wymiana oleju w M3 e36

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: piotr e38 » sob wrz 12, 2009 12:59

listek pisze:
Pawel_M3GT pisze:Widze, ze niektorzy jezdza sobie z poziomem 3/4 czego zupelnie nie pojmuje
choć ja wole max na bagnecie to czy 3/4 (czyt. miedzy min. a max.) jest złe?
Złe pewnie nie jest jeśli normalnie jeździsz autem, to nic się nie dzieje, ale przy ekstremalnym upalaniu( kręceniu bączków itp.) mając stan MAX lub 1-2mm powyżej, minimalizujesz ryzyko że pompa zassie zamiast oliwy powietrze a co się z tym wiąże to chyba wszyscy na tym forum wiedzą.

Ja osobiście preferuję stan oleju na Maximum lub 1-2 mm powyżej.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: listek » sob wrz 12, 2009 13:48

no i wszystko w temacie
wszczyscy czytali minimum max :-D
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Pawel_M3GT » pn wrz 14, 2009 01:09

listek pisze:
Pawel_M3GT pisze:Widze, ze niektorzy jezdza sobie z poziomem 3/4 czego zupelnie nie pojmuje
choć ja wole max na bagnecie to czy 3/4 (czyt. miedzy min. a max.) jest złe?
Jak sie jezdzi na grzyby lub na dzialke to nie.
Ale gdy uzywamy emki prawidlowo czyli szybka jazda po zakretach to jest wtedy "zle"

Z reszta nie widze zadnego celu w tym zeby miec 3/4 , a nie max :570:

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Rekin » pt gru 04, 2009 19:15

Czy moglby ktos opisac procedure wymiany oleju krok po kroku. Tzn kiedy odkrecic srube w misce, w ktorym momencie wlozyc wklad, czy puszke z wkladem trzeba zalac olejem po zmianie wkladu?
Bede to robil pierwszy raz i nie chce popelnic zadengo bledu.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Bombel » sob gru 05, 2009 11:35

Ja robię to tak:
1. Rozgrzewam silnik
2. Odkręcam dekiel w obudowie filtra oleju, na kluczyk 13.
3. Odkręcam korek wlewu oleju
4. Odkręcam śrubę w misce
5. Olej sobie ścieka, aż ścieknie do końca
6. Przecieram sobie szmatką w międzyczasie obudowę tak gdzie się da, ew. wycieram pozostałości oleju w niej
7. Wkładam filtr oleju, zwilżam olejem uszczelkę, montuję nowe podkładki i skręcam obudowę i śrubę w misce
8. Zalewam olej i odpalam auto
9. Sprawdzam, czy zgasła kontrolka od ciśnienia i poziom oleju

Koniec.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Pawel_M3GT » śr gru 09, 2009 12:49

Ja jeszcze dodam ze przy koncu sciekania oleju, podnosze auto pod katem , wtedy scieknie wszystko.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Foinix » sob maja 09, 2015 14:01

Odkopie trochę tamat...

Moje ///M jest przed wymianą oleju, ale chciałbym też zalać płukankę przed spuszczeniem starego oleju.

Zależy mi żeby pozbyć się starego oleju w możliwie 100% aby tymsamym płukanka nie została w układzie.

Pawał pisał że dobrze przechylić samochód pod koniec żeby spłynęło wszystko... A czy z chłodnicy oleju wszystko samo spłynie czy trzeba ją odkręcić ?

Rutek napisał że można przekręcić rozrusznikiem żaby opróżnić pompę. Jak zrobić to najbezpieczniej ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

rutek
Posty: 163
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 15:48
Auto: ///M3 E36 Coupe
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: rutek » sob maja 09, 2015 14:21

Nawet jak na chwilę "zakręcisz" śilnikiem to nic się nie stanie, mój Ojciec tak robi jak wymienia u siebie olej.

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: chudini3 » sob maja 09, 2015 15:24

Raczej się odradza używanie płukanek.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Foinix » sob maja 09, 2015 15:47

chudini3 pisze:Raczej się odradza używanie płukanek.

możesz powiedzieć z jakich powodów ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Lassie » sob maja 09, 2015 18:51

Pewnie w polonezach, ew. W124 z milionem km tak...

Temat był wałkowany - nic się nie stanie, a pozbędziesz się trochę syfu, zwłaszcza, jeśli był tam produkt genialnych inżynierów...marketingu (castrol). Bardzo wielu ludzi to robiło, robi w M i nie tylko i nic się nie działo.

Awatar użytkownika
Foinix
Posty: 181
Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Osby, Sverige
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Foinix » sob maja 09, 2015 19:04

jestem tego samego zdania...


i dokładnie tak, był i jeszcze jest Castrol... daltego będzie płukanka, a następnie zostanie wlany Millers.
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: ww296 » śr maja 20, 2015 11:37

Zaraz, zaraz - tak sobie czytam ten temat i dlaczego nikt nie napisał o spuszczaniu oleju również z przedniej części miski? Przecież są dwa korki oleju. Ja zawsze rozgrzewam silnik i spuszczam olej z dwóch korków co najmniej 45 minut - czasem więcej - potem lub w trakcie wlewam około 0,2 - 0,5 l nowego oleju i czekam aż z korków poleci ten nowy czysty, zakręcam, uzupełniam - cześć przez filtr oleju - odpalam bez dotykania gazu - obserwując kontrolkę ciśnienia, po kilku, kilkunastu sekundach utrzymuje około 1000-1500 RPM przez kilkanaście sekund, potem prze gazówka do 3000 RPM, jeszcze chwila pracy na wolnych - gaszę i po chwili sprawdzam stan - w razie potrzeby uzupełniam do niepełnego maxa, potem jeżdżę normalnie i po niedługim czasie sprawdzam czy wszytko ok - najczęściej na drugi dzień po postoju kilkugodzinny na płaskim sprawdzam stan i uzupełniam do maxa w razie potrzeby - zwykle nie potrzeba ponieważ po dłuższym postoju do miski spływa cały olej i jest go trochę więcej niż mierzone na ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu.

Ps. Wiem że procedura bez sensu skomplikowana, ale auto traktuje hobbystycznie podobnie jak i wymianę oleju - lubię jak wszystko jest dopieszczone ;) w moich innych użytkowych auta robię to oczywiście normalnie - czyli po rozgrzaniu spuszczanie co najmniej 10 minut, wymiana filtra zalanie i czasem sprawdzam stan na drugi dzień a czasem nawet i to nie bo są elektroniczne wskaźniki poziomu - a i tak to w przypadku kiedy sam wymieniam co zdarza się rzadko :)
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: Oleg » śr maja 20, 2015 13:28

Lassie pisze:Pewnie w polonezach, ew. W124 z milionem km tak...

Temat był wałkowany - nic się nie stanie, a pozbędziesz się trochę syfu, zwłaszcza, jeśli był tam produkt genialnych inżynierów...marketingu (castrol). Bardzo wielu ludzi to robiło, robi w M i nie tylko i nic się nie działo.
Oczywiście, że motor przy zmianie oleju zwłaszcza z Castrola warto przepłukać(jak zlejesz stary olej z płukanką to zobaczysz dlaczego?). Płukałem już kilka S54 i nie tylko i w żadnym nic złego się nie podziało. Płucz, zalej Millers'a i ciesz się jazdą.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
iparts
Posty: 12
Rejestracja: pt mar 22, 2013 12:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wymiana oleju w M3 e36

Post autor: iparts » czw lip 23, 2015 10:00

Tym bardziej że koszt takiej płukanki Liqui Moly to +/- 40PLN więc nie jest to nie wiadomo jak wygórowana cena - proszę http://www.iparts.pl/czesc/srodek-do-pl ... 62324.html" onclick="window.open(this.href);return false; - a ilość tego nagaru jaki wyleci może czasami człowieka przerazić :shock: Dużo osób odradza ten zabieg, ale w większości są to ludzie którzy nigdy tego nie robili i jedynie powtarzają opinie innych, oczywiście decyzja należy do Ciebie ale ja popieram kolegę @Oleg.

ODPOWIEDZ