1998-2003 | silnik: S62B50
-
pauldv8
- Posty: 268
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
- Auto: x
Post
autor: pauldv8 » ndz lis 10, 2013 13:57
ciah pisze:pauldv8 pisze:ja zmieniłem i jak będa jakieś efekty to dam znać. póki co to zauważyłem, że szybko sciemniał ten LQM.
Przykład -co prawda - na swoim S38,ale sedno sprawy to samo.Szybko ciemnieje , ponieważ ma bardzo dobre właściwości czyszczące/płuczące - zobacz na odwrocie opakowania jest tabelka z własnościami tego oleju. Jeden z właściwości ,,deposit prevention'' wg LM jest ,,excellent'' i to fakt, bo ów olej wypłukuje wszelki syf z silnika zgromadzony po swoich ,, poprzednikach''. To co zlałem po kupnie, kiedyś przypominało olej. Do chwili obecnej zrobiłem bodajże 4 lub 5 zmian ( pierwsza zmiana z płukanką) i silnik nadal się czyści , fakt że teraz ciemnieje po późniejszym przebiegu.Pozdrawiam
EDIT: A co do temperatury oleju, to mam podobne spostrzeżenia, jak Kolega Konrad w ostatnich dwóch zdaniach swojego postu

aha, czyli to powiedzmy, że normalne

pewnie za 2-3 tysięcy zleje go i zaleje świeży przy okazji robienia rozrządu to zobaczymy potem
co do temperatury to hmm moja temp podczas jazdy po mieście nie wychodzi powyżej 75stopni

tylko, że ja po mieście jeżdze jak kapelusznik do 4tys obrotów ;-)
-
kostek_ja
- Posty: 2623
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: kostek_ja » czw gru 05, 2013 22:31
Temp. niesamowicie zależą od stylu jazdy. W Ułężu wsiadłem do znajomego e90 która jemu nie przekraczała 100 stopni. Po moim okrążeniu, mimo że nie jechałem ostro (nie mój samochód, bez sensu ryzykować) to olej zawędrował do 110-115 stopni.
-
boogie
- Posty: 753
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
- Auto: M Sechs
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: boogie » czw lut 13, 2014 05:34
Konrad95x pisze:Ja zmieniłem olej na LQM. Zmieniłem gdyż w silniku na CASTROLU było bardzo niedobrze
a pamietasz jak kiedyś broniłeś Castrola, a ja tak na niego najeżdżałem ?

wzięli Cię wtedy na szkolenia i zindoktrynowali hehe
Pozdrówka!
-
Konrad95x
- Posty: 567
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
- Auto: M5
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontakt:
Post
autor: Konrad95x » ndz lut 16, 2014 19:32
Nigdy nie broniłem C ,że nie oszlamia silnika. Nie byłem również jego zwolennikiem czy też przeciwnikiem. Olej jak każdy inny- i wątpię aby smarował lepiej czy gorzej od innych. Wówczas gadka kręciła się wokół linii EDGE vs TWS. Gdzie przekonywałem ,że EDGE SPORT jest nowszym technologicznie olejem od TWSa. Dlatego nie widziałem za zasadne dopłacać 100% do innej etykiety. Zaś opozycja twierdziła ,że tylko św.TWS jest dedykowany do motorów "S" serii M. Dwa lata póxniej do EDGa Proff dopisali ,ze spełnia specyfikacje M.
Dla rozwiania wątpliwości nie uczestniłem w żadnych szkoleniach o olejach. Wole operować na strudiach przypadku jak i warsztatów z rozbierania własnego silnika. Wówczas zwatpliłem w sens zalewania Ca***la po wyczyszczeniu całego silnka.
-
Mickey
- Posty: 319
- Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
- Auto: M5 E39 LCI '01
- Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Mickey » ndz lut 16, 2014 23:07
Słyszałem S62 które miało zalewany Castrol TWS później EDGE FST i na końcu LIQUI MOLY. Na tym ostatnim silnik pracował słyszalnie ciszej.
-
boogie
- Posty: 753
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
- Auto: M Sechs
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: boogie » ndz lut 16, 2014 23:55
ojjjj żeś bronił hehehe
najbardziej chyba, że Castrol to nie McDonald i że mają swoje fabryki a nie produkują gdzie popadnie, jak ja twierdziłem wtedy

i wspominałeś o szkoleniu Castrolowym

Pozdrówka!
-
maciek323
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 16, 2012 11:53
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: maciek323 » wt kwie 01, 2014 14:53
pauldv8 pisze:jeżdzi ktoś na Liqui Moly Synthoil Race Tech GT 1 SAE 10W- 60 ? albo na millersie 10w60 CFS NT?
Macie jakieś doswiadczenia z tym Millersem? Warto na niego przejsc z Castrola?
-
Przemooo
- Posty: 445
- Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
- Lokalizacja: GST
Post
autor: Przemooo » wt maja 06, 2014 19:49
Obecnie śmigam na Millersie, przechodząc od TWS-a, przez Valvoline 5w-50 i LM 10w-60 i na razie jest ciutke ciszej, temp bardziej stabilna.
-
Malin05
- Posty: 5
- Rejestracja: śr cze 26, 2013 20:15
- Auto: M3 E46
Post
autor: Malin05 » sob maja 10, 2014 01:27
Ja szukając oleju stwierdziłem, że podjadę do Liqui Moly bo Castrol jest zwyczajnie ch

Sprawdziłem w katalogu dedykowany do M5 e39 po lifcie i kupiłem Liqui Moly 5-40. I jest zauważalna różnica

przede wszystkim silnik chodzi ciszej i lepiej

tak więc ja zdecydowanie polecam :

"The World Is Yours"
-
maciek323
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 16, 2012 11:53
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: maciek323 » czw lis 27, 2014 11:29
Polecam Millersa 10w60 CFS NT. Bardzo drogi olej, ale dobry. Silnik chodzi ładniej niz na Castrolu. Bierze go też troszke mniej niz Castrola.
-
pauldv8
- Posty: 268
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
- Auto: x
Post
autor: pauldv8 » czw lis 27, 2014 11:33
a ktoś wlewał/ma zamiar wlać PENRITE 10W70?
-
maciek323
- Posty: 38
- Rejestracja: pn lip 16, 2012 11:53
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: maciek323 » czw lis 27, 2014 11:37
czemu planujesz aż tak gęsty? Tak mocno katujesz auto? Mozesz spróbowac z tym Millersem. Wg mnie duzo bardziej stabilny temperaturowo niz Castrol.
-
pauldv8
- Posty: 268
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
- Auto: x
Post
autor: pauldv8 » czw lis 27, 2014 11:42
maciek323 pisze:czemu planujesz aż tak gęsty? Tak mocno katujesz auto? Mozesz spróbowac z tym Millersem. Wg mnie duzo bardziej stabilny temperaturowo niz Castrol.
właśnie ja prawie w ogóle nie katuje auta ;-) Ale znalazłem jako ciekawostkę ten olej. Aktualnie jeżdze od roku na Liqui Moly i będę zmieniać...albo na millersa CFS NT albo wezmę penrite'a.
-
Konrad95x
- Posty: 567
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
- Auto: M5
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontakt:
Post
autor: Konrad95x » czw lis 27, 2014 22:10
od kiedy olej może być gęsty albo rzadki? 10W60 czy 10W70 nie określa gęstości oleju...
a' propos zmiany oleju...pauldV8 poczytaj trochę o olejach ENEOS a mianowicie SUSTINA 0W50... KTD zostało autoryzowanym dystrybutorem ENEOSa produktu Nippon Oil w PL. Niedługo (jeszcze w tym roku) oleje pojawią się nam na półce...chociaż w necie już trochę tego jest Olej nadajacy się do wyczynowych silników (między innymi LEXUS LFA), a jednocześnie nadający się jak żaden inny do eksploatacji na co dzień. Stosowanie olejów 20W50 czy nawet 10W70 to zabójstwo dla silnika głównie podczas każdego rozruchu...niestety 10W60,tez nie słynie od tej strony... a nie rozumiem w jakich warunkach miałby taki olej pracować aby spełnić swoje powołanie (życia i śmierci silnika). W przypadku słonecznego weekendu na torze poznań z pewnością nie będzie "smarował" lepiej jak każdy inny synt. olej 10W czy letni 40/50/60...pod warunkiem na jakiej bazie jest stworzony...
Sam osobiście przetestuję ten olej u siebie w M5 gdyż jeżdzę również w zimie. A panewki nowe

Kolega dziś już zamówił do 997...