Moje M3 3,2 Coupe
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Takie same pytania zadałem w innych wątkach interesujących mnie mocnych M3, także proszę o wyrozumiałość.
Jak się ma auto? Możesz opowiedzieć się jak się sprawuje? Jak zadowolenie z jazdy, użytkowania? ? Dzieje się coś?
Jak się ma auto? Możesz opowiedzieć się jak się sprawuje? Jak zadowolenie z jazdy, użytkowania? ? Dzieje się coś?
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Generalnie zimą nie użytkuję tego auta z wiadomych względów, więc stoi i czeka na ładniejszą pogodę. Auto w obecnej konfiguracji przejechało jeden sezon i to tylko po drogach publicznych. Jedyna awaria jaką miałem, to zawiesiła się pompa paliwa WALBRO (Znany przypadek u innych użytkowników owej pompy), po wyjęciu i puknięciu dalej żyje, więcej awarii nie stwierdzono, nic się nie ukręciło, nic nie wybuchło, auto jeździ i ma się dobrze.
Jeśli czas pozwoli, (a z tym ostatnio jest bardzo słabo), to na ten sezon planuję zwiększyć doładowanie z 1,25 na 1,5 bara i ponownie wystroić auto, zobaczymy co będzie , następnie zrzucić parę kilogramów z wagi i ogarnąć lepsze spowalniacze.
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania auta.
Jeśli czas pozwoli, (a z tym ostatnio jest bardzo słabo), to na ten sezon planuję zwiększyć doładowanie z 1,25 na 1,5 bara i ponownie wystroić auto, zobaczymy co będzie , następnie zrzucić parę kilogramów z wagi i ogarnąć lepsze spowalniacze.
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania auta.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Piotr jak byś porównał jazdę e36 z uturbionym S50 do jazdy z 2JZ da się porównać oba te silniki ? Po przeczytaniu twojego tematu widzę że z S50 więcej problemów .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Poza tym, że z 2JZ-tem nic się nie dzieje, aby mieć 500KM+ nie musimy do niego w ogóle zaglądać, zakuwać, odprężać i generalnie wydawać miliona złotych na zbędne catch tanki i inne tego typu diwajsy to jazda jest chyba podobna, wiadomo są pewne plusy dla jednego i drugiego motoru.
Na plusy dla S50
- wyżej się kręci w serii
- ma lepsze (ostrzejsze) wałki rozrządu trzymające moc i niuton do samego końca, a vanos nadrabia żeby dobrze było również z dołu
- może deczko szybsza reakcja na pedał gazu (ITB) niż w 2Jz-ecie, ale to dosłownie minimalnie, Jz pomimo zwykłej przepustnicy ma zadziwiająco szybką reakcję.
Minusy S50
- żeby liczyć na większe moce musimy motor zakuć i wszystkie rzeczy z tym związane
- nigdy nie wiemy jaka pierdoła dziś się zepsuje i będziemy w trybie awaryjnym (czyt. S50B32)
- rzeźba z odmami w atmosferę lub catch tankami itp.
- Vanos, kolejna rzecz do zepsucia, stukania, terkotania itp.
- generalnie nic poważnego, ale denerwujące duperele.
Na plus dla 2JZ
- nie otwieramy motoru, tylko stroimy i jest moc 500 +
- bardzo duże zaplecze wszelakiej maści gratów tjuningowych.
- prostsze strojenie i wszelakie modyfikacje elektroniki.
- brak zmiennych faz rozrządu itp.
- generalizując brak jakichkolwiek problemów, zarówno poważnych jak i drobnych wkurzających dupereli, po prostu odpalamy i pycimy, przynajmniej na razie.
Na minus 2JZ
- motor kręci się niżej
- spadek mocy i niutona przy końcu obrotomierza (można zastosować ostre wałki, ale wtedy tracimy dół, coś za coś)
Jeśli chodzi o prowadzenie auta, trakcje itp, to nie zauważyłem szczególnych różnic, waga obu silników jest bardzo zbliżona, więc prowadzenie auta zostało fabryczne.
Na plusy dla S50
- wyżej się kręci w serii
- ma lepsze (ostrzejsze) wałki rozrządu trzymające moc i niuton do samego końca, a vanos nadrabia żeby dobrze było również z dołu
- może deczko szybsza reakcja na pedał gazu (ITB) niż w 2Jz-ecie, ale to dosłownie minimalnie, Jz pomimo zwykłej przepustnicy ma zadziwiająco szybką reakcję.
Minusy S50
- żeby liczyć na większe moce musimy motor zakuć i wszystkie rzeczy z tym związane
- nigdy nie wiemy jaka pierdoła dziś się zepsuje i będziemy w trybie awaryjnym (czyt. S50B32)
- rzeźba z odmami w atmosferę lub catch tankami itp.
- Vanos, kolejna rzecz do zepsucia, stukania, terkotania itp.
- generalnie nic poważnego, ale denerwujące duperele.
Na plus dla 2JZ
- nie otwieramy motoru, tylko stroimy i jest moc 500 +
- bardzo duże zaplecze wszelakiej maści gratów tjuningowych.
- prostsze strojenie i wszelakie modyfikacje elektroniki.
- brak zmiennych faz rozrządu itp.
- generalizując brak jakichkolwiek problemów, zarówno poważnych jak i drobnych wkurzających dupereli, po prostu odpalamy i pycimy, przynajmniej na razie.
Na minus 2JZ
- motor kręci się niżej
- spadek mocy i niutona przy końcu obrotomierza (można zastosować ostre wałki, ale wtedy tracimy dół, coś za coś)
Jeśli chodzi o prowadzenie auta, trakcje itp, to nie zauważyłem szczególnych różnic, waga obu silników jest bardzo zbliżona, więc prowadzenie auta zostało fabryczne.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Ja bym do wad 2JZ dopisał jeszcze 2 rzeczy:
- konieczność przerabiania łap mocowania silnika
- profanacja ///M Oczywiście to kwestia indywidualnego podejścia
- konieczność przerabiania łap mocowania silnika
- profanacja ///M Oczywiście to kwestia indywidualnego podejścia
Re: Moje M3 3,2 Coupe
No nie Ci będzie, spierał się nie będę , starałem się obiektywnie opisać jako użytkownik i jednego i drugiego motoru, co prawda krótko, ale zawsze.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
piotr e38 czy mozesz mi przybliżyć orientacyjne koszty zakupu oraz wlożnienia takiego 2JZ do E36 wraz ze strojeniem powiedzmy na ok 450 km
Moze byc oczywiście PW
Moze byc oczywiście PW
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Wreszcie ktos madrze napisal.Maros pisze: - profanacja ///M
Re: Moje M3 3,2 Coupe
swap i 550hp+ porzadnie na JZ to 40tys+
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Camil pisze:swap i 550hp+ porzadnie na JZ to 40tys+
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Cena jest mocno uzależniona od tego za ile znajdziesz silnik, a najlepiej całe auto z silnikiem.
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Cytując "MAROSA" zjadło Ci dopisek, że to kwestia indywidualnego podejścia do tematuPawel_M3GT pisze:Wreszcie ktos madrze napisal.Maros pisze: - profanacja ///M
A tak na marginesie, jeśli zrobiłbym taki swap na pięknej i zadbanej E30M, to pewnie miałbym wyrzuty sumienia, a w przypadku E36 sumienie mnie nie szarpie ani trochę.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Bardzo fajny, obiektywny i rzeczowy post Piotrze. Takie coś mi się podoba!
Re: Moje M3 3,2 Coupe
Dzięki Piotr za tak rzeczowe porównanie , w "S" dmuchałeś 0,5 czy coś więcej i mi umknęło ?
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.
Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.