulice, wiec nie trzeba sprawdzac luzow zaworowych?

Pytam profilaktycznie, samochod smiga jak zly :)

Pozdrawiam
Przemek

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: Oleg » pn paź 23, 2017 11:38

Przy takim przebiegu przede wszystkim zajrzałbym do panewek głównych, jeżeli wcześniej tego nie robiłeś.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

rs4life
Posty: 104
Rejestracja: pn sie 12, 2013 18:30
Auto: BMW M3 E36/E46/E92

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: rs4life » pn paź 23, 2017 13:38

Oleg pisze:Przy takim przebiegu przede wszystkim zajrzałbym do panewek głównych, jeżeli wcześniej tego nie robiłeś.
Ale zeby do nich zajrzec, to trzeba rozpolowic silnik? Bo tak "na oko" to juz Panowie patrzyli jak wymieniali korbowodowe.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: --==maly==---- » pn paź 23, 2017 16:30

Zrób badanie oleju i coś będzie można wywnioskować.
Generalnie tak powyżej 200tyś warto zainteresować się panewkami głównymi ale,żeby to zrobić trzeba zdjąć głowice a to już koszty.
Jeżeli auto na czas miało wymienione panewki korbowe to główne też powinny być ok. Z tego co piszesz ty wymieniłeś przy 170tyś i były ładne co by oznaczało,że prawdopodobnie ktoś wcześniej też je wymieniał bo nie widziałem jeszcze s65 które tyle zrobiło na jednych panewkach i były ładne rzadko które do 150tyś dojeżdża a jak wytrzymają to jest agonia.
Ja bym zrobił badanie oleju jak wyjdzie ok to jeździć i zachować ten styl wymiany oleju co teraz a jak wyjdzie słabo zaczął od sprawdzenia panewek korbowych jak będą ładne to wymiana głównych.
Rozrządu raczej wytrzymują nie słyszałem o ich awarii tu na szczęście łańcuchy są porządne podwójne po staremu a nie od roweru ewentualnie zapobiegawczo wymienić napinacz ale to powinno być słychać jak będzie nie tak.

jgw
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:19
Lokalizacja: z zamiłowania

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: jgw » pn paź 23, 2017 19:25

Popychacze zaworów są na płytkach , nie na hydraulice ,czyli zgodnie ze sztuką powinno się sprawdzać , ale niestety nie mam zielonego pojęcia kiedy w tym konkretnym silniku.

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: raptownym3 » pn paź 23, 2017 20:28

Mam spore doświadczenie z silnikami m3,m5 itd ...moim zdaniem do panewek głównych warto zajrzeć przy przebiegu 200-250tys ,nie rozbierałem jeszcze takiego silnika który miał by więcej niż 160 tys. Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
Raptowny M-Performance

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: Pawel_M3GT » wt paź 24, 2017 02:54

raptownym3 pisze:Mam spore doświadczenie z silnikami m3,m5 itd ...moim zdaniem do panewek głównych warto zajrzeć przy przebiegu 200-250tys ,nie rozbierałem jeszcze takiego silnika który miał by więcej niż 160 tys. Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
a lancuch i slizgi wedlug Ciebie przy jakim przebiegu powinno sie robic ?
gdzies slyszalem, ze lancuch jest slaby i powino sie go wymieniac profilaktycznie. Czy to prawda ?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: --==maly==---- » wt paź 24, 2017 06:26

A czytasz co ktoś pisze?
Napisane masz,że nie rozbierał silnika który miał więcej niż 160tyś to ma wróżyć z fusów?
Niewiele s65 ma 200tyś i więcej więc ciężko powiedzieć. Największy przelot na warsztacie widziałem 180tyś i wymieniane były tylko panewki korbowodowe. Zazwyczaj nikt nie rozbiera silnika do momentu awarii.

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: raptownym3 » wt paź 24, 2017 08:55

Moim zdaniem łańcuch nie jest słaby jak i ślizgi ,bmw nie podaje nigdzie żywotności łańcucha ale spokojnie wytrzyma 200tys +.Ślizgi mają w sobie otwory przez które idzie olej pod ciśnieniem zwiększając żywotność łańcuchów i ślizgów .
Raptowny M-Performance

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: Pawel_M3GT » wt paź 24, 2017 11:53

--==maly==---- pisze:A czytasz co ktoś pisze?
Napisane masz,że nie rozbierał silnika który miał więcej niż 160tyś to ma wróżyć z fusów?
Niewiele s65 ma 200tyś i więcej więc ciężko powiedzieć. Największy przelot na warsztacie widziałem 180tyś i wymieniane były tylko panewki korbowodowe. Zazwyczaj nikt nie rozbiera silnika do momentu awarii.
Tak czytam, slyszalem , ze lancuch powinno sie wymieniac profilaktycznie przy przebiegu 100tys , dlatego pytam czy to prawda czy komus sie cos pomylilo.
Znam jedno M3, w ktorym ktos to robil profilaktycznie i wcale nie mialo najechane 200tys.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: --==maly==---- » wt paź 24, 2017 13:37

Łańcuchy są słabe w nowszych benzynach i dieslach gdzie są jednorzędowe jak od roweru. W s65 jest to bardzo solidne rozwiązanie i nigdy nawet po forach międzynarodowych nie widziałem s65 po takiej awarii.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: Pawel_M3GT » wt paź 24, 2017 18:42

--==maly==---- pisze:Łańcuchy są słabe w nowszych benzynach i dieslach gdzie są jednorzędowe jak od roweru. W s65 jest to bardzo solidne rozwiązanie i nigdy nawet po forach międzynarodowych nie widziałem s65 po takiej awarii.
Dzieki za odpowiedz, czyli ktos mnie wprowadzil w blad.
To dobrze , bo juz myslalem ze bedzie duzy wydatek

jgw
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:19
Lokalizacja: z zamiłowania

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: jgw » śr paź 25, 2017 03:11

raptownym3 pisze: Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
Dziękuję serdecznie za oświecenie , naprawdę dałbym sobie to i owo obciąć że jest inaczej , i miałbym ...obcięte :oops: Wypada mi tylko przeprosić za sianie dezinformacji.
Natomiast w ramach rzetelnych informacji , na wiosnę będę wymieniał panewki na korbach po raz drugi , przy przebiegu myślę 200 k plus , więc dam znać jak to wygląda .

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: Pawel_M3GT » śr paź 25, 2017 17:22

jgw pisze:
raptownym3 pisze: Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
Dziękuję serdecznie za oświecenie , naprawdę dałbym sobie to i owo obciąć że jest inaczej , i miałbym ...obcięte :oops: Wypada mi tylko przeprosić za sianie dezinformacji.
Natomiast w ramach rzetelnych informacji , na wiosnę będę wymieniał panewki na korbach po raz drugi , przy przebiegu myślę 200 k plus , więc dam znać jak to wygląda .
ile kilometrow minelo od ostatniej wymiany panewek ?

jgw
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 16, 2008 21:19
Lokalizacja: z zamiłowania

Re: Serwis silnika / rozrzadu przy wiekszym przebiegu

Post autor: jgw » śr paź 25, 2017 21:41

Pawel_M3GT pisze:
jgw pisze:
raptownym3 pisze: Silnik S65b40 jest na popychaczach hydraulicznych.
Dziękuję serdecznie za oświecenie , naprawdę dałbym sobie to i owo obciąć że jest inaczej , i miałbym ...obcięte :oops: Wypada mi tylko przeprosić za sianie dezinformacji.
Natomiast w ramach rzetelnych informacji , na wiosnę będę wymieniał panewki na korbach po raz drugi , przy przebiegu myślę 200 k plus , więc dam znać jak to wygląda .
ile kilometrow minelo od ostatniej wymiany panewek ?
Pierwszy raz wymieniałem przy ok 110 tyś , więc na wiosnę powinno być kolejne 100 tyś i będę wymieniał. Odpowiadając wprost : od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 80 tyś .

ODPOWIEDZ