Dziwna budowa fabrycznego X Pipe
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe
Ten Xpipe wygląda z tą dziurą jak Hpipe bardziej, można to rozciąć , poprawić otwór i pospawać ponownie
Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe
Co technicznie daje X-Pipe ? Rozumiem, że w serii te dwa kanały idą oddzielnie do samego końca, tak ?
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe
Jak oddzielne, przeciez napisalem wyzej , ze jest to fabryczny X-pipe. Nic nie bylo przerabiane.pawel1234 pisze:Co technicznie daje X-Pipe ? Rozumiem, że w serii te dwa kanały idą oddzielnie do samego końca, tak ?
Normalny X-Pipe ( w pelni otwarty w srodku ) przyspiesza wylot spalin oraz wyrównuje ciśnienie pomiędzy rzędami cylindrami- lewa prawa strona w V8. Podnosi moc i moment.
Moze wstawienie normalnego X-Pipe ( jak np.jest w ukladzie Acrapovic ) delikatnie by cos poprawilo.
Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe
Ciekawy temat.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe
a odkrylem to calkiem przypadkowo, potrzebowalem te male okragle przelotowe tlumiki , i po ich odcieciu ujrzalem takie cos w srodku X pipa.
Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe
Ja mam u siebie Eissa Race.
Tak jak patrzyłem na fotki to nie ma u mnie żadnego X-Pipe.
Orientuje się ktoś czy da się dołożyć X-Pipe do Eissa Race ?
Tak jak patrzyłem na fotki to nie ma u mnie żadnego X-Pipe.
Orientuje się ktoś czy da się dołożyć X-Pipe do Eissa Race ?
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Dziwna budowa fabrycznego X Pipe
pawel1234 pisze:Ja mam u siebie Eissa Race.
Tak jak patrzyłem na fotki to nie ma u mnie żadnego X-Pipe.
Orientuje się ktoś czy da się dołożyć X-Pipe do Eissa Race ?
Z nierdzewka wszystko sie da zrobic tylko kwestia ile bedzie to wymagalo przerobek i zachodu.
Eisenmann z tego co ssie orietuje robi tylko tlumiki koncowe. Wiec jak chcesz dokladac do koncowego tlumika X pipa ? Tlumik koncowy to jedno, a uklad srodkowy to drugie. Srodkowy uklad mozna zamontowac badz zrobic wlasciwie jaki sie chce.Wyjatkiem jest np. Acrapowic ktory pasuje tylko razem ze soba ( srodek i koncowy ). Czyli nie zalozymy ( bez przerabiania ) koncowego Acrapa do oryginalnego ukladu srodowego i na odwrot.
Jesli chodzi o zastapienie samego X-pipa innym, lepiej zrobionym niz fabryczny, jest troche problem, bo rury od katalizatorow nie sa okragle tylko owalne, wiec tam bedzie problematycznym polaczyc nowego X-Pipa z oryginalnymi katalizatorami.
Ogolnie nie da sie wstawic samego nowego X w miejsce oryginalnego. Jest troche przerabiania.
Jaki masz uklad srodkowy, oryginalny BMW czy jakis sportowy ?