TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

Post autor: saron22 » pt mar 21, 2014 20:21

Witam Panowie,
Może ktoś z was sprawdzić u siebie w B32 jakie napięcie podaje do ECU czujnik położenia przepustnicy przy pełnym otwarciu przepustnic??
U mnie sytuacja wygląda tak: przy zamkniętych przepustnicach zarówno na wolnych obrotach jak i przy zgaszonym silniku czujnik podaje 0,4V. Przy pełnym otwarciu przepustnicy wartość ta wzrasta jedynie do 3,8V. Nie powinno być czasem tak, że w przypadku pełnego otwarcia przepustnic czujnik powinien podać na sterownik ok 4,8 do 4,9V?? Nadmieniam, że zasilanie czujnika z ECU jest ok i wynosi ok 5,1V.
Kolejne pytanie związane z czujnikiem położenia przepustnicy jest takie:
W Inpie w Analog1 są pokazane stany ON/OFF dla wolnych obrotów, przycisku klimatyzacji, włączenia sprężarki klimatyzacji oraz 4 parametr taki jak Throttle Full Position czy coś takiego. Domyślam się, że 4 parametr dotyczy pełnego otwarcia przepustnicy który u mnie cały czas jest w pozycji OFF nie zależnie od tego czy przepustnica jest całkowicie otwarta czy nie. Pozostałe 3 parametry zachowują się normalnie.
Pomoże ktoś w temacie??

spider231
Posty: 119
Rejestracja: sob mar 30, 2013 20:40
Auto: M3 3.2 Cabrio
Lokalizacja: Kępno

Re: TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

Post autor: spider231 » sob gru 20, 2014 19:33

Mam ten sam temat przy wolnych obrotach albo przy zgaszonym pokazuje 0,48V przy pelnym otwarciu 3,9 dochodzi jak mocno przytrzymam w podlodze gaz . Nadmienie ze TPS kupiłem nowy w serwisie . Czy ktoś wie w czym moze siedzieć przyczyna ? bo nawet inpa pokazuje skale od 0-5 V , to powinno do 5V dojść .

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

Post autor: saron22 » pn gru 22, 2014 20:43

Ja odpuściłem temat z TPS ponieważ jeden z kolegów z forum pożyczył mi czujnik na podmiankę. Na drugim czujniku było dokładnie tak samo.

A jak u Ciebie zachowuje się parametr Throttle Full Position??

spider231
Posty: 119
Rejestracja: sob mar 30, 2013 20:40
Auto: M3 3.2 Cabrio
Lokalizacja: Kępno

Re: TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

Post autor: spider231 » pn gru 22, 2014 22:21

NIe reaguje czyli przy pelnym nacisnieciu gazu nie widzi pelnej otwartej przepustnicy . A gdy mam TPS wykrecony i podlaczony palcem gdy przesuniesz suwak to dochodzi do 5V wiec nie ma siły na przepustnicach tez musi do 5V dochodzić .

Ja mam nowy TPS jest to samo , uwazam ze przepustnice sa zle ustawione i dlatego nie otwiera sie konca .

Aguirre
Posty: 28
Rejestracja: czw maja 22, 2014 13:48
Auto: E36

Re: TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

Post autor: Aguirre » wt gru 30, 2014 15:49

Ja mam na zamkniętych 0,65Volt a na pełnym gazie 4,7Volt.

spider231
Posty: 119
Rejestracja: sob mar 30, 2013 20:40
Auto: M3 3.2 Cabrio
Lokalizacja: Kępno

Re: TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

Post autor: spider231 » wt gru 30, 2014 20:42

Aguirre masz ITB zalozone w silniku 2.8 ? Przy takim ustawieniu przepustnic jakie masz wolne obroty utrzymuje 750 obr czy ma podwyzszone ?

Moze jeszcze ktoś sprawdzi u siebie jestem ciekaw czy ktoś ma jeszcze blizej 5V ?

Napisze jak to sprawdzić gdyby ktos nie wiedział najlatwiej w INPIE na wlaczonym zaplonie wchodzimy w silnik pozniej STATUS , ANALOG 2 i tam mamy TP POSITION jak naciskamy na pedał gazu volty sie zwiekszaja chodzi o podanie ile jest V bez gazu i na pełnym wcisnieciu gazu . I druga opcja dodatkowo mozna sprawdzic tez w STATUS , digital 1 jest tam parametr FULL THROTTLE przy pelnym wcisnieciu gazu powinna sie zaswiecic czarna kropka przy tym parametrze wtedy wiemy ze komputer widzi pelna otwartosc przepustnicy.

Gdy nie mamy INPY wystarczy zwykly miernik Voltomierz TPS jest z przodu silnika wystarczy zsunać ochronna gumke z kostki ( nie rozlaczac kostki ) i wlozyc wtyki miernika pomiedzy 2 a 3 pin kostki na kosce sa opisane nr pinów i analogicznie sprawdzamy na wlaczonym zaplonie bez gazu ile Volt i z pelnym wcisnieciem gazu ile VOLT wg mnie powinno dojsc do 5V wtedy jest pelne otwarcie przepustnic .

Z gory dziekuje za pomoc temat moze przyda sie tez komuś innemu kto walczy z przywroceniem mocy w swojej M3 :)

Aguirre
Posty: 28
Rejestracja: czw maja 22, 2014 13:48
Auto: E36

Re: TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

Post autor: Aguirre » czw sty 01, 2015 16:22

Ja mam silnik 3.0 na bazie m52.Przepustnice rozebrałem całe w drobny mak.Były czyszczone itd.Ustawiłem jak w instrukcji z TIS.
Z wolnymi obrotami nie ma problemów.Są dużo stabilniejsze jak seryjnym kolektorze z m50.Fabrycznie miałem obroty 680 ale podniosłem w programie na 720 bo nieraz na klimie potrafił falować.
W ramach testu wyjmij z potencjometru tulejki mosiężne będzie wtedy regulacja i ustaw potencjometr na inne napięcie.
Nie wiem jakie są wartości dla S50 ale dla m52 napięcie tps na wolnych zawiera się w zakresie 0,2-0,8 volt.Podejrzewam że w s50 będzie podobnie bo to też Siemens jest z tego co pamiętam.
Zrób jakieś 0,7-0,75 i zobaczysz czy na pełnym otwarciu wejdzie w "full load" w inpa.
Tylko po przestawieniu skasuj adaptację bo inaczej nie będzie efektu.
Zmierz jeszcze jak się otwierają motyle.Może wystarczy regulacja na śrubie zderzakowej przy dźwigni gdzie idzie linka gazu.

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: TPS - Czujnik położenia przepustnicy S50B32

Post autor: Endru » pn sty 05, 2015 14:56

Z ciekawości sprawdziłem u siebie i na zamkniętych przepustnicach jest 0,48V a na pełnym otwarciu 3,95V.

ODPOWIEDZ