Porównanie katalizatorów. Dla silnika 3,6l z lewej, dla 3,8l z prawej.
Uploaded with
ImageShack.us
Średnice rur w układzie wydechowym są takie same dla obu silników. Katalizator z wersji 3,8 pasuje idealnie.
Wymieniłem też hałasującą pompę powietrza. Uszkodzenie starej pompy widać już na zewnątrz ( sprzęgiełko ). Po rozłożeniu jej na czynniki pierwsze będę mógł powiedzieć więcej, co padło w środku. Przy obróceniu ośki ręką słychać dziwne dźwięki

Wymontowanie pompy było niezłą ,, gimnastyką''. Z powodu umiejscowienia górnej śruby mocującej pompę, musiałem odkręcić całe mocowanie. Łeb śruby jest tak blisko aluminiowego elementu chłodzenia silnika, że nie ma możliwości użycia nasadki. Klucz płaski nie wchodzi w rachubę.
Uploaded with
ImageShack.us
Wyczyściłem i sprawdziłem wszystkie elementy składające się na system tj.
- zawór zwrotny
- zawór ze sterowanie podciśnieniowym
- zawór bezpieczeństwa
Uploaded with
ImageShack.us
Na koniec nowy przewód podciśnienowy idący do zawórku sterowanego elektrycznie a znajdującego się pod kolektorem dolotowym.
Uploaded with
ImageShack.us
i wreszcie kupa radości, zimny silnik a raczej jego osprzęt nie wydaje już przerażających dźwięków.