///M3 e36 3.2 by Elvis
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Nie chciałbym abyś pomyślał, że Cię w jakiś sposób hejtuje czy coś ale dla mnie mieć rozbrojony blok do ostatniej śrubki i zrobić wszystko prócz osiowania wału to takie trochę... Hmmm nie wiem jak to wyrazić. Przy tym nakładzie sił i środków jest o jedynie kropla w morzu. A dokładne sprawdzenie stóp jest możliwe jedynie na obrabiarce.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Spoko :)sprawdzanie bloku, pomiary,obróbka wszystko odbywało się z dokładnością. Tak samo z było ze stopkami. Bez sensu jest regenerowanie czegoś co tego nie wymaga Sprawdzane na maszynie - diagnoza -ok
Chyba mnie zle zrozumiałeś ze nie regenerowalem miałem na myśli ze niema potrzeby...
Na pierdolach nie ma co oszczędzać wiem ale wszystko jest tak jak mówię wyżej.
Chyba mnie zle zrozumiałeś ze nie regenerowalem miałem na myśli ze niema potrzeby...
Na pierdolach nie ma co oszczędzać wiem ale wszystko jest tak jak mówię wyżej.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Siema! Po roku czasu udało sie znaleźć chwile na to, żeby sie tu przypomnieć...
Ogólnie remont sie udał i Ema ma się dobrze.
Na pierwszy strzał wykresik z hamowni: wynik 317 Koni i 338,5 NM
Z optycznych zmian to tylko felgi - BBS RC 303 18' 8,5J i Xenon 6000K
Mechanicznie z nowych rzeczy które wpadły to :
-Zawieszenie gwintowane z reg. twardosci Firmy ISC w wersji Racing
-Cambery
- Nowe tarcze hamulcowe przód Ori SHW ///M BMW
-Nowe klocki tył i przod FEROODO DS3000
- Przewody gumowe zastapione stalowym oplotem firmy HEL
-Acentycznie tylne tuleje wachacza przedniego z Poliuretanu
-rozporki firmy Staffa
-przekladnia kierownicza z e46 (2.7 obrotu)
-Kiera w Alcantarze
-wkładka filtr powietrza K&N
-na bieżąco olej 5w50 Windigo
-i wiele innych pierdółek o ktorych już zapomniałem
Geometria
W ubiegłym sezonie byłem na TrackDay Poznań i było super bez awarii udało sie wykrecic czas 1:55.111 (mało pojeździlem w sumie wiec w tym roku,
chce go znacznie poprawić).
Poźną jesienią załapałem się jeszcze na TrackDay w Czeskim Brnie na torze wyścigowym 'Automotodrom Brno'.
Filmik- tak sobie jeżdżę https://www.youtube.com/watch?v=y36__bLhKlA" onclick="window.open(this.href);return false;
No i tyle na razie Najbliższe plany to kupić kolejny komplet semi-slicków i jeździć wszędzie i czekać na TrackDaye
PS. Ori GT Class i Xbrace czekaja na montaż
Pozdro!
Ogólnie remont sie udał i Ema ma się dobrze.
Na pierwszy strzał wykresik z hamowni: wynik 317 Koni i 338,5 NM
Z optycznych zmian to tylko felgi - BBS RC 303 18' 8,5J i Xenon 6000K
Mechanicznie z nowych rzeczy które wpadły to :
-Zawieszenie gwintowane z reg. twardosci Firmy ISC w wersji Racing
-Cambery
- Nowe tarcze hamulcowe przód Ori SHW ///M BMW
-Nowe klocki tył i przod FEROODO DS3000
- Przewody gumowe zastapione stalowym oplotem firmy HEL
-Acentycznie tylne tuleje wachacza przedniego z Poliuretanu
-rozporki firmy Staffa
-przekladnia kierownicza z e46 (2.7 obrotu)
-Kiera w Alcantarze
-wkładka filtr powietrza K&N
-na bieżąco olej 5w50 Windigo
-i wiele innych pierdółek o ktorych już zapomniałem
Geometria
W ubiegłym sezonie byłem na TrackDay Poznań i było super bez awarii udało sie wykrecic czas 1:55.111 (mało pojeździlem w sumie wiec w tym roku,
chce go znacznie poprawić).
Poźną jesienią załapałem się jeszcze na TrackDay w Czeskim Brnie na torze wyścigowym 'Automotodrom Brno'.
Filmik- tak sobie jeżdżę https://www.youtube.com/watch?v=y36__bLhKlA" onclick="window.open(this.href);return false;
No i tyle na razie Najbliższe plany to kupić kolejny komplet semi-slicków i jeździć wszędzie i czekać na TrackDaye
PS. Ori GT Class i Xbrace czekaja na montaż
Pozdro!
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Temperatura idzie na 150 stopni ? Taka jazda szybko zalatwisz motor. Może masz termostat walnięty?
Zalales M3 jakims ruskim olejem w dodatku 5W ??
Zalales M3 jakims ruskim olejem w dodatku 5W ??
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
faktycznie... od połowy filmu to tam 150 stopni jest... strasznie dużo...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Po coś się czyta wartości lepkości oleju. Ten jest ruski, produkowany w Niemczech. Niech będzie nawet z Uzbiekstanu, cel jest jeden -ochrona i zdrowie motora. Nagrzewa sie fakt, będę działał coś tej sprawie, ale nic jej nie będzie. Wtedy jeździłem jeszcze na Millersie CFS 10W60. Nierozumiem pytania 5W ? Co tu ma wartość zimowa do tego?
Od połowy filmu masz 135-140, jak doszło do 150 to odpuscilem.
Od połowy filmu masz 135-140, jak doszło do 150 to odpuscilem.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Porozmawiaj z Marcinem_Os, on też bagatelizował swoje 140-150.
Motor w dobrym stanie na odpowiednim oleju powinien nie przekraczać 120-130.
Motor w dobrym stanie na odpowiednim oleju powinien nie przekraczać 120-130.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
- wojtasm5
- Posty: 360
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Przy 180 można fryty ładować do wanny.
Po mojemu coś jest za ciasno w silniku stąd taka wysoka temperatura
Po mojemu coś jest za ciasno w silniku stąd taka wysoka temperatura
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
U mnie na 10W60 miał około 105 stopni.. ale mocno po dupie nie dostawał
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Elvis pisze:Jedna z tuleji po rozwiertaniu Poducent kutych zaleca pasowanie 0,10mm ale u mnie zrobiliśmy minimalnie ciaśniej na 0,08mm co powinno
zmniejszyć tzw. dzwonienie silnika
Może właśnie to cieśniejsze pasowanie o te 0,02mmwojtasm5 pisze:Przy 180 można fryty ładować do wanny.
Po mojemu coś jest za ciasno w silniku stąd taka wysoka temperatura
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Najbradziej prawdopodobna opcja to walniety termostat w podstawie, ewentualnie gowniany olej, ale zeby az takie roznice byly to chyba malo prawdopodobne.
Sprawdz termostat bo bedziesz mial nieszczescie.
Sprawdz termostat bo bedziesz mial nieszczescie.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Termostat wywal jak chcesz tak jeździć. U mnie na Brnie trzymało 150 stopi dopiero po zalaniu Sorta temp spadła do 130 a okazało się ze przycinał się termostat olejowy a i chłodnica była już stara. Teraz 130 to górna temperatura.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Na Millersie 10w60 się tak działo, szybko lapala temp. Teraz na tym co jeżdżę (Windigo 5W50) to jest duzo lepiej. Dojdzie do 120 i potem już go nie rusza. Fakt, ze na torze z tym olejem jeszcze nie jezdzilem ,ale bywa ze upala sie po cywilnych drogach. Stąd już zauważyłem różnice.
Pumba- Jakiego Sorta zalales? 10w60? Czy 5w50? Bo kolega zalal ten drugi i jechał na Lawecie w druga stronę z wypadu na Poznań. Poszła się yeabac pompa olejowa dzięki temu że miał dodatkowy zegar pokazujący ciśnienie nie zatarl motora.
Ale się czepiacie tego pasowania...
Dla pewności wymienie termostat. 03.07.16 jadę na Poznań zobaczę co się będzie dziać!
Pumba- Jakiego Sorta zalales? 10w60? Czy 5w50? Bo kolega zalal ten drugi i jechał na Lawecie w druga stronę z wypadu na Poznań. Poszła się yeabac pompa olejowa dzięki temu że miał dodatkowy zegar pokazujący ciśnienie nie zatarl motora.
Ale się czepiacie tego pasowania...
Dla pewności wymienie termostat. 03.07.16 jadę na Poznań zobaczę co się będzie dziać!
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Ja sie nie czepiamElvis pisze:
Ale się czepiacie tego pasowania...
Dla pewności wymienie termostat. 03.07.16 jadę na Poznań zobaczę co się będzie dziać!
Ciekawy jestem jak bedzie na nowym termostacie.
Cala podstawe filtra musisz kupic bo osobno nie wystepuje.
Daj od razu znac czy cos sie zmienilo.
Re: ///M3 e36 3.2 by Elvis
Ja zalałem tego 10w60 XR - zrobiłem na nim z 500 km po torze.
Z olejami to jest loteria nie mamy nowych aut i sadze ze jak do 20 leteniego silnika nalejesz coś gęstego to na bank się coś wykrzaczy , chyba że masz wszystko nowe w silniku.
Ja wywaliłem termostat i po problemie.
Z olejami to jest loteria nie mamy nowych aut i sadze ze jak do 20 leteniego silnika nalejesz coś gęstego to na bank się coś wykrzaczy , chyba że masz wszystko nowe w silniku.
Ja wywaliłem termostat i po problemie.