Stf M3

Stf
Posty: 130
Rejestracja: wt mar 12, 2013 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Stf M3

Post autor: Stf » pt maja 17, 2013 23:20

Hej.

Jestem tutaj od niedawna w sumie. Niektórzy poznali mnie w dziale zakupów auta i części. Niektórzy osobiście. 2 miesiące temu udało się w końcu kupić znośnie zdrowy egzemplarz którego zadaniem jest dostarczanie funu z jazdy zarówno na codzień jak i weekendowo na różnych pojeżdżawkach. A że lubię poskręcać (nie mylić z driftem), to staram się podporządkować kilka modów pod siebie - trakcyjnie. Auto zaraz po zakupie przeszło pierwszy przegląd - wózek, płyny, potrzebne elemnety zawieszenia, regulacja zaworów itd. Po tym pojechała na maha gdzie wypluła bardzo miły wynik 341KM i zdrowy przebieg momentu. Później przy wkładaniu nowego zawieszenia wszelkie gumki tylnych wahaczy, sprzęgło z tarczą kevlar i parę innych pierdół. Wymieniono też skrzynię, która podczas 3 kółka na pierwszej imprezie w Ułężu, standardowo podbno zakleszczyła się na 2 biegu. Tak więc na tą chwilę jest sobie kolejna emka... powoli działająca coraz lepiej/skuteczniej.

od razu przepraszam za jakość zdjęć - przeznaczeniem auta jest frajda, w mniejszym stopniu sesje - co nie oznacza że nie musi wyglądać... ale zamiast w aparat wolę zainwestować w zestaw dobrych slicków ;)

moment "0" (zakup).

Obrazek

Obrazek

MODY:

kółka daily ;)

Obrazek

oponki trackday od kolegi z forum

Obrazek

zawias AST Competition

Obrazek

fotel wrzucany weekendowo: Sparco Circuit Pro

Obrazek

po modach powyżej i wymianie skrzyni o której mowa wcześniej udało się polecieć tak na dobrą sprawę moja pierwszą pojeżdżawkę w niej www.trackday.org.pl. i tym samym w RWD (bo wcześniej tylko FWD i 4x4). no i przyznać muszę, że miłość kwitnie. podoba mi sie współpraca z tym samochodem :)

Obrazek

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=xBsgHB_D1vo

pierwsze braki hebelka wyszły już w Ułężu. stąd też, z myślą o Poznaniu wjechał heblunek.

brembo/porsche panamera + tarcza m3 e90 360mm

Obrazek

wchodzący pod seryjną 18"

Obrazek

w planach półklatka safety devices która już jest w drodze, coby po Poznaniu na slicku polatać. krótszy dyfer i chyba w tym sezonie tyle. utrzymywać w stanie gotowości.
Ostatnio zmieniony sob maja 18, 2013 09:14 przez Stf, łącznie zmieniany 1 raz.

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Stf M3

Post autor: osti! » pt maja 17, 2013 23:36

Bardzo ladne M3 i juz fajnie doposazone. Widze ze, Pawel zaproponowal dokladnie takie heble jakie jakis czas temu wymodzilismy do mojej M3 ;) Krotsze przelozenie jak najbardziej polecam, a chcialbym zapytac na jakich klockach poskladales przod?

Stf
Posty: 130
Rejestracja: wt mar 12, 2013 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stf M3

Post autor: Stf » pt maja 17, 2013 23:38

Obecnie oem. Hartuję tarcze. Później ds2500 prawdopodobnie.

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Stf M3

Post autor: osti! » pt maja 17, 2013 23:44

Dzieki za info i jeszcze raz gratuluje auta :)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stf M3

Post autor: Marcin_Os » sob maja 18, 2013 00:33

Widziałem jak to jakiś czas temu na sobieskiego zawracało dosyć ładnie :) .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
BavarianWorks
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 15, 2013 20:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stf M3

Post autor: BavarianWorks » sob maja 18, 2013 01:05

W Ułężu jeździło sympatycznie :-)
http://www.bavarianworks.pl
OLEJE I CHEMIA LIQUI MOLY, CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE OE/OEM

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stf M3

Post autor: --==maly==---- » sob maja 18, 2013 08:48

Emka bardzo fajna widziałem na żywo biedne wyposażenie ale jak widać nie to jest ważne w tym aucie. Mody bardzo fajne zwłaszcza hamulce.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Stf M3

Post autor: Krystian » sob maja 18, 2013 09:36

Oglądałem onboard z Uleza i wyglądał zacnie :)
W takim razie do zobaczenia na Poznaniu, acz mi szkoda niszczyć auta pod klatkę, więc pozostają drogowe opony (mimo ze slicki leżą w garażu i nacieszylem sie nimi jeden Poznań w zeszłym sezonie zanim zmienili przepisy :( )

Stf
Posty: 130
Rejestracja: wt mar 12, 2013 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stf M3

Post autor: Stf » sob maja 18, 2013 10:27

No wlasnie niestety... Chcesz schodzic znacznie ponizej 1:50 to bez klatki sie nie obejdzie... Tez nie chce robic armagedonu wiec wybralem skrecana polklatke Safety Devices + kratownica spinajaca bude do wozka. Przyciemnie tylne szyby moze nieco i nie bedzie widoczna mam nadzieje.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Stf M3

Post autor: SyTy » sob maja 18, 2013 11:31

Bardzo fajny kierunek pod E46, dokładnie tak samo bym poszedł. Do zobaczenia gdzieś na szybkim kółku :wink:
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stf M3

Post autor: kostek_ja » sob maja 25, 2013 13:53

Stf, fajny sprzęt. Widziałem że w Ułężu wykręciłeś jeden z lepszych czasów. Gratulacje.

Tak z ciekawości. Miało sens inwestowanie w AST 5300? Pytam w sensie tej trzeciej regulacji. Ja jakoś nie bardzo widzę sens jakiejkolwiek regulacji "szybkiej" bez telemetrii czy chociażby wielu kółek testowych, ale jestem ciekawy twojej opinii.

Zająłeś się już tylnym wahaczem, tym od regulacji pochylenia? One lubią się giąć i ogólnie ich konstrukcja jest wręcz żałosna.

Stf
Posty: 130
Rejestracja: wt mar 12, 2013 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stf M3

Post autor: Stf » sob maja 25, 2013 15:38

kostek_ja pisze:Stf, fajny sprzęt. Widziałem że w Ułężu wykręciłeś jeden z lepszych czasów. Gratulacje.

Tak z ciekawości. Miało sens inwestowanie w AST 5300? Pytam w sensie tej trzeciej regulacji. Ja jakoś nie bardzo widzę sens jakiejkolwiek regulacji "szybkiej" bez telemetrii czy chociażby wielu kółek testowych, ale jestem ciekawy twojej opinii.

Zająłeś się już tylnym wahaczem, tym od regulacji pochylenia? One lubią się giąć i ogólnie ich konstrukcja jest wręcz żałosna.
ad1. co do dobicia to racelogic prawdę powie. ale z racji iż jeżdżę w Ułężu i Poznaniu - czyli totalnie odmienne nawierzchnie będzie miejsce do testowania dobić. autem jeżdżę też na codzień więc szybkie amorki są pomocne. no zobaczymy. widząc jak znajomy w m3 e36 z motorem m3e46 sieka 1:40 i wysłuchując jego opini w odniesieniu do innych zawieszeń które miał, wydaje się, że to zawieszenie działa.

ad.2 tył obecnie na -2st chyba. max co można na seryjnym wahaczu. po pierwszym Poznaniu na slicku i z termometrem w ręce będę w stanie odpowiedzieć czy chce więcej negatu czy nie


Co do update tematu to wjechała półklatka Safety Devices dzięki uprzejmości i wytrwałości Bavarianworks:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki raz jeszcze!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stf M3

Post autor: kostek_ja » sob maja 25, 2013 16:07

Stf pisze:ad1. co do dobicia to racelogic prawdę powie. ale z racji iż jeżdżę w Ułężu i Poznaniu - czyli totalnie odmienne nawierzchnie będzie miejsce do testowania dobić. autem jeżdżę też na codzień więc szybkie amorki są pomocne. no zobaczymy. widząc jak znajomy w m3 e36 z motorem m3e46 sieka 1:40 i wysłuchując jego opini w odniesieniu do innych zawieszeń które miał, wydaje się, że to zawieszenie działa.
Ja poszedłem w 5200 gdyż uznałem że tej trzeciej regulacji nie wykorzystam. Z tego co czytałem odbicie odpowiada głównie za body control, a kompresja odpowiada za trakcję i oczywiście musimy ją korygować pod nawierzchnię. Są to prędkości pracy amorka które da radę wyczuć. A już te wszystkie szybkie parametry są nie do wyczucia i ich ustawianie to już bardziej metoda prób i błędów nawet przy porządnej telemetrii i wielu testach. Z tym Racelogiciem to w zakręcie mamy tyle zmiennych, a regulacja tej szybkiej kompresji na tyle mało zmienia że myślę iż ciężko będzie coś wywnioskować. Zwyczajnie uznałem iż lepiej jak ustawi to fabryka tak jak testowo im wyszło najlepiej, a mi zostanie ponad 700 € netto w kieszeni :) Przynajmniej tak to widziałem w teorii, ale jestem ciekaw jak się tobie sprawuje to w praktyce :)

A tak w ogóle to nie masz problemu z regulacją obydwu kompresji na torze? Dostęp słaby, dlatego ja mam zbiorniczki na przewodach.
Stf pisze:ad.2 tył obecnie na -2st chyba. max co można na seryjnym wahaczu. po pierwszym Poznaniu na slicku i z termometrem w ręce będę w stanie odpowiedzieć czy chce więcej negatu czy nie
Problem polega w głównej mierze na fakcie iż te wahacze się gną. Możliwość regulacji to sprawa drugorzędna.

Do czego jeszcze jest przymocowana ta potężna tylna rozpórka poza kielichami?

Stf
Posty: 130
Rejestracja: wt mar 12, 2013 20:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stf M3

Post autor: Stf » sob maja 25, 2013 16:31

tylna rozpórka spina podłogę z kielichami, co do których idą zastrzały z klatki. subiektywnie - to ona robi mega robotę! wczoraj ją wyciągnąłem i już nie czuć na plecach tak tylnej cześci auta jak 2 dni temu. w środę jeszcze pykniemy kilka spawów coby usztywnić pomysłowe miejsca - rozpórka wjeżdza spowrotem i mam nadzieję wtedy bedzie jeszcze bardziej bezpośrednio.

Obrazek

co do zawieszenia.

poczekajmy. na dzień dzisiejszy jedyna rzecz która jest dla mnie mega nowością - to fakt, że zawieszenia 2way są twardsze a to podnoszę na podnośniku rękami i opuszcza się dosyć szybko. niebawem mam dostać wykres z hamowni mojego zawiasu z AST sprzed miesiąca to wrzucę. co do zasady - nastawy dobicia wpływają bardziej na inicjację wejścia w winkiel i balansu pod tym względem przód/tył co przy wyższych prędkościach może dawać kolejne dziesiąte jeśli nie sek+.

z tymi wahaczami to mnie zastanawia - bo po 1 imprezie minimalnie - ok 1st kierownica poszła w prawo więc coś z geo chyba do korekty jest. wszystkie gumki nowe i nie było żadnych wygibasów plenerowych.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stf M3

Post autor: kostek_ja » sob maja 25, 2013 16:45

Stf pisze:co do zasady - nastawy dobicia wpływają bardziej na inicjację wejścia w winkiel i balansu pod tym względem przód/tył co przy wyższych prędkościach może dawać kolejne dziesiąte jeśli nie sek+.
Ale w tym momencie mówisz o wolnym dobiciu. Rozumiem że w sensie iż kwestie nawierzchni zostawiamy szybkiemu dobiciu, ale wówczas do ideału potrzebny by był 4-way :)

W tym sezonie pewnie się na jakieś imprezie spotkamy to pogadamy i wymienimy spostrzeżenia :)
Stf pisze:tylna rozpórka spina podłogę z kielichami, co do których są zastrzały z klatki:
Ważna sprawa przy przeniesieniu sprężyny na amorek.
Stf pisze:z tymi wahaczami to mnie zastanawia - bo po 1 imprezie minimalnie - ok 1st kierownica poszła w prawo więc coś z geo chyba do korekty jest. wszystkie gumki nowe i nie było żadnych wygibasów plenerowych.
One się gną w samochodach jeżdżonych tylko po drodze więc po jednym track dayu na slicku są pewnie krzywe :)
Stf pisze:niebawem mam dostać wykres z hamowni mojego zawiasu z AST sprzed miesiąca to wrzucę.
A to jakaś standardowa procedura dla nowych zawieszeń i ja mogę prosić o wykres swojego czy była to twoja inicjatywa?

ODPOWIEDZ