M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Hej! Jak już większość z tego forum wie z dziełu giełda, spełniłem swoje marzenie, kupiłem e34 m5 Od kilku miesięcy po sprzedaży 525i "rozpaczłem" z braku e34, najpierw po głowie chodziło jakieś V8 z Manualem 6b, oglądałem kilka sztuk, już miałem nawet kupować, ale po oględzinach bordowej M5 z Płocka stwierdziłem że teraz to musi być już M5 No i jest, takie jak szukałem, 3,8, czarne z jasnym wnętrzem Samochodem przyjechałem wczoraj w nocy z Holandi Przebieg aktualny 129.000 km, troche ciężko mi w to uwierzyć, ale Mka wygląda na naprawde fajną i zdrową i tym też się sugerowałem a nie przebiegiem:)
Do auta dostałem całą stertę faktur z całego jej życia, 4 kluczyki, kody do radia, książki obsługi i instrukcje. Oczywiście jest w nim troche do zrobienia, poczynając od mechaniki, przejrzenia silnika, uzupełnienia brakujących rzeczy no i doprowadzenia wyglądu do takiego jak po wyjściu z fabryki Napewno nie będzie tutaj żadnego tuningu czy wieść Tuningu Wszystko ma być zgodne z Vinem, no i chciałbym ją w parę rzeczy doposażyć w miare możliwości. Najważniejszy na dzień dzisiejszy jest dla mnie silnik. Będę chciał oddać do jakiegoś porządnego serwisu który zna sie na tych silnikach i wie gdzie zaglądnąć i na co zwrócić uwagę. Jakie wazne elementy wymienić. Może polecicie jakiś warsztat najlepiej z Małopolski który zna dobrze te silniki?
Auto jest mocne, bardzo fajnie ciągnie, jednak na wolnych obrotach silnik nie chodzi idealnie i to mnie troszke martwi. Jakie eksploatacyjne elementy Przy B38 na dzień dobry na pewno muszę wymienić? Oprócz nierównej pracy na wolnych pod autem widać troche spoconą misę olejową, także gdzieś też trzeba będzie uszczelnić.
Z wizualnych rzeczy napewno pierwsze do wywalenia pójdą naklejki alpiny z boków. Poprawić trzeba listwy pod drzwiami, oprócz tego lakier naprawdę ładny, na aucie jest parę minimalnych i niewidocznych z daleka wgniotek, ale narazie to zostaje. Muszę ja przemierzyć jeszcze czujnikiem lakieru żeby sprawdzić co było lakierowane, na moje śrdenio fachowe oko dostrzegłem narazie że napewno lakierowana była klapa i prawdopodobnie oba tylne błotniki do połowy Ale zobaczymy, przód wygląda na ori lakier Auto jest praktycznie bez rdzy i na tym strasznie mi zależało. na progach delikatnie zaczyna łapać ruda więc trzeba będzie z tym coś pewnie zrobić po zimie Doły drzwi bez rdzy ! Podłoga w stanie idealnym, ba tak samo, wydech w niektórym miejscach wygląda jak po przebiegu kilka tyś. KM
Co do zgodności z Vinem, brakuje z tyłu 9jx17, więc tego napewno będę szukać, będzie pewnie ciężko dostać same dwie tylne… ale zobaczymy Z ciekawych doposażeń, auto posiada szperę, co też bardzo mnie ucieszyło Chciałbym jej kiedyś napewno dołożyć tempomat i czarną podsufitkę.
Wrzucam rozkodowany VIN:
Art.
Wartość
Numer podwozia WBSHC91010GD62063
Kod typu HC91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S38
Pojemność skokowa 3.80
Moc 255
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka (0476)
Data prod. 1991-12-11
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S661* BMW BAV. CASS. III
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S686A ANTENNENDIVERSITY Anteny Diversity
S781A LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse Obr. BMW, st. le. M Kontur
S782A NUERBURGRING-FAHRWERKSPAKET Podwozie Nürburgring
Teraz czas sie zająć rejestracją i opłatami. No i działać z wszystkim planami jakie już w głowie są:) Wrzucę narazie kilka tylko fotek jeszcze z wczoraj z trasy, z podnośnika podczas oględzin oraz jakieś tam jeszcze z ogloszenia
Kilka moich:
Podwozie
No i po powrocie już w garage
Oceniajcie i doradzajcie Pozdro !
Do auta dostałem całą stertę faktur z całego jej życia, 4 kluczyki, kody do radia, książki obsługi i instrukcje. Oczywiście jest w nim troche do zrobienia, poczynając od mechaniki, przejrzenia silnika, uzupełnienia brakujących rzeczy no i doprowadzenia wyglądu do takiego jak po wyjściu z fabryki Napewno nie będzie tutaj żadnego tuningu czy wieść Tuningu Wszystko ma być zgodne z Vinem, no i chciałbym ją w parę rzeczy doposażyć w miare możliwości. Najważniejszy na dzień dzisiejszy jest dla mnie silnik. Będę chciał oddać do jakiegoś porządnego serwisu który zna sie na tych silnikach i wie gdzie zaglądnąć i na co zwrócić uwagę. Jakie wazne elementy wymienić. Może polecicie jakiś warsztat najlepiej z Małopolski który zna dobrze te silniki?
Auto jest mocne, bardzo fajnie ciągnie, jednak na wolnych obrotach silnik nie chodzi idealnie i to mnie troszke martwi. Jakie eksploatacyjne elementy Przy B38 na dzień dobry na pewno muszę wymienić? Oprócz nierównej pracy na wolnych pod autem widać troche spoconą misę olejową, także gdzieś też trzeba będzie uszczelnić.
Z wizualnych rzeczy napewno pierwsze do wywalenia pójdą naklejki alpiny z boków. Poprawić trzeba listwy pod drzwiami, oprócz tego lakier naprawdę ładny, na aucie jest parę minimalnych i niewidocznych z daleka wgniotek, ale narazie to zostaje. Muszę ja przemierzyć jeszcze czujnikiem lakieru żeby sprawdzić co było lakierowane, na moje śrdenio fachowe oko dostrzegłem narazie że napewno lakierowana była klapa i prawdopodobnie oba tylne błotniki do połowy Ale zobaczymy, przód wygląda na ori lakier Auto jest praktycznie bez rdzy i na tym strasznie mi zależało. na progach delikatnie zaczyna łapać ruda więc trzeba będzie z tym coś pewnie zrobić po zimie Doły drzwi bez rdzy ! Podłoga w stanie idealnym, ba tak samo, wydech w niektórym miejscach wygląda jak po przebiegu kilka tyś. KM
Co do zgodności z Vinem, brakuje z tyłu 9jx17, więc tego napewno będę szukać, będzie pewnie ciężko dostać same dwie tylne… ale zobaczymy Z ciekawych doposażeń, auto posiada szperę, co też bardzo mnie ucieszyło Chciałbym jej kiedyś napewno dołożyć tempomat i czarną podsufitkę.
Wrzucam rozkodowany VIN:
Art.
Wartość
Numer podwozia WBSHC91010GD62063
Kod typu HC91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S38
Pojemność skokowa 3.80
Moc 255
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka (0476)
Data prod. 1991-12-11
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S661* BMW BAV. CASS. III
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S686A ANTENNENDIVERSITY Anteny Diversity
S781A LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse Obr. BMW, st. le. M Kontur
S782A NUERBURGRING-FAHRWERKSPAKET Podwozie Nürburgring
Teraz czas sie zająć rejestracją i opłatami. No i działać z wszystkim planami jakie już w głowie są:) Wrzucę narazie kilka tylko fotek jeszcze z wczoraj z trasy, z podnośnika podczas oględzin oraz jakieś tam jeszcze z ogloszenia
Kilka moich:
Podwozie
No i po powrocie już w garage
Oceniajcie i doradzajcie Pozdro !
- Norberte30
- Posty: 252
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 20:18
- Auto: M3 e36 3.2 SMG Estoril
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Bardzo mi się podoba, gratulację. Osobiście naklejki bym zostawił, taki ciekawy smaczek. Szpere to chyba każda M5 ma. Powodzenia.
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Ladnie sie reprezentuje, te naklejki nadaja jej jeszcze wiekszego uroku ja bym je narazie zostawil;)Fajniutkie wnetrze zaluje ze moja niema alncantary ale skora jest bardziej trwala cos za cos.Jedynie to jasna deska mi sie niepodoba i jak zmienisz na czarny sufit to niebedzie takie fektu. Dokladka tempomatu jak dla mnie to w m5 nieporozumienie;) tym bardziej ze raczej na codzien i na dalekie dystanse raczej nie bedziesz jej uzytkowal pozatym zabawa gazem daje fajna frajde.A propo szpery kazda m5 ja mial.
Co do materialow ekspolatacyjnych to;
-olej pelen syntetyk 10w 60
-fitry
-swiece
-napinacz /upgrade na s50b32
-skontrolowac luzy zaworow co wiaze sie z wymiana uszczeliki glownej i 3 szt tzw okularkow pod swiece
Rejetrujesz ja jako zabytek?
Co do materialow ekspolatacyjnych to;
-olej pelen syntetyk 10w 60
-fitry
-swiece
-napinacz /upgrade na s50b32
-skontrolowac luzy zaworow co wiaze sie z wymiana uszczeliki glownej i 3 szt tzw okularkow pod swiece
Rejetrujesz ja jako zabytek?
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Jak już pisałem, mój ulubiony środek. Gratuluję !
EDIT: Zazdroszczę osłony pod skrzynią biegów
EDIT: Zazdroszczę osłony pod skrzynią biegów
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Piekna sztuka Ci sie trafila musze przyznac, dbaj o nia
Bede obserwowal Twoj temat
Bede obserwowal Twoj temat
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Dbaj o nią i zachowaj ją w oryginale. Podwozie wygląda na zdrowe. Powymieniaj wszystkie oleje, płyny itd. Pozdro
- listek
- Posty: 459
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
dla mnie naklejki też powinny zostać, naprawdę dodają smaku do auta ale to twoja petarda
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Bardzo ładny samochód dbaj i chuchaj na niego. Co do naklejek na bokach to masz rację, pozbądź się tego, kupiłeś M5 a nie Alpine Coś mi się wydaje, że znaczek na tylnej klapie ///M5 nie jest z e34, jest ,, wyoblony '' w e34 jest ,, płaski''
- Norberte30
- Posty: 252
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 20:18
- Auto: M3 e36 3.2 SMG Estoril
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Czy to na pewno naklejki alpiny?
Przecież były opcje tzw. dekorów oryginalnych bmw, może to jeden z nich? Pewnie Venom będzie wiedział:)
Przecież były opcje tzw. dekorów oryginalnych bmw, może to jeden z nich? Pewnie Venom będzie wiedział:)
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Zacznę od tego, że gratuluję spełnienia marzeń. Warto żyć dla takich chwil, nie?
Auto bardzo ładne. Zarówno wnętrze jak i spód. Piękny stan. Kupiłeś auto za nieniską cenę, ale zobaczysz, że to będzie procentować.
Co do silnika, to warto zajrzeć na luz zaworowy i balans przepustnic. Do tego wymienić świece i telepanie na biegu jałowym powinno być mniejsze. Nigdy nie udało mi się go zredukować do zera, a robiłem już chyba 5 silników S38 pod tym kątem. Nie znam też ani jednej M5, która pracowałaby równo na biegu jałowym.
O szperze już koledzy powiedzieli, a Tobie radzę poszperać trochę na forum zanim coś zaczniesz dziubać. Sporo wiedzy jest . Można poczytać i coś się doszkolić. Nie znam nikogo w Małopolsce kto miałby do czynienia z tym silnikiem, ale nie jest to "rocket sience" także każdy dobrze ogarnięty mechanik potrafi podstawowy serwis mu zrobić. Jest kilka "knifów" przy regulacji zaworów i przepustnic, ale nie wiem czy będziesz chciał to robić...
Z tego co wiem to naklejki alpiny mają minimalnie inny wzór niże te Twoje. Twoje raczej nie są oryginalne. Ja bym je zrzucił.
Pisz dużo na forum, zawsze ktoś coś doradzi
Przy okazji zapraszam do dodania auta do galerii na stronie m5e34.pl
Powodzonka!!
Auto bardzo ładne. Zarówno wnętrze jak i spód. Piękny stan. Kupiłeś auto za nieniską cenę, ale zobaczysz, że to będzie procentować.
Co do silnika, to warto zajrzeć na luz zaworowy i balans przepustnic. Do tego wymienić świece i telepanie na biegu jałowym powinno być mniejsze. Nigdy nie udało mi się go zredukować do zera, a robiłem już chyba 5 silników S38 pod tym kątem. Nie znam też ani jednej M5, która pracowałaby równo na biegu jałowym.
O szperze już koledzy powiedzieli, a Tobie radzę poszperać trochę na forum zanim coś zaczniesz dziubać. Sporo wiedzy jest . Można poczytać i coś się doszkolić. Nie znam nikogo w Małopolsce kto miałby do czynienia z tym silnikiem, ale nie jest to "rocket sience" także każdy dobrze ogarnięty mechanik potrafi podstawowy serwis mu zrobić. Jest kilka "knifów" przy regulacji zaworów i przepustnic, ale nie wiem czy będziesz chciał to robić...
Z tego co wiem to naklejki alpiny mają minimalnie inny wzór niże te Twoje. Twoje raczej nie są oryginalne. Ja bym je zrzucił.
Pisz dużo na forum, zawsze ktoś coś doradzi
Przy okazji zapraszam do dodania auta do galerii na stronie m5e34.pl
Powodzonka!!
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Co do felg 9j na tył to chyba lepiej kupić komplet i sprzedać komplet 8j. Dwie sztuki ciężko dostać, a komplety się zdarzają
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Felgi chyba uda sie kupić już niebawem Narazie zabieram sie powoli za kompletowanie materiałów eksploatacyjnych… Zastanawiam sie tylko czy zaczynać wymieniać oleje filtry i wszystko, przed sprawdzeniem gdzie silnik się poci… bo jak było widać na fotce pod miską jest troche potu z oleju…. Jak myślicie to będzie coś grubszego? Przy takim uszczelnianiu motoru trzeba będzie wyciągać motor ? Może narazie w sumie spróbuje tylko umyć dokładnie silnik i powymieniam wszystko i będe obserwować gdzie sie silnik poci
Dzięki za wszystkie opinie i zapraszam do dalszego komentowania:) Naklejki napewno wylecą, muszę tylko dorwać opalarkę i powoli je wywalać
Ktoś pytał o rejestracje na zabytek, myślałem o tym, ale brakuje jej jeszcze chyba 2 lat ( bo musi być 25 ? ) więc narazie sobie to daruje i powoli załatwiam papiery do zwykłej rejestracji
Pozdro!:)
Dzięki za wszystkie opinie i zapraszam do dalszego komentowania:) Naklejki napewno wylecą, muszę tylko dorwać opalarkę i powoli je wywalać
Ktoś pytał o rejestracje na zabytek, myślałem o tym, ale brakuje jej jeszcze chyba 2 lat ( bo musi być 25 ? ) więc narazie sobie to daruje i powoli załatwiam papiery do zwykłej rejestracji
Pozdro!:)
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Ja bym umył silnik z dołu i poobserwował skąd się poci. Nawet jakbyś musiał wyciągać silnik to oleju przecież nie stracisz...
W moim wątku jest opisane na jakich zasadach zarejestrowałem moją 94' na żółte blachy
W moim wątku jest opisane na jakich zasadach zarejestrowałem moją 94' na żółte blachy
-
- Posty: 193
- Rejestracja: pt gru 27, 2013 15:52
- Auto: BMW
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Dzięki chłopaki za pozaytywne przyjęcie Mki ;D
Wrzucam parę zdjęć już mojego autorstwa Narazie brak modów, oprócz naprawienia ciężko chodzącego zamka drzwi pasażera oraz zlikwidowania brzęczenia z okolic kierownicy
Zaopatrzyłem się także już w nowy olej, wszystkie filtry oraz świece. Prawdopodobnie jak jutro znajdę więcej czasu to będzie wymiana
Wpadnie też napewno niebawem nowa gałka oraz mieszek bo te są w takim sobie stanie
To by było ta tyle Później jeszcze wrzucę jakiś filmik jak auto jedzie
A i pytanko, co sądzicie o BH na przodzie ? Czy M5 wychodziły z takimi lampami oryginalnie ?
Pozdro:)
Wrzucam parę zdjęć już mojego autorstwa Narazie brak modów, oprócz naprawienia ciężko chodzącego zamka drzwi pasażera oraz zlikwidowania brzęczenia z okolic kierownicy
Zaopatrzyłem się także już w nowy olej, wszystkie filtry oraz świece. Prawdopodobnie jak jutro znajdę więcej czasu to będzie wymiana
Wpadnie też napewno niebawem nowa gałka oraz mieszek bo te są w takim sobie stanie
To by było ta tyle Później jeszcze wrzucę jakiś filmik jak auto jedzie
A i pytanko, co sądzicie o BH na przodzie ? Czy M5 wychodziły z takimi lampami oryginalnie ?
Pozdro:)
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 E34 S38B38 DiamantSchwarz 91'
Bardzo ładnie autko wygląda. Super się prezentuje. Ja osobiście do BH nie mam zastrzeżeń, ale raczej w autach przerobionych. Takiego "ori klasyka" zostawiłbym na standardowych lampach.
Gałkę zmianę biegów kupujesz w ASO? Jeśli tak to nie zdziw się, że będzie inna. Tej z paskami nie ma już w produkcji i pewnie dostaniesz z literką M.
Gałkę zmianę biegów kupujesz w ASO? Jeśli tak to nie zdziw się, że będzie inna. Tej z paskami nie ma już w produkcji i pewnie dostaniesz z literką M.