e34 M5 '95 Avus Blau

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: SyTy » pt lut 22, 2008 12:13

wszyskto o czym piszesz z mechaniką i wymianami jest już w planie, szukam jeszcze przewodów hamulcowych w oplocie, w ori szybko gotuje sie płyn, nawet ten 5.1
PAWEŁ M5E34 pisze:bo tego nauczysz się pózniej tylko spokojnie i dokładnie
spokojnie, przewineło mi się już przez garaż e36 M3 '93 manual, e36 M3 '98 manual, e46 M3 '03 cabrio manual - jakoś smg mi nie leży ;) więc wydaje mi się że nauke mam już za sobą, a w trójkach tych z 6-tką nie zauważyłem jakiś specjalnych kłopotów ze skrzynią - chyba że w e34 jest jakaś delikatniejsza
PAWEŁ M5E34 pisze:swoją kupiłem do zabawy i do jazdy na co dzień a m-ka ma zapierdalać a nie wygladać a jeśli te słowa idą w parze to trzeba się cieszyć
ja bardziej do zabawy ale i jedno i drugie musi być top :cool:
No Fear - No Fun!

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: SyTy » pt lut 29, 2008 15:20

PAWEŁ M5E34 pisze:trochę jestem ciekawy tej tarczy przedniej jak byś miał czas zrobić zdjęcie i co to za producent pływającej tarczy jest
PAWEŁ - nowa tarcza, to jest ori, nie wiem co to za producent, wszędzie wytłoczenia ///M
Załączniki
tarcza1.jpg
No Fear - No Fun!

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: SyTy » śr mar 12, 2008 15:55

babcia juz po lakierze, jedzie na inspekcje, zrobiłem liste do warsztatu :roll: coś jeszcze???

1. Olej w silniku+filtr,
2. Regulacja zaworów+nowa uszczelka pod pokrywę,
3. Olej w skrzyni biegów + sprawdzić wysprzęglik, jak się poci to wymienić, oceń też sprzęgło, jak trzeba będziemy wymieniać od razu,
4. Olej w tylnym moście,
5. Filtry – powietrza (oryginał), paliwa, oleju, kabinowy – jakieś jeszcze?
6. Płyn chłodniczy,
7. Płyn hamulcowy – co najmniej 5.1 - wybierz (taki który nie zagotuje się zbyt szybko na torze), sprawdzić hamulce – chodzi mi o tłoczki żeby każdy chodził luźno i równomiernie
8. Płyn we wspomaganiu,
9. Płyn w EDC – CHF 7.1?
10. Sprawdzić stan pompy wody, termostatu – da się?
11. Sprawdzić stan napinacza łańcucha – ponoć bolączka wszystkich M5 E34 – całe elaboraty na ten temat w sieci: http://www.bmwe34m5.com/node/224
12. Sprawdzić stan zawieszenia – gumy, końcówki, amory, sprężyny(!!!) jak są podmęczone - wymienić,
13. Klima – wymiana filtra kabinowego, sprawdzić szczelność, dobić jak trzeba,
14. Alternator, rozrusznik – sprawdzić
15. Pasek, paski klinowe – co trzeba - wymieniać,
16. Świece + przewody wysokiego napięcia – sprawdzić czy są ok., jak trzeba – wymieniać,
No Fear - No Fun!

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: Marcin_Os » śr mar 12, 2008 20:48

4. Olej w tylnym moście,
Pamiętaj, że do szpery musi być specjalny olej.

7. Płyn hamulcowy
Wg. mnie najlepiej Motul
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: SyTy » śr mar 12, 2008 20:54

Marcin_Os pisze:4. Olej w tylnym moście,
Pamiętaj, że do szpery musi być specjalny olej.
wszystkie rzeczy idą z BMW, po VIN-nie dadzą chyba dobry?
Marcin_Os pisze:7. Płyn hamulcowy
Wg. mnie najlepiej Motul
jaki?
No Fear - No Fun!

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: Marcin_Os » śr mar 12, 2008 21:13

SyTy pisze:
Marcin_Os pisze:4. Olej w tylnym moście,
Pamiętaj, że do szpery musi być specjalny olej.
wszystkie rzeczy idą z BMW, po VIN-nie dadzą chyba dobry?
Powinni wiedzieć ale dla pewności sprawdź.
SyTy pisze:
Marcin_Os pisze:7. Płyn hamulcowy
Wg. mnie najlepiej Motul
jaki?
RBF600, taki mam i jest ok. Pokusiłbym się jeszcze na twoim miejscu o zrobienie wyłącznika ABS ze środka auta. Sam też będę musiał to zrobić.

Dla przykładu mój ABS reaguje dosyć dziwnie. Hamuje mocno zbliżając się do zakrętu, lekko odpuszczam i ponownie mocno hamuje, ABS odpycha pedał hamulca w górę i samochód hamuje dosyć słabo.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: mateush » śr mar 12, 2008 21:29

Marcin_Os pisze:RBF600, taki mam i jest ok.
Jest juz nowszy RBF660, wyzsze punkty wrzenia na sucho i mokro.
W Tomsonie maja od reki i cena OK.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: zietas » śr mar 12, 2008 21:30

co do 2 punktow to mam watpliwosci ? EDC tam niema zadnego plynu !!! No i twoj silnik nieposiada rowniez przewodow zaplonowych bo w tej wersji wystepoja cewki jak w m50.Z reszta sie zgadzam POZDRAWIAM !!!

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: SyTy » śr mar 12, 2008 21:38

mateush pisze:Jest juz nowszy RBF660, wyzsze punkty wrzenia na sucho i mokro.
W Tomsonie maja od reki i cena OK.
dzięks
zietas pisze:EDC tam niema zadnego plynu !!!
już wiem, mój magik mnie oświecił, twardość jest ustawiana elektrycznie :oops: do niedawna myślałem inaczej...
No Fear - No Fun!

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: Marcin_Os » śr mar 12, 2008 22:11

Ja jeszcze bym wymienił gumki stabilizatorów, po tylu latach mogą już być troche zużyte, niewiele kosztują, szybko się wymienia, a dużo dają.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

PAWEŁ M5E34
Posty: 95
Rejestracja: sob maja 12, 2007 01:34
Lokalizacja: kielce

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: PAWEŁ M5E34 » ndz mar 16, 2008 02:54

w twoim modelu płyn do wspomagania chf 11.s czy jakoś tak ( w pełni syntetyk), do mojego grata był zielony chf7,1 jest wygrawerowany napis na korku czarnej bańki z lewej strony pod maską; w edc jest sterowane prądem ale są akymulatory ciśnieniowe i nie wiem czy sa połaczone przewodami z tym czarnym zbiornikiem ( w niwomatach tak jest) ;
tarcza bardzo ładna i oryginalna bmw nie robią zamienników ale można kupić lepsze klocki i naprawdę jest spora różnica jak się szybko jezdzi
co do kierownicy to kolega miał z e36 m power 97R i weszła nawet mnie namawiał na taką operację jego byłą z 94 roku, być może to zależy od rocznika przekładni i w starym e34 nie wejdzie a w nowym bangla -ale tego nie rozstrzygnę bo nie zakładałem
co do klimy to dolej więcej oleju
płyn hamulcowy chłopaki podpowiadają bardzo dobry, jest lepszy od ferodo 5,1
m5 e34 3,6 13.747 et

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: SyTy » ndz mar 16, 2008 16:23

PAWEŁ M5E34 pisze:można kupić lepsze klocki i naprawdę jest spora różnica jak się szybko jezdzi
jakie, Pagid-y? teraz mam nowy set ale pewnie jeszcze w tym sezonie zejdzie
No Fear - No Fun!

zietas
Posty: 146
Rejestracja: sob cze 30, 2007 17:44
Auto: E46 m3
Lokalizacja: inowroclaw
Kontakt:

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: zietas » ndz mar 16, 2008 21:20

te jak to kolega nazwal akumulatory sluza tylko i wylacznie do podtrzymania cisnienia nivo,niemaja nic wspolnego z edc,plyn w nivo oczywiscie ten sam so wspomagania

Karol M5
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 13, 2008 20:03
Lokalizacja: Radom

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: Karol M5 » czw paź 02, 2008 10:12

Mam pytanie. Gdzie SYTY kupiłeś tą M5 ? W Radomiu? Widze że jest ze Szwajcarii.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

Post autor: SyTy » czw paź 02, 2008 13:19

W Szwajcarii. W Radomiu same zdechlaki mają :mrgreen:
No Fear - No Fun!

ODPOWIEDZ