Broder ///M3 Evo Sedan RHD

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Broder » pt cze 28, 2013 15:29

airbox allegrowy z naklejkami Jańczak Tuning.
Przyszedl w tragicznym stanie, do tego pekniety na wylot. Jako ze kiedys ogarnialem oklejanie elementow prawdziwym wloknem, to polepilem najlepiej jak moglem i jakos w miare wyglada obecnie + dostal nowa warstwe bezbarwnego bo na calej powierzchni mial "oczka"....
Na razie jezdzi to bez przeplywki, ale plan jest niedlugo zabrac sie za regeneracje vanosa, ktora ogarnie znajomy, a ja zajme sie przerobka airboxa i montazem w nim przeplywki.

Obrazek

Jeszcze takie fotki dzis znalezione

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Broder » pn lip 15, 2013 19:24

Jakis czas temu (jeszcze na wyspie) zakupilem jednomasa firmy RUFF, ale dopiero teraz w PL udalo sie go zalozyc.

Generalnie 2 dni walki, ale w koncu sie udalo. Przy okazji zostala zmieniona nowa tarcza sprzegla oragniczna, oraz docisk zregenerowany i wzmocniony przez Radzikowskiego dla TK Mortorsport
Silnik lepiej reaguje na pedal gazu, nic nie szarpie (mimo braku tlumikow drgan na tarczy), ale niestety czasem lubi sobie halasowaclozysko, co chyba jest normalne skoro nawet UUC pisze o tym na swojej stronie.
Niestety zapomnialem zwazyc kolo przed montazem, ale na paczce byla waga 4,5kg

Obrazek

Obrazek

Tej samej firmy mam rowniez short shiftera z regulowanym skokiem biegow i wysokoscia galki

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt wrz 20, 2013 13:41 przez Broder, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Gregor/// » ndz sie 11, 2013 22:41

No no ładny zestawik. Jak włożysz to nakręć filmik bo jestem ciekaw jak sie wkręca w obroty ????
ps były może jednomasy do 38b38 ???

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Broder » pt wrz 20, 2013 15:43

Dawno teamtu nie aktualizowalem a sporo sie dzialo

Jako ze w aucie jezdzil carbon airbox, W koncu znalazlem czas zeby ogarnac ori airbox w kolor pokrywy zaworow czyli czerwone VHT

Obrazek

Wszystkie laczniki trabek, opaski itp zostaly wyczyszczone, a trabki odmalowane w czarny mat i calosc poskladana do kupy

Obrazek

Zamontowalem tez ori PDC na tyl

Obrazek

Poniewaz halasowalo mocno lozysk oporowe, postanowilem sprobowac jeszcze jednej rzeczy - wymineilem lozysko na nowe + zalozona zostala nowa tarcza Kagera ze sprezynkami z m30 , mialem nadzieje ze to pomoze troche zniwelowac halas lozyska. Przez pare dni bylo ok, praktycznie cisza, ale niestety to byl efekt chwilowy - znow sa odglosy lozyska i przy okazji odkrylem przyczyne powstania mitu szarpania sprzegla z jednomasem - tarcza ze sprezynkami. Na sztywnej tarczy nie szarpalo NIC! A na tej z tlumikiem czuc ze sprezynki "odbijaja" przez co powstaje szarpanie, co jest chyba jeszcze gorsze dla skrzyni/dyfra/walu niz sztywna tarcza... No trudno, nastepnym razem na pewno wleci sztywna tarcza.

Powymieniane zostalo sporo elementow zawieszenia , czesc gum zostala zastapiona zoltymi polibuszami z Olkusza.

Carbonowa dokladka z przodu polegla na trasie poznan-wroclaw w nocy na jakiejs padlinie ktorej nie zauwazylem...
Obrazek

Wpadly GT Eckeny ktore tez polegly, i to 2 komplety. Wszystko w ciagu jednego tygodnia :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


W koncu udalo mi sie podkladac hamulce na przod z 135i 6 tlokow i tarcza 337x30mm

http://img23.imageshack.us/img23/4189/1ybn.jpg

o dziwo weszly na zyletki w widoczne felgi 17" :)
w feldze 18" wygladaja na male no ale na zywo jest zupelnie inaczej

Obrazek

reszte dopisze pozniej ;)
Obrazek

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Dino444 » sob wrz 21, 2013 01:35

Fajna tylko ten negatyw z tyłu razi strasznie.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Broder » sob wrz 21, 2013 04:52

Negatyw jest 4 stopnie na kazdym kole, przod i tyl.
Auto jest robione na styl "stance" , zgodnie z idea forum ktorego jestem jednym z zalozycieli (raceism.pl) o czym juz chyba kiedys pisalem.
doszly tez dystanse i zmienilem opony z przodu, obecne parametry kol to:
8,5j ET13 i 15mm dystansu co daje ET-2 :twisted: , opona T1R 205/35, do tego zmieniona tarcza ktora jest grubsza niz seryjne wiec dochodiz jeszcze jakies 2mm dystansu z samej tarczy
10j ET25 i 10mm dystansu czyli ET15, opona T1R 235/30

Obszyta zostala tez kierownica - 3 nici, cala w alcantarze, szyta na wzor kierownicy BMW Performance z e9x, do tego mieszki recznego i biegow tez w alcantarze, przeszyte czarna nitka jak w oryginale.
Zaluje tylko ze nie zostala pogrubiona, bo alcantara w stosunku do zwyklej skory jest strasznie chuda i kierownica wyszla dosyc cienka

Obrazek
Obrazek

Pare fotek

W drodze na Mapet The Best Of

Obrazek

Prezentacja auta

Obrazek

Nagroda w kategorii Performance

Obrazek


Felgi zostaly odmalowane na ciemny grafit metalic, przy okazji wypelnione zostaly ubytki felg od kraweznikow bo byly na calym obwodzie kol. Byl to nowy kolor w palecie kolegi od malowania piecowego i zarazem eksperyment jak wyjdzie, po powrocie do PL prawdopodobnie wroci czarny mat/pol-mat

Pare zdjec i filmik na zakonczenie sezonu ze zlotu Style'd w Poznaniu

https://vimeo.com/74043641#at=0

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Autem odwiedzilem zaledwie 3 zloty pod koniec sezonu, a bilans jest taki:

LowDaily - najladniejsza komora silnika
Mapet The Best Of - nagroda w Top3 kategoria Performance
Style Poznań (Style'd) - nagroda w Top10

Najlepsza fotka tego sezonu

Obrazek

Autem od ok tygodnia znow jestem na wyspie Man, trasa ~2000km przebiegla bez zadnego problemu

Obrazek

jeszcze taka fotka od mistrza JLZ1.com

Obrazek


Za grosze trafilo sie radyjko CD z Rovera, nawet nie wiem czy dziala i w ogole czy je zamontuje bo i tak nie uzywam radia i nie sadze zeby chcialo mi sie nagrywac CD Audio ;)

Obrazek

W miare niedlugim czasie chyba zrobie jakas sesyjke bo bede przeprowadzal sie na wyspie do innego miasteczka z ciekawymi widoczkami i miejscami wiec Stay Tuned :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Pawel_M3GT » pn paź 28, 2013 19:12

Czujniki parkowania to troche nieporozumienie w M3 , szczegolnie przy ospoilerowaniu a'la GT , osobiscie bym je wywalil.

Zapodaj jakies zdjecia rollbara , zdjecia tylu - jak rozwiazales miejsce pod kanapa ? obiles to jakas wykladzina itp?

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Broder » wt paź 29, 2013 02:39

Autem jezdze na codzien i parktronic fajna rzecz ;) tym bardziej ze auto jest nisko, a on wyczuwa nawet (te wyzsze) krawezniki, dzieki temu oszczedzam puszke wydechu i koncowki parkujac tylem.
Obecnie jestem na wyspie i mam normalnie uzbrojone auto w kanape itd wiec zdjec rolla nie zrobie. Do budy mam przyspwane krotkie gwinty i do nich przykrecam rollbara. Spod kanapy wyciagam wszelkie wygluszenia, a pod spodem mam gola blache estoril w idealnym stanie wiec niczym nie musze zakrywac.

Z ostatnich zmian:

- Tlumik scorpiona zamieniony na rowniez scorpiona ale z koncowkami DTM

Obrazek

Obrazek

- zakupiony nowiutki ori Schwert M3 GT , mocowania beda spawane

Obrazek

- Lustra ori DTM, produkcji Racing Dynamics , zadna chinszczyzna z adapterami ;)

Obrazek

Obrazek


Niedlugo jakies aktualniejsze fotki, jak tylko zaloze wszystko na auto
Obrazek

Awatar użytkownika
Norberte30
Posty: 252
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 20:18
Auto: M3 e36 3.2 SMG Estoril
Lokalizacja: Warszawa

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Norberte30 » wt paź 29, 2013 08:57

Szczerze zazdroszczę lusterek, możesz powiedzieć jaki koszt mniej więcej?

Co do PDC to uważam, że dobrze się spisuje, sam mam i korzystam codziennie poarkując tyłem pod domem. Mam czujniki też w drugim samochodzie z 2011r. i nie widzę żadnej różnicy w działaniu.

pzdr

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Broder » śr paź 30, 2013 06:35

Pawel_M3GT sprzedawal takie lustra zdaje sie w kwocie 500pln, ja wymienielm sie ze znajomym, dalem mu w zamian carbonowe lustra manualne, wzor ACS.
Wydaje mi sie ze ciezko bedzie trafi c tkie lustra RD do coupe

tutaj foto na szybko jak wygladaja na aucie

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Norberte30
Posty: 252
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 20:18
Auto: M3 e36 3.2 SMG Estoril
Lokalizacja: Warszawa

Re: Broder ///M3 Evolution RHD 2nd Edition

Post autor: Norberte30 » czw paź 31, 2013 08:39

Wyglądają idealnie. ACS-y też są super, ale mam nadzieje, że przyzwyczaje się do oryginalnych, bo póki co nie są moim ulubionym elementem w samochodzie :D

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evo Sedan RHD

Post autor: Broder » czw lip 03, 2014 23:53

Obecnie zjechalem do polski, pedzilem na Raceism Event ;)
Zaszlo pare zmian
- gt eckeny + gt schwert
- zaslepki halogenow w kolorze
- na felgi powrocil czarny mat
- zainstalowalem ori czerwone pasy BMW Motorsport

Na samym evencie nie focilem, zrobilem sobie fotki juz po
rozmiar zdjec dosc spory, wiec otwierajcie sobie w nowym oknie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jutro wraca ori sprzeglo, a zestaw z jednomasem poleci do Radzikowskiego na przerobki. Zakladam nowy przewod w stalowym oplocie do sprzegla i usuwam CDV, nowa pompa wspomagania, nowy przegub walu ten przy dyfrze bo obecny ma spory luz prez co autem szarpie, swierzy olej Valvoline VR1 10w60 a przed nim plukanka silnika liqui moly. Chyba jutro dojdzie tez rozporka OMP na podmiane bo z obecna nie ma dostepu do regulacji twardosci amorow i camberow.
Obrazek

Patu
Posty: 427
Rejestracja: śr kwie 22, 2009 02:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evo Sedan RHD

Post autor: Patu » pt sie 15, 2014 20:36

To auto miażdzy. Nie chciałem wymienić swojej byłej e30 na e36 sedana... dopóki nie zobaczyłem zdjęć Twojego projektu! :)

Jedynie nie jestem fanem tych "gleb", negatywów i upychania coraz szerszych kół w nadkola. Cała reszta = ideał!

Gratulacje!

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evo Sedan RHD

Post autor: Broder » pn gru 15, 2014 17:24

Dzieki ;)
Dawno nic nie pisalem, pojawil sie art o aucie tu i tam, ale 2 najwazniejsze na Raceism.com (na nasyzm blogu :D ) oraz UltimateKlasse.com, czyli liga swiatowa!

http://ultimateklasse.com/blog/2014/12/ ... das-e36-m3" onclick="window.open(this.href);return false;

http://raceism.com/evergreen-neckbreaker-bmw-e36-m3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapraszam do lekturki ;)

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: Broder ///M3 Evo Sedan RHD

Post autor: Broder » czw mar 05, 2015 18:46

Do auta wpadl nowy gwincior. Po czesci jest to custom, bo w ofercie w takiej konfiguracji nie wystepuje.
BC Racing wersja RM na grubym tloku, 30 stopni regulacji (przod Inverted /up side down/, tyl troche krotszy od serii BR)
Sprezyny przod 14kg , tyl 18kg ! bedzie taczka :mrgreen:
Poduszki acentryczne (jak na M3 przystalo) z camberem, talezyki z lozyskami koyo + unibale w camberach
Obrazek

porownanie zwykla poduszka vs acentryk z M3
Obrazek

regulacja przodu od spodu, wymuszona przez prace amora "do gory nogami" i gruby tlok
Obrazek

jutro montaz :mrgreen:

gwint juz na aucie ale na razie nie jezdzone. Znow trzeba ustwiac katy, wysokosci i inne regulacje...
Obrazek

ODPOWIEDZ