E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
Niestety.
po ciężkim miesiącu przygotowań na ostatnią IV rudne Young Timer Cup 2 dni przed Babcia wyzionęła ducha
Po piątkowej przejażdżce Emka wróciła na lince...
W tygodniu zrzucam czapkę i szukam przyczyny braku kompresji na 2 cyl. (prawdopodobnie tylko uszczelka) przy okazji nowy rozrząd i może większe zawory...
po ciężkim miesiącu przygotowań na ostatnią IV rudne Young Timer Cup 2 dni przed Babcia wyzionęła ducha
Po piątkowej przejażdżce Emka wróciła na lince...
W tygodniu zrzucam czapkę i szukam przyczyny braku kompresji na 2 cyl. (prawdopodobnie tylko uszczelka) przy okazji nowy rozrząd i może większe zawory...
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
Oby to nie był tłok, bo też lubią spływać...
Sporo prac wykonanych, fajnie że wrzuciłeś fotki w końcu
Sporo prac wykonanych, fajnie że wrzuciłeś fotki w końcu
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
No wczoraj w końcu usiadłem przy piwku i był czas na to.
co do usterki silnika raczej obstawiam przedmuch między cylindrami uszczelki.
kompresja między 1 i 2 cyl. przeskakuje, tzn. na sucho bez świec wyrzuca równo ciśnienie, jak nawet ręką zaktamy 1cyl
2 razy bardziej sadzi z 2 i na odwrót, więc mam nadzieję że nie będzie zbyt kosztownych niespodzianek.
co do napraw było jeszcze trochę innych drobiazgów. ale nie mogłem znaleźć reszty zdjęć więc mała okrojona wersja.
postaram się na bieżąco aktualizować galerię.
Jak podoba się przekładka?
co do usterki silnika raczej obstawiam przedmuch między cylindrami uszczelki.
kompresja między 1 i 2 cyl. przeskakuje, tzn. na sucho bez świec wyrzuca równo ciśnienie, jak nawet ręką zaktamy 1cyl
2 razy bardziej sadzi z 2 i na odwrót, więc mam nadzieję że nie będzie zbyt kosztownych niespodzianek.
co do napraw było jeszcze trochę innych drobiazgów. ale nie mogłem znaleźć reszty zdjęć więc mała okrojona wersja.
postaram się na bieżąco aktualizować galerię.
Jak podoba się przekładka?
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
Winna całego zamieszania była uszczelka, przepaliła się między 1 i 2 cylindrem.
Przy okazji rozbierania mała regeneracja rozrządu (nowe ślizgi i napinacz z S50) praktycznie wszystkie graty już są,
głowica po planowaniu i ustawieniu zaworów. powoli biorę się za składanie. Po drodze małe spa dla aluminiowych części, żeby pod maską było nieco świeżej.
Na szczęście dzięki kilku zaprzyjaźnionym firmą i wiedzy udało się zaoszczędzić parę dobrych zł.
w następnym tygodniu Babcia powinna wrócić do żywych
przy okazji przyjechała kpl przekładka skrzyni z M30 może na zimę zostanie wrzucona żeby nie katować eSkowej
Przy okazji rozbierania mała regeneracja rozrządu (nowe ślizgi i napinacz z S50) praktycznie wszystkie graty już są,
głowica po planowaniu i ustawieniu zaworów. powoli biorę się za składanie. Po drodze małe spa dla aluminiowych części, żeby pod maską było nieco świeżej.
Na szczęście dzięki kilku zaprzyjaźnionym firmą i wiedzy udało się zaoszczędzić parę dobrych zł.
w następnym tygodniu Babcia powinna wrócić do żywych
przy okazji przyjechała kpl przekładka skrzyni z M30 może na zimę zostanie wrzucona żeby nie katować eSkowej
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
Dobrze, że to tylko uszczelka. Jak mówi stare przysłowie,, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło''. Głowica sprawdzona , rozrząd przeglądnięty teraz można spokojnie ganiać.
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
niestety, kupa nerw, kombinacji, przestój i dużo pracy, parę zł też poszło.
Ale za kare/w nagrode obiecałem jej dobry wpierdol jak stanie na nogi
Ale za kare/w nagrode obiecałem jej dobry wpierdol jak stanie na nogi
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
Świetne fotki,bardzo przyjemnie się to ogląda, czuć entuzjazm w tym wszystki///m
Jeśli możesz podzielić się wiedzą, to napisz, co zmieniałeś w 5 B - same synchronizatory, kupowałeś za ASO,cena etc ?
Mam jedną zgrzytającą w całości i ,,075'' w puzzlach więc w jakimś bliżej nieokreślonym czasie pewnie też brałbym się za remont, a takie info było by bardzo pomocne,choćby przez kupno części ,,akonto''
Pozdro !
Jeśli możesz podzielić się wiedzą, to napisz, co zmieniałeś w 5 B - same synchronizatory, kupowałeś za ASO,cena etc ?
Mam jedną zgrzytającą w całości i ,,075'' w puzzlach więc w jakimś bliżej nieokreślonym czasie pewnie też brałbym się za remont, a takie info było by bardzo pomocne,choćby przez kupno części ,,akonto''
Na pewno i Tobie i jej się spodobaSzop pisze:niestety, kupa nerw, kombinacji, przestój i dużo pracy, parę zł też poszło.
Ale za kare/w nagrode obiecałem jej dobry wpierdol jak stanie na nogi
Pozdro !
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
Ciah
ja zamawiałem graty dopiero po rozebranu skrzyni, poszedł synchro 2go biegu, kosz 2 biegu (przesówka) i kilka innych gratów,
w ASO zostało 2500zl za same części.
co do samej naprawy, jest bardzo trudna i skomplikowana, rozebrać skrzynię jest w miarę łatwo, problem stwarza 5bieg bo jest zakładany na gorąco
i trzeba użyć specjalnych narzędzi żeby go zdemontować bo grzać nie można.
najgorsze jest złożenie skrzyni, wymaga mnóstwa precyzji i spokoju (swoją 2 razy rozbierałem zanim została poprawnie złożona
bo trzeba ja w ciemno składać w odpowiednim położeniu bo blokuje biegi )
jak byś chciał sprzedać tą uszkodzoną to się odezwij, przydała by mi się na zapasowe graty.
ja zamawiałem graty dopiero po rozebranu skrzyni, poszedł synchro 2go biegu, kosz 2 biegu (przesówka) i kilka innych gratów,
w ASO zostało 2500zl za same części.
co do samej naprawy, jest bardzo trudna i skomplikowana, rozebrać skrzynię jest w miarę łatwo, problem stwarza 5bieg bo jest zakładany na gorąco
i trzeba użyć specjalnych narzędzi żeby go zdemontować bo grzać nie można.
najgorsze jest złożenie skrzyni, wymaga mnóstwa precyzji i spokoju (swoją 2 razy rozbierałem zanim została poprawnie złożona
bo trzeba ja w ciemno składać w odpowiednim położeniu bo blokuje biegi )
jak byś chciał sprzedać tą uszkodzoną to się odezwij, przydała by mi się na zapasowe graty.
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
Szop pisze:Ciah
ja zamawiałem graty dopiero po rozebranu skrzyni, poszedł synchro 2go biegu, kosz 2 biegu (przesówka) i kilka innych gratów,
w ASO zostało 2500zl za same części.
co do samej naprawy, jest bardzo trudna i skomplikowana, rozebrać skrzynię jest w miarę łatwo, problem stwarza 5bieg bo jest zakładany na gorąco
i trzeba użyć specjalnych narzędzi żeby go zdemontować bo grzać nie można.
najgorsze jest złożenie skrzyni, wymaga mnóstwa precyzji i spokoju (swoją 2 razy rozbierałem zanim została poprawnie złożona
bo trzeba ja w ciemno składać w odpowiednim położeniu bo blokuje biegi )
jak byś chciał sprzedać tą uszkodzoną to się odezwij, przydała by mi się na zapasowe graty.
Hej, dzięki bardzo, że podzieliłeś się doświadczeniem. Niestety swoich skrzyń nie będę się wyzbywać, chyba że coś,, zostanie " po ewentualnej naprawie... Radości z życia jazdy i jeszcze raz dziękuję za informacje
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
No to teraz musisz odwiedzić hamownię. Będziesz zmieniał tylny błotnik ?
Re: E34 M5 MACAOBLAU "Babcia"
niedzielny wypad na tor
1miejsce w klasie...
https://www.youtube.com/watch?v=t0zcE1CMTtQ
i proszę sie nie nabijać
1miejsce w klasie...
https://www.youtube.com/watch?v=t0zcE1CMTtQ
i proszę sie nie nabijać