Regulacja Camber i Toe w tylnym zawieszeniu Z3m i inne...

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
camilek
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:21
Auto: różnie :)

Regulacja Camber i Toe w tylnym zawieszeniu Z3m i inne...

Post autor: camilek » pt cze 02, 2017 22:47

Cześć,

Panowie (a może i Panie? :) ), mam pytanie. Znajomy ze Stanów pokazał mi coś takiego:
https://www.iemotorsport.com/bmw/Z3-sus ... adjsf.html
Daje to możliwość regulacji tylnego zawieszenia w niektórych BMW, w tym Z3. Stosowane jest głównie w przypadku obniżenia zawieszenia, ale akurat u niego zastosowane zostało w momencie kiedy delikatnie skrzywił się tylny wahacz. U mnie wystąpił dokładnie taki sam problem i polecił mi zastosowanie takiego zestawu. Pytanie, czy wiecie gdzie można coś takiego kupić w PL?

Szukałem trochę i znalazłem taki wątek:
http://www.racingforum.pl/Camber-and-To ... 84336.html
a w nim jeszcze jeden link do sklepu od znajomego, mianowicie:
http://www.iemotorsport.com/bmw/E30-sus ... -lock.html
I teraz dodatkowo zacząłem się zastanawiać którego z tych zestawów potrzebuję, ewentualnie może obydwu?
Będę wdzięczny za jakieś oświecenie w temacie.
Z góry dzięki!

P.S. Dodam, że najłatwiej było by kupić nowy wahacz, ale jako, że to jest Z3M, to nowy wahacz kosztuje w serwisie jedynie ~5k pln... netto. Sami przyznacie, że trochę sporo :( a znalezienie w używce prawie niemożliwe :(

--
Pozdrawiam
Camil

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulacja Camber i Toe w tylnym zawieszeniu Z3m i inne..

Post autor: saron22 » pt cze 02, 2017 22:55

Potrzebujesz ten zestaw z drugiego linku z racing forum czyli konkretnie 4 płytki z fasolkami oraz asymetryczne śruby i nakrętki wahacza z E39. Do montażu trzeba wyjąć belkę. Płytki spawasz do belki tak aby otwór na śruby mocujące wahacz był mniej więcej na środku fasolki. Dzięki temu zyskujesz regulację zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Sprawa ogólnie jest dość prosta lecz pracy przy tym sporo. Demontaż i montaż belki zawieszenia, wspawanie płytek, rozszlifowanie otworów w belce. Przy okazji pasowałoby wymienić tuleje mocujące belkę zawieszenia oraz tuleje wahaczy tak aby przez ładne kilka lat tam nie zaglądać. Do kompletu możesz też wymieć tuleję dyfra.
Jakbyś miał jakieś pytania to śmiało. Robiłem to u siebie kilka lat temu.
Wymiary płytek mogę ci przysłać to sobie u pierwszego lepszego tokarza dorobisz. Nr śrub do zamówienia w ASO też gdzieś mam.

ODPOWIEDZ