tony_rider ---> M3 E92

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

tony_rider ---> M3 E92

Post autor: tony_rider » pn lut 13, 2017 14:15

Siema, przedstawiam moje M3, auto o którym zawsze marzyłem, udało się w końcu to marzenie zrealizować, dodatkowo manual - taka jaką chciałem :) Dużo osób mi odradzało manuala, że to średniowiecze, ale już tak się uparłem :) Auto sprowadzone z USA, po niewielkiej przygodzie, jako że mam swój warszat blacharsko-lakierniczy nie stanowiło to dla mnie żadnego problemu, a wiem co mam :D W tym poście przedstawie dodatkowo przebieg napraw, szybko poszło :)

Na początek rozkodowany VIN:

Selection of COP relevant vehicles
Electronic Damper Control (EDC)
M Drive
Tire pressure display
Alarm system
Fold-in outside mirror
Integrated universal remote control
Rear chrome strip discontinued
Smoker package
Seat adjuster, electric, with memory
Ski bag
Adjuster, backrest width
Seat heating driver/passenger
Armrest front, retractable
Int. strips, Alu Shadow, linear polished
Interior mirror with digital compass
Park Distance Control (PDC), rear
Rain sensor
Light package
High-beam assistant
Navigation system Professional
Expanded BMW Online Information
BMW Online
Voice control
Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN
Radio Bavaria C Business
Area-Code 1 for DVD
BMW TeleServices
Control for Teleservices
USB/Audio interface
Traffic Information
Individual audio system
High gloss shadow line
Competition package
Telematics access request,country-spec.
Control unit COP
Dummy-SALAPA
Interior mirror with automatic-dip
Xenon Light
Adaptive Headlights
Automatic air conditioning
Cruise control
Emergency release, luggage compartment BMW US Radio
Headlining anthracite
Acoustic belt warning
Language version English
Radio frequency 315 MHz

No i teraz fotki :)

Najpierw z aukcji z USA:

Obrazek
Obrazek

Kilka fotek po wymianie uszkodzonych elementów zawieszenia, poprawie kilku drobiazgów i pierwsze testy drogowe :D :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz kilka po naprawie blacharskiej błotnika i z przygotowania do lakierowania i lakierowania… Stwierdziłem że nie będę jej ciął i wymieniał poszycia, jakby nie wyszło to zawsze można kiedys to wymienić, ale wyszło uważam git :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


No i stan obecny, już po wszystkich naprawach :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ogólnie jestem mega zadowolony z zakupu, udało się ze auto ma jeszcze kilka fajnych dodatków, między innymi koła BBS, karbonowe nakładki na lusterka, jakiś sportowy układ wydechowy, bez katów, przód ESS z x-pipem, tył jakiejś nieznanej mi firmy, no i karbonowy dach. Orientuje się ktoś czy taki karbon dach to jest dodatkowa fabryczna opcja czy ktoś sobie to później wyrzeźbił raczej :)?

Jeszcze takie pytanie do posiadaczy M3, ile wam Palą te auta? Nie wiem czy moja coś może przez ten wydech nie pali za dużo, bo średnie spalanie nie bardzo chce mi zejsć poniżej 20 litrów, przy w miare normalnej jedzie :P :mrgreen: Rozkminiam jeszcze czy nie mam przypadkiem problemu z pracą silnika na wolnych obrotach na zimnym coś przez ten wydech, pisałem o tym w innym temacie, może ktoś coś pomoże? Brak katów może mieć wpływ na pracę zimnego silnika?

Pozdr! :D

Awatar użytkownika
Sieniek
Posty: 184
Rejestracja: sob mar 22, 2014 02:41
Auto: BMW M3 E46/Yamaha R1
Lokalizacja: Lubuskie

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: Sieniek » pn lut 13, 2017 15:43

Karbonowy dach to seria, wszystko git, mi tylko klapa nie pasuje i ja osobiście wolałbym DKG :)
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” ― Jeremy Clarkson

antoś
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 18, 2010 12:33
Lokalizacja: Łódź

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: antoś » pt lut 17, 2017 00:35

Zastanawiam jak to jest, że marzyłeś o tym aucie od dawna, a teraz się pytasz czy karbonowy dach to samoróbka. :D

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: Oleg » pt lut 17, 2017 08:12

Kompletacja bardzo fajna, powodująca, że paskudne wnętrze e92 staje się nieco bardziej znośne. Uszkodzenia bez tragedii. CH-Ry fajnie siedzą na e92.
Natomiast dla mnie osobiście zdecydowanie na duży minus ta klapa ciosana siekierą no i ten manual.
Jeździłeś DKG dla porównania?

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: tony_rider » pt lut 17, 2017 21:19

Jakoś informacje na temat dachu umknęły mi... nigdzie nie mogłem sie o tym doczytać, chociaż widać po tym jak to jest zrobione że to raczej nie samoróba :) Jest jeszcze kilka rzeczy których nie czaje w tym aucie :) np. co daje przycisk POWER? No i co daje tryb MDM, w którym auto zachowuje sie jak przy narmalnie włączonej kontroli trakcji ??

Co do klapy, jest rzeczywiście słaba, niedługo wleci OEM :)

Niestety nie miałem do tej pory przyjemności przejechać się jakimkolwiek BMW ze skrzynią DKG :( Tak czy owak, naprawdę lubie to że mam w tym aucie lewarek :)

itr 911
Posty: 118
Rejestracja: pt cze 17, 2011 11:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: itr 911 » pt lut 17, 2017 21:34

Jak nie wiesz takich rzeczy to raczej masz małą widzę o bmw M :D
Google 5s i wszytko będzie jasne 8)

Co do auta ładnie się prezentuje szczególnie na tej feldze!
Co do klapy to dyskusyjne i ewidentnie nawiązuje do "kaczego kupra" z porsche carrery RS.
Napewno oryginalnie:)

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: tony_rider » ndz mar 12, 2017 11:57

Siema,

troche zmian w aucie,

wleciała normalna klapa :) Jednak rzeczywiście tego potrzebowało to auto :) Ale sami oceńcie... Oprócz tego na tył dwie nowe opony bo na starych bridgestoneach z 2011 roku średnio się jeździło :P Wrzucam jeszcze kilka fotek wydechu i całego auta :)

Wielka prośba, mógłby mi ktoś zmierzyć wymiary gdzie ma być znaczek M3 na klapie ?

No i pytanie, czy M3 oryginalnie wychodzą bez lotki??


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdr :D

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: --==maly==---- » ndz mar 12, 2017 11:59

Jeszcze koniecznie spoiler na klape najlepiej carbonowy performance.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: Pawel_M3GT » pn mar 20, 2017 03:03

Czarna, manual , czarne kola - moj ideal.
Dopiero zaczela wygladac z normalna klapa.
Koncowe tlumiki srednio mi sie podobaja , amerykanie czesto nie umieja zrobic optycznie ladnego tlumika.. bo jednak fajnie by bylo jakby oprocz tego, ze brzmi, tez wygladal. Jak to wszytko pracuje? glosna jest ??
Fajny diabel :) gratulacje.

aha, jak bedziesz zmienial opony zaloz czarne odwazniki ;)

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: bosspower » czw kwie 13, 2017 20:08

Masz x pipa ESS z przesunietym iksem w strone szkrzyni biegow podobnie jaku mnie.
Koncowe to Billy Boat, ja mam OEM moda.

Musi sie to drzec niemilosernie.

Mozesz sprawdzic jeszcze czy poprzedni wlasnicie nie zmienil kola pasowego bo to u nich popularny mod ktory ja tez mam.

Wydaje mi sie jest tam wgrany jakis program bo ktos kto robi takie mody pewnie by go zrobil.

MIerzyles sie z seryjny powerem jakims?
Albo z seryjnym bez katow/na akrapie pelnym ?

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: tony_rider » pt kwie 14, 2017 08:36

Fakt auto jest mega głośne, ale mega dobrze głośne :D Które koło pasowe masz na myśli? To na wale korbowym? Co ten mod ma dać ??

Auto miało dłubane przy programie i jak się okazało był to powód wywalania błędów przez auto na nienagrzanym silniku, auto dostało teraz najnowszy soft i program do sterownika silnika i problem wreszcie zniknął:)

Nie miałem okazji próbować się z żadną inną M,

Postaram się niedługo wrzucić jakiś filmik jak to gada :)

Pozdr 8)

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: bosspower » pt kwie 14, 2017 14:41

Kolo pasowe od napedzania wspomagania i klimy . To duze . Zobacz czy masz seryjne .
Ma dac 2.5 konia i 10 niuta i ze lepiej bedzie sie wkrecac na obroty.Przynajmniej moje . Takie kolo to 1000 zl jest warte.

Jaki blad ci wyskakiwal ? Moze to bylo od tego ze nie masz katalizatorow.

Teraz jak wgrales najnowszy soft to juz nie masz programu jesli przedtem bym robiony.

Jaki program dostalo ? Czy ktos poprostu wylaczyl ze blad nie wyskakuje .

tony_rider
Posty: 193
Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
Auto: BMW

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: tony_rider » pt kwie 14, 2017 21:51

2b0d - regulator biegu jałowego, po 2-4 sekundach pracy na zimnym auto wpadało w tryb awaryjny i szarpało silnikiem, wkręcał się do max 4000 obr. Wgrany najnowszy soft i problem zniknął :)

Katów nie mam dalej a błędu nie ma, także raczej to nie ma związku :)

rs4life
Posty: 104
Rejestracja: pn sie 12, 2013 18:30
Auto: BMW M3 E36/E46/E92

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: rs4life » sob kwie 15, 2017 11:42

tony_rider pisze:2b0d - regulator biegu jałowego, po 2-4 sekundach pracy na zimnym auto wpadało w tryb awaryjny i szarpało silnikiem, wkręcał się do max 4000 obr. Wgrany najnowszy soft i problem zniknął :)

Katów nie mam dalej a błędu nie ma, także raczej to nie ma związku :)
Tak sie nieco glupio zapytam, jak mozna wgrac najnowszy soft? :D

bosspower
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 09, 2015 21:09
Auto: M3 E93 LCI
Lokalizacja: Radom

Re: m3 e92 -> tony

Post autor: bosspower » sob kwie 15, 2017 15:24

Jedz do aso . Moze to zajac kilka godzin .

ODPOWIEDZ