Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

2008-2013 | silnik: S65B40
galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: galazka_m3 » czw lip 13, 2017 23:46

Witam. Czy ktoś czyścił już układ dolotowy w swojej m3? Pytam ponieważ będąc na hamowni wyszło mi 374 konie, auto ma 50tys km przebiegu i doradzono mi żeby przeczyścić cały układ dolotowy, że auto ma bezpośredni wtrysk i zbiera się nagar na zaworach. Dziwne żeby przy tak małym przebiegu się to stało. A dodam jeszcze że auto z 2012 roku, pomiar był wykonywany na hamowni stacjonarnej, temperatura powietrza dolotowego 29,5 stopnia. Wynik 100-200 10.2 sek powtarzalny więc niby tak jak w katalogu...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: --==maly==---- » czw lip 13, 2017 23:56

Powiedz ludziom z tej hamowni żeby sobie mózgi wyczyścili.
M3 e92 nie ma bezpośredniego wtrysku tylko tradycyjny i żaden nagar nie zbiera się w dolocie.
Co do samego wyniku z hamowni w tak upalny dzień i na stacjonarnej hamowni ciężko porządnie shamować m3 patrząc po radach ciekawe czy w ogóle dobrze wykonano pomiar.

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: galazka_m3 » pt lip 14, 2017 10:28

Ok dzięki bardzo za odpowiedź. W takim razie uniknąłem wydatku 2 tys bo tyle sobie zażyczyli za tą usługe... no i również grzebania w kompie bo chciał auto na 3 dni żeby wgrać program podnoszący moc...pozostaje teraz poczekać aż się ochłodzi na dworze i pojechać do kogoś kto ma hamownie drogową, wtedy wynik powinien być miarodajny ;)

Awatar użytkownika
ins
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 12, 2015 17:48
Auto: M3 E92

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: ins » pt lip 14, 2017 11:38

100-200 w 10,2 to bardzo dobry wynik.
  • Sprawdź, czy masz najnowszy soft silnika.
    Usuń przednie katalizatory.
    Przesuń odcinkę o 200rpm
    Od razu możesz zdjąć kaganiec vmax.
    Ew. filtr powietrza BMC.
    Całość wysteruj (np w TC-Performance w Łodzi). Najlepiej na V-power racing, jeśli zamierzasz na nim jeździć.
    Ciesz się 420-440KM.
A nagary niech sobie usuwają w 4.2 FSI nieuki.

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: bosspower » pt lip 14, 2017 13:35

galazka_m3 pisze:Witam. Czy ktoś czyścił już układ dolotowy w swojej m3? Pytam ponieważ będąc na hamowni wyszło mi 374 konie, auto ma 50tys km przebiegu i doradzono mi żeby przeczyścić cały układ dolotowy, że auto ma bezpośredni wtrysk i zbiera się nagar na zaworach. Dziwne żeby przy tak małym przebiegu się to stało. A dodam jeszcze że auto z 2012 roku, pomiar był wykonywany na hamowni stacjonarnej, temperatura powietrza dolotowego 29,5 stopnia. Wynik 100-200 10.2 sek powtarzalny więc niby tak jak w katalogu...
Kto ci takich glupot naopowiadal?
W warszawie ktos?

100-200 jest taki jak trzeba.
ins pisze:100-200 w 10,2 to bardzo dobry wynik.
  • Sprawdź, czy masz najnowszy soft silnika.
    Usuń przednie katalizatory.
    Przesuń odcinkę o 200rpm
    Od razu możesz zdjąć kaganiec vmax.
    Ew. filtr powietrza BMC.
    Całość wysteruj (np w TC-Performance w Łodzi). Najlepiej na V-power racing, jeśli zamierzasz na nim jeździć.
    Ciesz się 420-440KM.
A nagary niech sobie usuwają w 4.2 FSI nieuki.
tu ci kolega dorze radzi. tylko ja ci polecam ECU Performace.
Program zrob na samy koncu , po wszystkich innych modach.
Najnowszy soft to 241E.

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: galazka_m3 » pt lip 14, 2017 14:25

ins pisze:100-200 w 10,2 to bardzo dobry wynik.
  • Sprawdź, czy masz najnowszy soft silnika.
    Usuń przednie katalizatory.
    Przesuń odcinkę o 200rpm
    Od razu możesz zdjąć kaganiec vmax.
    Ew. filtr powietrza BMC.
    Całość wysteruj (np w TC-Performance w Łodzi). Najlepiej na V-power racing, jeśli zamierzasz na nim jeździć.
    Ciesz się 420-440KM.
A nagary niech sobie usuwają w 4.2 FSI nieuki.

Właśnie w tym celu tam pojechałem żeby ściągnąć kaganiec i przy okazji wjechałem na rolki. Wszystkich tych modyfikacji które wymieniłeś póki co nie potrzebuje bo m3 mam dopiero od 3 miesięcy i musze się przyzwyczaić do tej mocy która teraz jest ;) Podejrzewam że za jakiś czas zdecyduje się na te modyfikacje lecz napewno nie w najbliższym czasie ;) dzięki za odpowiedz

galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: galazka_m3 » pt lip 14, 2017 14:27

bosspower pisze:
galazka_m3 pisze:Witam. Czy ktoś czyścił już układ dolotowy w swojej m3? Pytam ponieważ będąc na hamowni wyszło mi 374 konie, auto ma 50tys km przebiegu i doradzono mi żeby przeczyścić cały układ dolotowy, że auto ma bezpośredni wtrysk i zbiera się nagar na zaworach. Dziwne żeby przy tak małym przebiegu się to stało. A dodam jeszcze że auto z 2012 roku, pomiar był wykonywany na hamowni stacjonarnej, temperatura powietrza dolotowego 29,5 stopnia. Wynik 100-200 10.2 sek powtarzalny więc niby tak jak w katalogu...
Kto ci takich glupot naopowiadal?
W warszawie ktos?

100-200 jest taki jak trzeba.
ins pisze:100-200 w 10,2 to bardzo dobry wynik.
  • Sprawdź, czy masz najnowszy soft silnika.
    Usuń przednie katalizatory.
    Przesuń odcinkę o 200rpm
    Od razu możesz zdjąć kaganiec vmax.
    Ew. filtr powietrza BMC.
    Całość wysteruj (np w TC-Performance w Łodzi). Najlepiej na V-power racing, jeśli zamierzasz na nim jeździć.
    Ciesz się 420-440KM.
A nagary niech sobie usuwają w 4.2 FSI nieuki.
tu ci kolega dorze radzi. tylko ja ci polecam ECU Performace.
Program zrob na samy koncu , po wszystkich innych modach.
Najnowszy soft to 241E.
We Wrocławiu tacy specjaliści... jakby co to wole wybrać się gdzieś dalej ale mieć fure dobrze zrobioną ;)
A czy takim komputerem do odczytu błędów można sprawdzić jaki mam soft czy trzeba specjalne urządzenie do tego?

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: bosspower » pt lip 14, 2017 15:05

Prawdopodobnie tak ale niech ktos potwierdzi jeszcze.

Awatar użytkownika
ins
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 12, 2015 17:48
Auto: M3 E92

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: ins » pn lip 17, 2017 17:21

maciej_dls jest z Wrocławia i wiem, że znalazł jakiegoś magika z bliższych lub dalszych okolic na duży serwis pozakupowy, uderz do niego.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: Juras » pn lip 17, 2017 20:29

Seryjne E92 m3 słyną z tego, że nie trzymają fabrycznej mocy i regularnie wypluwają po +/- 380 KM. Choć jak napisał Mały może mieć to jakiś związek z tym, że nie każdy potrafi je dobrze zhamować, też czytałem o problemach z chłodzeniem.

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: bosspower » pn lip 17, 2017 22:51

Juras pisze:Seryjne E92 m3 słyną z tego, że nie trzymają fabrycznej mocy i regularnie wypluwają po +/- 380 KM. Choć jak napisał Mały może mieć to jakiś związek z tym, że nie każdy potrafi je dobrze zhamować, też czytałem o problemach z chłodzeniem.
]\

Trzymaja moc tylko ci ludzie nie potrafia ustawic korekty bo nie biora pod uwage ze nie wpada tyle powietrza co trzeba do silnika bo samochod nie jedzie.
Jeszcze mowia: przeciez jest wiatrak.

Jedzcie 100km/h i wystawcie reke przez okno i powiedzicie czy ten wiatrak tez taka ma sile.
Dolot jest tak skonstuowany a nie inaczej to nie jest naprawde zaawansowana fizyka.

Czas juz skonczyc z takimi teoriami.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: Juras » wt lip 18, 2017 16:16

A co jest nietypowego w dolocie oprócz zasysania przez otwór na masce? Porównując np. do innych M n/a? Mogę się mylić, ale nie słyszałem o podobnych problemach w S85, a to jest ten sam silnik +2 cyl.

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: bosspower » wt lip 18, 2017 17:40

Sam sobie odpowidziales.
Jakos inne samochody nie maja takiego problemu.

Ludzie co robili ten silnik nie urwali sie z choinki.

Jak mowia ze jest taka moc to jest .

Mogliby co najwyzej zanizyc moc na papierze specjalnie ale nie zawyzyc.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: Przemooo » wt lip 18, 2017 21:01

Shamowanie M to nie od czasów e92 jest trudne zadanie, ile to widziałem e39 które mimo osiągów "fabrycznych" miały 330-350ps na wykresie...

raptownym3
Posty: 182
Rejestracja: wt paź 27, 2009 02:16
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Czyszczenie układu dolotowego/zaworów

Post autor: raptownym3 » śr lip 19, 2017 10:36

Niestety te auta nie trzymają deklarowanej mocy 420ps ....bmw poprawiło oprogramowanie i po wgraniu nowego 240e mamy przyrost około 15ps. M3 jest bardzo wrażliwe na temperaturę i jak hamujemy auto w gorący dzień i do tego mamy słaby nawiew to wyniki są takie a nie inne....zdrowe m3 powinno pokazywać około 400hp.Czasem przy hamowaniu potrafi do hamować tyłem ...miałem taki przypadek i rezultat był słaby 350ps.Auto na nowym sofcie które testowałem , po usunięciu przednich katów i filtrze powietrza bmc na hamowni maha w masters tuning gdzie jest bardzo dobry nawiew i symuluje warunki drogowe przy 21stopniach pokazało 421ps.
Raptowny M-Performance

ODPOWIEDZ